NU se stie nimic sigur..., speculatii.
Eu nu cred ca vor indrazni sa bage taxe imense la rable, decat daca ne lasa sa le luam cu 200 de euro de dincolo. Atunci, da, renteaza. Platesti impozitul cat masina (ceea ce e monstruos, dar e suportabil in termeni reali), dar sa fim ca acum si cu taxe ca-n UE e cam ciudat. Nu cred.
Din cate stiu, din 2007 ne vom alinia la RCA la nivel european, adica va fi un fel de carte verde universal valabila in UE. Eu ma satept sa scada de atunci si preturile la vechituri, sa ne luam si noi BX-uri cu 250 de euro au CX-uri cu 300...Si-atunci, da, platim 200 de euro taxe pe an, nu mai e o problema.
Teo, nu emigra, ca e mai rau dincolo...AM prieteni in SUA care nu mai stiu pe unde sa scoata camasa... Macar aici te legeni pe sfere...
taxe...
Moderator: Echipa Tehnica
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Au zis la stiri ca s-a aminat introducerea taxelor respective. Domnii cu gipane si ale monstruozitati nu suportau idee sa plateasca impozite asa mari. nu ca n-ar fi avut de unde... 

Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
Deoarece discutiile luasera o turnura off-topic, le-am mutat intr-un topic nou "Romanii si occidentul sau cum e cu spaga in UE" si l-am pus in sectiunea Diverse.
Revenind la subiect, chiar azi de dimineata am fost la Circa Financiara pentru a imi stampila Fisa de imatriculare necesara pentru preschimbarea talonului.
Cum eu mai am o masina inregistrata pe numele meu, GSA-ul, mi-au spus ca daca vreau sa platesc, am de dat 70RON pentru amandoua! Adica pentru GSA cu motor de 1300 si pentru CX cu motor de 2500.
Concluzia: MERGETI SI PLATITI IMPOZITUL ACUM PANA NU MODIFICA ASTIA REGLEMENTARILE.
Revenind la subiect, chiar azi de dimineata am fost la Circa Financiara pentru a imi stampila Fisa de imatriculare necesara pentru preschimbarea talonului.
Cum eu mai am o masina inregistrata pe numele meu, GSA-ul, mi-au spus ca daca vreau sa platesc, am de dat 70RON pentru amandoua! Adica pentru GSA cu motor de 1300 si pentru CX cu motor de 2500.
Concluzia: MERGETI SI PLATITI IMPOZITUL ACUM PANA NU MODIFICA ASTIA REGLEMENTARILE.
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7677
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
taxe mici
am fost eu cu RC (Razvan) la financiar in bucuresti si a intrebat cit va fi impozitul la un cx 2500 pe anul 2006 si... surpriza: ceva de genul 60 RON. eu am crezut ca este o gluma dar am intrebat si la craiova si se pare ca asa va ramane deocamdata. oricum de la 430.000 la 600.000 este diferenta dar este totusi foarte acceptabil fata de 7.800.000. acum daca mai aflati si voi ceva nou dati de veste.
Ultimul zvon (cica ar fi scris dir. RAR in Adevarul): se va inmatricula orice masina din august anul acesta. Vor fi taxe mari pe masinile poluante pt a descuraja inmatricularea acestora, dar cele deja inmatriculate vor suporta aceste taxe mai mari, numai in momentul vanzarii de catre actualii detinatori.
Am verificat si am gasit in Adevarul din 6 ianuarie acest interviu cu directorul RAR, Radian Tufa:
Radian Tufă, directorul general al Registrului Auto Român
Din august 2006 se pot ĂŽnmatricula toate maşinile aduse din străinătate
- Ce schimbări majore vor avea loc ĂŽn activitatea Registrului Auto Român ĂŽn acest an?
- Ăncepând cu 1 ianuarie am adus modificări legislative importante pentru ca, ĂŽn 2007, să fim ĂŽn acord cu ceea ce se ĂŽntâmplă la nivel european.
O dată cu aderarea României la Uniunea Europeană, prevederea legală care condiţionează ĂŽnmatriculările maşinilor din import de ĂŽndeplinirea normelor de poluare Euro 3 va dispărea automat. Noi intenţionăm să scoatem această barieră chiar din cursul acestui an, cel târziu ĂŽn luna august. Acest lucru este necesar pentru a avea timp să perfecţionăm sistemul până la 1 ianuarie 2007.
- Acest lucru ĂŽnseamnă, practic, liberalizarea pieţei de autovehicule second-hand de import. Ce măsuri veţi lua pentru a nu exista o invazie de vechituri?
- Este clar că fără "bariera Euro 3" sunt necesare măsuri compensatorii care să prevină o invazie de maşini vechi. Eu aş merge pe stabilirea impozitului ĂŽn funcţie de gradul de poluare. Există o bază de calcul ĂŽn funcţie de capacitatea cilindrică a motoarelor. Suplimentar ar trebui să fie impusă ĂŽncă o bază de calcul ĂŽn funcţie de gradul de poluare. Evident, sumele vor fi mai mari pentru maşinile "non Euro" şi vor scădea către cele care ĂŽndeplinesc norma de poluare Euro 4. Pentru a face acest lucru ĂŽn România va trebui să ne consultăm cu reprezentanţii Administraţiei Publice Locale şi cu cei ai Ministerului Mediului.
- Noile taxe vor fi o altă barieră, de data aceasta economică?
- Nu va fi vorba de taxe prohibitive. Baza de calcul se va afla ĂŽn zona ĂŽn care cumpărătorul să fie atras de o maşină cât mai nepoluantă. Intenţionăm să introducem această bază de impozitare şi pentru maşinile vechi, aflate deja ĂŽn circulaţie, dar numai ĂŽn momentul unei noi ĂŽnmatriculări, adică atunci când maşina ĂŽşi schimbă proprietarul. Prevederi similare se aplică de mulţi ani ĂŽn ţările Uniunii Europene.
- Ce alte măsuri veţi lua ĂŽn cursul acestui an?
- Ăncepând cu 1 ianuarie, prin ordin al ministrului transporturilor a fost introdusă obligativitatea limitatoarelor de viteză pentru toate tipurile de autovehicule de peste 3,5 tone. Aceste aparate nu permit să se depăşească viteza maximă legală. Sperăm ca această măsură să contribuie la creşterea siguranţei pe drumurile publice. De asemenea, am introdus şi obligativitatea montării de camere video ĂŽn staţiile de inspecţie tehnică. Fiecare maşină care va intra ĂŽn staţie va fi fotografiată, astfel ĂŽncât să se vadă clar numărul de ĂŽnmatriculare. Service-urile au obligaţia să păstreze imaginile timp de 30 de zile. Am luat această măsură pentru a stopa cazurile ĂŽn care anumiţi intermediari ofereau contra cost revizia tehnică fără ca maşinile să treacă prin service. Ăn plus, inginerii RAR care monitorizează staţiile de inspecţie tehnică au dreptul de a bloca ĂŽn service, timp de cel mult 45 de minute, maşinile asupra cărora există dubii. Toate aceste prevederi vor fi puse ĂŽn aplicare ĂŽn următoarele două-trei săptămâni.
- Acum câteva luni spuneaţi că veţi mai ridica o reprezentanţă RAR ĂŽn Bucureşti. Ăn ce fază se află acest proiect?
- Proiectul noii reprezentanţe RAR din Bucureşti este gata, a fost găsită şi locaţia şi ĂŽn curând vor ĂŽncepe lucrările. Până la sfârşitul acestui an, noua reprezentanţă va fi dată ĂŽn funcţiune şi va fi destinată doar autoturismelor. Sediul din Voluntari va fi exclusiv pentru autovehiculele de peste 3,5 tone. Ăn acest an, ĂŽn baza aceluiaşi tip de proiect, vor fi ridicate noi reprezentanţe ĂŽn Neamţ, Brăila, Braşov şi Bihor. Până la sfârşitul lui 2007, Registrul Auto Român va avea toate reprezentanţele ĂŽn proprietate.
Maşinile noi - mai rentabile la revânzare
Ăn momentul ĂŽn care obligativitatea ĂŽndeplinirii normei Euro 3 va dispărea, singura condiţie pentru ĂŽnmatricularea unei maşini second-hand va fi ca aceasta să treacă de inspecţia tehnică a RAR-ului şi să ĂŽndeplinească normele de poluare de la data la care a fost fabricată.Rămâne de văzut care va fi nivelul impozitelor suplimentare care vor fi percepute ĂŽn funcţie de gradul de poluare a fiecărei maşini. Ăn principiu, preţul unui autovehicul non-Euro, va ajunge, cu tot cu taxe, foarte apropiat de cel al maşinilor mai nepoluante. Cumpărătorul va trebui să cântărească dacă să cumpere o maşină mai veche, pe care va obţine un preţ mai mic la revânzare, sau una mai nouă, care, una peste alta, ar putea să coste cu câteva sute de euro mai mult. Dacă taxa de poluare va fi aplicată şi autovehiculelor aflate deja ĂŽn circulaţie ĂŽn momentul schimbării de proprietar, este evident că opţiunile clienţilor se vor ĂŽndrepta către maşini mai noi.
Ăn 2005, 118.000 autoturisme second-hand au fost aduse din VestConform statisticilor RAR, aproape 118.000 autoturisme second-hand aduse din import au fost ĂŽnmatriculate anul trecut ĂŽn România. Volumul acestora reprezintă aproximativ 59 la sută din numărul maşinilor noi cumpărate de români ĂŽn 2005. Principala condiţie pentru ĂŽnmatriculare o reprezintă ĂŽndeplinirea normelor de poluare Euro 3. Ăn general, maşinile care respectă această normă sunt fabricate după anul 2000. Conform legislaţiei ĂŽn vigoare, toate aceste autovehicule au efectuat inspecţia tehnică la reprezentanţele Registrului Auto Român.
Radian Tufă, directorul general al Registrului Auto Român
Din august 2006 se pot ĂŽnmatricula toate maşinile aduse din străinătate
- Ce schimbări majore vor avea loc ĂŽn activitatea Registrului Auto Român ĂŽn acest an?
- Ăncepând cu 1 ianuarie am adus modificări legislative importante pentru ca, ĂŽn 2007, să fim ĂŽn acord cu ceea ce se ĂŽntâmplă la nivel european.
O dată cu aderarea României la Uniunea Europeană, prevederea legală care condiţionează ĂŽnmatriculările maşinilor din import de ĂŽndeplinirea normelor de poluare Euro 3 va dispărea automat. Noi intenţionăm să scoatem această barieră chiar din cursul acestui an, cel târziu ĂŽn luna august. Acest lucru este necesar pentru a avea timp să perfecţionăm sistemul până la 1 ianuarie 2007.
- Acest lucru ĂŽnseamnă, practic, liberalizarea pieţei de autovehicule second-hand de import. Ce măsuri veţi lua pentru a nu exista o invazie de vechituri?
- Este clar că fără "bariera Euro 3" sunt necesare măsuri compensatorii care să prevină o invazie de maşini vechi. Eu aş merge pe stabilirea impozitului ĂŽn funcţie de gradul de poluare. Există o bază de calcul ĂŽn funcţie de capacitatea cilindrică a motoarelor. Suplimentar ar trebui să fie impusă ĂŽncă o bază de calcul ĂŽn funcţie de gradul de poluare. Evident, sumele vor fi mai mari pentru maşinile "non Euro" şi vor scădea către cele care ĂŽndeplinesc norma de poluare Euro 4. Pentru a face acest lucru ĂŽn România va trebui să ne consultăm cu reprezentanţii Administraţiei Publice Locale şi cu cei ai Ministerului Mediului.
- Noile taxe vor fi o altă barieră, de data aceasta economică?
- Nu va fi vorba de taxe prohibitive. Baza de calcul se va afla ĂŽn zona ĂŽn care cumpărătorul să fie atras de o maşină cât mai nepoluantă. Intenţionăm să introducem această bază de impozitare şi pentru maşinile vechi, aflate deja ĂŽn circulaţie, dar numai ĂŽn momentul unei noi ĂŽnmatriculări, adică atunci când maşina ĂŽşi schimbă proprietarul. Prevederi similare se aplică de mulţi ani ĂŽn ţările Uniunii Europene.
- Ce alte măsuri veţi lua ĂŽn cursul acestui an?
- Ăncepând cu 1 ianuarie, prin ordin al ministrului transporturilor a fost introdusă obligativitatea limitatoarelor de viteză pentru toate tipurile de autovehicule de peste 3,5 tone. Aceste aparate nu permit să se depăşească viteza maximă legală. Sperăm ca această măsură să contribuie la creşterea siguranţei pe drumurile publice. De asemenea, am introdus şi obligativitatea montării de camere video ĂŽn staţiile de inspecţie tehnică. Fiecare maşină care va intra ĂŽn staţie va fi fotografiată, astfel ĂŽncât să se vadă clar numărul de ĂŽnmatriculare. Service-urile au obligaţia să păstreze imaginile timp de 30 de zile. Am luat această măsură pentru a stopa cazurile ĂŽn care anumiţi intermediari ofereau contra cost revizia tehnică fără ca maşinile să treacă prin service. Ăn plus, inginerii RAR care monitorizează staţiile de inspecţie tehnică au dreptul de a bloca ĂŽn service, timp de cel mult 45 de minute, maşinile asupra cărora există dubii. Toate aceste prevederi vor fi puse ĂŽn aplicare ĂŽn următoarele două-trei săptămâni.
- Acum câteva luni spuneaţi că veţi mai ridica o reprezentanţă RAR ĂŽn Bucureşti. Ăn ce fază se află acest proiect?
- Proiectul noii reprezentanţe RAR din Bucureşti este gata, a fost găsită şi locaţia şi ĂŽn curând vor ĂŽncepe lucrările. Până la sfârşitul acestui an, noua reprezentanţă va fi dată ĂŽn funcţiune şi va fi destinată doar autoturismelor. Sediul din Voluntari va fi exclusiv pentru autovehiculele de peste 3,5 tone. Ăn acest an, ĂŽn baza aceluiaşi tip de proiect, vor fi ridicate noi reprezentanţe ĂŽn Neamţ, Brăila, Braşov şi Bihor. Până la sfârşitul lui 2007, Registrul Auto Român va avea toate reprezentanţele ĂŽn proprietate.
Maşinile noi - mai rentabile la revânzare
Ăn momentul ĂŽn care obligativitatea ĂŽndeplinirii normei Euro 3 va dispărea, singura condiţie pentru ĂŽnmatricularea unei maşini second-hand va fi ca aceasta să treacă de inspecţia tehnică a RAR-ului şi să ĂŽndeplinească normele de poluare de la data la care a fost fabricată.Rămâne de văzut care va fi nivelul impozitelor suplimentare care vor fi percepute ĂŽn funcţie de gradul de poluare a fiecărei maşini. Ăn principiu, preţul unui autovehicul non-Euro, va ajunge, cu tot cu taxe, foarte apropiat de cel al maşinilor mai nepoluante. Cumpărătorul va trebui să cântărească dacă să cumpere o maşină mai veche, pe care va obţine un preţ mai mic la revânzare, sau una mai nouă, care, una peste alta, ar putea să coste cu câteva sute de euro mai mult. Dacă taxa de poluare va fi aplicată şi autovehiculelor aflate deja ĂŽn circulaţie ĂŽn momentul schimbării de proprietar, este evident că opţiunile clienţilor se vor ĂŽndrepta către maşini mai noi.
Ăn 2005, 118.000 autoturisme second-hand au fost aduse din VestConform statisticilor RAR, aproape 118.000 autoturisme second-hand aduse din import au fost ĂŽnmatriculate anul trecut ĂŽn România. Volumul acestora reprezintă aproximativ 59 la sută din numărul maşinilor noi cumpărate de români ĂŽn 2005. Principala condiţie pentru ĂŽnmatriculare o reprezintă ĂŽndeplinirea normelor de poluare Euro 3. Ăn general, maşinile care respectă această normă sunt fabricate după anul 2000. Conform legislaţiei ĂŽn vigoare, toate aceste autovehicule au efectuat inspecţia tehnică la reprezentanţele Registrului Auto Român.
Aduc la viata topicul cu "noutati"
Impozit pe masini de peste 10 ori mai mare
O alta modificare fata de proiectul din noiembrie apare la capitolul taxe si impozite locale, unde masinile cu o capacitate cilindrica intre 2.001 si 3.000 de centimetri cubi nu mai sunt impozitate cu o suma egala, care rezulta din inmultirea fiecarei grupe de 200 cmc cu 60 de lei noi (600.000 lei vechi), ci din inmultirea numarului de grupe cu 39 de lei noi (390.000 lei vechi). In prezent, impozitul pe masini de peste 2.001 de cmc se calculeaza prin inmultirea fiecarei grupe de 500 de cmc cu 9. Cu alte cuvinte, pentru o masina de 2001 cmc anul acesta vom plati un impozit de 360.000 lei vechi, iar anul viitor unul de peste 10 ori mai mare, 3.900.000 lei vechi. Potrivit variantei din noiembrie, ar fi trebuit sa platim si mai mult, minimum 6 milioane pe o masina de peste 2.001 cmc. Cresterea progresiva a impozitului este una impresionanta: la anul, pentru o masina de 2.000 cmc se va plati un impozit de 700.000 lei, pentru una de 2.001 cmc se plati unul de aproximativ 4 milioane de lei. Cu alte cuvinte, pentru un cmc vom plati 3 milioane lei.
Articolul este din Saptamana Financiara:
http://www.sfin.ro/articol.php?id=4719&pager_text=1
In concluzie pe un Cx de 2500 cmc nu vom mai plati 780 de lei, ci doar 507 !!

Impozit pe masini de peste 10 ori mai mare
O alta modificare fata de proiectul din noiembrie apare la capitolul taxe si impozite locale, unde masinile cu o capacitate cilindrica intre 2.001 si 3.000 de centimetri cubi nu mai sunt impozitate cu o suma egala, care rezulta din inmultirea fiecarei grupe de 200 cmc cu 60 de lei noi (600.000 lei vechi), ci din inmultirea numarului de grupe cu 39 de lei noi (390.000 lei vechi). In prezent, impozitul pe masini de peste 2.001 de cmc se calculeaza prin inmultirea fiecarei grupe de 500 de cmc cu 9. Cu alte cuvinte, pentru o masina de 2001 cmc anul acesta vom plati un impozit de 360.000 lei vechi, iar anul viitor unul de peste 10 ori mai mare, 3.900.000 lei vechi. Potrivit variantei din noiembrie, ar fi trebuit sa platim si mai mult, minimum 6 milioane pe o masina de peste 2.001 cmc. Cresterea progresiva a impozitului este una impresionanta: la anul, pentru o masina de 2.000 cmc se va plati un impozit de 700.000 lei, pentru una de 2.001 cmc se plati unul de aproximativ 4 milioane de lei. Cu alte cuvinte, pentru un cmc vom plati 3 milioane lei.
Articolul este din Saptamana Financiara:
http://www.sfin.ro/articol.php?id=4719&pager_text=1
In concluzie pe un Cx de 2500 cmc nu vom mai plati 780 de lei, ci doar 507 !!

-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7677
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
am mai zis dar repet: TRAIM IN ROMANIA SI ASTA NE OCUPA TOT TIMPUL!!!
in legatura cu taxele, am citit acum citeva minute ceva care anunta ca taxele despre care vorbea cristi se aplica la masinile nou inmatriculate (cele aduse de afara, inmatriculabile dupa noua lege) sau la schimbarea de proprietar (este vorba de masinile cu motoare mai mari de 2000 cmc, dar mai batrine de nush citi ani (nu era specificat), care nu mai intra in categoria lux), lucrul acesta fiind facut cica sa ne incurajeze sa ne cumparam masini (rable) noi.la masinile noi cu motoare peste 2000 vor fi taxe mari. poate am priceput eu gresit pt ca era foarte incilcit documentul;
in legatura cu taxele, am citit acum citeva minute ceva care anunta ca taxele despre care vorbea cristi se aplica la masinile nou inmatriculate (cele aduse de afara, inmatriculabile dupa noua lege) sau la schimbarea de proprietar (este vorba de masinile cu motoare mai mari de 2000 cmc, dar mai batrine de nush citi ani (nu era specificat), care nu mai intra in categoria lux), lucrul acesta fiind facut cica sa ne incurajeze sa ne cumparam masini (rable) noi.la masinile noi cu motoare peste 2000 vor fi taxe mari. poate am priceput eu gresit pt ca era foarte incilcit documentul;
dj01fad scrie:in legatura cu taxele, am citit acum citeva minute ceva care anunta ca taxele despre care vorbea cristi se aplica la masinile nou inmatriculate (cele aduse de afara, inmatriculabile dupa noua lege) sau la schimbarea de proprietar (este vorba de masinile cu motoare mai mari de 2000 cmc, dar mai batrine de nush citi ani (nu era specificat), care nu mai intra in categoria lux), lucrul acesta fiind facut cica sa ne incurajeze sa ne cumparam masini (rable) noi.la masinile noi cu motoare peste 2000 vor fi taxe mari. poate am priceput eu gresit pt ca era foarte incilcit documentul;
Pune te rog linkul, de unde ai citit...
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187771
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru FloLGO