Pagina 1 din 2
HELP! probleme cutie sau ambreiaj
Scris: Joi 08-Iun-2006 03:28
de dj01fad
am o mare dilema: abia acum 3 ore am reusit sa incheg cx-ul dupa o munca titanica sa ii schimb cutia si ceva articulatii. problema ssta cam asa: vechea cutie facea urit de tot, ajunsese sa nu mai intre in 2 si 3 decit cu japca si niste ciriituri groaznice; acum, cutia pe care am pus-o ciriie pe 2,3,4 dar decit cind dau inferioara; la schimbare in sus intra perfect; mentionez ca cutia era buna sigur pentru ca am mers cu masina de pe care am scos-o si nu facea probleme. singura treaba e ca a stat in garaj pe pamint 1 an si ceva; o alta problema ar fi ca dupa ce terminaram treaba si incercai sa fac proba, cu motorul pornit si debraiata nu vroia sa intre in nici o viteza; am oprit motorul, am bagat 1, calcat ambreiajul si pornit motorul; rezultatul a fost ca la pornire masina a tisnit in fata; dupa mai multe incercari, porniri, opriri, cuplari si decuplari a inceput sa isi mai dea drumul; acum, dupa ce am facut o plimbare cam de 50 km prin oras a inceput sa mearga ceva mai lejer dar tot agata; eu banuiesc ca e ceva pe la placa de presiune si suspectez ca nu debraiaza complet ; ambreiajul e strins foarte mult ca deja tine sus (o sa il mai slabesc miine) asa ca nu se pune problema de reglaj. vreau si eu o lamurire daca se poate, ca ma gindesc ca a mai patit cineva asa ceva: e de la ambreiaj sau e tot de la cutie???
Scris: Joi 08-Iun-2006 08:39
de jgr1001
No fi rulmentul de presiune de vina?
Daca zici ca a stat pe pamant, poate a prins ceva rugina si poate fi gripat
Oricum daca nu decupleaza complet, este sigur ambreiajul
Scris: Joi 08-Iun-2006 12:46
de khan
cred ca e cam gros discul, incearca sa ii pui niste saibe intre placa si volanta dac nu ai alt disc
Scris: Joi 08-Iun-2006 15:06
de dj01fad
rulmentul nu are cum sa fie vinovat;
discul nu e gros pentru ca e cel vechi si e oarecum uzat;
Scris: Joi 08-Iun-2006 15:26
de khan
atunci difera ceva, volanta sau placa... pentru ca e clar ca dintr-un motiv sau altul nu face o cursa completa in asa fel incit sa lase discul sa se invirta liber
Scris: Vin 09-Iun-2006 03:56
de dj01fad
astazi am scos iar uleiul din cutie, am facut o spalare cu motorina si am bagat alt ulei nou dar tot asa face; in legatura cu agatatul, daca calc ambreiajul si bag imediat in 1 agata si are o tendinta de a tisni de pe loc; in schimb daca calc ambreiajul si astept 2 secunde si dupa aia bag 1 intra perfect si nu mai tisneste deloc, deci suspiciunea ca are cutia ceva iese din calcul si mai ramine decit explicatia ca e ceva in neregula la ambreiaj;
daca stau bine sa ma gindesc merge si cam greu ambreiajul in comparatie cu cealalta masina la care merge foarte lejer. eu nu am schimbat ambreiajul, este cel cu care am cumparat masina si de cind am luat-o facea probleme cutia pe care am dat-o jos; ieri cind am desfacut masina ne-am uitat la ambreiaj si parea in regula: discul era putin uzat dar nu tragic, iar placa arata bine.
@Khan: este foarte posibil si ce spui tu, sau mai bine ziz asta ar fi cam singura posibilitate, iar asta presupune ca cel care a avut masina inaintea mea sa fi schimbat ceva pe acolo (ma refer la placa sau disc) si sa fi pus ceva asemanator dar nu ceea ce trebuie si de aia sa faca asa (s-au mai auzit inventii din astea si "mici" adaptari cu piese de pe la alte masini); oricum ca sa aflu exact care e treaba trebuie sa mai demontez inca odata masina si imi e groaza! inca o zi pierduta pe sub cx...
nici nu stiu ce sa mai zic: altii se pling de probleme la hidraulica, la articulatii si motor, in timp ce eu de cind am masina asta nu am avut nici cea mai mica problema la hidraulica si motor dar in schimb ma roade decit faptul ca nu a mers cutia cum trebuie
Scris: Vin 09-Iun-2006 09:16
de nicum
Lucian a avut o problema similara cu ambreiajul: mergea greu si agata. Pina la urma s-a dovedit ca (virgula) cablul de ambreiaj nu era montat pe traseul care trebuia sau nu era montat bine. Lui i se rupea si cablu de ambreiaj foarte des. oricum daca spui ca la masina asta merge greu si la alt masina merge bine, inseamna ca 99% e o problema de ambreiaj. Ia legatura cu Lucian si vezi daca exista asemanari intre problema lui si a ta.
Scris: Vin 09-Iun-2006 20:39
de Lucian T
Asa este, ambreiajul mergea greu, dar nu agata. Se rupea cablul foarte des... la 2-3000 km. Una din cauze a fost traseul incorect, iar cea de-a doua cauza a fost calitatea inferioara a cablurilor. Am schimbat 5 cabluri in 2 ani. Cand am cumparat un cablu de calitate am scapat de probleme. Merge usor si deocamdata tine.
Scris: Vin 09-Iun-2006 20:55
de nitro_od
sustin ideea cu ambreiajul.
daca este abia inlocuit este f. posibil sa fie prea gros discul.
nu stiu exact cum se fixeaza cablul de ambreiaj dar presupun ca are un reglaj. incearca sa-l mai strangi putin sau daca este la limita , scoate piulita de reglaj si baga un distantier(o piulita mai mare) inaintea ei.
o alta posibilitate, desi nu-ti doresc, ar putea fi placa de presiune fisurata pe diafragma.
o alta, poate fi un cablu de calitate proasta cu camasa compresibila.
camasa este facuta dintr-un arc imbracat intr-un varnis de plastic (stiu ca toata lumea cunoaste dar era nevoie pentru explicatie)!
daca arcul (stiu ca este putin improprie denumirea) nu este fabricat cu spirele lipite, desi nu se vede din cauza protectiei de plastic, la apasarea ambreiajului se strange irosind astfel cea mai mare parte din cursa pedalei.
astfel, desi tu apesi pedala la fund (fara apropouri!) si cablul pare corect reglat, furca este trasa doar un sfert sau jumate.
poate parea aberanta ipoteza dar am intalnit-o destul de des la piesele de buget !
Scris: Vin 09-Iun-2006 21:02
de dj01fad
cablul e cumparat original si e perfect (lucreaza perfect pina la capat de cursa); ambreiajul nu l-am schimbat, am si spus ca asa am mostenit masina; pina la urma ramine o singura explicatie: placa e fisurata sau e "adaptata" de la altceva de fostul proprietar.
Scris: Vin 09-Iun-2006 21:16
de MARIAN
Mai sus spui ca ai schimbat doar cutia...
Ai umblat si la ambreiaj? Faptul ca ti-a ramas lipit imi spune ca nu l-ai deranjat.
Cand debraiezi pleaca cu tremurat masina?
Scris: Sâm 10-Iun-2006 00:07
de dj01fad
nu am umblat la ambreiaj pentru ca timpul care il aveam la dispozitie era foarte scurt (am facut toata treaba in 5-6 ore); m-am uitat la disc printre volanta si placa, si se vedea ca era putin subtiat dar nu grav; cind plec de pe loc nu tremura deloc, dar cum am spus si mai sus, daca nu astept 2 secunde cind calc ambreiajul nu se decupleaza detot; toata lumea care a vazut cum face a spus ca e de la placa;
ai spus ca prin faptul ca a ramas lipit ti-ai dat seama ca nu am umblat la el; de ce a ramas lipit?? ca asta nu reusesc sa pricep!
Scris: Sâm 10-Iun-2006 07:41
de nitro_od
presupun ca pleaca foarte jos (ma refer la ambreiaj/pedala) daca nu debraiaza total
ai putea sa mai incerci un artificiu.....pune 2 cale la roti/trage fana de mana daca e buna sau pune-o pur si simplu la bordura cu rotile(perpendicular) ...asa....si patineaza-i putin discul sa se curete de reziduuri, placa de rugina si daca are umiditate crescuta se si evapora apa prin incalzire.
la mine se intampla destul de des sa intalnesc fenomenul prin care treci dar ce-i drept la ambreiaje abia schimbate.
procedura e simpla si da rezultate aproape imediat
am patit asta (nu mai debraia total si smucea la introducerea treptei 1 pe loc) la transit-ul meu cand au fost inundatii toamna trecuta si l-am bagat in apa.
tot asta ii faceam.....cand ajungeam in curte il chinuiam putin(3-4 min alternativ) pe loc cu tr a 4-a si mergea. asta pentru ca prima data cand am lasat-o uda nu ntra deloc dimineata...a trebuit pornita cu ea in viteza si cu ambreiajul calcat si tot pleca de pe loc!
Scris: Sâm 10-Iun-2006 10:31
de MARIAN
ai spus ca prin faptul ca a ramas lipit ti-ai dat seama ca nu am umblat la el; de ce a ramas lipit?? ca asta nu reusesc sa pricep!
Asa sum spune nitro_od apa si rugina sunt cauzele.
As mai vrea sa adaug ca nici cutia asta nu este intr-o stare exceptionala deoarece trebuiau sa-si faca treaba sincroanele(adica sa intre greu de la mare la mic dar fara caraituri).
Daca nici dupa ce faci ceea ce ti-a spus nitro_od nu intra cum trebuie, atunci trebuie umblat la ambreiaj mai exact la placa de presiune(s-ar putea sa aiba soarele fisurat si sa debraize neuniform). Pana iti gasesti timp sa umbli la ea schimba treptele de la mare la mic folosind dubluambreiaj ca sa protejezi pinioanele din cutie

Scris: Dum 11-Iun-2006 02:58
de dj01fad
o sa fiu foarte grijuliu si chiar sunt: cind scimb descrescator, schimb in asa fel sa sincronizez treapta pe 1000 RPM si astfel nu ciriie deloc, iar motorul are destula forta ca sa accelereze din orice treapta de la 1000 RPM; mai este un lucru pe care nu il pricep: de ce pe 5 nu ciriie deloc orice as face??? nici vechea cutie nu ciriia pe 5; in fine, daca clientul care vrea sa o cumpere nu vine marti- miercuri cum a spus ca sa o cumpere, in maxim 2 sapt o sa o mai desfac odata sa schimb placa si cu asta o sa scap de toata problema; la disc se pot bate decit ferodouri? sau e preferabil sa il schimb cu totul?