Pagina 1 din 1

Reparatii de weekend

Scris: Lun 05-Dec-2005 11:17
de eugenro2001
Weekend-ul care tocmai a trecut am lucrat la masina in vederea pregatirii pentru RAR, ITP, etc, etc. Este al 10.000-lea weekend in care repar la CX.
Acum am revizuit franele fata spate si fuzetele.
Am inlocuit racordurile flexibile, am curatat, zincat, vopsit, periat toate cele. Am pus placute de frana de mana noi, celelalte sunt aproape noi pe fata au ferodoul ~10mm grosime iar pe spate ~7mm. Discurile de frana au suprafata plana si au grosimea in limitele normale.
Am scos pistoanele din etrieri si am curatat tot. Garniturile erau in stare foarte buna ca si pistoanele.
Am reusit sa pun si siguranta care tine tripoda planetarei stanga in diferential, siguranta pe care nu reusisem sa o punem cand am inlocuit motorul.
Nu am putut desface rulmentii fata pentru ai curata si gresa deoarece nu am avut presa.
Etrierii spate am fost nevoit sa ii curat pe masina deoarece nu am putut desface conducta de frana. Cand voi avea doua conducte in stare buna le voi scoate pe cele de acum.
Iata cateva poze, facute cu telefonul, cu una dintre fuzete:

Imagine Imagine Imagine Imagine

Puntea spate este finalizata. Pe fata mai am de reglat frana de mana, de verificat strangerea axelor de la bascule si bieletele de la bara de torsiune, de inlocuit burdufele de la caseta de directie si de la lagarele barii de torsiune, de verificat geometria.

Va urma!

Scris: Lun 05-Dec-2005 13:52
de jgr1001
Ai muncit ceva la fuzetele alea!
Am vrut si eu sa le curat la Cx-ul meu, dar eram in criza de timp (eu mai trebuia sa fac si naveta la Fagaras...)
Oricum planuiesc sa le demontez, pt ca vreau sa schimb vaselina din burdufele planetarelor

Scris: Lun 05-Dec-2005 13:52
de nicum
paco, uite aici exemplu =D> =D> =D>

Scris: Lun 05-Dec-2005 14:01
de sorin.
Nu am putut desface rulmentii fata pentru ai curata si gresa deoarece nu am avut presa.
Trebuie neaparat sa-i gresezi pt. ca aproape sigur nu au vaselina.Poti face asta si fara presa(desfaci butucul de pe fuzeta desfacand suruburile ....simeringul ramane pe fuzeta.....apoi poti sa speli si sa ungi rulmentul fara sa-l depresezi de pe butuc)

Scris: Lun 05-Dec-2005 14:17
de sorin.
Etrierii spate am fost nevoit sa ii curat pe masina deoarece nu am putut desface conducta de frana. Cand voi avea doua conducte in stare buna le voi scoate pe cele de acum.
Daca nu gasesti conducte le poti face din conducte de frana de oltcit. Eu a trebuit sa schimb toate conductele de la puntea spate si pe cele ce mergeau catre spate cu conducte de oltcit (a trebuit sa alamesc 3 sau 4 care nu au corespuns la dimensiuni)

Scris: Lun 05-Dec-2005 14:52
de eugenro2001
sorin. scrie:Trebuie neaparat sa-i gresezi pt. ca aproape sigur nu au vaselina.Poti face asta si fara presa(desfaci butucul de pe fuzeta desfacand suruburile ....simeringul ramane pe fuzeta.....apoi poti sa speli si sa ungi rulmentul fara sa-l depresezi de pe butuc)


Rulmentul are doua randuri de bile. Desfacand rulmentul de pe fuzeta (ceea ce am facut deja) ai acces doar la unul dintre ele.

Referitor la conducte stiu ca cele de Oltcit sunt la fel dar sigur nu se vor potrivi la lungime si nu vreau sa pun conducte sudate. Vreau sa imi fac o scula pentru formarea capetelor de conducte si apoi le voi face exact ca cele originale.

Scris: Lun 05-Dec-2005 15:43
de sorin.
Rulmentul are doua randuri de bile. Desfacand rulmentul de pe fuzeta (ceea ce am facut deja) ai acces doar la unul dintre ele.

Cele doua randuri de bile sunt foarte apropiate . In timpul mersului vaselina se fluidifica si sigur ajunge la randul al 2-lea (daca insisti ajunge de la inceput) .
Imi explici si mie cum faci presa pentru capetele de conducta? (eu credeam ca sunt facute la cald)

Scris: Lun 05-Dec-2005 16:05
de nicum
Sau poti folosi o seringa cu ac de dimensiuni corespunzatoare si poti "injecta" niste vaselina, care o va elimina pe cea uzata, de obicei de culoare neagra. Asa am facut eu la rulmentii spate de la BX.

Scris: Lun 05-Dec-2005 16:57
de eugenro2001
O treaba corecta se face demontand rulmentul, curatand vaselina veche si punand vaselina noua. Rulmentul are un simering si pe exterior asa ca vaselina veche nu are pe unde sa iasa.

Exista mai multe tipuri de prese pt formarea capetelor de conducte hidraulice dar costa chiar si 300€.
Aici

http://www.tedperkins.com/flaring%20hp%20pipe.htm

se poate vedea unul dintre tipurile de scule.

Scris: Lun 05-Dec-2005 17:07
de MARIAN
Referitor la conducte stiu ca cele de Oltcit sunt la fel dar sigur nu se vor potrivi la lungime si nu vreau sa pun conducte sudate. Vreau sa imi fac o scula pentru formarea capetelor de conducte si apoi le voi face exact ca cele originale.

Cea lunga de Oltcit nu necesita o scurtare pt. a le monta pe CX la etrierii de frana spate.Mi se pare ca a iesit o bucla in plus dar nu este nici o problema ;eu folosesc asa ceva de catva ani.
Am reusit sa pun si siguranta care tine tripoda planetarei stanga in diferential, siguranta pe care nu reusisem sa o punem cand am inlocuit motorul.

Pai de ce ai dat-o jos de pe tripoda?

Rulmentii ii poti scoate dupa butuc cu o teava sau un cap de tubulara;ies relativ repede(tot ce am incercat eu pana acum au iesit usor) pt. ca strangerea rulmentului se face intre capul planetarei si butuc(adica nu sunt foarte stransi pe butuc)

Scris: Lun 05-Dec-2005 17:20
de eugenro2001
Cand am schimbat motorul, cand sa punem planetarele la loc, cea de la sofer nu a vrut sa intre in diferential asa ca am scos siguranta si am lasat-o fara.
Alaltaieri am inteles de ce nu a mers, siguranta nu intra in canalul de pe ax, pe marginea canalului era ceva bavura. Am curatat-o si siguranta a intrat usor in canal si planetara in diferential cu tot cu siguranta.

Scris: Lun 05-Dec-2005 17:41
de sorin.
Rulmentul are un simering si pe exterior asa ca vaselina veche nu are pe unde sa iasa.

De spalat se spala foarte simplu, cu benzina. Crede-ma, eu am presa pt. rulmenti dar nu a avut rost sa o folosesc.
Interesanta presa pt. conducte.