Pagina 5 din 6

Scris: Mar 22-Noi-2005 12:23
de eugenro2001
OK, am gresit, dar cred ca nu m-am indepartat prea tare de adevar.

Scris: Mar 22-Noi-2005 12:25
de MARIAN
Apropos de ABS: senzorii masoara viteza rotilor prin tot felul de metode efectul de HALL(gaura-asa zisii dintisori de pe planetara sau mai nou prin inductia benzii de pe rulmentul rotii

Asta imi scapase in faza initiala.
HALL(gaura...) asta nu este hole-gaura.Nu se traduce ca este nume adica vine de la Edwin Herbert Hall si nu are nici o legatura cu dintisorii pt. ca omul a studiat doar efectul Hall iar la ABs se foloseste chestia aia cu dintisori din cauza celor explicate de Eugen mai sus putin.
@khan principiul de functionare este chiar cel enuntat de Eugen - asta daca nu citesti aceleasi documente cu Mugurel

Scris: Mar 22-Noi-2005 12:29
de eugenro2001
Iar senzorii cu efect Hall reactioneaza la aparitia unui camp magnetic deci daca ar fi foat folositi ca senzori de ABS ar trebui ca "dintisorii" sa fie facuti din magneti permanenti....

Scris: Mar 22-Noi-2005 12:35
de MARIAN
:shock: nu inteleg de ai zis ca ai gresit in enuntare fc ABS.Imi scapa ceva?
In enuntul fc. ABS scrie cam asa:
Daca o roata incepe sa se invarta mai incet decat celelalte, ABS va reduce presiunea in etrierul respectiv.Este clar o prevenire a blocarii.Am mai spus chiar si denumirea sistemului este de a preveni blocarea.

Scris: Mar 22-Noi-2005 13:33
de sorin.
Se pare ca in legatura cu blocarea rotilor adevarul este undeva la mijloc.
La franare ecu sesizeaza TENDINTA la blocaj a rotilor si se intrerupe alimentarea circuitului de franare. (Deci nu permite o marire in continuare a presiunii in etrieri.)Daca tendinta la blocaj s-a CONFIRMAT, ecu provoaca taierea presiunii in circuitul de franare. Deci in anumite situatii se pot bloca rotile, in altele nu, in fct. de cat de energica este franarea cat si de aderenta la sol.

Scris: Mar 22-Noi-2005 13:51
de khan
nu pot sa neg ce am vazut, marian. se vedea clar pe filmare (imi pare rau ca nu o gasesc acum, era vorba de un BMW daca nu ma insel, un "ursulet", masina din aceeasi generatie cu CX-ul, adica vorbim de primele generatii de ABS montate in serie) la care se vedea clar ca roata se blocheaza pentru o fractiune de secunda pentru ca mai apoi sa reinceapa sa se invirta pentru inca o fractiune de secunda, si tot asa. nu stiu ce stii tu teoretic, dar ce iti povestesc eu e practica. e posibil ca sistemul sa fi evoluat in timp pina la ce spui tu, asta nu neg, dar daca ne referim strict la CX, cred ca adevarul e asta

Scris: Mar 22-Noi-2005 15:12
de MARIAN
Cred ca nu ne intelegem bine.Ia uite ce spunea Eugen
Eu nu contest faptul ca ABS-ul poate debloca roata daca aceasta a ajuns in stadiul sa se blocheze. In mod normal, ABS-ul nu trebuie sa permita rotii sa se blocheze dar in conditiile de mai sus, pe gheata, aderenta este atat de scazuta incat ABS-ul nu mai poate preveni blocarea rotii iar cand intra in functiune o deblocheaza. Consider ca in aceast caz ABS-ul este depasit de situatie. Probabil ca de aceea a trebuit inventat controlul tractiunii.

Iata ce spui tu
rotile au tendinta sa se blocheze la o frinare violenta. aici intervine ABS-ul care sesizeaza faptul ca roata s-a blocat si o deblocheaza. principiul de functionare acesta e, nu cel enuntat de Eugen, cum ca ABS...

Ei bine asta am contrazis eu:Ca principiu de functionare ABS a fost conceput sa previna blocarea rotilor(asta a vrut sa se realizeze prin acest sistem) deci, perfect adevarat ce spune Eugen ;ca in practica se intampla altceva si eu si Eugen am admis ca ABS poate fi depasit de situatie.

Scris: Mar 22-Noi-2005 16:31
de khan
pai inseamna ca am spus acelasi lucru cumva, dar nu am precizat de la inceput ca e o diferenta intre modul de conceptie si functionarea propriuzisa. adica ne-am invirtit in jurul cozii :idea:

Scris: Mie 23-Noi-2005 09:21
de bytzu
ca sa lamurim problema: la masinile cu abs, roata se blocheaza pentru o fractiune de secunda, apoi este deblocata, adica este redusa presiunea de franare; blocarea este citita de senzor pe roata dintata; impresia ca roata nu se blocheaza este data de diferenta de diametru

Scris: Mie 23-Noi-2005 09:55
de kata
bytzu, tocmai cand se ajunsese la o conluzie ai venit tu sa "lamuresti problema"....si de fapt ne-am intors de unde am plecat! :evil:

as dori sa repet ca principiul de functionare este foarte bine definit si asa cu spunea si Marian este usor de dedus de la abrevierea ABS= Antilock Breaking System.
deci sistemul este conceput pentru a previni blocarea rotilor si chiar asa si functioneaza. parametrul monitorizat de ABS este viteza de rotatie a rotii(rotilor) si nu blocarea ei.

In conditii deosebite, cand coeficientii de frecare dintre pneu si suprafata de rulare sint foarte mici (pe zapada, gheata..) se poate ajunge la blocarea rotii pentru durate f. scurte, si deblocarea ei intr-adevar tot de catre ABS.

Scris: Mie 23-Noi-2005 11:11
de eugenro2001
Asa cum am promis, iata paginile din RTA scanate:

Imagine Imagine Imagine Imagine

Sunt in limba franceza :(

Imagine Imagine Imagine Imagine

Scris: Mie 23-Noi-2005 12:30
de khan
ceea ce ma duce la concluzia ca am intuit exact cum functioneaza electrovalvele. multumesc pentru aplauze! :D

Scris: Mie 23-Noi-2005 13:16
de nicum
=D> =D> =D> =D> =D>
Aplauze furtunoase pentru seful nostru de atelier :D :D :D

Scris: Vin 25-Noi-2005 18:21
de MARIAN
khan scrie:ceea ce ma duce la concluzia ca am intuit exact cum functioneaza electrovalvele. multumesc pentru aplauze! :D

Nu se pune deoarece am descris functionarea electroventilelor inca de la pag.2 a acestui subiect :wink: si nu am cerut aplauze atunci :twisted:

Scris: Vin 25-Noi-2005 18:26
de khan
tu nu le-ai cerut, iar eu le-am primit 8)