LHM IN VENE? CX REINVIAT.
Moderator: Echipa Tehnica
- Lucian T
- Stapanul Uleiului
- Mesaje: 174
- Membru din: Sâm 03-Apr-2004 21:03
- Localitate: Bucuresti
- Masina: CITROEN CX 20 RE, 1986
LHM IN VENE? CX REINVIAT.
Buna ziua tuturor, membri mai vechi sau mai noi ai Comunitatii pasionatilor de Citroën din România.
LHM in vene? Imi amintesc de aceasta expresie, pe care WLD a folosit-o in topicul de prezentare al forumului, candva, prin 2003! De atunci multi si-au facut transfuzii cu LDS, altii, cu sange normal, cand au renuntat la masinile cu suspensie hidropneumatica. In ceea ce ma priveste, se pare ca nu pot renunta. Am prea multe frumoase amintiri legate de CX-ul meu si pentru ca, in mod sigur, nu voi avea niciodata bani de barca, de ce sa nu am o masina care pluteste pe sosea ca barca pe apa? Sa nu uitam si... cat de mult imi place sa ma plimb cu liftul.
Deschid acest topic pentru ca, de cateva luni, am decis sa ma ocup serios de punerea pe picioare - adica pe roti mai precis - a batranului CX, care doarme de mai bine de 7 ani intr-o parcare din fata blocului. Am mai avut eu tentative sporadice de a-l pune in functiune dar rapid abandonate din motive pe care multi dintre voi le cunosc: lipsa timp sau lipsa bani sau... cele doua cumulate (in cazul meu).
Aici voi povesti, stil jurnal, cum evolueaza operatiunile de resuscitare a masinii, urmand ca sfaturile tehnice sa le solict punctual in subforumurile dedicate care vad ca au fost serios reinviate de mai noul coleg dendrino.
Acestea fiind zise, sa pornim la drum! (Sincer, sunt curios unde voi ajunge...)
LHM in vene? Imi amintesc de aceasta expresie, pe care WLD a folosit-o in topicul de prezentare al forumului, candva, prin 2003! De atunci multi si-au facut transfuzii cu LDS, altii, cu sange normal, cand au renuntat la masinile cu suspensie hidropneumatica. In ceea ce ma priveste, se pare ca nu pot renunta. Am prea multe frumoase amintiri legate de CX-ul meu si pentru ca, in mod sigur, nu voi avea niciodata bani de barca, de ce sa nu am o masina care pluteste pe sosea ca barca pe apa? Sa nu uitam si... cat de mult imi place sa ma plimb cu liftul.
Deschid acest topic pentru ca, de cateva luni, am decis sa ma ocup serios de punerea pe picioare - adica pe roti mai precis - a batranului CX, care doarme de mai bine de 7 ani intr-o parcare din fata blocului. Am mai avut eu tentative sporadice de a-l pune in functiune dar rapid abandonate din motive pe care multi dintre voi le cunosc: lipsa timp sau lipsa bani sau... cele doua cumulate (in cazul meu).
Aici voi povesti, stil jurnal, cum evolueaza operatiunile de resuscitare a masinii, urmand ca sfaturile tehnice sa le solict punctual in subforumurile dedicate care vad ca au fost serios reinviate de mai noul coleg dendrino.
Acestea fiind zise, sa pornim la drum! (Sincer, sunt curios unde voi ajunge...)
Recunosc, mor de placere cand ma plimb cu liftul!
- james kilowatt
- pasionat
- Mesaje: 555
- Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
- Localitate: Europa
- Masina: Citroen C1 1.0 Auto
- 2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD
Re: LHM IN VENE? CX REINVIAT.
Pune si tu o poza sau un fotoreportaj document cu situatia 0 - cea de azi... dinainte sa incepi operatiile. Si cand le termini mai pui inca o serie, sa putem compara inainte si dupa...
- Lucian T
- Stapanul Uleiului
- Mesaje: 174
- Membru din: Sâm 03-Apr-2004 21:03
- Localitate: Bucuresti
- Masina: CITROEN CX 20 RE, 1986
Re: LHM IN VENE? CX REINVIAT.
Ce am facut la masina in cei 7 ani?
Cu ajutorul lui cristi jgr, acum vreo 5 ani:
- am schimbat radiatorul original cu unul mare (dintotdeauna motorul a functionat la limita supraincalzirii). Acum se comporta normal.
- am schimbat caracatita cu una recuperata de la un CX din atelierul lui cv2adi din Ungaria (cu mii de multumiri Adi).
Singur, singurel:
- am inlocuit cablul de la vitezometru (partea dinspre cutie) care era rupt cu unul primit de la dan popa (impreuna cu o gramada de maruntisuri, ca-si facea omul curat in urma multiplelor CX-uri pe care le-a avut, multumesc Dane)
- am umflat cauciucurile cu pompa de mana o vreme dar, la un moment dat mi-a venit ideea sa le dau jos de pe masina si le-am dus, pe rand, la vulcanizare sa le etanseze. Tin fara probleme cate 6-10 luni.
- am spalat masina, mai ales vara, cand ploua torential, cu peria si un pic de axion. Arata dupa operatiune ca Alba ca Zapada!
- am pornit-o de doua-trei ori pe an, si am miscat-o inainte si inapoi in parcare cativa metri, pana cand, acum un an, a refuzat sa mai porneasca.
Cam atat!
Cu ajutorul lui cristi jgr, acum vreo 5 ani:
- am schimbat radiatorul original cu unul mare (dintotdeauna motorul a functionat la limita supraincalzirii). Acum se comporta normal.
- am schimbat caracatita cu una recuperata de la un CX din atelierul lui cv2adi din Ungaria (cu mii de multumiri Adi).
Singur, singurel:
- am inlocuit cablul de la vitezometru (partea dinspre cutie) care era rupt cu unul primit de la dan popa (impreuna cu o gramada de maruntisuri, ca-si facea omul curat in urma multiplelor CX-uri pe care le-a avut, multumesc Dane)
- am umflat cauciucurile cu pompa de mana o vreme dar, la un moment dat mi-a venit ideea sa le dau jos de pe masina si le-am dus, pe rand, la vulcanizare sa le etanseze. Tin fara probleme cate 6-10 luni.
- am spalat masina, mai ales vara, cand ploua torential, cu peria si un pic de axion. Arata dupa operatiune ca Alba ca Zapada!
- am pornit-o de doua-trei ori pe an, si am miscat-o inainte si inapoi in parcare cativa metri, pana cand, acum un an, a refuzat sa mai porneasca.
Cam atat!
Recunosc, mor de placere cand ma plimb cu liftul!
- Lucian T
- Stapanul Uleiului
- Mesaje: 174
- Membru din: Sâm 03-Apr-2004 21:03
- Localitate: Bucuresti
- Masina: CITROEN CX 20 RE, 1986
Re: LHM IN VENE? CX REINVIAT.
Masina nu arata grozav nici in zilele ei de glorie, cand mergea la mare,
sau la munte,
dar mergea frate!
O sa fac maine si o poza din parcare.
sau la munte,
dar mergea frate!
O sa fac maine si o poza din parcare.
Recunosc, mor de placere cand ma plimb cu liftul!
- MARIAN
- Admin CITROclub
- Mesaje: 3044
- Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
- Localitate: Buzau
- Masina: Xantia 1.9TD VSX
- 2: C5 2.0 HDI 110CP
- Contact:
Re: LHM IN VENE? CX REINVIAT.
Daca ma uit cu atentie la a treia poza vad un flaps si un colt de CX gri... ce vremuri, dom`le. Succes la restaurare!
- Lucian T
- Stapanul Uleiului
- Mesaje: 174
- Membru din: Sâm 03-Apr-2004 21:03
- Localitate: Bucuresti
- Masina: CITROEN CX 20 RE, 1986
Re: LHM IN VENE? CX REINVIAT.
De-a lungul anilor pe trotuar, cadou din partea vecinilor "binevoitori"...
Nu i-a facut prea bine la vopsea, dar am scos-o la capat (tot cu Axion).
Nu i-a facut prea bine la vopsea, dar am scos-o la capat (tot cu Axion).
Recunosc, mor de placere cand ma plimb cu liftul!
- Lucian T
- Stapanul Uleiului
- Mesaje: 174
- Membru din: Sâm 03-Apr-2004 21:03
- Localitate: Bucuresti
- Masina: CITROEN CX 20 RE, 1986
Re: LHM IN VENE? CX REINVIAT.
Recunosc, mor de placere cand ma plimb cu liftul!
- Lucian T
- Stapanul Uleiului
- Mesaje: 174
- Membru din: Sâm 03-Apr-2004 21:03
- Localitate: Bucuresti
- Masina: CITROEN CX 20 RE, 1986
Re: LHM IN VENE? CX REINVIAT.
Va spuneam mai sus, ca la un moment dat, in cursul anului trecut, masina nu a mai pornit. Stiti probabil clasicul "benzineste, scanteieste numai nu porneste". M-am gandit eu intr-un tarziu sa verific benzina, care dupa atatia ani si-o mai fi pierdut din calitati. Bingo! In loc de benzina venea din rezervor apa cu vagi urme de benzina. M-am gandit ca scap repede, daca-i pun niste alcool tehnic (am pus cam 1 l), dar la cat condens o fi facut cu rezervorul aproape gol, timp de mai multe ierni, nu i-a ajuns nici pe-o masea. Hotarat sa pornesc masina, am scos din pompa de benzina furtunul care venea de la rezervor si am alimentat dintr-un bidon de 2l, in care am bagat si returul de la carburator. Bingo 2! A pornit, dar nu vreti sa stiti cum mergea. Asa ca, jos carburatorul!
si alte poze cu din "imprejurimi" cu mult pamant si vegetatie:
De la cata apa (cu foarte putina benzina) trecuse prin el in ultima vreme carburatorul era atat de oxidat incat mai avea putin si facea stalagmite, asa de groase erau depunerile, nu mai vorbesc de jicloare, sau de clapeta de la corpul 2 care era, parca, sudata in pozitia inchis. Demontat tot de pe el, jicloare principale, jicloare secundare, plutitor, cui pontou, vacuumuri si baldabac l-am scufundat intr-un vas cu 2 l. de benzina (stiu, decarbusolv dar... ala e pe bani). Asta era luni, l-am scos de acolo sambata, am pensulat, suflat, uscat , montat totul la loc (inclusiv cu garnitura "noua" pentru talpa carburatorului mesterita de mine dintr-un carton de dosar de pe vremuri). Intre timp cumparasem un capac de delcou (sa inlocuiesc chestia aia acoperita cu pamant din care ies fisele de bujii) si o lulea. Dat sprituri, tras socul, pornit "la sfert" mers pana s-a terminat benzina din bidon si... probabil epuizat fizic si psihic de intamplarile de mai sus, a trecut aproape un an pana m-am apropiat din nou de masina.
si alte poze cu din "imprejurimi" cu mult pamant si vegetatie:
De la cata apa (cu foarte putina benzina) trecuse prin el in ultima vreme carburatorul era atat de oxidat incat mai avea putin si facea stalagmite, asa de groase erau depunerile, nu mai vorbesc de jicloare, sau de clapeta de la corpul 2 care era, parca, sudata in pozitia inchis. Demontat tot de pe el, jicloare principale, jicloare secundare, plutitor, cui pontou, vacuumuri si baldabac l-am scufundat intr-un vas cu 2 l. de benzina (stiu, decarbusolv dar... ala e pe bani). Asta era luni, l-am scos de acolo sambata, am pensulat, suflat, uscat , montat totul la loc (inclusiv cu garnitura "noua" pentru talpa carburatorului mesterita de mine dintr-un carton de dosar de pe vremuri). Intre timp cumparasem un capac de delcou (sa inlocuiesc chestia aia acoperita cu pamant din care ies fisele de bujii) si o lulea. Dat sprituri, tras socul, pornit "la sfert" mers pana s-a terminat benzina din bidon si... probabil epuizat fizic si psihic de intamplarile de mai sus, a trecut aproape un an pana m-am apropiat din nou de masina.
Recunosc, mor de placere cand ma plimb cu liftul!
- Lucian T
- Stapanul Uleiului
- Mesaje: 174
- Membru din: Sâm 03-Apr-2004 21:03
- Localitate: Bucuresti
- Masina: CITROEN CX 20 RE, 1986
Re: LHM IN VENE? CX REINVIAT.
Trecut-au anii..., de fapt doar un an, dar daca-i socotim si pe cei de dinainte...
Odata cu venirea primaverii, linistit fiind in ceea ce priveste pornirea (o, sfanta naivitate), am decis sa ma ocup de sfere. Printre primele mele experiente legate de mecanica CX-ului, prin 2004, am ajuns cu WLD, la Marian, in Buzau. Trebuia sa verificam sferele. Bietul Marian... A desfacut sferele de pe fata, sfera centrala si cea de frana, dar cele de la cilindri spate... nu s-au speriat de cheia speciala pentru sfere, de loviturile cu dalta (a inceput cu unele foarte mici, dar a ajuns la unele cat bratul), de niste clesti uriasi doar cu niste lanturi cam ca senilele tancului s-au speriat si au putut fi in sfarsit, scoase. Ma gandeam eu, in timp ce ma uitam lung la cheia de filtru de ulei, singura scula cat de cat potrivita sa atac sferele, daca Marian a avut nevoie de jumatate de atelier auto, eu cum o sa le desfac dupa 12 ani? Pai...dupa ce le-a dresat Marian, a mers cu cheia de filtru de ulei. Recunosc am folosit o dalta pentru cele din spate, dar in 15 min. aveam sferele slabite, desurubate si demontate, mai putim, evident, cele din spate. Cu un telefon la cristi.jgr am aflat si secretul. Daca slabesc colierele de la cilindri pot sa-i deplasez suficient incat sa permita iesirea sferelor din locas. Bingo 4, parca? Asa ca, fericit am facut un pachet, l-am trimis prin posta la Buzau (Ma gandeam ca lui Marian i-o fi fost dor de ele) si o saptamana mai tarziu le aveam verificate/incarcate , mai putin una de pe fata care era moarta. Pana sa fac eu rost de bani de o pereche sfere, m-a ajutat WLD cu doua sfere de BX (sunt mai tari, dar isi fac treaba - adica spatele este ca barca pe valuri iar fata ca barca pe peridoc, in drum spre valuri).
Aveam sfere, dar poate, cei care au avut rabdare sa citeasca isi amintesc ca de asemenea, inca din anii trecuti, aveam si foarte multa apa in rezervor. Mi s-a dat de inteles ca mai bine as avea benzina...
Sa mai treaca oare inca un an...?
Odata cu venirea primaverii, linistit fiind in ceea ce priveste pornirea (o, sfanta naivitate), am decis sa ma ocup de sfere. Printre primele mele experiente legate de mecanica CX-ului, prin 2004, am ajuns cu WLD, la Marian, in Buzau. Trebuia sa verificam sferele. Bietul Marian... A desfacut sferele de pe fata, sfera centrala si cea de frana, dar cele de la cilindri spate... nu s-au speriat de cheia speciala pentru sfere, de loviturile cu dalta (a inceput cu unele foarte mici, dar a ajuns la unele cat bratul), de niste clesti uriasi doar cu niste lanturi cam ca senilele tancului s-au speriat si au putut fi in sfarsit, scoase. Ma gandeam eu, in timp ce ma uitam lung la cheia de filtru de ulei, singura scula cat de cat potrivita sa atac sferele, daca Marian a avut nevoie de jumatate de atelier auto, eu cum o sa le desfac dupa 12 ani? Pai...dupa ce le-a dresat Marian, a mers cu cheia de filtru de ulei. Recunosc am folosit o dalta pentru cele din spate, dar in 15 min. aveam sferele slabite, desurubate si demontate, mai putim, evident, cele din spate. Cu un telefon la cristi.jgr am aflat si secretul. Daca slabesc colierele de la cilindri pot sa-i deplasez suficient incat sa permita iesirea sferelor din locas. Bingo 4, parca? Asa ca, fericit am facut un pachet, l-am trimis prin posta la Buzau (Ma gandeam ca lui Marian i-o fi fost dor de ele) si o saptamana mai tarziu le aveam verificate/incarcate , mai putin una de pe fata care era moarta. Pana sa fac eu rost de bani de o pereche sfere, m-a ajutat WLD cu doua sfere de BX (sunt mai tari, dar isi fac treaba - adica spatele este ca barca pe valuri iar fata ca barca pe peridoc, in drum spre valuri).
Aveam sfere, dar poate, cei care au avut rabdare sa citeasca isi amintesc ca de asemenea, inca din anii trecuti, aveam si foarte multa apa in rezervor. Mi s-a dat de inteles ca mai bine as avea benzina...
Sa mai treaca oare inca un an...?
Recunosc, mor de placere cand ma plimb cu liftul!
- Lotg
- pasionat
- Mesaje: 145
- Membru din: Mar 19-Ian-2016 21:06
- Localitate: Târgu Mureș
- Masina: Citroen C1 1.0 68hp Sensodrive 2006
Re: LHM IN VENE? CX REINVIAT.
Recunosc, mor de placere cand vad masina asta. Sper sa duci treaba pana la capat. Urmaresc cu atentie evolutia lucrarilor. Dar vezi sa nu mai treaca un an, pentru ca nu sunt cunoscut ca o fire rabdatoare.....
L.E. Poze cu interiorul pe cand?
L.E. Poze cu interiorul pe cand?
Citroen C1 1.0 Sensodrive
- Lucian T
- Stapanul Uleiului
- Mesaje: 174
- Membru din: Sâm 03-Apr-2004 21:03
- Localitate: Bucuresti
- Masina: CITROEN CX 20 RE, 1986
Re: LHM IN VENE? CX REINVIAT.
Gata cu "trecut-au anii" sunt hotarat sa merg pana la capat! Aveam sfere, masina pornise fara probleme ultima oara, am decis sa rezolv si problema cu apa din rezervor. Pai, simplu... rezervorul are un buson de golire, l-am desfacut, am pus un bidon de 5 l. taiat pe jumatate au curs vreo 2 litri de benzina foarte curata, zic: marfa, am scapat de apa. Bag 20 l. de benzina dintr-o canistra umpluta cu o zi inainte (sa fie proaspata), pun si in carburator, sa o ia mai repede, trag socul, dau la cheie, sfrrrr... o ia instantaneu, ma si vedeam la plimbare cu ea. O misc inainte si inapoi cativa metri, merge masinuta, fac un pic de gimnastica cu ea, pun comutatorul pe pozitia intermediara, se ridica, pun comutatorul pe pozitia superioara, se ridica si mai mult, ma dau jos din masina sa vad cum mai arata ridicata la maximum... tocmai la timp ca sa admir o spectaculoasa arteziana de LHM de sub roata fata dreapta si frumosul lac ce se forma cu repeziciune de jur-imprejur. Aveam idee ce se intamplase. Cand am montat caracatita recuperata de aici
(intre timp am gasit poza din Ungaria - in interiorul cladiriii din imagine este o impresionanta colectie de Citroen-uri),
la furtunul de retur de la cilindrul rotii din stanga fata, am facut o improvizatie, o inaditura cu o mina de pix, iar din cauza stationarii indelungate ansamblul a devenit rigid, si-a pierdut elasticitatea si s-a desprins, evident, in punctul cel mai slab. Era noapte deja, lanterna imi arata o balta de LHM in expansiune continua, asa ca am lasat-o pe a doua zi.
(intre timp am gasit poza din Ungaria - in interiorul cladiriii din imagine este o impresionanta colectie de Citroen-uri),
la furtunul de retur de la cilindrul rotii din stanga fata, am facut o improvizatie, o inaditura cu o mina de pix, iar din cauza stationarii indelungate ansamblul a devenit rigid, si-a pierdut elasticitatea si s-a desprins, evident, in punctul cel mai slab. Era noapte deja, lanterna imi arata o balta de LHM in expansiune continua, asa ca am lasat-o pe a doua zi.
Recunosc, mor de placere cand ma plimb cu liftul!
-
- simpatizant
- Mesaje: 52
- Membru din: Dum 23-Dec-2012 19:09
- Localitate: Ploiesti
- Masina: Citroen CX TRD Turbo2
Re: LHM IN VENE? CX REINVIAT.
Sa ai spor la treaba si parte de resursele necesare restaurarii ...Abea astept sa mai vad inca un Cx funtional !
Ted
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7663
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: GB
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
Re: LHM IN VENE? CX REINVIAT.
Luciane... iti doresc multi nervi de otel pentru terminarea proiectului! daca ai nevoie de ceva spune, si poate gasim. Cea mai mare dilema cred ca o sa o ai cu trapa in cazul in care are rugina... dar sa speram ca nu.
P.S. Teddy... mai e unul functional in Craiova... mai precis fostul meu cx. A intrat si ala oarecum in reparatie, dar momentan e prea cald sa se poata face ceva la el. o sa incerc sa pun si eu macar o poza cu el...
P.S. Teddy... mai e unul functional in Craiova... mai precis fostul meu cx. A intrat si ala oarecum in reparatie, dar momentan e prea cald sa se poata face ceva la el. o sa incerc sa pun si eu macar o poza cu el...
[URL=https://matchnow.info]Premier Сasual Dating[/URL]
-
- simpatizant
- Mesaje: 52
- Membru din: Dum 23-Dec-2012 19:09
- Localitate: Ploiesti
- Masina: Citroen CX TRD Turbo2
Re: LHM IN VENE? CX REINVIAT.
Cee tare, o colectie frumoasa de masini ..sa fii sanatos sa poti sa le ti in viata !
Trimis de pe al meu Allview3SpeedQUADHD folosind Tapatalk
Trimis de pe al meu Allview3SpeedQUADHD folosind Tapatalk
Ted
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 16 vizitatori
- Cauta in forum
- Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
- PARTENERI
- Link-uri utile
- Statistici
- Totals
Total mesaje 187758
Total subiecte 18619
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 24
Users per day: 2
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11707
Cel mai nou membru catalinos