Top speed Berlingo 1.6 75CP : 160km/h
Moderator: Echipa Tehnica
-
- pasionat
- Mesaje: 133
- Membru din: Mar 06-Feb-2007 12:57
- Localitate: Cluj
- Contact:
Top speed Berlingo 1.6 75CP : 160km/h
Avantajat cu o panta usoara in jos, viteza atinsa 160 la 3700 RPM.
Am o convingerea ca mai mult chiar nu poate. In talon scrie 150 viteza maxima, probabil fara panta aia nu depaseam 150.
Ce a fost interesant ca a inceput sa miroasa a ars in habitat (praf ars sau ceva de genu fier de calcat incins).
Ce am observat azi dimineatza e ca motorul nu mai suna la fel ca inainte. Tzacane mai mult a diesel, sper ca nu am rupt ceva acolo ;).
Am o convingerea ca mai mult chiar nu poate. In talon scrie 150 viteza maxima, probabil fara panta aia nu depaseam 150.
Ce a fost interesant ca a inceput sa miroasa a ars in habitat (praf ars sau ceva de genu fier de calcat incins).
Ce am observat azi dimineatza e ca motorul nu mai suna la fel ca inainte. Tzacane mai mult a diesel, sper ca nu am rupt ceva acolo ;).
-
- pasionat
- Mesaje: 133
- Membru din: Mar 06-Feb-2007 12:57
- Localitate: Cluj
- Contact:
-
- pasionat
- Mesaje: 133
- Membru din: Mar 06-Feb-2007 12:57
- Localitate: Cluj
- Contact:
-
- pasionat
- Mesaje: 457
- Membru din: Sâm 11-Oct-2008 17:51
- Localitate: BUCURESTI S4
- Masina: C5 2.0 HDi 100kw FAP 2007
- 2: Peugeot 307 1.6 benzina 110 cp
- 3: Fiat Doblo Panorama 1.3 jtd 75 cp 2007
sa-i dai in goarna nu inseamna sa mergi cu a 5-a la 4ooo rot/min ci se refera la schimbarea treptelor de viteza pe un palier mai ridicat, de exemplu pentru ca dieselul are cuplu ridicat chiar la turatii joase pentru o exploatare normala poti sa schimbi vitezel in plaja cuplului maxim ex. incepand cu 1800- 25oo rot./min, ca sa cureti motorul poti alterna pe bucati de drum unde traficul o permite sa schimbi vitezele peste 3000 rot./min., dar este moarte curata sa te duci ina 5-a la 4000 rot/min mai ales incarcat la maxim, s-ar putea sa iti fiarba motorul sau sa te lase ambreiajul inainte sa vezi acul turometrului pe rosu . cam asta ar fi.
MESERIAS
-
- pasionat
- Mesaje: 133
- Membru din: Mar 06-Feb-2007 12:57
- Localitate: Cluj
- Contact:
Te intzeleg ce zici. Probabil asa este. Nu te contrazic. Dar sa mergi cu peste 3000 de ture in a 2-a, 3-a doar de dragul de a schimba peste 3000 de ture mi se pare prostie. Plus ca in perioada asta e peste 3000 de ture doar cateva secunde. Tehnicienii de la citroen mi-au zis ca unele componete ale motorului lucreaza la doar peste 3000 de ture si trebuie utilizat si peste turatia asta de dragul motorului 

E recomandabil sa schimbi treptele la cel putin 2.200 de ture, preferabil 2.500, la un diesel HDi. Eu unul schimb in mod curent treptele la 2.500 de ture si cred ca asta face bine motorului. Cand ies din Bucuresti, o alerg si la 3.000 de ture.
Doar cand motorul este rece evit sa sar de 2.000 de ture pana intra in regimul normal de lucru. Din pacate, diesel-ul are nevoie de ceva mai mult timp pana se incalzeste. Mersul subturat dauneaza insa motoarelor diesel mai mult decat in cazul celor pe benzina.
Nu stiu daca exista componente care lucreaza "doar" peste 3.000 de ture, cert este ca la acea valoare a turatiei pompa de inalta presiune trebuie sa genereze o presiune mai mare in rampa de injectoare, exista solicitari mai mari in turbina, ca si in alte componente, dar asta e, diesel-ul are nevoie de nitica goarna din cand in cand...
Doar cand motorul este rece evit sa sar de 2.000 de ture pana intra in regimul normal de lucru. Din pacate, diesel-ul are nevoie de ceva mai mult timp pana se incalzeste. Mersul subturat dauneaza insa motoarelor diesel mai mult decat in cazul celor pe benzina.
Nu stiu daca exista componente care lucreaza "doar" peste 3.000 de ture, cert este ca la acea valoare a turatiei pompa de inalta presiune trebuie sa genereze o presiune mai mare in rampa de injectoare, exista solicitari mai mari in turbina, ca si in alte componente, dar asta e, diesel-ul are nevoie de nitica goarna din cand in cand...
PEDROS69 scrie:mor de curiozitate care sunt componentele care lucreaza numai peste 3000 de ture la citroen >...
or fi bielele? sau rotile?
oricum , in alta ordine de idei, nu e chiar asa de negru dracul, adica nici un motor nu moare subit de la o singura talpa decit daca nu are ulei/apa prin el sau uleiul e neschimbat de ani de zile. cu alte cuvinte, eu alerg baba mea cu peste 4000 tr/min in vit 5 cit tine Germania de la vest la est si tot nu fierbe si nici nu crapa altceva. ia mai bine adu-ti aminte cind ai facut ultima revizie si daca nu cumva a lucrat vreun meserias pe la ea. si sa nu uit, mirosul de ars e normal, probabil ceva ulei a ajuns pe partile fierbinti s-a incins mai mult decit de obicei si a inceput sa puta, dar nu e nimic grav asa cum ziceam
-
- pasionat
- Mesaje: 133
- Membru din: Mar 06-Feb-2007 12:57
- Localitate: Cluj
- Contact:
Normal ca nu are nimic. Sunt absolut convins. Motorul asta nu a mers inca niciodata la viteza asta. Practic 99% a mers cu turatii pana la 2500.
De la ultima revizie am facut 5000 de km, motorul e neatins (km rulati 25k).
La revizia din iarna a fumegat binisor si mi-a fost recomandat (prieteneste) sa mai merg din cand in cand supraturat. Apropo, la viteza asta ai senzatia de camicaze (cacam pluteste masina).
De la ultima revizie am facut 5000 de km, motorul e neatins (km rulati 25k).
La revizia din iarna a fumegat binisor si mi-a fost recomandat (prieteneste) sa mai merg din cand in cand supraturat. Apropo, la viteza asta ai senzatia de camicaze (cacam pluteste masina).

- DanT
- Moderator
- Mesaje: 2870
- Membru din: Lun 24-Iul-2006 13:10
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Xsara Picasso 1.6 Hdi 2008
- 2: Citroen C5 2.0 HDi 2004
- 3: Saxo S1 16V VTS, Xantia X1 Activa
pai este putin insatbila ca e cumva mai inalta ..
in alta ordine de idei, de unde a-ti mai scos-o ca mersul pana in 3000 rpm face bine motorului.
pana acum 2 luni am mers cu 1.9 aspirat, un motor de 20 de ani cu sutele lui de mii de km la bord ..
si frecvent vedea 4000 rpm fara sa zica nimic, fara sa consume ulei, fara sa se supraincalzeasca. totul era normakl daca talpile intrau in functie de un motor bine inclazit, cu motorina buna. motortul acela este impecabil.
Acum merg cu un turbo care sare destul de des de 4000 rpm( pe la 4500 mi se pare ca nu se mai infige la fel). si nu zice nimic ..
Daca va uitati, puterea motorului este undeva destul de sus in ture, asa ca ..
in alta ordine de idei, de unde a-ti mai scos-o ca mersul pana in 3000 rpm face bine motorului.
pana acum 2 luni am mers cu 1.9 aspirat, un motor de 20 de ani cu sutele lui de mii de km la bord ..
si frecvent vedea 4000 rpm fara sa zica nimic, fara sa consume ulei, fara sa se supraincalzeasca. totul era normakl daca talpile intrau in functie de un motor bine inclazit, cu motorina buna. motortul acela este impecabil.
Acum merg cu un turbo care sare destul de des de 4000 rpm( pe la 4500 mi se pare ca nu se mai infige la fel). si nu zice nimic ..
Daca va uitati, puterea motorului este undeva destul de sus in ture, asa ca ..
Dan
Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!
Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone
Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!
Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Fostul tau motor era aspirat si nu avea probleme cu gripatul turbinei si nici nu avea electronica pe el.
Actualul motor e turbo, deci pe masura ce turatia creste, cuplul incepe sa scada dramatic, astfel incit nu prea are rost sa o turezi peste 3500.
Actualul motor e turbo, deci pe masura ce turatia creste, cuplul incepe sa scada dramatic, astfel incit nu prea are rost sa o turezi peste 3500.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
-
- pasionat
- Mesaje: 4211
- Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
- Localitate: Cluj-Napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004
cu bx-ul turbo nu stiu cum poti sa nu dai in 4000 de ture cand pornesti de la stop... ideea e sa fii pe faza sa te opresti (adica sa dai a doua). Oricum, din cate am observat este destul de insetat bxul daca il tii mult in talpa.
La bx aspirat e cam degeaba sa dai 4000 de ture pentru ca nu primesti nimic pentru acele ture.
La bx aspirat e cam degeaba sa dai 4000 de ture pentru ca nu primesti nimic pentru acele ture.
"If in doubt, flat out!"
- abarth_mcm
- pasionat
- Mesaje: 1715
- Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
- Localitate: buzau-bucuresti
hm..160 pt un berlingo..cam cat prinde maxim un BX diesel aspirat.(de fapt la 155 e limitat BX-ul aspirat..dar daca umblii la cele doua surubele de la pompa de injectie te duci mai mult)
Nu are nimic daca l-ai fortat cu urmatoarele conditii: sa ai ulei f bun in masina, sitemul de racire sa mearga f bine si cel mai important masina sa fie incalzita
Iti mirosea urat pt ca a picat ulei incins pe undeva..sau ulei de cutie a picat pe ceva fierbine(uleiul de cutie miroase in general f urat)
Nu are nimic daca l-ai fortat cu urmatoarele conditii: sa ai ulei f bun in masina, sitemul de racire sa mearga f bine si cel mai important masina sa fie incalzita

Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187775
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11819
Cel mai nou membru Tudoo