Sa continuam...
A doua zi, pe lumina, nu a fost nicio filozofie sa inlocuiesc mina de pix cu o bucatica de conducta metalica (acelasi diametru), mai mult a durat sa torn nisip peste balta de lhm si s-o curat, se vedea horror si-mi era rusine de vecini... Gata! Dau la cheie... porneste la sfert, o tin cateva minute accelerata, merge... fuga la serviciu.
Seara, ploua de rupe. Iau nevasta (de fapt vine singura, e inebunita dupa masina asta), ne suim in masina, hai sa facem o tura de cartier - cu ocazia asta se mai spala pe dedesubt de adunatura de frunze, praf si panze de paianjen. Dau la cheie... porneste la sfert... nu prea mergea rotund, astept sa se incalzeasca motorul, dar degeaba, nu statea la ralanti, ies in ploaie, strang surubul de amestec la carburator (muream sa fac cativa metri cu masina), motorul se tureaza, ies din parcare si, evident se opreste in mijlocul drumului. Trebuie sa va mai spun ca nu a mai pornit? Iata: nu a mai pornit. Iese si doamna in ploaie, impingem masina inapoi in parcare (numai cine are sau a avut Cx stie cam ce inseamna sa tragi de volan sa virezi cand nu merge motorul... si sa impingi o tona si jumatate... e de cosmar) si ne refugiem in casa, plouati (la propriu si la figurat).
A doua zi, pe lumina (repetarea nu este intentionata), dau la cheie... nu porneste! Scanteie are, benzina are, dar... stai, asta nu e benzina, e apa!!! Rezervorul fusese golit, benzina pusa proaspat, nu pricepeam nimic. Nevasta (bineinteles ca era langa mine) cu aer superior: e clar, poua in rezervor. Eu, nedumerit: bine, dar, pe unde?
Plec la serviciu si las pentru week-end rezolvarea misterului.
In week-end, hotarat, golesc iar rezervorul pe la buson. Iese numai benzina curata.
. Un mos din parcare care mesterea la un Tico imi zice: baga o sarma cu o carpa, ceva si curata tot, sigur mai ramane apa prin adanciturile rezervorului, ca eu cand eram tanar si aveam nu stiu ce masina, numai asa am scapat de apa. Daca nu ai batrani, sa-i cumperi imi ziceau bunicii...asa ca il ascult pe mosu`, golesc portbagajul de scule, furtune, cricuri, bidoane, carpe si ajung la capacul de la rezervor, care se prezenta sub forma unui bloc de rugina. Curat eu cat pot, dar tot nu ma dumiream cum sa-l dau afara. Ma scoate Marian din ceata, dupa ce cauta in baza de date cu amintiri si-mi spune ca trebuie sa fie un inel care se rasuceste. Mai lucrez eu la blocul de rugina si... in final, apare si inelul. Cu o dalta si cu prietenul WD40, cam o ora am lucrat in portbagaj, pana cand inelul a cedat si a binevoit sa se rasuceasca. Tot o ora am rasucit o bagheta din lemn cu un tricou vechi agatat de ea, si am scos-o imbibata cu apa. Intr-un tarziu, carpa a inceput sa iasa din ce in ce mai uscata. Am lasat rezervorul cateva zile fara capac si buson (la 40 de grade cat erau afara am fost 100% sigur ca orice picatura de apa sau benzina s-a evaporat). Intre timp am demontat din nou, complet, carburatorul, l-am golit de apa, am suflat fiecare coltisor si gaurica, l-am montat la loc, am schimbat filtrul de benzina (al patrulea, ca de cate ori se umplea de apa, schimbam si filtrul), am pus benzina in rezervor si... a pornit. Motorul s-a incalzit, la ralanti statea, nu mergea el prea regulat dar... mergea. Am facut si o tura de bloc. Chiar mergea.
De pornit mai pornise, dar maine ore va mai porni?