Weekend-ul care tocmai a trecut am lucrat la masina in vederea pregatirii pentru RAR, ITP, etc, etc. Este al 10.000-lea weekend in care repar la CX.
Acum am revizuit franele fata spate si fuzetele.
Am inlocuit racordurile flexibile, am curatat, zincat, vopsit, periat toate cele. Am pus placute de frana de mana noi, celelalte sunt aproape noi pe fata au ferodoul ~10mm grosime iar pe spate ~7mm. Discurile de frana au suprafata plana si au grosimea in limitele normale.
Am scos pistoanele din etrieri si am curatat tot. Garniturile erau in stare foarte buna ca si pistoanele.
Am reusit sa pun si siguranta care tine tripoda planetarei stanga in diferential, siguranta pe care nu reusisem sa o punem cand am inlocuit motorul.
Nu am putut desface rulmentii fata pentru ai curata si gresa deoarece nu am avut presa.
Etrierii spate am fost nevoit sa ii curat pe masina deoarece nu am putut desface conducta de frana. Cand voi avea doua conducte in stare buna le voi scoate pe cele de acum.
Iata cateva poze, facute cu telefonul, cu una dintre fuzete:
Puntea spate este finalizata. Pe fata mai am de reglat frana de mana, de verificat strangerea axelor de la bascule si bieletele de la bara de torsiune, de inlocuit burdufele de la caseta de directie si de la lagarele barii de torsiune, de verificat geometria.
Va urma!
Reparatii de weekend
Moderator: Echipa Tehnica
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
Trebuie neaparat sa-i gresezi pt. ca aproape sigur nu au vaselina.Poti face asta si fara presa(desfaci butucul de pe fuzeta desfacand suruburile ....simeringul ramane pe fuzeta.....apoi poti sa speli si sa ungi rulmentul fara sa-l depresezi de pe butuc)Nu am putut desface rulmentii fata pentru ai curata si gresa deoarece nu am avut presa.
Daca nu gasesti conducte le poti face din conducte de frana de oltcit. Eu a trebuit sa schimb toate conductele de la puntea spate si pe cele ce mergeau catre spate cu conducte de oltcit (a trebuit sa alamesc 3 sau 4 care nu au corespuns la dimensiuni)Etrierii spate am fost nevoit sa ii curat pe masina deoarece nu am putut desface conducta de frana. Cand voi avea doua conducte in stare buna le voi scoate pe cele de acum.
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
sorin. scrie:Trebuie neaparat sa-i gresezi pt. ca aproape sigur nu au vaselina.Poti face asta si fara presa(desfaci butucul de pe fuzeta desfacand suruburile ....simeringul ramane pe fuzeta.....apoi poti sa speli si sa ungi rulmentul fara sa-l depresezi de pe butuc)
Rulmentul are doua randuri de bile. Desfacand rulmentul de pe fuzeta (ceea ce am facut deja) ai acces doar la unul dintre ele.
Referitor la conducte stiu ca cele de Oltcit sunt la fel dar sigur nu se vor potrivi la lungime si nu vreau sa pun conducte sudate. Vreau sa imi fac o scula pentru formarea capetelor de conducte si apoi le voi face exact ca cele originale.
Cele doua randuri de bile sunt foarte apropiate . In timpul mersului vaselina se fluidifica si sigur ajunge la randul al 2-lea (daca insisti ajunge de la inceput) .Rulmentul are doua randuri de bile. Desfacand rulmentul de pe fuzeta (ceea ce am facut deja) ai acces doar la unul dintre ele.
Imi explici si mie cum faci presa pentru capetele de conducta? (eu credeam ca sunt facute la cald)
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Sau poti folosi o seringa cu ac de dimensiuni corespunzatoare si poti "injecta" niste vaselina, care o va elimina pe cea uzata, de obicei de culoare neagra. Asa am facut eu la rulmentii spate de la BX.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
O treaba corecta se face demontand rulmentul, curatand vaselina veche si punand vaselina noua. Rulmentul are un simering si pe exterior asa ca vaselina veche nu are pe unde sa iasa.
Exista mai multe tipuri de prese pt formarea capetelor de conducte hidraulice dar costa chiar si 300âŹ.
Aici
http://www.tedperkins.com/flaring%20hp%20pipe.htm
se poate vedea unul dintre tipurile de scule.
Exista mai multe tipuri de prese pt formarea capetelor de conducte hidraulice dar costa chiar si 300âŹ.
Aici
http://www.tedperkins.com/flaring%20hp%20pipe.htm
se poate vedea unul dintre tipurile de scule.
- MARIAN
- Admin CITROclub
- Mesaje: 3044
- Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
- Localitate: Buzau
- Masina: Xantia 1.9TD VSX
- 2: C5 2.0 HDI 110CP
- Contact:
Referitor la conducte stiu ca cele de Oltcit sunt la fel dar sigur nu se vor potrivi la lungime si nu vreau sa pun conducte sudate. Vreau sa imi fac o scula pentru formarea capetelor de conducte si apoi le voi face exact ca cele originale.
Cea lunga de Oltcit nu necesita o scurtare pt. a le monta pe CX la etrierii de frana spate.Mi se pare ca a iesit o bucla in plus dar nu este nici o problema ;eu folosesc asa ceva de catva ani.
Am reusit sa pun si siguranta care tine tripoda planetarei stanga in diferential, siguranta pe care nu reusisem sa o punem cand am inlocuit motorul.
Pai de ce ai dat-o jos de pe tripoda?
Rulmentii ii poti scoate dupa butuc cu o teava sau un cap de tubulara;ies relativ repede(tot ce am incercat eu pana acum au iesit usor) pt. ca strangerea rulmentului se face intre capul planetarei si butuc(adica nu sunt foarte stransi pe butuc)
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
Cand am schimbat motorul, cand sa punem planetarele la loc, cea de la sofer nu a vrut sa intre in diferential asa ca am scos siguranta si am lasat-o fara.
Alaltaieri am inteles de ce nu a mers, siguranta nu intra in canalul de pe ax, pe marginea canalului era ceva bavura. Am curatat-o si siguranta a intrat usor in canal si planetara in diferential cu tot cu siguranta.
Alaltaieri am inteles de ce nu a mers, siguranta nu intra in canalul de pe ax, pe marginea canalului era ceva bavura. Am curatat-o si siguranta a intrat usor in canal si planetara in diferential cu tot cu siguranta.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator
- Cauta in forum
- Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
- PARTENERI
- Link-uri utile
- Statistici
- Totals
Total mesaje 187669
Total subiecte 18617
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 24
Users per day: 2
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11704
Cel mai nou membru wilson