ABS CX
Moderator: Echipa Tehnica
-
- Pro Motor Rm.Valcea
- Mesaje: 823
- Membru din: Lun 03-Oct-2005 09:28
- Localitate: ramnicu valcea
- Contact:
Buna seara,
Ma bag si eu in seama pe forumul acesta, desi am vazut k se face mult mishto...
Dupa cum se poate vedea, d-l Marian este un mecanic foarte priceput in Ploiesti. D-l Sorin este mecanicul priceput din Craiova.
Totusi:D-le Marian, exista la etrierul de frana vreun retur? Sa fim seriosi!
D-Le Sorin: mai aveai un pic si il intrebai pe proprietarul de BX si la ce corespund pinii aia 35 sau 55 de la Motronic
Totusi.Hai sa fim un pic mai concreti. Un simplu conducator de masina ar trebui sa-si repare masina intr-un service.
Apropos de ABS: senzorii masoara viteza rotilor prin tot felul de metode efectul de HALL(gaura-asa zisii dintisori de pe planetara sau mai nou prin inductia benzii de pe rulmentul rotii) ii da informatie calculatorului de ABS, iar acesta daca sesizeaza blocarea unei roti (peste cei 5km/h pomeniti mai sus sau 10 la C5 de ex), presiunea creeata de motorasul ala mic(cand pui contactul acesta are rolul de a creea presiune in bloculABS- d'aia sta cateva clipe beculetul aprins) impinge pur si simplu pedala de frana o fractiune de sec inapoi pentru a elibera presiunea din sistem si pentru a debloca roata. Dupa ce s-a deblocat roata masinii presiunea exercitata de conducator revine in sistem, iar ABS-ul citeste din nou si ia masuri. Asa se explica senzatia pe care o are soferul cand intra ABS-ul!
Acum se pot comenta diversele sisteme de la cel primitiv care era pe CX pana la cel mai sofisticat de pa C3-C4-C5-C6Â sau chiar C1 care are ESP-ul inclus. Povestile despre scheme si bobine cred ca fara un tester sunt de prisos. O aerisire corecta se face numai cu aparatul de diagnoza, nu? pentru ca stimularea electrovalvelor nu poti sa o faci decat cu 5V adica atata cat au toate componentele electronice.
Ar putea cineva sa zica cum functioneaza injectoarele de hdi la 80V desi pe masina avem numai 12V? Sau mai bine zis ce bobine sunt folosite pentru a avea acest voltaj?
Ma bag si eu in seama pe forumul acesta, desi am vazut k se face mult mishto...
Dupa cum se poate vedea, d-l Marian este un mecanic foarte priceput in Ploiesti. D-l Sorin este mecanicul priceput din Craiova.
Totusi:D-le Marian, exista la etrierul de frana vreun retur? Sa fim seriosi!
D-Le Sorin: mai aveai un pic si il intrebai pe proprietarul de BX si la ce corespund pinii aia 35 sau 55 de la Motronic
Totusi.Hai sa fim un pic mai concreti. Un simplu conducator de masina ar trebui sa-si repare masina intr-un service.
Apropos de ABS: senzorii masoara viteza rotilor prin tot felul de metode efectul de HALL(gaura-asa zisii dintisori de pe planetara sau mai nou prin inductia benzii de pe rulmentul rotii) ii da informatie calculatorului de ABS, iar acesta daca sesizeaza blocarea unei roti (peste cei 5km/h pomeniti mai sus sau 10 la C5 de ex), presiunea creeata de motorasul ala mic(cand pui contactul acesta are rolul de a creea presiune in bloculABS- d'aia sta cateva clipe beculetul aprins) impinge pur si simplu pedala de frana o fractiune de sec inapoi pentru a elibera presiunea din sistem si pentru a debloca roata. Dupa ce s-a deblocat roata masinii presiunea exercitata de conducator revine in sistem, iar ABS-ul citeste din nou si ia masuri. Asa se explica senzatia pe care o are soferul cand intra ABS-ul!
Acum se pot comenta diversele sisteme de la cel primitiv care era pe CX pana la cel mai sofisticat de pa C3-C4-C5-C6Â sau chiar C1 care are ESP-ul inclus. Povestile despre scheme si bobine cred ca fara un tester sunt de prisos. O aerisire corecta se face numai cu aparatul de diagnoza, nu? pentru ca stimularea electrovalvelor nu poti sa o faci decat cu 5V adica atata cat au toate componentele electronice.
Ar putea cineva sa zica cum functioneaza injectoarele de hdi la 80V desi pe masina avem numai 12V? Sau mai bine zis ce bobine sunt folosite pentru a avea acest voltaj?
off topic
aici ai dreptate .
nu vreau sa lungesc prea mult discutia dar faci fff multe greseli:MARIAN este din Buzau, nu a zis ca etrierul are retur, discutia s-a purtat intre cunoscatori in ale CX-urilor iar ironiile tale sunt super ieftine![/quote]
MUGUREL PIRSCOVEANU scrie:Ma bag si eu in seama pe forumul acesta
aici ai dreptate .
nu vreau sa lungesc prea mult discutia dar faci fff multe greseli:MARIAN este din Buzau, nu a zis ca etrierul are retur, discutia s-a purtat intre cunoscatori in ale CX-urilor iar ironiile tale sunt super ieftine![/quote]
Apropos de ABS: senzorii masoara viteza rotilor prin tot felul de metode efectul de HALL(gaura-asa zisii dintisori de pe planetara sau mai nou prin inductia benzii de pe rulmentul rotii) ii da informatie calculatorului de ABS, iar acesta daca sesizeaza blocarea unei roti (peste cei 5km/h pomeniti mai sus sau 10 la C5 de ex), presiunea creeata de motorasul ala mic(cand pui contactul acesta are rolul de a creea presiune in bloculABS- d'aia sta cateva clipe beculetul aprins) impinge pur si simplu pedala de frana o fractiune de sec inapoi pentru a elibera presiunea din sistem si pentru a debloca roata. Dupa ce s-a deblocat roata masinii presiunea exercitata de conducator revine in sistem, iar ABS-ul citeste din nou si ia masuri. Asa se explica senzatia pe care o are soferul cand intra ABS-ul!
Mugurel, explicatia ta "stiintifica" despre functionarea ABS se poate caracteriza printr-un frumos epitet: "FALS"
In nici un caz ABS-ul nu deblocheaza roata.
problema e ca roata nu trebuie sa ajunga sa se blocheze!!!! ABS'u urmareste decelerarea rotii si elibereaza presiune intr-un moment premergator blocarii.
cit despre impingerea pedalei inapoi....

-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
Dl Mugurel, imi cer scuze ca va spun asta, dar ati intrat pe un teren insuficient cunoscut de dvs. Sistemele CX-ului nu au nici o legatura cu masinile moderne. ABS-ul CX-ului foloseste senzori de proximitate si nu senzori cu efect Hall. Nu exista nici un mortoras in sistemul ABS al CX-ului din simplul motiv ca sursa de presiune exista deja - pompa hidraulica.
De asemenea nu va aventurati sa faceti afirmatii in domeniul electronicii, unii dintre noi avem ani buni in aceasta meserie, din ea ne castigam existenta.
Ca o observatie generala, observ ca devenit un obicei ca posesori de masini vechi sa isi dea cu presupusul in ceea ce priveste problemele masinilor noi si invers. Chiar si in cazul masinilor de aceeasi generatie exista probleme specifice, un simplu exemplu, CX-ul are suspensia fata cu doua brate in sistem paralelogram iar BX-ul are suspensie McPherson. Nu contest ca anumite probleme sunt aceleasi de cand lumea si orice sofer/mecanic amator stie solutia, dar in alte cazuri solutiile sunt specifice si mai rar sunt cunoscute de cineva care nu a avut o masina de tipul respectiv.
Eu am un principiu, daca nu sunt sigur de ceva mai bine tac si las pe altii sa vorbeasca.
Pentru toti participantii la aceasta discutie, pentru a lamuri lucrurile cat mai bine, maine voi scana si voi pune pe ftp paginile din RTA unde este explicat cel mai clar cum functioneaza ABS-ul de la CX.
Pentru principii generale de functionare pentru orice sistem, recomand cu incredere site-ul "Howstuffworks".
De asemenea nu va aventurati sa faceti afirmatii in domeniul electronicii, unii dintre noi avem ani buni in aceasta meserie, din ea ne castigam existenta.
Ca o observatie generala, observ ca devenit un obicei ca posesori de masini vechi sa isi dea cu presupusul in ceea ce priveste problemele masinilor noi si invers. Chiar si in cazul masinilor de aceeasi generatie exista probleme specifice, un simplu exemplu, CX-ul are suspensia fata cu doua brate in sistem paralelogram iar BX-ul are suspensie McPherson. Nu contest ca anumite probleme sunt aceleasi de cand lumea si orice sofer/mecanic amator stie solutia, dar in alte cazuri solutiile sunt specifice si mai rar sunt cunoscute de cineva care nu a avut o masina de tipul respectiv.
Eu am un principiu, daca nu sunt sigur de ceva mai bine tac si las pe altii sa vorbeasca.
Pentru toti participantii la aceasta discutie, pentru a lamuri lucrurile cat mai bine, maine voi scana si voi pune pe ftp paginile din RTA unde este explicat cel mai clar cum functioneaza ABS-ul de la CX.
Pentru principii generale de functionare pentru orice sistem, recomand cu incredere site-ul "Howstuffworks".
-
- Pro Motor Rm.Valcea
- Mesaje: 823
- Membru din: Lun 03-Oct-2005 09:28
- Localitate: ramnicu valcea
- Contact:
eu cred ca nu ai fost prea atent la ce am vrut sa spun.
sau nu ai simtit niciodata in pedala niste impulsuri? n-as vrea sa ne lansam intr-o polemica, dar nu este nimic fals din ce am scris.
asta este principiul de functionare, sistemele aplicate sunt de diferite forme si metode.
Ma repet: -senzorii masoara viteza de invartire a rotilor.
-daca o roata are tendinta de a se bloca, abs-ul sesizeaza si cu ajutorul presiunii din acumulatorul intern impinge aceea fractiune de secunda pedala de frana inapoi PENTRU a permite invartirea rotii.
-dupa ce se deblocheaza, presiunea catre etrier poate fi exercitata din nou.
Ca idee intr-o secunda la 130km/h se intampla fenomeul de vreo 10 ori la un sistem din generatia C3.
sau nu ai simtit niciodata in pedala niste impulsuri? n-as vrea sa ne lansam intr-o polemica, dar nu este nimic fals din ce am scris.
asta este principiul de functionare, sistemele aplicate sunt de diferite forme si metode.
Ma repet: -senzorii masoara viteza de invartire a rotilor.
-daca o roata are tendinta de a se bloca, abs-ul sesizeaza si cu ajutorul presiunii din acumulatorul intern impinge aceea fractiune de secunda pedala de frana inapoi PENTRU a permite invartirea rotii.
-dupa ce se deblocheaza, presiunea catre etrier poate fi exercitata din nou.
Ca idee intr-o secunda la 130km/h se intampla fenomeul de vreo 10 ori la un sistem din generatia C3.
eugen are dreptate.
aici e vorba de ABS-ul la CX al carui mecanism nu il cunosc.
eu am vrut sa comentez un principiu general de functionare despre care vad ca in continuare Mugurel face afirmatii contradictorii.
iata un exemlu concret:
...aici te apropii de realitate
ce sa se deblocheze nene daca nu s-a blocat nimic?
Mugurel, chiar daca sti desprec ce e vorba (ceea ce personal nu cred), daca ceea ce scrii reflecta altceva cum vrei sa te faci inteles?
aici e vorba de ABS-ul la CX al carui mecanism nu il cunosc.
eu am vrut sa comentez un principiu general de functionare despre care vad ca in continuare Mugurel face afirmatii contradictorii.
iata un exemlu concret:
-daca o roata are tendinta de a se bloca, abs-ul sesizeaza ...
...aici te apropii de realitate
-dupa ce se deblocheaza..
ce sa se deblocheze nene daca nu s-a blocat nimic?

Mugurel, chiar daca sti desprec ce e vorba (ceea ce personal nu cred), daca ceea ce scrii reflecta altceva cum vrei sa te faci inteles?
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
-
- Pro Motor Rm.Valcea
- Mesaje: 823
- Membru din: Lun 03-Oct-2005 09:28
- Localitate: ramnicu valcea
- Contact:
-
- Pro Motor Rm.Valcea
- Mesaje: 823
- Membru din: Lun 03-Oct-2005 09:28
- Localitate: ramnicu valcea
- Contact:
eu renunt.
citeste si tu aici:
http://auto.howstuffworks.com/anti-lock-brake.htm
in cazul in care te lamuresti ma astept sa ti si recunosti greselile de exprimare!!!

citeste si tu aici:
http://auto.howstuffworks.com/anti-lock-brake.htm
in cazul in care te lamuresti ma astept sa ti si recunosti greselile de exprimare!!!

-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
MUGUREL PIRSCOVEANU scrie:pe gheata la 20km/h ai observat cumva ca daca se actioneaza frana roata se blocheaza si se deblocheaza?
la viteze mici se vede cu ochiul liber, pt ca abs-ul actioneaza de putine ori
Eu nu contest faptul ca ABS-ul poate debloca roata daca aceasta a ajuns in stadiul sa se blocheze. In mod normal, ABS-ul nu trebuie sa permita rotii sa se blocheze dar in conditiile de mai sus, pe gheata, aderenta este atat de scazuta incat ABS-ul nu mai poate preveni blocarea rotii iar cand intra in functiune o deblocheaza. Consider ca in aceast caz ABS-ul este depasit de situatie. Probabil ca de aceea a trebuit inventat controlul tractiunii.
- MARIAN
- Admin CITROclub
- Mesaje: 3044
- Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
- Localitate: Buzau
- Masina: Xantia 1.9TD VSX
- 2: C5 2.0 HDI 110CP
- Contact:
Mugurel cred ca gresesti atunci cand nu citesti tot ce se scrie, cu atentie.De ce?
Pai eu sunt din Buzau(scrie sub nume - merci paga),nu am scris ca etrierul are retur ci altceva(vezi pag.2),nu sunt mecanic ci doar un om pasionat de anumite lucruri.
Mi-e ciuda sa vad ca un om cu acces la multa documentatie,sau scoteai capul pe geam si strigai la ala din service ,nu face diferenta intre anumite moduri de fc. intre sisteme vechi sau noi.
Veneam cu o descriere completa la tot sistemul si de-al draq puneam si schema ECU de la ABS ca pe asta nu o au "amaratii" ca noi dar,"superficialitate" este cuvantul de ordine in anumite service din RO.
De ce ne zapacesti cu intrebari de genul asta si nu pleci de la denumirea sistemului.ABS adika Anti-lock braking system ceea ce ar insemna in romaneste un sistem antiblocare adicatelea previne blocarea.
Pai eu sunt din Buzau(scrie sub nume - merci paga),nu am scris ca etrierul are retur ci altceva(vezi pag.2),nu sunt mecanic ci doar un om pasionat de anumite lucruri.
Mi-e ciuda sa vad ca un om cu acces la multa documentatie,sau scoteai capul pe geam si strigai la ala din service ,nu face diferenta intre anumite moduri de fc. intre sisteme vechi sau noi.
Veneam cu o descriere completa la tot sistemul si de-al draq puneam si schema ECU de la ABS ca pe asta nu o au "amaratii" ca noi dar,"superficialitate" este cuvantul de ordine in anumite service din RO.
cum se deblocheaza roata?
ce face abs-ul de fapt?
De ce ne zapacesti cu intrebari de genul asta si nu pleci de la denumirea sistemului.ABS adika Anti-lock braking system ceea ce ar insemna in romaneste un sistem antiblocare adicatelea previne blocarea.
Ultima oară modificat Mar 22-Noi-2005 12:00 de către MARIAN, modificat 1 dată în total.
hm, s-a cam incins. am de precizat ceva: rotile au tendinta sa se blocheze la o frinare violenta. aici intervine ABS-ul care sesizeaza faptul ca roata s-a blocat si o deblocheaza. principiul de functionare acesta e, nu cel enuntat de Eugen, cum ca ABS nu lasa roata sa se blocheze. din pacate nu e vizibil decit daca roata e filmata cu o camera foarte rapida si redata cu viteza normala. am vazut experimentul acesta facut de Bosch. recunosc ca mai departe nu stiu exact cum se face deblocarea la CX, dar pot sa banuiesc ca electrovalvele, odata comandate de ABS devin supape unisens, presiunea din etrieri poate iesi, dar e blocata alimentarea cu presiune dinspre pompa. de unde si senzatia de vibratie in pedala, data de eliberarea sacadata a presiunii catre etrier. nu bag mina in foc, dar e plauzibil
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187771
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru FloLGO