Pagina 1 din 1

Achizitie noua

Scris: Mar 24-Oct-2006 10:58
de DAN_tudor
Salutare la toata lumea . Acum m-am logat pentru prima oara dar inca nu pot fi numit membru deoarece inca nu am masina. Saptamana viitoare ma duc sa o iau. Este un CX 25 GTI . Nu ma intrebati detalii ca sunt novice. Ce este vital la achizitie ? Asta este singurul lucru pe care vreau sa-l stiu. Multumesc.

Scris: Mar 24-Oct-2006 11:01
de DanT
pai vezi ca daca ar fi sa cumperi o asa masina ai supensiune hidraulica si in primul rand trebuie sa vezi daca a functionat cu LHM sau cu altceva ..
daca e LHM e ok, daca nu ... mai bine mai cauti ..

vezi ca este pus pe aici pe forum (foloseste cautare) cativa pasi care trebuie facuti pentru a verifica o instalatie hidraulica la Citroen ... a fost pus un post de WLD

Scris: Mar 24-Oct-2006 20:06
de dj01fad
sa o luam sistematic:
- sa fie tabla in stare decenta (e acceptat un punct de rugina pe ici pe colo dar sa nu fie rau)
- motorul sa mearga bine (te indoaie piesele)
- sa nu fie accidentata rau (la fel, se accepta accidente usoare ca de, are totusi niste ani)
- sa nu fie tragica la articulatii (vezi sa nu stea rotile din spate asa: /----\)
- sa nu bata, troncane, etc si sa se comporte bine la drum
- sa nu fi functionat cu altceva decat LHM (lichidul din rezervor trebuie sa fie verde)
- si in ultimul rand dar si cel mai important, cat costa masina si din ce an e???

Scris: Mie 25-Oct-2006 08:33
de eugenro2001
Unde cauti rugina la CX:

- muchia din fata a capotei
- sub baterie
- partea dintre roata si usa la aripa fata jos langa prag
- in colturile de jos ale parbrizului
- pe plafon in jurul trapei - daca are
- partea de jos a usilor
- usile fata in portiunea dinspre balamale
- podeaua fata
- praguri - sub ornamentele de plastic la seria 2 sau inox daca e seria 1
- sub bancheta spate in unghiul format de contraaripa spate-podea-panoul despartitor dintre habitaclu si portbagaj
- pe portiunea exterioara a cadrului usii spate, intre cheder si linia de fixare a aripii spate
- imediat sub geamurile custode
- aripa spate in portiunea dintre roata si usa spate, atat la exterior cat si la interior
- in interiorul portbagajului, pe podea, in spatele lampilor spate
- muchia inferioara a capacului portbagajului

Pune-o pe elevator si vezi cum se prezinta lonjeroanele, daca sunt indoite sau ruginite rau.
Cu ocazia asta uita-te si la esapament, unul nou costa cam mult.
De asemenea sa te uiti daca nu cumva are podeaua gaurita din cauza unei pozitionari gresite a cricului.

Scoate chederul usilor fata in partea de sus si vezi daca la coltul de sus al parbrizului si la cel de sus din dreptul stalpului dintre usi nu prezinta fisuri/rupturi. Daca are NU O CUMPARA!

Daca capota are cocoasa in zona de deasupra farurilor, inseamna ca a fost lovita in fata, capota nu se poate indrepta in cazul asta.

Dupa ce pornesti motorul verifica daca reactioneaza la modificarea inaltimii din comutatorul de sub scrumiera (seria 2) sau din maneta de comanda dintre scaune.
Invarte volanul de la un capat la altul al cursei, trebuie sa mearga f usor, verifica daca revine singur din ambele directii si daca in acest timp se aude un clampanit rapid. NU trebuie sa se auda cu frecventa mare.

Cu masina ridicata la maxim, indicatorul de nivel de la vasul de LHM trebuie sa fie intre cele doua repere rosii.

Scris: Mie 25-Oct-2006 11:17
de DAN_tudor
Din cate stiu de la proprietar:
-Lichid hidraulic a avut mereu original;
-rugina nu exista;
-masina nu a fost lovita;
-este model elvetia;
-la ridicarea pe cric usile se deschid si se inchid perfect (nu se torsioneaza sasiul);
-motorul merge in parametrii citez "trage de rupe si nu papa ulei";
-hidraulica este ok;
mai multe nu stiu. O sa aflu cand ma duc sa o iau. Tipul nu este din bucuresti dar nu cred sa fie o problema. Omul nu a dat de inteles ca ma pune pe drumuri aiurea.

Scris: Mie 25-Oct-2006 11:21
de dj01fad
rugina nu are cum sa nu aiba :!: sunt locuri care nu se vad, dar ea exista.
cati bani vrea pe ea daca nu sunt indiscret?

Scris: Mie 25-Oct-2006 11:22
de eugenro2001
Asta cu "rugina nu exista" e discutabila pana nu vezi cu ochii tai.

Ca "nu se torsioneaza sasiul" e o abureala, orice CX ridicat pe cric (nu pe elevator) se torsioneaza putin si usile se inchid altfel decat cu ea lasata jos.

Scris: Mie 25-Oct-2006 12:45
de jgr1001
Nu te astepta sa gasesti o masina perfecta !

Probleme are, dar depinde cat de grave si cat de multe

Mai adaug si eu niste verificari:

Suportii de motor/transmisie - sa fie in stare buna; sunt 3 sau 4 bucati
Cel mai adesea este deteriorat cel de sub motor din partea dreapta a sasiului. Pune pe propietar sa plece cu motorul la relanti de pe loc si cu capota deschisa. Daca suportii sunt rupti, motorul se va roti brusc cativa centimetrii, catre radiator
Uitate la toate conductele in ce stare sunt (majoritatea conductelor se pot observa cu masina pe elevator)

Scris: Mie 25-Oct-2006 15:19
de DAN_tudor
Nu ma astept la asta tocmai din cauza asta va cer parerea. Ce am spus mai sus sunt spusele proprietarului.
Nu vreau sa comentez asupra pretului. Pana acum mi se pare super-corecta oferta lui mai ales ca nu am vazut masina si imi mai da una identica pentru piese + niste repere noi+ instalatie de gaz. Pentru mine este o ocazie buna sa imi iau masina pe care o doream de mult dar pe care nu am gasit-o.