ABS CX

Forum de discutii generale, restaurari, prezentari ale Citroen CX.

Moderator: Echipa Tehnica

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

ABS CX

Mesajde sorin. » Joi 17-Noi-2005 11:29

Intrucat se apropie iarna o sa ma apuc sa repar ABS-ul la cx. (nu a mers de cand am luat masina, dar am tot amanat sa-l repar). O sa va tin la curent cu defectele gasite.

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Joi 17-Noi-2005 15:18

Pai se vf destul de simplu:
-se masoara senzorii
-se verifica electroventilele(se alim separat)
-releele mai ales cel mare
-si computerul

eugenro2001
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 2436
Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde eugenro2001 » Joi 17-Noi-2005 15:20

ATENTIE!!! Electrovalvele NU se alimenteaza direct la 12V.
Cea mai intalnita defectiune este intreruperea firelor de la senzori.

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Joi 17-Noi-2005 15:46

Tocmai am verificat releul de protectie(cel mare) : in loc de siguranta de 8A este pusa o sarma. Bobina releului si diodele (cea mare este o dioda Zener care filtreaza supratensiunile) sunt in regula. In rest contacte imperfecte.Trebuie sa adaptez releul electrovalvelor (nu-l mai am)

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Joi 17-Noi-2005 16:04

Ala este un relu obisnuit cu 5 contacte cu o dioda de protectie intre piciorusele bobinei de actionare a releului.
@Eugen ala este un mesaj de avertizare pe o schema refacuta de de Rick Voughan.Nu inteleg de ce spune treaba asta pt. ca electrovalvele se alimenteaza prin releul de mai sus direct de la +-ul bateriei.

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Joi 17-Noi-2005 16:46

Sistez munca pana duminica. Se pare ca am probleme si la cablaj.

eugenro2001
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 2436
Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde eugenro2001 » Joi 17-Noi-2005 17:24

Iata schema din manual:

Imagine

Comunul electrovalvelor este legat la plus dar ele sunt comandate prin intermediul circuitelor din ABS ECU. Ele sunt alimentate in impulsuri asa ca o conectare continua la 12v s-ar putea sa le arda.

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Joi 17-Noi-2005 18:00

Electrovalvele nu se alimenteaxa la 12v ci prin 3 rezistente(are 3 canale....2pt.fata si unul in spate). Alimentarea cu plus al electrovalvelor se face prin releul electrovalvelor comandat de calculator continuu cand se apasa frana, apoi ajunge la calculator prin cele 3 R scazand tensiunea, apoi in calc. este trimis catre electrovalve cand este nevoie prin intermediul a 3 tranzistoare de putere comandate de calculator.

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Joi 17-Noi-2005 18:12

Mai am niste nelamuriri legate de abs dar sper sa ma lamuresc cand ajung la tara unde am documentatia despre abs(uitandu-ma pe schema de mai sus nu inteleg ce legatura are martorul pt. pres. de ulei. De asemenea nu inteleg cum calc. nu inchide electrovalvele cand masina stationeaza in panta)

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Joi 17-Noi-2005 18:25

+12V de la baterie prin releu si se aplica direct la bornele electroventilelor.
-12V de la ECU pe fiecare electroventil
Comanda electroventilelor se face in curent.

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Joi 17-Noi-2005 18:35

Manocontactul "lipsa pres ulei" anunta ECU cand motorul este pornit sau oprit.Pai functioneza in functie de viteza rotilor adica de viteza vehicului daca nu se blocheaza nici o roata frana este clasica asa si la viteza "0".

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Joi 17-Noi-2005 19:10

Manocontactul "lipsa pres ulei" anunta ECU cand motorul este pornit sau oprit

De asta mi-am dat si eu seama dar cu ce scop?
Pai functioneza in functie de viteza rotilor adica de viteza vehicului daca nu se blocheaza nici o roata frana este clasica asa si la viteza "0".

Asta stiam si eu. Nu inteleg cum calculatorul face diferenta intre cele doua situatii:1...stationare in panta (de unde stie calc. ca viteza este 0) si 2....roti blocate dar masina se deplaseaza

+12V de la baterie prin releu si se aplica direct la bornele electroventilelor.


uita-te mai atent la schema
Comanda electroventilelor se face in curent.

Normal ca prin curent, prin ce altceva?

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Joi 17-Noi-2005 19:19

Pai stie ca viteza este 0 de la senzorii de la roti.
uita-te mai atent la schema

Nu ma mai uit!Cand o sa gasesti rezistentele in circuitul electric sa mi le arati si mie.Cred ca faci o confuuzie intre simbolul de bobina care este chiar electroventilul si cel de rezistenta. :wink:
Normal ca prin curent, prin ce altceva?

:D curent,tensiune,frecventa ,cod binar si multe altele

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Joi 17-Noi-2005 19:35

Cred ca faci o confuuzie intre simbolul de bobina care este chiar electroventilul si cel de rezistenta.

Ai dreptate.


curent,tensiune,frecventa ,cod binar si multe altele

Cum comanzi o bobina cu cod binar?Daca este curent, acesta are si o tensiune si o frecventa nu? (frecv. 0 in cazul curentului continuu) Daca ai comanda o bobina cu cod binar ar insemna ca esta inteligenta :lol:

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Joi 17-Noi-2005 19:54

Pai stie ca viteza este 0 de la senzorii de la roti.

Cand masina se deplaseaza dar rotile sunt blocate calc. nu sesizeaza tot o viteza 0 la roti?


Înapoi la “Citroen CX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187771
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11804
    Cel mai nou membru FloLGO