Pagina 1 din 2

ITP la 2 ani..

Scris: Vin 06-Feb-2009 08:05
de franciscf1
.. si 23000 km.
In mod normal ar trebui sa trecem fara emotii. Corect?
Nu deloc. Testul de noxe pt un motor Euro4 aproape ca nu se claseaza in nici un Euro. I-mi arata omu', scotea fum ca o locomotiva. Ce drept eu nu am turat niciodata la 5000 de ture. Mai lasam un pic, mai tureaza.. tot asa.
Pana la urma i-si mai revine cam la nivel de Euro3.
Verdict: - motorina proasta calitate si mers in oras la turatie mica.
Probabil totul era colmatat si s-a mai curatat la turatiile alea.

Ce ar fii de schimbat/curatat pt a-si mai reveni? In afara de filtru mototina,
la revizie toate au fost schimbate (ulei, filtru ulei, filtru aer)

Scris: Vin 06-Feb-2009 10:02
de DanT
asta cu ITP si noxe facute la diesel la 5000 rpm este o magarie enorma ..

pai dupa ce faci testul asa ala se mai cheama motor?..

imagine this: la BX aspirat noxele cf procedurii (ultracretine) romane ar trebui sa fie facut la 5600 rpm. .. :!: :!:

al meu nu sare nici batut de 4350 rpm !!!!

deci, ca parere personala, nu iti fa deloc griji! problema nu este la tine .. ci doar la tara .. :):)

oricum, reiterez, ultimul stinge lumina! :cry:

Scris: Vin 06-Feb-2009 10:07
de franciscf1
Sincer, cand am vazut cum iese fumul pe hornul ala de la service, m-am ingrozit. Pur si simplu nu-mi venea sa cred. Era un harb de dacie 1310 in fata mea, ala nu scotea gram de fum (cel putin vizual)

Scris: Vin 06-Feb-2009 10:20
de DanT
pai de asta am spus si eu Francisc, ca este nesimtire tipic romaneasca ... ca sa ajute vanzarea de cazan national ..

La dacia 1300 (junghiul preistoric) se face verificare de noxe la relanti, adica undeva pe 1000 rpm (max) .. insa nu do'le la diesel tre sa fie facut la turatia la care motorul poate merge arareori ..

ca din cauza aia nu iese ..ca daca ar face testul la turatia idle a motorului atunci ar fi OK ..
nu-ti fa griji de fumul scos ca este complet normal .. eventual poti sa te gandesti data urmatoare la ITP sa vezi cum poti "rezolva" sa iti faca testul cum la o turatie normala ..

PS: ca exemplu, la mine, cu ceva "ajutor" pentru mascariciul care face testul , la noxe la 3100 rpm a iesit super-bine la un motor de 25 de ani, 520.000 km, nerefacut! :idea:

Scris: Vin 06-Feb-2009 10:27
de dj01fad
si chiar daca ti-a iesit euro3 la noxe, ce s-a intamplat? ti-a dat verificarea sau nu...

Scris: Vin 06-Feb-2009 11:08
de bogdan78
Solutia este sa bagi motorina de la omv, bagi si un aditiv de curatat injectorarele..si ii dai talpa pe drum drept macar vro 100km sa mergi cu ea, conteaza mai ales sa schimbi vitezele intre a doua si a treia respectiv a treia si a patra la turatii mai mari.
Apoi te duci la ITP, la ei in curte ii dai la relanti de vro cate va ori turatia maxima si o bagi la test.
Neaparat motorul sa fie incalzit bine.
Lucrurile astea m-a invatat si pe mine un inspector ITP si ar fi trebuit sa le fac daca nu ieseau noxele.
La mine nu a fost cazul, desi eu nu stiam si nici eu nu merg cu ea prea turata, la mine doar a tras-o in curte a turat masina pana a umplut de fum toti vecinii :). Mi-a mai cerut voie sa ii mai dea cateva sprituri de ma durea sufletul, dar pe urma a bagat-o pe stand si am iesit ok din prima-pe bune facut testul ( ITP facut in 2008 pe un motor 2.0hdi an de fabricatie 2003).
Incearca asa si succes.

Scris: Vin 06-Feb-2009 14:02
de franciscf1
Verificarea luata fara probleme :oops:

Scris: Vin 06-Feb-2009 14:05
de Draku
o sa fiu off-topic:
nu zic de citroen sau alte masini noi, dar mie nu mi se pare normal ca o dacia logan diesel cu 6 luni vechime sa scoata fum la plecarea de pe loc sau demaraje mai "nervoase". un fum f dens, mai ceva ca al rablei mele cu 200.000 de km la bord (e drept, benzina)
repet, nu mi se pare normal pt o masina de generatie noua (cum se presupune a fi cele ce se vand acum de noi). ce norme indeplineste masina aia? si doar partial? cand nu esti prea "nervos" e ok, altfel nu...
asa as vrea sa am si eu norme diferite pt gaz/benzina ca si asa merg mai mult pe gaz (tot se aude ca se vor impozita diferentiat pe norme de poluare, sa vedem cum le vor taxa pe cele cu 2 sist de alimentare...)


stima

P.S.
ca sa nu fie discutii, nu am avut diesel niciodata si nici nu vreau sa am pt ca singurele pe care mi le-as permite ar fi cele de generatie veche si nu prea mi-ar place sa stau "cu tractorul la poarta", vorba unui amic

Scris: Vin 06-Feb-2009 14:22
de franciscf1
Nu numai loganu' fumega la turatii mari.

La VW diesel cam toate, mertzane diesel la fel. Fumega la turatii mai mari de zici ca-si arunca sufletul(dar ale sunt cam generatia Euro3 "cred").

Scris: Vin 06-Feb-2009 16:33
de abarth_mcm
am vazut si eu multe masini noi fumegand.
Pai a mea la peste 230.000km nu scoate pic de fum daca e incalzita.Si ia si itp-ul :)
Nici eu nu pot sa imi explic cum o masina aproape nou scoate fum. Nu o fi toxic fumul lor :lol:

Scris: Vin 06-Feb-2009 23:27
de razzwan
tot asa la o statie itp venise una cu un a6 nou diesel de 3.0 l diesel si cand a bagat-o pe test un fumalau si il intreaba ala ai turat masina iar aia a zis ca nu a trecut in viata ei de cand are a6-ele de 3000 de ture scoate ala masina de pe stand face vro 2 ture la turatii maximi si baga din nou masina pe test si la noxe iesa perfect normala....
e vb ca se "depune" pe toba site si alte prostii fumul.... cel mai bine inainte sa ajungeti al itp sa ii dati cateva sprinturi si nu o sa va ridice probleme testul la noxe....(asta in cazul dizeloaselor)

Scris: Lun 09-Feb-2009 08:47
de franciscf1
Unii zic ca se poate depune pe turbina si in timp poate sa-ti "arda" turbo.
E posibil asa ceva? Gandul asta ma sperie. Tocmai am iesit din garantia de 2 ani. Cum sa fac sa previn depunerile astea?

Scris: Lun 09-Feb-2009 11:12
de razzwan
dai turatii la masina ....

Scris: Lun 09-Feb-2009 11:25
de nicum
DanT scrie:pai de asta am spus si eu Francisc, ca este nesimtire tipic romaneasca ... ca sa ajute vanzarea de cazan national ..

La dacia 1300 (junghiul preistoric) se face verificare de noxe la relanti, adica undeva pe 1000 rpm (max) .. insa nu do'le la diesel tre sa fie facut la turatia la care motorul poate merge arareori ..


Ajuta ei cazanul national, dar nu si cu asta, La toate masinile pe benzina verificarea noxelor se face la relanti, iar la cele diesel la turatie maxima (teoretic). De fapt se masoara opacitatea (cantitatea de PM - particulate matters sau mai pe romaneste funingine).

Scris: Lun 09-Feb-2009 11:27
de nicum
franciscf1 scrie:Unii zic ca se poate depune pe turbina si in timp poate sa-ti "arda" turbo.
E posibil asa ceva? Gandul asta ma sperie. Tocmai am iesit din garantia de 2 ani. Cum sa fac sa previn depunerile astea?


Mersul subturat dauneaza grav turbinei (ungere deficitara, etc.), chiar daca obtii un consum mai bun. Ideal e sa o tii intre 2000 si 3000.