Mda....o sa va spun dupa ce montez cei 4 rulmenti rezultatul. Eu cred ca ajuta mult sa pui 4 rulmenti (pt ca se imparte greutatea...spatiu este pt 4 rulmenti fara a mai aleza bratul). Ideal este sa se puna 4 rulmenti cand axul puntii nu este afectat.
Khan, nu iti contest experienta pe citroen....dar totusi prea e o problema care persista si ataca toate puntile de acest fel..... si sunt putini care au pus 3 sau 4 rulmenti pe brat (unii spun treaba asta, altii nu).
Cat despre fabricant....nu stiu de ce nu a pus rulmenti mai lati atata vreme cat loc in brat este..... Smecheria cu 4 rulmenti am gasit-o cu ajutorul lui "goagal" pe site'uri frantuzesti.
Bafta
puntea spate
Moderator: Echipa Tehnica
-
- just curious
- Mesaje: 16
- Membru din: Mar 10-Aug-2010 22:55
- Localitate: Braila
-
- just curious
- Mesaje: 16
- Membru din: Mar 10-Aug-2010 22:55
- Localitate: Braila
puntea spate
Salutare berlingopower, ia zii ce ai mai facut cu puntea spate?
Toate cele bune!
Toate cele bune!
andibamse75
-
- pasionat
- Mesaje: 358
- Membru din: Sâm 05-Sep-2009 18:47
- Localitate: Bucuresti
Pai...am lucrat la masina cca 1,5 ore joi.....si azi cca 3 ore.
Joi....am incercat sa desfac unul din brate (pe cel care are joc)....dupa ce am rupt 2 prelungitoare de clichet...am cumparat altele yato+unul de forta......hexagonul la surubul respectiv (cel din poza indicat cu sageata rosie....care prinde bara de torsiune) incepe sa se deformeze SI NU VREAA SA SE CLINTEASCA. De acum 1 saptamana am dat cu degripant pe ele....ieri la fel...si azi la greu.
Azi am taiat acel surub....pt ca nu se mai putea scoate (acumva trebui sa dau gaura prin el si sa refac filetul sau sa pun surub cu piulita}.
Intrebare: cum naiba scot bratul...am batut in el de mi-au iesit ochii si nu iese se misca putin stanga/dreapta dar nu iese.
Deocamdata am lasat-o asa.....trebuie sa imi confectionez o presa ca cele de tinichigerie pt ca altfel nu pot scoate bratul (nu am loc sa bat decat intr-o laterala a bratului si nu iese.

Joi....am incercat sa desfac unul din brate (pe cel care are joc)....dupa ce am rupt 2 prelungitoare de clichet...am cumparat altele yato+unul de forta......hexagonul la surubul respectiv (cel din poza indicat cu sageata rosie....care prinde bara de torsiune) incepe sa se deformeze SI NU VREAA SA SE CLINTEASCA. De acum 1 saptamana am dat cu degripant pe ele....ieri la fel...si azi la greu.
Azi am taiat acel surub....pt ca nu se mai putea scoate (acumva trebui sa dau gaura prin el si sa refac filetul sau sa pun surub cu piulita}.
Intrebare: cum naiba scot bratul...am batut in el de mi-au iesit ochii si nu iese se misca putin stanga/dreapta dar nu iese.
Deocamdata am lasat-o asa.....trebuie sa imi confectionez o presa ca cele de tinichigerie pt ca altfel nu pot scoate bratul (nu am loc sa bat decat intr-o laterala a bratului si nu iese.

-
- pasionat
- Mesaje: 1207
- Membru din: Mar 29-Iul-2008 15:49
- Localitate: Brasov
- Masina: C.Xsara II 2004 16i - Coupe 110 cp.
- 2: Ford Ranger Pick-Up 2.0 EcoBlue- Double Cab.(2018)
puntea spate
Gabi ! incearca cu un foen la temp. 600* si incalzeste in jurul bratului. Daca nici asa nu iese... fa-ti o presa dintr-o ta. de 12-14mm ca un disc de diam 90-100mm . Dai gaura in centru si sudezi o piulita de 20-24 in care folosesti un surub mai lung (100-200mm).Sudezi piulita pe spate sa nu se rupa din sudura la tragere. In raport de ce se cere acolo ,faci o contra piesa. prinsa in 2 suruburii de disc . A-si incerca si cu un cric hidraulic facand o prindere a sa , la cum cere pozitia. Daca erai aici , il scoteam cu presa hidraulica cu care scoatem si noi barile de torsiune de la masinile de batut zapada dar asa .. Bafta !
-
- pasionat
- Mesaje: 358
- Membru din: Sâm 05-Sep-2009 18:47
- Localitate: Bucuresti
-
- pasionat
- Mesaje: 358
- Membru din: Sâm 05-Sep-2009 18:47
- Localitate: Bucuresti
Azi am fost la niste tinichigii...care aveau presa hidraulica. Am reusit sa scot bratul cu problema (cu ajutorul presei si a autogenului). La mine erau foarte intepenite barile de torsiune.
Uzura foarte mare pe axul puntii nu am....mai uzate erau bratele. Am pus 4 rulmenti pe bratul respectiv si l-am pus la loc......problema este ca....nu am cazut la fix (diferenta de 1 dinte) la barile de torsiune si imi sta f putin ridicata pe o parte .
Oricum.....o sa vreau sa schimb si pe partea cealalta rulmentii....si pun atunci barile asa cum erau.
La remontare am curatat cat de bine am putut+degripant pe canelurile barilor de torsiune.....dar tot a trebuit sa bag bratul prin bataie (bine.....nu cu asa multa forta...dar un ciocan de 5 kg+un lemn mare).
Rulmentii mei aproape ca nu mai aveau camasa exterioara.....aia era deja foita.
Acum pe langa faptul ca imi sta putin mai ridicata pe partea pe care am lucrat (stanga spate)...roata imi sta MULT mai dreapta, nu mai are joc deloc si se simte ca deja e mai stabila (am tras de volan stanga/dreapta brusc...si nu mai aveam impresia ca am burduf la jumatatea masinii).
....sincer....daca as avea casa la curte....as repara punti de genul asta.....e chin...dar ai satisfactia ca repari ceva distrus complet.
Daca aveam bani....imi rectificam bratele+axele si apoi puneam cei 4 rulmenti pe brat.....dar asta e.
DECi....confirm posibilitatea montarii a 4 (patru) rulmenti pe fiecare brat.
Multumesc tuturor celor care mi-au dat sfaturi.
Bafta
Pe partea cealalta voi schimba rulmentii....luna asta......ca acum nu am bani pt achizitia lor
Uzura foarte mare pe axul puntii nu am....mai uzate erau bratele. Am pus 4 rulmenti pe bratul respectiv si l-am pus la loc......problema este ca....nu am cazut la fix (diferenta de 1 dinte) la barile de torsiune si imi sta f putin ridicata pe o parte .
Oricum.....o sa vreau sa schimb si pe partea cealalta rulmentii....si pun atunci barile asa cum erau.
La remontare am curatat cat de bine am putut+degripant pe canelurile barilor de torsiune.....dar tot a trebuit sa bag bratul prin bataie (bine.....nu cu asa multa forta...dar un ciocan de 5 kg+un lemn mare).
Rulmentii mei aproape ca nu mai aveau camasa exterioara.....aia era deja foita.
Acum pe langa faptul ca imi sta putin mai ridicata pe partea pe care am lucrat (stanga spate)...roata imi sta MULT mai dreapta, nu mai are joc deloc si se simte ca deja e mai stabila (am tras de volan stanga/dreapta brusc...si nu mai aveam impresia ca am burduf la jumatatea masinii).
....sincer....daca as avea casa la curte....as repara punti de genul asta.....e chin...dar ai satisfactia ca repari ceva distrus complet.
Daca aveam bani....imi rectificam bratele+axele si apoi puneam cei 4 rulmenti pe brat.....dar asta e.
DECi....confirm posibilitatea montarii a 4 (patru) rulmenti pe fiecare brat.
Multumesc tuturor celor care mi-au dat sfaturi.
Bafta
Pe partea cealalta voi schimba rulmentii....luna asta......ca acum nu am bani pt achizitia lor

Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187774
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11813
Cel mai nou membru JackPep