ABS CX

Forum de discutii generale, restaurari, prezentari ale Citroen CX.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Joi 17-Noi-2005 20:16

Eu am incercat sa te ajut dar... :(
Cand masina se deplaseaza dar rotile sunt blocate calc. nu sesizeaza tot o viteza 0 la roti?

De ce draq crezi ca au pus senzori pe roti?Ha?Ca sa transmita anumite informatii catre ECU de la nenorocita aia de roata
Cum comanzi o bobina cu cod binar?Daca este curent, acesta are si o tensiune si o frecventa nu? (frecv. 0 in cazul curentului continuu) Daca ai comanda o bobina cu cod binar ar insemna ca esta inteligenta

Era raspunsul la asta
Normal ca prin curent, prin ce altceva?

Am vrut sa-ti arat ca sunt mai multe surse de comanda,nu neapartat aplicate unei bobine
Ca fapt divers iti mai spun ca avem aplicata la bornele electroventilelor o tensiune constanta de 12V si amperaj variabil .

Sorry pt. deranj...vad ca le sti pe toate :evil:

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Joi 17-Noi-2005 20:29

De ce te-ai suparat? Imi puneam intrebarea daca la stop in panta trebuie sa o tin pe loc cu frana de mana. Dupa logica mea ar fi trebuit sa existe un senzor care sa informeze daca masina sta pe loc sau nu.(senzorii de la roata nu pot informa despre aceasta)Oricum trebuie sa existe o explicatie logica. Daca o sa te uiti la mesajele mele anterioare o sa constati ca am fost usor ironic numai cu persoanele care anterior au ironizat mesajele mele in MAI MULTE RANDURI.

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Joi 17-Noi-2005 20:47

Daca o sa te uiti la mesajele mele anterioare o sa constati ca am fost usor ironic numai cu persoanele care anterior au ironizat mesajele mele in MAI MULTE RANDURI.

Nu m-am suparat ca ai fi fost ironic ci pentru ca mi-am dat seama ca nu cunosti cum functioneaza sistemul,eu pierd timpul facandu-te sa intelegi ceva iar tu incerci sa faci misto cu niste mesaje care sunt eronate.
Dupa logica mea ar fi trebuit sa existe un senzor care sa informeze daca masina sta pe loc sau nu.(senzorii de la roata nu pot informa despre aceasta)

Ei uite ca logica ta nu-i ca cea a ECU asa ca daca vrei sa crezi ca aia informeaza ECU sau nu ...

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Joi 17-Noi-2005 20:58

Imi pare rau ca nu ai inteles ce am intrebat precum si pentru faptul ca te-ai suparat . ABS-ul face o chestie simpla:cand roata este blocata inchide ventilele (pentru putin timp), apoi roata se misca, apoi daca roata se blocheaza reia ciclul. Imi explici si mie de ce cand s-a oprit masina in panta (deci roata este blocata) calc. nu inchide valvele?

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Joi 17-Noi-2005 21:11

din acelasi motiv din care ABS-ul nu mai functioneaza sub o anumita viteza, cred ca ai observat ca atunci cind frinezi si intra ABS-ul, acesta nu mai e activ (adica rotile se pot bloca) cind viteza scade sub o anumita limita (foarte aproape de oprire).
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

Avatar utilizator
paga
pasionat
Mesaje: 308
Membru din: Dum 02-Mai-2004 13:32
Localitate: GALATI

Mesajde paga » Joi 17-Noi-2005 21:14

asa stiu si eu. ABS-ul devin activ la o viteza mai mare de ~ 5km/h.

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Joi 17-Noi-2005 21:15

Mai incerc o data:
Electroventilele au trei pozitii:
1 fara curent(nu sunt alim deloc) circuitul este normal adik cel clasic de la dozator catre etrieri
2 se aplica un curent de intensitate medie - circuitul catre etrier este izolat ceea ce inseamna ca se pastreaza o presiune constanta in acesta
3 se aplica un curent cu intensitate mai mare - circuitul dintre etrier si retur este deschis pt. a scadea presiunea din etrier.
In momentul cand apasam frana constant electrovalva va trece in pozitia 2 iar daca una din roti va avea viteza mai mica decat celelalte electrovalva respectiva va trece in pozitia 3.
Informatiile catre ECU sunt adunate de la roti prin intermediul senzorilor care functioneaza pe baza inductiei electromagnetice.Tensiunea(ordinul mV) produsa de acestia va fi variabila in functie de viteza rotii sau "0" daca masina sta pe loc.
ABS nu va influienta franarea daca viteza vehicului ,masurata de toti senzorii ,este mai mica de 5km/h

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Joi 17-Noi-2005 21:20

Pai si nu imi puteai spune de la inceput despre viteza mai mica de 5KM pe ora daca stiai? Nu am mai condus masina cu abs si nu stiam. Se pare ca totusi avea o logica intrebarea mea.

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Joi 17-Noi-2005 21:21

Am scris in acelasi timp cu voi;
@sorin sper sa fi inteles acum

Avatar utilizator
Ford_V6
pasionat
Mesaje: 469
Membru din: Dum 26-Dec-2004 13:49
Localitate: Ploiesti/Bucuresti

Mesajde Ford_V6 » Joi 17-Noi-2005 21:22

totusi ABS asta e cu dus si intors . . . eu la masinile cu ABS care le-am condus pana acum am preferat sa scot siguranata de la ABS. . . iarna mi se pare ca inrautateste franarea . . .poate ma insel . . .dar asa mi se pare

ABS mi se pare util la viteze mari de tot la frane de urgenta pe asfalt uscat.

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Joi 17-Noi-2005 21:25

Acum am inteles. Mai ramane intrebarea cu martorul de ulei...si acolo trebuie sa existe o explicatie.

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Joi 17-Noi-2005 21:26

Pai am scris ca la viteza 0 frana se comporta normal dar tu agitat m-ai intrebat cum de stie asta viteza.

Avatar utilizator
paga
pasionat
Mesaje: 308
Membru din: Dum 02-Mai-2004 13:32
Localitate: GALATI

Mesajde paga » Joi 17-Noi-2005 21:28

MARIAN scrie:Am scris in acelasi timp cu voi;

gand la gand cu bucurie se zice :D

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Joi 17-Noi-2005 22:22

@paga corect :D
@sorin deci anunta ECU ca motorul este pornit si chiar daca se intampla ceva cu contactul sau ceva defect pe circuitul de alim al ECU si se apasa frana - se transmite aceasta inf. prin switch-ul lampilor de frana + informatia ca motorul functioneaza ABS va lucra normal.
nu am verifcat niciodata aceasta informatie si nici nu stiu daca este reala

Avatar utilizator
Ford_V6
pasionat
Mesaje: 469
Membru din: Dum 26-Dec-2004 13:49
Localitate: Ploiesti/Bucuresti

Mesajde Ford_V6 » Vin 18-Noi-2005 01:38

ce se intampla la o masina care are motorul cum aveam eu si sta cu becul de presiune de ulei aprins la relanti . . .eu am mers asa un an !!! ????


Înapoi la “Citroen CX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187661
    Total subiecte 18612
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11701
    Cel mai nou membru catalinos