@dj01fad - din pacate probleme cu trapa am de vreo 10 ani, de cand circulam permanent cu masina (bineinteles ca am verificat scurgerile sa nu fie infundate - nu erau). Nu am avut nicio dilema. Am sigilat-o cu silicon, pentru ca intra apa cu galeata in masina. Statea tapiteria de pe tavan la nivelul scaunelor de cata apa aduna in ea... macar asta este impermeabilai! Este pe lista mea sa rezolv si problema trapei, pentru ca imi placea extrem de mult cand o foloseam
@ tuturor multumesc pentru incurajari...
Uneori nu gasesc timp nici sa scriu, dar sa mai lucrez la masina... am avut de facut niste amenajari prin casa si... doamna din casa are prioritate in fata doamnei din parcare
LHM IN VENE? CX REINVIAT.
Moderator: Echipa Tehnica
- Lucian T
- Stapanul Uleiului
- Mesaje: 174
- Membru din: Sâm 03-Apr-2004 21:03
- Localitate: Bucuresti
- Masina: CITROEN CX 20 RE, 1986
Re: LHM IN VENE? CX REINVIAT.
Recunosc, mor de placere cand ma plimb cu liftul!
- Lucian T
- Stapanul Uleiului
- Mesaje: 174
- Membru din: Sâm 03-Apr-2004 21:03
- Localitate: Bucuresti
- Masina: CITROEN CX 20 RE, 1986
Re: LHM IN VENE? CX REINVIAT.
Sa continuam...
A doua zi, pe lumina, nu a fost nicio filozofie sa inlocuiesc mina de pix cu o bucatica de conducta metalica (acelasi diametru), mai mult a durat sa torn nisip peste balta de lhm si s-o curat, se vedea horror si-mi era rusine de vecini... Gata! Dau la cheie... porneste la sfert, o tin cateva minute accelerata, merge... fuga la serviciu.
Seara, ploua de rupe. Iau nevasta (de fapt vine singura, e inebunita dupa masina asta), ne suim in masina, hai sa facem o tura de cartier - cu ocazia asta se mai spala pe dedesubt de adunatura de frunze, praf si panze de paianjen. Dau la cheie... porneste la sfert... nu prea mergea rotund, astept sa se incalzeasca motorul, dar degeaba, nu statea la ralanti, ies in ploaie, strang surubul de amestec la carburator (muream sa fac cativa metri cu masina), motorul se tureaza, ies din parcare si, evident se opreste in mijlocul drumului. Trebuie sa va mai spun ca nu a mai pornit? Iata: nu a mai pornit. Iese si doamna in ploaie, impingem masina inapoi in parcare (numai cine are sau a avut Cx stie cam ce inseamna sa tragi de volan sa virezi cand nu merge motorul... si sa impingi o tona si jumatate... e de cosmar) si ne refugiem in casa, plouati (la propriu si la figurat).
A doua zi, pe lumina (repetarea nu este intentionata), dau la cheie... nu porneste! Scanteie are, benzina are, dar... stai, asta nu e benzina, e apa!!! Rezervorul fusese golit, benzina pusa proaspat, nu pricepeam nimic. Nevasta (bineinteles ca era langa mine) cu aer superior: e clar, poua in rezervor. Eu, nedumerit: bine, dar, pe unde?
Plec la serviciu si las pentru week-end rezolvarea misterului.
In week-end, hotarat, golesc iar rezervorul pe la buson. Iese numai benzina curata. . Un mos din parcare care mesterea la un Tico imi zice: baga o sarma cu o carpa, ceva si curata tot, sigur mai ramane apa prin adanciturile rezervorului, ca eu cand eram tanar si aveam nu stiu ce masina, numai asa am scapat de apa. Daca nu ai batrani, sa-i cumperi imi ziceau bunicii...asa ca il ascult pe mosu`, golesc portbagajul de scule, furtune, cricuri, bidoane, carpe si ajung la capacul de la rezervor, care se prezenta sub forma unui bloc de rugina. Curat eu cat pot, dar tot nu ma dumiream cum sa-l dau afara. Ma scoate Marian din ceata, dupa ce cauta in baza de date cu amintiri si-mi spune ca trebuie sa fie un inel care se rasuceste. Mai lucrez eu la blocul de rugina si... in final, apare si inelul. Cu o dalta si cu prietenul WD40, cam o ora am lucrat in portbagaj, pana cand inelul a cedat si a binevoit sa se rasuceasca. Tot o ora am rasucit o bagheta din lemn cu un tricou vechi agatat de ea, si am scos-o imbibata cu apa. Intr-un tarziu, carpa a inceput sa iasa din ce in ce mai uscata. Am lasat rezervorul cateva zile fara capac si buson (la 40 de grade cat erau afara am fost 100% sigur ca orice picatura de apa sau benzina s-a evaporat). Intre timp am demontat din nou, complet, carburatorul, l-am golit de apa, am suflat fiecare coltisor si gaurica, l-am montat la loc, am schimbat filtrul de benzina (al patrulea, ca de cate ori se umplea de apa, schimbam si filtrul), am pus benzina in rezervor si... a pornit. Motorul s-a incalzit, la ralanti statea, nu mergea el prea regulat dar... mergea. Am facut si o tura de bloc. Chiar mergea.
De pornit mai pornise, dar maine ore va mai porni?
A doua zi, pe lumina, nu a fost nicio filozofie sa inlocuiesc mina de pix cu o bucatica de conducta metalica (acelasi diametru), mai mult a durat sa torn nisip peste balta de lhm si s-o curat, se vedea horror si-mi era rusine de vecini... Gata! Dau la cheie... porneste la sfert, o tin cateva minute accelerata, merge... fuga la serviciu.
Seara, ploua de rupe. Iau nevasta (de fapt vine singura, e inebunita dupa masina asta), ne suim in masina, hai sa facem o tura de cartier - cu ocazia asta se mai spala pe dedesubt de adunatura de frunze, praf si panze de paianjen. Dau la cheie... porneste la sfert... nu prea mergea rotund, astept sa se incalzeasca motorul, dar degeaba, nu statea la ralanti, ies in ploaie, strang surubul de amestec la carburator (muream sa fac cativa metri cu masina), motorul se tureaza, ies din parcare si, evident se opreste in mijlocul drumului. Trebuie sa va mai spun ca nu a mai pornit? Iata: nu a mai pornit. Iese si doamna in ploaie, impingem masina inapoi in parcare (numai cine are sau a avut Cx stie cam ce inseamna sa tragi de volan sa virezi cand nu merge motorul... si sa impingi o tona si jumatate... e de cosmar) si ne refugiem in casa, plouati (la propriu si la figurat).
A doua zi, pe lumina (repetarea nu este intentionata), dau la cheie... nu porneste! Scanteie are, benzina are, dar... stai, asta nu e benzina, e apa!!! Rezervorul fusese golit, benzina pusa proaspat, nu pricepeam nimic. Nevasta (bineinteles ca era langa mine) cu aer superior: e clar, poua in rezervor. Eu, nedumerit: bine, dar, pe unde?
Plec la serviciu si las pentru week-end rezolvarea misterului.
In week-end, hotarat, golesc iar rezervorul pe la buson. Iese numai benzina curata. . Un mos din parcare care mesterea la un Tico imi zice: baga o sarma cu o carpa, ceva si curata tot, sigur mai ramane apa prin adanciturile rezervorului, ca eu cand eram tanar si aveam nu stiu ce masina, numai asa am scapat de apa. Daca nu ai batrani, sa-i cumperi imi ziceau bunicii...asa ca il ascult pe mosu`, golesc portbagajul de scule, furtune, cricuri, bidoane, carpe si ajung la capacul de la rezervor, care se prezenta sub forma unui bloc de rugina. Curat eu cat pot, dar tot nu ma dumiream cum sa-l dau afara. Ma scoate Marian din ceata, dupa ce cauta in baza de date cu amintiri si-mi spune ca trebuie sa fie un inel care se rasuceste. Mai lucrez eu la blocul de rugina si... in final, apare si inelul. Cu o dalta si cu prietenul WD40, cam o ora am lucrat in portbagaj, pana cand inelul a cedat si a binevoit sa se rasuceasca. Tot o ora am rasucit o bagheta din lemn cu un tricou vechi agatat de ea, si am scos-o imbibata cu apa. Intr-un tarziu, carpa a inceput sa iasa din ce in ce mai uscata. Am lasat rezervorul cateva zile fara capac si buson (la 40 de grade cat erau afara am fost 100% sigur ca orice picatura de apa sau benzina s-a evaporat). Intre timp am demontat din nou, complet, carburatorul, l-am golit de apa, am suflat fiecare coltisor si gaurica, l-am montat la loc, am schimbat filtrul de benzina (al patrulea, ca de cate ori se umplea de apa, schimbam si filtrul), am pus benzina in rezervor si... a pornit. Motorul s-a incalzit, la ralanti statea, nu mergea el prea regulat dar... mergea. Am facut si o tura de bloc. Chiar mergea.
De pornit mai pornise, dar maine ore va mai porni?
Recunosc, mor de placere cand ma plimb cu liftul!
- Lotg
- pasionat
- Mesaje: 145
- Membru din: Mar 19-Ian-2016 21:06
- Localitate: Târgu Mureș
- Masina: Citroen C1 1.0 68hp Sensodrive 2006
Re: LHM IN VENE? CX REINVIAT.
Porneste. De ce sa nu porneasca? Doar sa nu uiti sa imvarti de cheie....
OFF:
Pe vremuri, acum vreo 18 ani, un prieten m-a rugat sa-l duc pana undeva (cam 30 km). Ii zic ca il duc cu placere, doar ca demarorul e bulit, asa ca porneste numai impinsa. Bun zice, plecam. A trebuit sa ne oprim de vreo 4 ori pe drum cu treburi de-ale lui. A patra oara nu a mai pornit nici inpinsa. A transpirat si obosit rau de tot, pana intr-un final cand imi dau seama ca nu am pus contactul. Imediat a pornit. Ma intreb si acum daca sa-i spun, sau nu ca nu era contactul pus?
OFF:
Pe vremuri, acum vreo 18 ani, un prieten m-a rugat sa-l duc pana undeva (cam 30 km). Ii zic ca il duc cu placere, doar ca demarorul e bulit, asa ca porneste numai impinsa. Bun zice, plecam. A trebuit sa ne oprim de vreo 4 ori pe drum cu treburi de-ale lui. A patra oara nu a mai pornit nici inpinsa. A transpirat si obosit rau de tot, pana intr-un final cand imi dau seama ca nu am pus contactul. Imediat a pornit. Ma intreb si acum daca sa-i spun, sau nu ca nu era contactul pus?
Citroen C1 1.0 Sensodrive
- retro
- pasionat
- Mesaje: 819
- Membru din: Mie 20-Iul-2005 02:53
- Localitate: Galati
- Masina: Xantia II 1.8i 16v
- 2: C5 II 2.0i
- Contact:
Re: LHM IN VENE? CX REINVIAT.
Stapane, recunosc, imi place ce citesc. Mult succes si bucurii sa va aduca "liftul" renovat!
- Lucian T
- Stapanul Uleiului
- Mesaje: 174
- Membru din: Sâm 03-Apr-2004 21:03
- Localitate: Bucuresti
- Masina: CITROEN CX 20 RE, 1986
Re: LHM IN VENE? CX REINVIAT.
@lotg - pai sa stii ca ai dreptate. Ca sa nu fac sute de ture, in sutele de incercari de a porni masina (in perioada cand avea un pic de benzina in apa) am scos mufa care vine de la contact catre electromotor si am pornit masina din fata, de sub capota, alimentand electromotorul direct de la borna plus a bateriei. De cateva ori am uitat sa pun contactul... Evident, nu pornea, si eu inebunit verificam alimentare, aprindere, ajungeam la scanteie (nu dadea) si intr-un tarziu ma prindeam (imi venea sa-mi dau cu ciocanul in cap) ca de fapt nu pusesem contactul.
@retro - multumesc pentru urari, de mult nu am mai fost asa fericit. Chiar mi-a lipsit masinuta asta in ultimii ani.
... sa continuam:
A pornit, a doua zi, si de atunci (a trecut cam o luna) porneste tot timpul.
Problema rezolvata. De fapt ce imi scapase? Eu goleam rezervorul pe la buson, dar ramanea apa in alveolele din lateralele rezervorului. Cand porneam masina, isi tragea benzina curata din rezervor, dar dupa de se ridica si spatele, in urma acestei miscari, apa din alveole era trasa insorb si astfel, in motor ajungea un amestec necarburant (aer, apa si putina benzina), evident motorul nemultumit... se oprea.
In timp ce curatam rezervorul, nevasta-mea zice, sa se uite si ea in interior sa vada cum e. Vine cu o lanterna si...
...nu putea fi o comoara? Un fisic cu bani, ceva?
Acum, vorbind serios, este o bucata de teava din plastic cauciucat, mie nu mi se pare ca ar fi o piesa rupta din furtunele din rezervor, dar cum o fi ajuns acolo? Din misterele masinilor vechi!
@retro - multumesc pentru urari, de mult nu am mai fost asa fericit. Chiar mi-a lipsit masinuta asta in ultimii ani.
... sa continuam:
A pornit, a doua zi, si de atunci (a trecut cam o luna) porneste tot timpul.
Problema rezolvata. De fapt ce imi scapase? Eu goleam rezervorul pe la buson, dar ramanea apa in alveolele din lateralele rezervorului. Cand porneam masina, isi tragea benzina curata din rezervor, dar dupa de se ridica si spatele, in urma acestei miscari, apa din alveole era trasa insorb si astfel, in motor ajungea un amestec necarburant (aer, apa si putina benzina), evident motorul nemultumit... se oprea.
In timp ce curatam rezervorul, nevasta-mea zice, sa se uite si ea in interior sa vada cum e. Vine cu o lanterna si...
...nu putea fi o comoara? Un fisic cu bani, ceva?
Acum, vorbind serios, este o bucata de teava din plastic cauciucat, mie nu mi se pare ca ar fi o piesa rupta din furtunele din rezervor, dar cum o fi ajuns acolo? Din misterele masinilor vechi!
Recunosc, mor de placere cand ma plimb cu liftul!
- Lucian T
- Stapanul Uleiului
- Mesaje: 174
- Membru din: Sâm 03-Apr-2004 21:03
- Localitate: Bucuresti
- Masina: CITROEN CX 20 RE, 1986
Re: LHM IN VENE? CX REINVIAT.
Acum cateva saptamani, pentru ca motorul nu mergea rotund, am schimbat bujiile si filtrul de aer. Doua dintre bujii erau afumate. Acum susura la ralanti. Incepe sa se auda ca pe vremuri.
Pai... gata de drum, nu? Prima oprire la benzinarie in cartier.
- dat cu aspiratorul
- umflat cauciucurile
- pus 20 l. de benzina (acum am cam 45 in rezervor)
Dupa atata osteneala am incarcat masinuta si cu niste bere, da` nu se cunoaste ca are suspensie hidropneumatica
si... inapoi in parcare
Pai... gata de drum, nu? Prima oprire la benzinarie in cartier.
- dat cu aspiratorul
- umflat cauciucurile
- pus 20 l. de benzina (acum am cam 45 in rezervor)
Dupa atata osteneala am incarcat masinuta si cu niste bere, da` nu se cunoaste ca are suspensie hidropneumatica
si... inapoi in parcare
Recunosc, mor de placere cand ma plimb cu liftul!
- Lotg
- pasionat
- Mesaje: 145
- Membru din: Mar 19-Ian-2016 21:06
- Localitate: Târgu Mureș
- Masina: Citroen C1 1.0 68hp Sensodrive 2006
Re: LHM IN VENE? CX REINVIAT.
O minunatie de masina. Lasa parcarea, da-i ture....
Citroen C1 1.0 Sensodrive
- Lucian T
- Stapanul Uleiului
- Mesaje: 174
- Membru din: Sâm 03-Apr-2004 21:03
- Localitate: Bucuresti
- Masina: CITROEN CX 20 RE, 1986
Re: LHM IN VENE? CX REINVIAT.
Dau ture, dau ture..., dar ITP-ul si asigurarea au expirat in 2008
Pana atunci, la cumparaturi la Auchan Titan:
Pana atunci, la cumparaturi la Auchan Titan:
Recunosc, mor de placere cand ma plimb cu liftul!
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator
- Cauta in forum
- Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
- PARTENERI
- Link-uri utile
- Statistici
- Totals
Total mesaje 187669
Total subiecte 18617
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 24
Users per day: 2
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11704
Cel mai nou membru wilson