Pagina 1 din 3

Ce reprezinta CITROEN CX

Scris: Mar 08-Iun-2004 02:08
de paul
pentru mine...
confort, putere, eleganta, prestanta pot spune,
o masina pe care (din pacate) doar cei mai in varsta o cunosc si...
despre care ar trebui sa se vorbeasca nu doar cat de veche este si cat consuma dar si ce poate sa faca,
cum se sta inauntru, ce sisteme si dotari are,
cum este cu servodirectia cu dublu circuit si ...ca nu are perna de aer..
doar suspensie ulei-gaz cu care nu topai pe plombele din asfalt.
Alte chestii bune... franele , Franeaza atat de bine (mai ales la viteza)incat ar fi bine sa ta uitai bine in oglinda retrovizoare,(asta daca tii la ea)
Poate ar trebui facuta si o galerie foto pt. ca banuiesc ca toti membrii din clubul Citroen ne mandrim cu ce avem.
Bafta tuturor.

Scris: Mar 08-Iun-2004 07:39
de eugenro2001
Ai dreptate in toate privintele.
Pentru mine, dincolo de pasiune, Citroen-urile, CX si GSA, reprezinta si altceva.
Ilustreaza dorinta mea de a avea ceva diferit de ceea ce are majoritatea.
Iar cele doua si Citroen-urile in general, se disting de departe, incepand cu forma si terminand cu solutiile tehnice.
Daca silueta altor masini, in special a celor noi, poate fi confundata, un Citroen va fi recunoscut imediat. Cei care stiu vor spune imediat "uite un Citroen", cei care nu, vor spune "Ce masina deosebita, interesanta, etc".
Nu sunt un sustinator fanatic, recunosc si punctele slabe, dar pe ansamblu, consider ca sunt niste masini care merita pastrate, mentinute, intretinute.
Daca veti cauta pe web, veti vedea cati admiratori are marca pe plan mondial.
Si daca noi, o mana de oameni, putem fi partinitori, sutele de mii din toata lumea, nu pot gresi!

CX

Scris: Mie 23-Iun-2004 00:05
de rama
Pentru mine CX reprezinta visul de a avea o masina altfel !
Din nefericire NU detin un CX . Am fost un Fun inrait al asinilor Oltcit si am detinut 3 bucati de la 11R la 12TRS . Acum inca mai detin una din 1984.
Ma gindesc serios sa cumpar un CX. As vrea sa o am ca pe un Hobby car .
Am vazut una din 84 care arata bine pe afara si prost inauntru 1000 USD, este una de vinzare pe Autovit acum un TRD in '88 dar 2000 EUR pare cam mult. Stiu ca din 88 ar trebui sa arate ff bine mai ales ca este penultimul an de fabricatie si pe deasupra e si diesel insa 2000 eur e cam multisor sau poate exagerez.
Daca aveti cunostinat de coneva pasionat care vrea sa scape de un CX bun (atit cit pate fi de bun) va rog sa-mi scrieti !

Sper sa nu ajung sa-mi cumpar un BX pt. ca nici nu se poate compara cu CX. Sincer CX este singura masina Citroen in care prietena mea a zis ca ar merge cu mine in week-end pt. ca este funny si aici chiar are dreptate.

Huh! Ce bune ca am gasit un colt de pasionati de CX.

Scris: Mie 23-Iun-2004 06:22
de nicum
E adevarat ca BX-ul e mai slab decit CX, in ceea ce priveste suspensia, dar totusi are tot suspensie hidraulica. Si crede-ma BX-ul nu e rau deloc asta ti-o pot confirma si altii.

BX

Scris: Mie 23-Iun-2004 16:28
de rama
BX-ul e f bun nu asta e problema . problema este ca seamna prea mult cu o masina obisnuita pe cind CX-ul este o masina deosebita din toatae punctele de vedere . Si interiorul e mai alfel iar despre exterior CX-ul e de 1000 de ori mai frumos. Parerea mea. E vorba doar de imagine nu ca BX-ul nu ar fi bun .
Daca nu gasesc un CX decent o sa-mi iau un BX dar sper sa nu fie cazul !

Scris: Joi 24-Iun-2004 12:35
de nicum
E adevarat ca CX-ul e "mai altfel" (iar unii puristi il considera ultimul Citroen autentic), dar nici BX-ul nu sta rau la capitolul asta. Eu am un exemplar din seria I, cu bord PRN, asta ca sa dam doar un exemplu. Tot la fel de adevarat este si faptul ca influenta peugeot s-a facut simtita, vezi sistemul gen mcpherson pe fata.
Marea problema e alta: cu greu vei gasi un CX intr-o stare decenta, care a fost intretinut, etc. La BX-uri sansele sint un pic mai mari.

Scris: Joi 24-Iun-2004 16:44
de eugenro2001
CX-ul este o masina deosebita, ca de altfel toate Citroen-urile.
Din pacate la noi in tara gasesti rar un CX ingrijit iar daca gasesti probabil ca proprietarul nu vrea sa il vanda.
Daca totusi gasesti, pretul este cam de 2500 - 3000Euro.
Sau faci ca mine, cumperi 4!!! si faci una din ele, cu multa munca si destule cheltuieli.
Sper ca la anul pe vremea asta sa am CX-ul in starea pe care o doresc, adica impecabil tehnic si estetic.

Piese !

Scris: Lun 05-Iul-2004 00:49
de rama
Intrebare pt. Eugen !!

Am gasit un CX diesel din 82 la 1600 EUR! Cred ca e Ok in conditiile in car masian arata superbine. Problema este ca nu are turbo adica e aspirat si merge ca o bicicleta dar ce conteaza ... e un CX :-) O fi bine o fi rau ?

Si de fapt intrebarea : Piese am vre-o sansa sa gasesc ? Ma refer ca astea care se uzeaza, curele, bucsi , pivoti , capete d ebara ? pe la dirctia aia Diravi ?

Probelema mea este urmatoarea : o cumpar dar pot sai fac dirrectia si franele ca sa nu-mi fie frica ca mor cu ea ?

Scris: Lun 05-Iul-2004 07:48
de eugenro2001
Daca e din '82, trebuie sa vezi daca nu este "narow track".
Pana la un anumit moment dat, CX a avut puntea fata cu ecartamentul mai mic, aripile fata fiint mai plate.
Daca este acest model, se pare ca nu se mai gasesc capete de bara.
Asigura-te de asemenea ca are Diravi, cel mai simplu este sa deschizi capota motorului si te uiti in dreptil volanului, daca vezi 6 -7 tevi hidraulice ~6mm diametru, iesind din peretele despartitor, are Diravi.
Sau pur si simplu invarti de volan, cu motorul oprit, cele cu Diravi merg ff greu.
Alt punct de vedere este ca, la modelele vechi de diesel, daca se strica pompa de injectie, nu mai gasesti nici la second hand.
Pentru 1600E, o masina din 82 ar trebui sa fie super minunata, sa functioneze totul, sa nu aiba rugina sau sa fie reparata bine.
Deschide rezervirul de LHM si vezi ce culoare are si mai ales daca este intr-adevar LHM si nu ulei de stivuitor.

Huh

Scris: Lun 05-Iul-2004 23:29
de rama
Greu cu CX-ul asta!
M-ai convins !! Sar la '88 . E pe autovit unul Turbodiesel din 88 la 2000 de euroi . Ce zici ?
Banii astia ii am ..ti-am zis o vreau ca hobby eu am alte masini , dar acum am pata pusa. Stii cumva masina aia ?

O stie cineva ?

cx

Scris: Mar 06-Iul-2004 20:41
de MARIAN
Nu stiu masina aia dar la anul ei s-ar putea sa fie turbo 2(adica turbo diesel cu interncooler),ful electric cu aer conditionat.
Pe scurt daca ai banii aia merita sa o vezi la fata locului si cred ca mai poti scoate ceva la pret pt. ca nu are cum sa fie perfecta iar daca este perfecta dai banu' si a ta sa fie.

CX de cumparat !!

Scris: Mar 06-Iul-2004 22:46
de rama
Mda ma duc sa o vad .. daca e ok Poate o iau . Mai ales daca e turbo 2 . Ce e drept nu stiu dar sper ca motoarele sa fie alea de pe Peugeot nu ? !

Scris: Mie 07-Iul-2004 10:20
de nicum
Nu prea cred ca ai sanse... Asta e de bine. CX-ul e considerat de puristi drept ultimul Citroen autentic. Nu cred ca motorul are vreo legatura cu Peugeot-ul, ceea ce, din nou e un lucru bun...

Scris: Mie 07-Iul-2004 12:24
de eugenro2001
Singurul motor Peugeot de pe CX este motorul J6A500, asa numitul motor Douvrin.
Acesta a fost facut in colaborare de grupul PSA si a fost utilizat cu modificari minore pe Peugeot, Renault si Citroen la vremea respectiva.
Este un motor cu blocul de aluminiu cu capacitate de 2200cmc.
Pe CX a fost utilizat pe modelul 22TRS, cu carburator.
Pe Renault 25 a fost si in varianta cu injectie, dar nu poate fi folosit pe CX deoarece fiind montat transversal, este cu galeria de admisie inspre radiator si spatiul nu permite utilizarea galeriei de admisie de la motorul cu injectie.
Pe Renault 25 a fost montat longitudinal deci spatiu suficient.
Este un motor bun dar care este recunoscut pt probleme de etansare.
Motorul Diesel Turbo2, este un motor bun, care merge 300.000km cu conditia sa i se fi facut intretinerea corect si la timp.
Deosebirea intre Turbo1 si Turbo2 este ca cel de-al doilea are intercoler ceea ce conduce la sporirea puterii si micsorarea consumului.

CX TRD2 la 1800 EUR

Scris: Mie 14-Iul-2004 18:57
de rama
Am vazut CX-ul ala TRD2 . ce sa zic . masina din 88 arata bine asa de fel . E jegoasa in interior dar nu stricata. Se spala orice. Asa cu mici investitii o fac cum trebuie.

Am insa nevoie de niste sfaturi . Cind am porint bolidul :-) s-a ridicat intii de fata si pe urma de spate . E normal ? S-a ridicat cam in 7 sec fata si 15 sec spatele. Am incercat sa ascult cestia aia care tacane pe la motor si parca tacanea cam des adica la 5-7 secunde !!

Ceva sfaturi la privit? La ce sa ma uit ?In 2 saptamini o sa am si banii. Unde gasesc si eu pe cineva de pe forum care sa se priceapa cit de cit la CX sa nu dau banii aiurea adica s-a vina si cu mine pina acolo sa se uite la ea ?

Mergem pina acolo cu Octavia/Cielo/Oltcit 11R ce vreti voi !!!!

CX-ul e de pasiune si vreau sa ma pot plimba cu el nu sa stau sa ma minjesc de LHM toata ziua si cind vreau sa merg cu el sa fie stricat :-) Sa mestersc la el numai in weekend :-)