Bucse trapez
Moderator: Echipa Tehnica
am pus sfere de XM hydractive incarcate la o presiune mai mica, am pus un doseur de xantia (reactioneaza la apasari mai puternice din cauza arcului mai tare) si discuri de frina ventilate de la P 405. nu am facut nici o modificare la vreun ansamblu al masinii pentru asta. am mai schimbat si tampoanele de la puntea spate cu unele pline, fara gauri si pentru astea am modificat piesa de aluminiu in care intra, atita doar ca, fiind de o costructie diferita (tampoanele) si mult mai tapene, estimez ca nu va mai trebui sa umblu acolo. si oricum piesele alea sint mai ieftine decit un brat de CX
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
pentru ca aveau carnea f mica in exterior. erau cele mai apropiate ca dimensiuni de ce aveam nevoie si in plus costau citeva sute de mii bucata fata de 100 EU tamponul original care nici macar nu era la fel de fiabil din cauza ca are niste orificii transversale si se rupe relativ repede din cauza asta. in plus tamponul original contine partea de cauciuc si cea de aluminiu, asa incit daca revin la cele originale nu am de facut decit sa le schimb, prinderile au ramas aceleasi pe caroserie si punte
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
- MARIAN
- Admin CITROclub
- Mesaje: 3044
- Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
- Localitate: Buzau
- Masina: Xantia 1.9TD VSX
- 2: C5 2.0 HDI 110CP
- Contact:
sorin. scrie:Eu pe spate am montati niste rulmenti romanesti cu role conice (se frezeaza putin in brat) O sa va spun codul si o sa pun poze cand o sa umblu la suspensia spate. Sunt de 2 ani si merg foarte bine.
In principiu merg foarte bine dar trebuie sa ai grija sa-i schimbi imediat ce capata joc ca altfel,acestia avand rolele mai mari, va sparge bascula.
Cota?Mi se pare ca sunt cei de la Dacia roata spate.
- MARIAN
- Admin CITROclub
- Mesaje: 3044
- Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
- Localitate: Buzau
- Masina: Xantia 1.9TD VSX
- 2: C5 2.0 HDI 110CP
- Contact:
khan scrie:interesanta chestia cu rulmentii, nu prea s-a gindit nimeni, dar sigur va transmite socuri f puternice in caroserie si va fi o batuta cu strigaturi in masina de n-o sa se inteleaga om cu persoana. in plus mai e o problema tehnica acolo, trebuie transformate distantierele ca sa stringa rulmentii si sa lase teava sa treaca prin ele in asa fel incit sa fie presata de surub. cam tricky, as opina. altceva decit piesele originale acolo nu tine nimik, au incercat multi o groaza de variante si au ajuns tot la bucsile originale
Distantierele se pot face la fel ca cele pe spate/fata cx dar problema majora este ca dupa alezarea si montarea rulmentilor bascula trebuie sa vina in aceeasi pozitie ca sa nu modifici unghiul de fuga.Adica este mai greu de masurat deorece nu prea am vazut in RO scula specifica CX pt. acest lucru .
n-am continuat eu ideea, dar am vrut sa spun cam acelasi lucru cu "trebuie transformate distantierele ca sa stringa rulmentii si sa lase teava sa treaca prin ele in asa fel incit sa fie presata de surub. cam tricky, as opina." si anume ca e complicat sa nimeresti exact pozitia. eram la serviciu si m-am intrerupt de atitea ori cind scriam incit am avut convingerea ca am dus ideea la sfirsit 

http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
- MARIAN
- Admin CITROclub
- Mesaje: 3044
- Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
- Localitate: Buzau
- Masina: Xantia 1.9TD VSX
- 2: C5 2.0 HDI 110CP
- Contact:
Distantierele care trebuiesc sa stranga rulmenii trec peste teava si se opresc la limita acesteia(am spus la fel ca pe fata sau spate).Cele care dau unghiul de fuga nu mai trec peste teava ci se opresc la limita acestei-doar surubul trece prin ele.Ideea era ca tre sa folosesesti doua randuri de distantiere-unul pt. a strange rulmentii si unul care este destul de greu de masurat pt. unghiul de fuga .
despre ce vorbiti voi , teava ungiul de fuga, ce legatura are cu rulmenti ,nimic ,nu puteti schimba ungiul de fuga ,ala este dat de caroserie , la bratul inferior lasati rulmetii ,mai degrabe bagati o bucsa de plastic tare ,nu tine o vesnicie dar merge numai sa nu fie strans,atunci se blocheaza sa aiba vaselina loc.sorin. scrie:Marian, de ce distantierele pt. unghiul de fuga nu se pot folosi si pentru a strange rulmentii? (prin ele o sa treaca doar surubul, si la strangerea acestuia o sa impinga distantierul prin care trece teava pana la suprafata tevei.)
- MARIAN
- Admin CITROclub
- Mesaje: 3044
- Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
- Localitate: Buzau
- Masina: Xantia 1.9TD VSX
- 2: C5 2.0 HDI 110CP
- Contact:
sorin. scrie:Marian, de ce distantierele pt. unghiul de fuga nu se pot folosi si pentru a strange rulmentii? (prin ele o sa treaca doar surubul, si la strangerea acestuia o sa impinga distantierul prin care trece teava pana la suprafata tevei.)
Pt. ca dist de la rumelnti trebuie sa le faci sub forma de capac pt. etansare al rulmentilor (ca la bratul fata/spate)


Ultima oară modificat Dum 30-Oct-2005 16:25 de către MARIAN, modificat 1 dată în total.
saibele acela fata groasa spate subtire,trebue montat pe ambele laturi lafel cum a montat fabrica, vezi va cx-ul nu prea mananca anvelopele in fata, pe spate se mai intampla daca sau dus rulmetii,dar pe spate se poate modifica foarte frumos, si daca ai modificat si simeringuri nu poti sa distrugi, dar trebue sa montezi la mijloc un gresor ,umpli cu vaselina ful, si inamicul apa nu mai poate intra,MARIAN scrie:laszlo scrie:nu puteti schimba ungiul de fuga ,ala este dat de caroserie , la bratul inferior lasati rulmetii
Se poate modifica unghiul de fuga la CX .Exista si anumite distantiere(saibe) calibrate pt. acest lucru.O diferenta de 3mm fata/spate modifica unghiul cu aprox. 1grad
Eu ma refeream la faptul ca se monteaza rulmentii exact ca la bratul sup. (inclusiv capacele pt. rulmenti, poate merg componente de acolo) , apoi se pun saibele pt. unghiul de fuga care o sa stranga si rulmentii prin intermediul capacelor.Mie nu mi se pare greu sa respecti unghiul de fuga anterior (se poate face usor un dispozitiv mecanic similar celui de oltcit pt. a se verifica daca nu s-a modificat). M-am gandit de asemenea sa adaptez niste bucsi facute din rotule de oltcit (permit miscari ample de rotatie) , dar nu am masurat inca (surubul la cx cred ca este mai gros).
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187771
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru FloLGO