Pagina 1 din 1

"Pata calda" circuit alimentare CX

Scris: Joi 24-Mar-2005 17:17
de MARIAN
Stie cineva daca acel preincalzitor aflat la CX in circuitul de alimentare este parte separata de chiulasa(adica adaugat la ea) sau este capac la aceasta?In concluzie daca il dau jos va curge apa sau nu?

Scris: Joi 24-Mar-2005 21:29
de khan
daca te referi la incalzitorul de motorina aflat pe partea dreapta a masinii pe chiulasa atunci da ala e si capac si incalzitor, adica o sa curga daca il scoti. am citit de mai multe ori pentru ca nu intrelegeam care pata calda. flansa pata clada se zice la piesa aia care incalzeste admisia la masinile pe benzina si care la dacia de ex, se afla exact sub carburator. asta se cheama exact asa: preincalzitor de motorina. acum, deviind un pic, la incalzitoarele astea de motorina se petrece ca dupa ce opresti motorul si vrei sa repornesti la scurt timp motorina din incalzitor vaporizeaza si dai la chee pina turbezi ca sa o ia, asa ca eu unul l-am anulat, am trecut pe linga el cu furtunul ca ma cam saturasem.

Scris: Joi 24-Mar-2005 21:40
de MARIAN
I-am spus asa pt. ca nu prea e nici preincalzitor ca la rece... si m-am gandit ca ar fi mai corect asa...in fine despre aia e vorba.
La cald nu ar trebui sa porneasca greu din cauza aia pt. ca are si supapa de sens deci ar trebui sa ai mot. in pompa dar mai ales in injectoare :wink: ;cred ca la tine era vinovat mai mult capul hidraulic al pompe.Oricum vestea-i proasta, m-am gandit si eu la treaba asta dar am sperat sa fie doar atasata....am incercat sa o dau jos si mi sa rupt un surub acolo(m-au disperat astia cu suruburi in aluminiu o sa le fac pe toate prezoane)
Merci,

Scris: Joi 24-Mar-2005 22:03
de khan
aaa, asta uitasem sa iti spun cu suruburile... si eu am schimbat o carcasa intreaga de termostat la mine pentru ca nu am putut sa o scot decit bucati. nu stiu ce solutie ar trebui aplicata ca sa nu se mai intmple asta. si nici cu prezoane nu e bine. am observat ca daca se rup suruburile si ramin cioturile inauntru tot nu poti scoate afara piesa pentru ca se formeaza niste depuneri pe suruburi care au filet pina sus, in loc sa fie curate si eventual mai subtiri in zona fara filet ca sa poti rupe mizeria aia mai usor cind vrei sa il scoti. sper ca au rezolvat problemele astea la motoarele mai noi, ca la bx diesel nu se pot schimba termostatele deci cu cintecu asta de mai sus :x

apropos de incalzitor, la mine pompa era beton, dimineata pornea, dar la cald era nenorocire. pornea o data, si dupa aia murea si trebuia amorsata din nou. dupa ce am ocolit incalzitorul, a mers ok. probabil ca se cam zapacesc si supapele alea in timp de vreme ce se petrece fenomenul asta

Scris: Joi 24-Mar-2005 22:10
de MARIAN
Eu o sa incerc cu prezoane...asa e, aluminiul oxideaza si se face mizerie multa dar o poti arde cu autogenul(incalzesti locul respectiv dar nu prea mult);macar nu se mai rup suruburile acolo :D .Sa vezi munca de sisif acum sa scot ala afara.Am mai pus prezoane si la basculele spate.

Scris: Joi 24-Mar-2005 22:15
de khan
bafta! :lol:

Scris: Joi 24-Mar-2005 22:16
de MARIAN
Daca am bafta si nu curge lichid pe acolo asa ramane pana dau motorul jos :wink:

Scris: Vin 25-Mar-2005 11:13
de nicum
Intrebare pe linga subiect, dar legata de aluminiu si oxidarea lui. Cam ce ar trebui facut si care e intervalul de aerisire a frinelor, a.i. sa nu se ajunga ca surburile de aerisire (facute dintr-un metal foarte moale, ca se plieze pe aluminiu) sa se lipeasca definitiv pe etrier? Eu am patit-o la roata dreapta spate si a fost o adevarata aventura.

Scris: Vin 25-Mar-2005 11:34
de eugenro2001
Pt Nicu: materialul aerisitoarelor este otel deci nu poate fi mai moale decat aluminiul. Tocmai pe asta se si bazeaza, cand strangi aerisitorul, partea lui conica deformeaza f putin aluminiul si elimina astfel eventualele neconcordant dintre suprafetele de contact.

Pt Marian: eu am reparat preincalzitorul la CX-ul meu, supapa respectiva are niste garnituri inelare care erau tari si casante ca ebonita. Deoarece nu am gasit garnituri identice ci unele mai groase, am facut alta piesa culisanta pt a se potrivi cu noile garnituri. Am folosit niste garnituri de injector de la nu stiu ce masina moderna si le-am cumparat de la Paneuro.

Scris: Vin 25-Mar-2005 14:55
de nicum
La mine nu a fost de otel, ci dintr-un fier extrem de moale (se torsiona cind incercam sa il deschid cu cheia). Mai mult, se pare ca niste idioti de mecanici pusesera si ceva pe surubul de aerisire, a.i. in timp s-a sudat de etrier. :twisted:

Scris: Vin 25-Mar-2005 16:10
de MARIAN
Mai ti minte cum se desface supapa?Ca nu prea imi dau seama cum e prinsa si nici nu o pot vedea;dupa cum pare cred ca are siguranta n.

Scris: Vin 25-Mar-2005 16:22
de eugenro2001
Are o siguranta circulara cu gauri la capete, nu stiu denumirea tehnica. Se baga varfurile clestelui special, se strange, siguranta isi micsoreaza diametrul si iese. Am uitat sa spun ca este la interior si intra intr-un canal.

Scris: Vin 25-Mar-2005 16:24
de MARIAN
Zegher(nu stiu dac se scrie asa )
Merci