Pagina 1 din 3

Aventuri in munti . . .

Scris: Dum 07-Aug-2005 22:46
de Ford_V6
Joi dau masina unui prieten sa se duca la munte cu ea . . . . trebuie mentionat ca prietenul meu are ceva probleme cu capu si nu merge decat in blana cu masinile. Eu zic in sinea mea "e cu familia si o sa merga incet"

Vineri dimineata eu plec spre mare el spre munte. Ma suna cand tocmai ieseam din Bucuresti spre mare sa-mi spuna ca a ramas fara hidraulica la vreo 5 km de Bolboci . . . . I-mi explica ca i s-a rupt conducta principala care iese din pompa . . .

Revin in Bucuresti si plec cu una bucata Peugeot 206 S16 cu garda la sol cat un pachet de tigari spre Ploiesti . . . Ajuns in Ploiesti iau de la Cristi Stan o conducta de servodirectie de Bx si plec spre Bolboci . . .

Il sun pe amicu si il intreb cat urc pana dau de el si i-mi spune ca putin . . .vreo 5 max 10 minute.

Cu 206-le ala sport urc super incet ca atingea pe dedesubt si fac 2 ore si 20 de minute pana dau de Cx. Va imaginati cu ce viteza a urcat asta cu cx-u daca a urcat in 15 minute un drum de 2 ore si 20 minute.

ii schimb conducta, ii pun lhm o aerisesc. masina porneste iar eu plec spre mare dupa o coborare iar de 2 ore.

Azi ma suna pe la 5 seara ca e pe DN1 si ca iar l-a lasat hidraulica . . . .la telefon nu inteleg ce si cum prea bine . . . . pana la urma la tel. intelegem despre ce e vorba (furtunul de cauciuc care intra in disjunctor era crapat ).in inlocuieste si mai pune asta ceva lhm si o porneste . . . .nu se amorsa nici de a draq . . . . ma suna iar . . . .ii sugerez sa toarne lhm cu palnia in furtunul de alimentare al pompei.

in final se amorseaza masina se amorseaza si ajunge cu bine la bucuresti.

morala . . . sa mai dati masinile la amici d'astia buni

acum cand intru pe forum SHOCK !!!! vad ca intalnirea nationala e la bolboci . . . . hohote de ras la 12 noaptea . . . .e prea de tot

asta este povestea unui weekend 100 % citroen

Scris: Dum 07-Aug-2005 22:48
de Ford_V6
p.s. amicu a filmat . . . o sa pun poze si filme . . . .

Scris: Lun 08-Aug-2005 03:24
de paco
Povestea mi se potriveste nitel si mie, doar ca amicul sunt chiar eu!
Plec la munte cu nevasta si amicul si nevasta lui.
Foarte vesel, drum bun (pestera Muierilor), dar, dincolo de Horezu, se aprinde becul de la hidraulica. La inceput am crezut ca e o gluma! Adica, la curbe, se mai clatina lichidul etc. De unde! Se aprinde din ce in ce mai des si decid sa ma opresc, cu inima stransa. N-aveam la mine nici o scula, nimic!
Cand ma uit la hidraulica (normal), vad ca furtunul care iese din disjunctor spre retur e spart si tasneste ca din fundul motanilor cand marcheaza teritoriul. Sa imi vina ameteala, nu aveam deloc lichid la mine, eram dezarmat.
Noroc cu un amic din Horezu, care vine cu un mecanic si imi inlocuieste bucata aia de furtun, taind o bucata din returul de la motorina, care era mai lung.
Deja mi se cam luase de munte, ma temeam ca a doua oara va fi fatala buba.
Dar a tinut!
In schimb, a doua zi, nu stiu ce lovesc (desi n-am mers pe drum forestier, decat intre Baia de Fier si casutele de la pestera Muierilor) si pierd cumpana de la tija de comanda din puntea spate, aia care face sa se ridice masina la maxim.
In curand, prin Rm Valcea, ajung sa nu mai am suspensie.
Am crezut ca e de la aerisirea disjunctorului (pe care am facut-o intr-un service, mecanicul nu stia mai nimic, l-am sunat pe Ilie de la Ciocarlan, ca nici eu nu mai dibuiam exact), dar nu era. Ajung in alt service, iar telefon la nea Ilie, probleme, oamenii nu se pricepeau s-o cumpaneasca prea bine, pana la urma au blocat-o pe normal, ca nu mai avea nu stiu ce drac de tija acolo, sarise la impact (n-am simtit unde).
M-am enervat si am mers cu ea asa pana la Obarsia Lotruului, apoi spre Petrosani, pe Valea Jiului etc.
N-a mai crapat, dar a fost suficient sa-mi amarasca zilele.
Urata boala hidraulica asta!
Culmea e ca fusesem cu o saptamana inainte la Ciocarlan in service si un mecanic desfacuse furtunul de la disjunctor, dar n-a remarcat ca e crapat. Sau nu era, dracu sa-l pieptene!
Uneori asa m-as lipsi de minunea de suspensie hidropneumatica!!!

Ca sa ma incurajeze, pe drumul de intoarcere, amicul imi spune ca BX-ul meu e singura masina in care poate citi! Adica, ce suspensie minunata are el! Slaba consolare, mai ales ca soferii nu pot citi! :roll:

Scris: Lun 08-Aug-2005 08:42
de Ford_V6
propun sa incepm sa ne gandim la o conversie pe arcuri si amortizoare clasice . . . .

Scris: Lun 08-Aug-2005 08:49
de paco
Eu ma gandesc de mult la asa ceva, zilele trecute gasisem un Peugeot 405 diesel, break, impecabil. Din pacate, omul s-a razgandit si nu-l mai vinde. M-as fi lipsit de sfere! Nu de alta, dar la mine 50% dintre problemele masinii, in 50.000 km, au fost de la hidraulica si puteau fi cvasi-fatale. E cea mai nenorocita situatie sa mergi la munte si sa ramai fara zeama, pierzi frana, suspensia (uneori directia, nu e cazul meu), ceea ce e chiar urat. Iar daca nici nu te pricepi la furtune (ca mine), esti mort...
Stiu ca ceilalti se vor zburli la mine, dar adevarul e ca hidraulica, in afara de confort fizic, da si un imens disconfort psihic, cand trebuie sa pleci la drum si nu stii daca nu cumva "crapa". Iar masinile fiind vechi, cam...crapa!

Scris: Lun 08-Aug-2005 09:06
de MARIAN
:shock: :rock:

Scris: Lun 08-Aug-2005 09:24
de jgr1001
Sa ma bag si eu in discutie...

am facut si eu cu Cx-u' ambele trasee (si cel din Bucegi si cel din zona Horezu) si nu am avut nici o problema cu hidraulica

asta nu inseamna ca nu am avut probleme, doar ca la mine toate sau intamplat in garaj sau la maxim 1 km de casa

Scris: Lun 08-Aug-2005 09:30
de bytzu
la faza cu hidraulica, pe dn1 am ramas fara frane, deloc, suspensie nema, un picut de directie, si asta din cauza furtunului de retur de la disjunctor, care atentie /; este prea mic in diametru, si intra oarecum fortat, si in timp se sparge!

ti-am zis sa vii cu kecu, dar ai zis ca nu-l ai, si oricum , mergea si cu cosu..doar ati ajuns acolo... :D ..thx si pe aceasta cale!!! :wink:

confortul la drum este de necontestat, dar stresul, ca opream din 5 in 5 min, la fel de neegalat

una peste alta, bine

Scris: Lun 08-Aug-2005 09:46
de MARIAN
Problemele tale nu au fost din vina drumului sau a pacatelor suspensiei hidraulice...
Nici conducta de pres si nici returul la regulator nu trebuiau sa se rupa daca erau fixate cum trebuie.Fara frane ?Inseamna ca ai ignorat avertizarile optice sau ... nu merg.
Sper sa ai mai multa bafta pe viitor. :)

Scris: Lun 08-Aug-2005 10:35
de bytzu
conducta s-a rupt chiar deasupra opritorului de la partea dinspre pompa..ruptura este neregulata, ceea ce ma face sa cred ca s-a spart : inainte cu 50m am luat un ditai bolovanul intr-o curba cu ambele roti de pe stanga, roata fata l-a aruncat in podea, si dup-aia l-a luat si spatele, cu un soc destul de mare; conducta era f bine fixata, deoarece iesise o data la urcus inainte de asta, si o fixasem f bine, si nici foarte stransa nu era; conducta s-a retezat, astfel incat capatul care intra in pompa era inca acolo..o sa fac captura de pe camera si o sa pun pozele

returul, daca iti voi arata, vei vedea ca este un furtun foarte mic in comparatie cu gatul disjunctorului; prima oara cand l-am bagat l-am spart si eu..dup-aia nu mai intra si am incercat cu bricheta si cu alte lucruri sa-l largesc la gat..pana la urma a intrat bine..mentionez ca asta a cedat la drum drept, pe dn1
la faza asta a curs f mult lichid, si dup-aia a trebuit sa amorsez pompa..dar o bucata de drum am mers asa, cu becurile aprinse, far frane, suspensie, pt ca nu am stiut din prima ca trebe sa torn lichid direct in pompa...dup-aia s-a amorsat pompa..si merge

la chestia cu furtunul am luat-o pe ghicite, conducta nu se vedea rupta, asa ca am luat-o usor usor cu furtunele...ala din pompa si asta, si cand le-am miscat..plus ca lichidul curgea de pe corpun disjunctorului

Scris: Lun 08-Aug-2005 11:13
de paco
Si uite asa ne dam seama de ce masinile cu hidraulica n-au pret...
Daca o patesti de 3-4 ori in felul asta, si mai ai si nevasta si copil, o dai dracu de hidraulica, cu tot cu "avantajele" ei!
De altfel, chiar mecanicii de la Citroen injura la hidraulica de mama focului. La inceput, am crezut ca au ceva impotriva ideii prea sofisticate a acestui sistem.
In realitate, ei stiu ca nu te poti baza pe el, dupa un numar de ani si pe drumurile noastre cu bolovani, gropi si obiecte taioase!

Scris: Lun 08-Aug-2005 11:32
de Draku
cu asta, ti-ai dat foc la ce mai ramasese din valiza.....
:lol: :lol: :lol:

Scris: Lun 08-Aug-2005 11:43
de paco
Valiza hidraulica, desigur! :lol: :lol: :roll:


Apropos de hidraulica, in Rm Valcea am cumparat 1l lichid hidraulic (sa completez beleaua), fabricat de OMV si a costat 209.000 lei. Mi se pare un pret foarte bun, sper sa nu ma insel.
Cred ca lichidul e de calitate, scrie pe el ca e pentru beleaua cu hidraulica, iar culoarea e cea cunoscuta, verde deschis (puah, imi vine rau cand ma gandesc la matzele ei de alien :D ).
Cred ca poate inlocui Total-ul cu brio.

Scris: Lun 08-Aug-2005 11:45
de paco
Acum am remarcat si eu ca sub nick-ul meu scrie "pasionat".
Ce frumoasa e viata! :lol:

Scris: Lun 08-Aug-2005 12:50
de khan
sint la a 6-a masina cu conducte si lichid verde si pot spune ca numai neglijenta te lasa in drum, nu suspensia. am patit-o si eu de 2 ori, o data chiar in ziua nuntii cind in costum m-am apucat sa peticesc furtunul de retur din disjunctor (istoria se repeta :twisted: ) pentru ca s-a spart. de ce? pentru ca era vechi de cind masina si nu l-am schimbat ci am preferat sa il mufez cu o teava de cupru care a fortat in peretii furtunului si care, din cauza socurilor pompei si a virstei a crapat. a doua oara a fost mai grav, am patit iarasi acelasi lucru ca si ford_v6 la masina lui, adica s-a spart conducta dintra disjunctor si pompa, pe drum spre buzau. de ce? se frecase muuuulta vreme de sfera de la disjunctor. pot sa dau vina pe masina? de precizat ca era un CX 25d palas din 82 care cred ca mincase vreo 400.000 km si care in ciuda virstei si dupa mai multe verificari s-a demonstrat ca era o maina chiar buna, atita vreme cit aveam grija de ea. de atunci suflu si in iaurt, adica la maxim o luna de zile urc masina pe rampa si fac o inspectie cel putin vizuala instalatiei hidraulice si ma asigur ca nu sint scurgeri sau daca sint nu sint periculoase, adica nu pot evolua intr-un dezastru, daca conductele nu s-au agatat de ceva, nu s-au miscat sau nu freaca intre ele sau de altceva, daca toti suportii conductelor si furtunelor sint la locul lor, daca nu sint crapaturi in furtune sau conducte, apoi daca sferele nu s-au desumflat inegal, daca tacane la un interval diferit decit la ultima inspectie. mai des de o luna verific nivelul de lichid si existenta vreunei pete sub masina. cred ca nu e un efort prea mare avind in vedere riscurile