joc mare la servodirectie
Moderator: Echipa Tehnica
-
- simpatizant
- Mesaje: 43
- Membru din: Dum 18-Sep-2005 17:55
- Localitate: alba iulia
joc mare la servodirectie
am intrat in posesia unui cx 25 trd din "88 si am o gramada de probleme la el. una din ele e jocul mare la volan pana la crucea de sub bord. are o caseta de servo acolo? se poate repara sau trebuie schimbata? daca da se schimba greu?
-
- simpatizant
- Mesaje: 43
- Membru din: Dum 18-Sep-2005 17:55
- Localitate: alba iulia
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
In primul rand bine ai venit printre noi.
In bord, intre volan si caseta de directie se afla DIRAVI, care impreuna cu caseta de directie formeaza sistemul servo al masinii.
In momentul cand sistemul este sub presiune (motorul pornit), legatura mecanica intre volan si roti este desfacuta. Totusi din considerente de securitate, chiar daca nu mai exista presiune hidraulica, directia poate fi actionata mecanic dar mecanismul are un joc mare iar forta necesara actionarii este destul de mare.
Pentru a putea diagnostica mai bine defectiunea, trebuie sa ne spui urmatoarele:
- dupa ce pornesti motorul directia merge usor?
- in conditiile de mai sus, daca misti volanul revine singur la pozitia de zero?
- cat de des se aude "tacanitul" conjunctorului?
Daca masina se ridica dar directia merge greu si nu revine singura la zero, se poate ca, fie sa nu ai suficient lichid in instalatia hidraulica, fie ca "brake accumulator" ( a 6-a sfera, cea de langa baterie, asezata cel ami jos) sa fie descarcata.
Ce culoare are lichidul hidraulic? S-ar putea sa nu ai LHM in instalatie ci altceva.
Mai rar am auzit ca DIRAVI-ul sa fie atat de uzat incat sa ai joc mare la volan si totusi servo sa functioneze.
In bord, intre volan si caseta de directie se afla DIRAVI, care impreuna cu caseta de directie formeaza sistemul servo al masinii.
In momentul cand sistemul este sub presiune (motorul pornit), legatura mecanica intre volan si roti este desfacuta. Totusi din considerente de securitate, chiar daca nu mai exista presiune hidraulica, directia poate fi actionata mecanic dar mecanismul are un joc mare iar forta necesara actionarii este destul de mare.
Pentru a putea diagnostica mai bine defectiunea, trebuie sa ne spui urmatoarele:
- dupa ce pornesti motorul directia merge usor?
- in conditiile de mai sus, daca misti volanul revine singur la pozitia de zero?
- cat de des se aude "tacanitul" conjunctorului?
Daca masina se ridica dar directia merge greu si nu revine singura la zero, se poate ca, fie sa nu ai suficient lichid in instalatia hidraulica, fie ca "brake accumulator" ( a 6-a sfera, cea de langa baterie, asezata cel ami jos) sa fie descarcata.
Ce culoare are lichidul hidraulic? S-ar putea sa nu ai LHM in instalatie ci altceva.
Mai rar am auzit ca DIRAVI-ul sa fie atat de uzat incat sa ai joc mare la volan si totusi servo sa functioneze.
-
- simpatizant
- Mesaje: 43
- Membru din: Dum 18-Sep-2005 17:55
- Localitate: alba iulia
Intradevar nu are LHM probabil are ceva romanesc, dar nivelul este bun.masina se ridica greu, directia merge greu si cu motorul pornit dar revine la pozitia initiala.
Despre conjunctor nu stiu ce sa zic ca nu stiu care e.
Apropo ,puteti sa-mi trimiteti si mie va rog niste preturi la hidraurincage si LHM?
Daca imi spuneti cum sa curat filtrele si mai ales cum ajung la ele o sa incerc sa vad .
Despre conjunctor nu stiu ce sa zic ca nu stiu care e.
Apropo ,puteti sa-mi trimiteti si mie va rog niste preturi la hidraurincage si LHM?
Daca imi spuneti cum sa curat filtrele si mai ales cum ajung la ele o sa incerc sa vad .
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
De urgenta da afara scursura care o ai tu pe post de ulei hidraulic, curata filtrele si pune LHM!!! Senzatia va fi ca ai schimbat masina. Daca mai sint probleme poti incerca hydraurincage.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
Lasi masina jos pt ca sa se stranga cat mai mult lichid in rezervorul hidraulic.
Scoti agrafa de fixare a vasului si scoti vasul de acolo.
Golesti vasul de lichidul respectiv. Pe fundul vasului exista un disc din material plastic. Cu grija, deoarece marginile orificiului sunt de obicei taioase, scoti si discul si cureti mizeria de pe fundul vasului.
Partea de plastic in care intra toate furtunele are niste filtre care trebuie curatate si ele. Unul dintre acestea este tinut pe pozitie de un carlig, cel de-al doilea, care seamana aproximativ cu un suport de ochelari, este prins cu niste cleme.
Acestea se curata cu petrol, benzina, white-spirt, etc.
ATENTIE! NU FOLOSI PRODUSE DE GENUL Cilit, CIf antirugina, etc. Acestea DISTRUG SITA filtrului! Eu am patit-o, noroc ca ma avut de schimb.
Pui toate la loc si torni LHM sau Hydraurincage pe gaura speciala. Pornesti motorul, ridici masina la maxim si completezi pana cand indicatorul de nivel este intre cele doua semne rosii.
Scoti agrafa de fixare a vasului si scoti vasul de acolo.
Golesti vasul de lichidul respectiv. Pe fundul vasului exista un disc din material plastic. Cu grija, deoarece marginile orificiului sunt de obicei taioase, scoti si discul si cureti mizeria de pe fundul vasului.
Partea de plastic in care intra toate furtunele are niste filtre care trebuie curatate si ele. Unul dintre acestea este tinut pe pozitie de un carlig, cel de-al doilea, care seamana aproximativ cu un suport de ochelari, este prins cu niste cleme.
Acestea se curata cu petrol, benzina, white-spirt, etc.
ATENTIE! NU FOLOSI PRODUSE DE GENUL Cilit, CIf antirugina, etc. Acestea DISTRUG SITA filtrului! Eu am patit-o, noroc ca ma avut de schimb.
Pui toate la loc si torni LHM sau Hydraurincage pe gaura speciala. Pornesti motorul, ridici masina la maxim si completezi pana cand indicatorul de nivel este intre cele doua semne rosii.
-
- simpatizant
- Mesaje: 43
- Membru din: Dum 18-Sep-2005 17:55
- Localitate: alba iulia
indraznet!!! ai facut-o singur, sau te-a mai ajutat cineva care stie? ca e cam tricky de pus la loc, poti risca sa ramina complet bracata dreapta sau stinga pentru ca ai omis sa pui la loc un rahatel!
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
-
- simpatizant
- Mesaje: 43
- Membru din: Dum 18-Sep-2005 17:55
- Localitate: alba iulia
Salutare! Ghiciti de cate ori am pus sus si am dat jos DIRAVI pana a mers: nu mai putin de patru ori. Dar important e ca acum merge si nu mai am joc la volan cu motorul pornit. In privinta LHM-ului e o diferenta enorma la directie si suspensie:se ridica foarte repede dar mai am o problema pe spate, care merge inca greu. Puteti sa-mi spuneti daca are ceva aerisitoare sa pot da drumul la naspetul ala de ulei vechi?
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187775
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11819
Cel mai nou membru Tudoo