Pagina 1 din 2
rulment planetara lunga defect
Scris: Joi 07-Sep-2006 13:24
de danyrazvan
Salut! Mi s-a stricat rumentul de la planetara lunga si as vrea sa-l inlocuiesc. Ma poate ajuta cineva cu o serie pentru rulment si cum se scoate camasa exterioara din lagarul acela si cum se schimba pivotul de pe bratul superior

Scris: Joi 07-Sep-2006 19:29
de jgr1001
Rulmentul de la planetara lunga este 6006 - daca imi aduc bine aminte (sper sa nu fie diferit la turbodiesel fata de diesel)
Sunt doua suruburi cu forma speciala pt lagarul intermediar - se demonteaza cu cheia de 10 / 11
Trebuie sa scoti planetara cu totul ca sa ajungi la rulment. Pt asta trebuie sa demontezi:
- roata
- piulita planetarei
- pivotul inferior
Pt a demonta pivotul superior, trebuie sa ai planetara data jos.
Desfacerea piulitei pivotului superior se face cu cheile: inelara de 24 si fixa de 9 (trebuie sa ti contra, dupa ce misti piulita de pe pivot)
Dupa ce ai scos pivotul superior din fuzeta, sprijina fuzeta pe ceva pt a nu tensiona furtunul de frana
Pivotul iese greu. Trebuie sa ai bucsi potrivite sa il bati. Este montat presat pe con. Trebuie batut din partea superioara a bratului. Bratul de asemenea trebuie sprijinit ferm. Daca cumva pivotul este asigurat si prin puncte de sudura, acestea trebuie rase cu flexul Daca nu ai mai facut operatii de genul asta, nu te sfatuiesc sa te apuci fara a avea un mecanic priceput in zona.
Efectiv o sa plangi langa masina
Trebuie sa faci toate astea la groapa sau elevator (de preferat elevatorul)
Asigura masina cat mai bine posibil
Scris: Joi 07-Sep-2006 21:07
de dj01fad
eu am scos pivotul ala cu o presa asemanatoare cu cea pentru oltcit, dar facuta de noi la strung si dupa aceea tratata. altfel cred ca bati 2 saptamini

Scris: Vin 08-Sep-2006 08:40
de danyrazvan
am scos planetara si am descoperit ca rulmentul nu mai avea bile. Ramane sa scot cumva camasa exterioara care e intepenita,dupa care ma ocup de pivot. Orice sfaturi sunt binevenite. merci!
Scris: Vin 08-Sep-2006 08:56
de Adrian Musat
Banuiesc ca la fel e si la BX pentru ca eu tocmai mi-am lasat Rosioara la Cristi Stan pentru inlocuirea rulmentului de pe planetara lunga. Norocul meu este ca facea zgomot de cateva zile doar si ca se ocupa Cristi de cumpararea si inlocuirea lui. Bile mai avea dar erau stranse undeva la partea de jos a rulmentului.
Scris: Vin 08-Sep-2006 12:54
de danyrazvan
Am scos si pivotul superior( o bucat de sina de tren si un ciocan de 2 kg fac minuni)

Am gasit si o alta problema rulmentii la bratul superior sunt varza. Inca nu am reusit sa desfac bratul inferiorcare e intepenit rau.Are cineva vreo

?
Scris: Vin 08-Sep-2006 18:19
de jgr1001
Ok! Vad ca esti hotarat!

...si priceput
Nu inteleg cum este intepenit bratul inferior. Nu se desface piulita?; Nu iese afara surubul ?
In capul surubului ar trebui sa fie o gaura filetata pt extragere care este acoperita de un dop de plastic. Desi la mine bratul a iesit fara probleme...
Oricum, insista !
Combinatia potrivita de ranga + ciocan face si ea minuni

Scris: Vin 08-Sep-2006 19:20
de danyrazvan
Am desfacut piulita dar nu vrea axul sa iasa sub nici o forma. O sa continui "lupta" maine. Pana atunci are cineva un cod SKF pentru rulmentii de la bratul superior

Scris: Vin 08-Sep-2006 20:12
de sorin.
SKF 442327N
Pt. brat poti sa-ti faci un extractor cu o bucsa grea care culiseaza pe un ax, care are la capat filet de M8 (parca).
Scris: Vin 08-Sep-2006 21:33
de danyrazvan
@sorin chiar am asa ceva pe acasa si o sa incerc maine. Merci!
Scris: Sâm 09-Sep-2006 09:13
de dj01fad
am avut aceeasi problema la bratul inferior si l-am desfacut dupa ce am turnat acolo lichid de frina (luat de la un vecin cu o dacie

). in privinta bratului superior, daca reusesti sa il desfaci pentru ca si acolo se ancraseaza prezonul, desfaci rulmentul si mergi cu el la un magazin pentru asa ceva pt ca iti vor gasi alt rulment dupa cote.
Scris: Dum 10-Sep-2006 09:21
de MARIAN
Axul de la bascula inferioara are gaura filatata pt. extragere M8.Daca nu s-a mai umblat la ele pana acum acestea au niste dopuri de plastic.
Codul SKF pt. rulmentii de la brate este VKD 24000.
Scris: Lun 11-Sep-2006 13:51
de danyrazvan
Am reusit Sambata dupa lupte grele sa scot si axul de jos.Ramane acum sa inlocuiesc rulmentii. bucsilesi pivotii dupa care sa montez totul la loc.Sper sa nu mai intalnesc si alte probleme.
Scris: Lun 11-Sep-2006 15:47
de MARIAN
Unde ai gasit bucsele si la ce pret?
Scris: Lun 11-Sep-2006 19:18
de danyrazvan
Bucse inca nu am gasit.numai pivotii. Daca tot am inceput sa repar, m-am hotarat sa dau jos cutia deoarece nu debraia total ambreiajul indiferent de cum il reglam,iar vechiul proprietar mi-a spus ca a batut ferodouri prea groase.Asa ca iar am de lucru

. Niste sfaturi despre cum se face fara sa dau jos motorul (deoarece am numai canal) mi-ar prinde tare bine.