oprire motor la cald

Tot ce tine de Citroen Berlingo, dotari, oferte, versus, posesori etc.

Moderator: Echipa Tehnica

ionicaj
just curious
Mesaje: 9
Membru din: Mie 05-Aug-2009 11:40
Localitate: Bucuresti

oprire motor la cald

Mesajde ionicaj » Mar 11-Mai-2010 10:41

Salutare

Am si eu o problema cu Berlingo-ul meu 1.9D din 2006 135K km. De cand a inceput sa fie mai cald, in momentul cand motorul este cald, la relanti si am mai multi consumatori gen AC si faruri, cand iau volan sa virez se observa o scadere destul de mare a turatiei motorului dupa care cateodata se opreste. Daca incerc sa accelerez ca sa cresc turatia nu raspunde la comanda, turatia scade "da in nas" dar daca insist de tureaza si merge. Am suspectat alternatorul ca nu incarca suficient in momentul in care sunt mai multi consumatori, dar am verificat cu un aparat de masura si tensiunea e constanta pe la 14V indiferent de consum.
Daca are careva vre-o idee sau daca a mai trecut cineva prin ceva asemanator va rog sa nu va impartasiti.
Merci

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Mie 12-Mai-2010 14:18

un relanti mai mare cred ca ar rezolva problema
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

berlingopower
pasionat
Mesaje: 358
Membru din: Sâm 05-Sep-2009 18:47
Localitate: Bucuresti

Mesajde berlingopower » Mie 12-Mai-2010 15:34

Incearca sa iei virajul doar cu ACul pornit...si apoi fara. Daca face doar cans ai ACul pornit s-ar putea sa fie "valva" de relanti

ionicaj
just curious
Mesaje: 9
Membru din: Mie 05-Aug-2009 11:40
Localitate: Bucuresti

Mesajde ionicaj » Mie 12-Mai-2010 15:49

Am facut mai multe teste. Initial am observat problema cand aveam multi consumatori AC, faruri, ventilator (mersesem mai mult prin oras in conditii de aglomeratie) si cand sa parchez, manevrand directia a murit motorul. Azi am umblat mai mult prin oras fara AC, fara faruri, fara alti mari consumatori, iar la parcare aceeasi chestie dadea sa moara motorul. In momentul respectiv mergea doar ventilatorul k era temperatura motorului ridicata.
Relanti-ul dupa ce se incalzeste motorul sta la ultima linie inainte de 1000 rpm, adica zic eu undeva pe la 750-800 rpm. Sa fie prea mic? As putea eu sa il dau mai mare si daca da cum?

Merci mult de sfaturi si ajutor!

Emil Paunas
pasionat
Mesaje: 173
Membru din: Mar 04-Mar-2008 20:00
Localitate: TARGOVISTE, DB

Mesajde Emil Paunas » Mie 12-Mai-2010 19:37

este alternatorul 100 %. am muncit la o masina 2 zile, curatat tot ce se putea, egr, motoras pas cu pas, reparat alternator nimic. pana
nu am inlocuit alternatorul tot asa facea. incearca cu unul de imprumut si ai sa vezi!

ionicaj
just curious
Mesaje: 9
Membru din: Mie 05-Aug-2009 11:40
Localitate: Bucuresti

Mesajde ionicaj » Joi 17-Iun-2010 12:28

Revin cu aceeasi problema dupa mai multe constatari. Dar sa detaliez.... Am fost la mecanic sa fac revizia i-am spus de problema si l-am rugat sa-mi dea relantiul mai mare. Omul l-a dat si dupa mai multe probe cu aer si fara aer mi-a zis sa merg la o diagnoza de pompa de injectie pt ca se pare k acolo e problema. Am mers la dignoza la reprezentanta fabricantului pompei de injectie (Lucas) si acolo mi-au reglat in senzor de pe pompa, au mai facut si ei mai multe probe si s-a ajuns la concluzia k acum pompa functioneaza corespunzator numai ca se intampla ceva in momentul in care intra un consumator mai important care face sa scada turatia motorului si ca este ceva care nu lasa pompa sa compenseze aceasta scadere de turatie. Ziceu ceva de niste vacuumuri care regleaza functionarea motorului si de o valva de vacuum.
Fac un apel la cei cu mai multa experienta in motoare de pe acest forum in speranta ca voi gasi pe cineva care sa-mi poata rezolva si mie acesta problema.

Acum sunt cu relantiul dat mai mare, nu se mai opreste motorul cu AC pornit sau cand manevrez directia dat se incalzeste mai repede si nu merge asa cum ar trebui sa mearga. A, si inca ceva ... nu ma triteti la Citroen ca nu ma duc..nu am incredere in ei si cu asta basta.

Merci anticipat pt ajutor.

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Vin 18-Iun-2010 10:54

pompa de servo e mecanica si nu cred ca are cum sa dea vreun semnal ca sa creasca turatia cind dai de volan. ce spui tu trebuie sa se intimple doar cind cuplezi aerul, daca sta la aceeasi turatie cu aerul cuplat, atunci functia aia merge. eu propun sa dai jos cureaua de accesorii si sa verifici toate rolele/pompa/alternator sa vezi daca se invirt usor
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf

http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service

Lexia available

ionicaj
just curious
Mesaje: 9
Membru din: Mie 05-Aug-2009 11:40
Localitate: Bucuresti

Mesajde ionicaj » Vin 18-Iun-2010 12:15

Pompa in sine nu da semnal sa creasca turatia, dar deoarece cand virezi se actioneaza pompa care creste incarcarea pe motor facand astfel sa-i scada turatia, in acel momenyt trebuie sa existe ceva de genul unui compensator care sa reajusteze turatia motorului in sensul sa o creasca atunci cand un consumator intra si tinde sa o scada. Asta asa cu cuvintele mele pt ca nu stiu cum se realizeaza practic treaba asta de ajustare a relantiului in functie de incarcarea motorului.

Am sa incerc si varianta ta pt ca sincer nu am ce sa fac, nu am alte variante. Imi e greu sa cred insa ca am o problema atat la compresorul de AC si la pompa de servo pe care am inlocuit-o odata la 80000 km.

ionicaj
just curious
Mesaje: 9
Membru din: Mie 05-Aug-2009 11:40
Localitate: Bucuresti

Mesajde ionicaj » Vin 18-Iun-2010 12:18

A... si cureaua de accesorii am schimbat-o tot in jur de 80000 km dar nu mai tim minte daca s-au schimbat si rolele...

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Mie 23-Iun-2010 20:57

pai daca zici doar ca nu ar trebui sa fie probleme dar nu verifici, atunci ce pot eu sa te sfatuiesc mai mult? nu e greu sa dai jos cureaua si sa vezi cum se misca rolele alea, numai asa poti trage o concluzie
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf

http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service

Lexia available

krystyanys
just curious
Mesaje: 17
Membru din: Lun 21-Iun-2010 09:11
Localitate: BUCURESTI

Mesajde krystyanys » Vin 25-Iun-2010 19:23

Vezi daca te ajuta cu ceva asta :
http://www.youtube.com/watch?v=WTVgqqfs ... re=related
Am crezut ca ai rezolvat de atunci cu reglatul pompei de injectie
Succes!


Înapoi la “Berlingo I-III”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187772
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11810
    Cel mai nou membru Cliquot