
HELP! probleme cutie sau ambreiaj
Moderator: Echipa Tehnica
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7678
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
am descoperit problema!!!!
nu mai incercasem sa repar o cutie, si nici nu prea stiam principiul de functionare, si mai mult, toata lumea ma descurajase cum ca nu se pot repara. dar, dupa lungi investigatii si cutii demontate, ieri am mai demontat o cutie prin curte si m-am chinuit mai mult sa pricep principiul de functionare. am descoperit ca frinele pinioanelor erau marea problema, acestea fiind uzate foarte rau. din ce am priceput eu, primul sfert de cursa impinge frina pe pinion (cu ambreiajul calcat) si il aduce pe acesta la viteza trenului mobil, iar dupa aceea se cupleaza. cutia care am desfacut-o ieri avea rulmentii stricati si carcasa fisurata, dar cind am facut-o bucatele am observat ca acele frine erau vizibil neuzate fata de cealalta pe care o demontasem. am mai observat la masina, ca daca nu apas de loc ambreiajul si incerc sa bag in viteza, treapta 5 nu intra dar nici nu ciriie absolut deloc, dar celelalte toate ciriie, de aici tragind concluzia ca defectul e clar de cutie si nicidecum de ambreiaj. astazi o sa incerc sa fac din cele doua cutii una buna sa vedem ce iese. marea problema e ca daca tine figura iar trebuie sa dau jos motorul
nu mai incercasem sa repar o cutie, si nici nu prea stiam principiul de functionare, si mai mult, toata lumea ma descurajase cum ca nu se pot repara. dar, dupa lungi investigatii si cutii demontate, ieri am mai demontat o cutie prin curte si m-am chinuit mai mult sa pricep principiul de functionare. am descoperit ca frinele pinioanelor erau marea problema, acestea fiind uzate foarte rau. din ce am priceput eu, primul sfert de cursa impinge frina pe pinion (cu ambreiajul calcat) si il aduce pe acesta la viteza trenului mobil, iar dupa aceea se cupleaza. cutia care am desfacut-o ieri avea rulmentii stricati si carcasa fisurata, dar cind am facut-o bucatele am observat ca acele frine erau vizibil neuzate fata de cealalta pe care o demontasem. am mai observat la masina, ca daca nu apas de loc ambreiajul si incerc sa bag in viteza, treapta 5 nu intra dar nici nu ciriie absolut deloc, dar celelalte toate ciriie, de aici tragind concluzia ca defectul e clar de cutie si nicidecum de ambreiaj. astazi o sa incerc sa fac din cele doua cutii una buna sa vedem ce iese. marea problema e ca daca tine figura iar trebuie sa dau jos motorul

- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7678
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
astazi de dimineata abia reusisem sa completez aproape un set de pinioane+sincroane pentru o cutie buna; imi lipsea totusi un pinion de 1 mai neuzat pentru ca asta care il alesesem era cam uzat pe suprafata conica si sincronul frina la limita pe el. acum sa nu ma injurati.... am luat putin din el (din laterala sincronului) cu flexul si dupa aia l-am luat timp de o ora la coala abraziva pe un geam; in fine, pe la ora 4 am reusit sa inchid definitiv cutia care probata la rece pare sa mearga bine. whish me luck pentru ca duminica cred ca o sa o pun pe masina sa vedem ce am facut...
sper din tot sufletul sa nu fi luat f. mult din pinion pt ca iti va ramane sincronul (frana de pinion) blocata pe el si ai sa ai ceva surprize.
operatiunea de ingustare a plajei de frictiune a pinionului a fost dealtfel inutila de vreme ce la introducerea intr-o treapta de viteza inelul de cuplaj impinge intai inelul sincron pana la baza pinionului unde, daca uzura este in limitele admise, se gripeaza treptat pana ajunge la aceeas viteza cu pinionul si centrat pe catari.
daca intrebai care-i treaba cu principiul de functionare al cutiei de viteza poate economiseai ceva vreme ! pentru ce sunt prietenii?
operatiunea de ingustare a plajei de frictiune a pinionului a fost dealtfel inutila de vreme ce la introducerea intr-o treapta de viteza inelul de cuplaj impinge intai inelul sincron pana la baza pinionului unde, daca uzura este in limitele admise, se gripeaza treptat pana ajunge la aceeas viteza cu pinionul si centrat pe catari.
daca intrebai care-i treaba cu principiul de functionare al cutiei de viteza poate economiseai ceva vreme ! pentru ce sunt prietenii?

..... frantuzoaica pretentioasa !!!
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Ideea de baza a forumului e exact asta: sa ne ajutam unuii pe altii. Sustin 100% ce a spus nitro (nu e vorba de partea tehnica, evident).
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7678
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
astazi am reusit sa pun cutia pe masina; pot sa spun ca merge perfect, nu agata, nu ciriie, intra perfect in orice viteza; sunt foarte multumit de rezultat, mai ales pentru faptul ca toti prietenii care m-au vazut ce fac au ris de mine spunind ca nu o sa reusesc sub nici o forma sa repar cutia dak am bagat flexul in ea. dupa o plimbare de vreo 25-30 km prin oras nu a aparut nici o problema.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11810
Cel mai nou membru Cliquot