Model: CitrĂśen BX 16 TRS, seria 1, fabricat ĂŽn Iunie 1985.
Motor: 171D 64kW (87 CP), cilindree 1580 cmc, carburator WEBER 32-34 DRTC, cutie de viteze manualĂŁ 5+1
Kilometrii: 125.000 parcurși ĂŽn Germania, 45.000 parcurși ĂŽn România (din '93 pânĂŁ azi), ĂŽn total 170.000 km.
DotĂŁri: Ănchidere centralizatĂŁ, geamuri electrice (toate 4), suspensie hidropneumaticĂŁ, direcție neasistatĂŁ, jante tablĂŁ, capace OEM intacte, anvelope iarnĂŁ și anvelope varĂŁ.
Acte: Acte la zi, verificare tehnicã valabilã pânã În Decembrie 2013, asigurare, carte service În germanã, etc.
Istoric modificĂŁri (de aici ĂŽncepe povestea):
Am luat mașina cu 156.000 km, ĂŽn Iunie 2009. La ĂŽnceput (Iunie 2009) am schimbat ambreiajul, plĂŁcuțele de frânĂŁ pe fațĂŁ și am curĂŁțat-o bine

Sferele erau sparte. Cu prima ocazie am luat drumul pânĂŁ la Galați și am montat niște sfere recondiționate. DupĂŁ câteva luni, am cumpĂŁrat alte sfere, originale IFHS (toate 5) și 3 dintre ele sunt montate pe mașinĂŁ (fața respectiv centrala). Tot de la mecanicul din Galați am fĂŁcut rost și de mult-dorita oglindĂŁ pe dreapta (mașina a ieșit din fabricĂŁ fĂŁrĂŁ oglindĂŁ).
Ceva mai târziu am fost la carbotest, la AMG Pantelimon, și am reglat carburatorul (cel cu șoc manual fiind ĂŽnlocuit cu unul automat).
La scurtĂŁ vreme, dupĂŁ ce a luat ITP-ul ĂŽn Decembrie 2009, am refĂŁcut evacuarea cap-coadĂŁ pentru cĂŁ cea veche era ruginitĂŁ. Am ales sĂŁ o fac eu, dintr-o țeavĂŁ de inox de 2.5", adĂŁugând o tobĂŁ finalĂŁ din târg, tot din inox. Nemulțumit fiind de zgomotul produs, am adĂŁugat un amortizor median de pe un Opel Astra G. La aceste modificĂŁri nu se putea sĂŁ lipseascĂŁ un nou set de bujii; am ales NGK (pe codul mașinii). M-am dus ĂŽn probe. Pe autostradĂŁ. Am uitat sĂŁ verific nivelul lichidului de rĂŁcire, și fiind surprins de martorul din bord care țipa la mine, am tras pe dreapta; am deschis capota și am constatat cĂŁ miroase a mâncare gĂŁtitĂŁ. Cu garniturĂŁ de chiulasĂŁ. Apa a reușit sĂŁ pĂŁtrundĂŁ ĂŽn cilindru. Am tractat-o acasĂŁ, și toatĂŁ noaptea am desfĂŁcut la motor. Cu ocazia asta am schimbat distribuția, curelele de accesorii, rectificat chiulasa (efectuate toate verificĂŁrile și reglajele la un centru specializat), ĂŽnlocuit conjunctorul-disjunctor, pompa hidraulicĂŁ, furtunele coapte, și altele. Mașina avea 160.000 km.
Ulterior, am gĂŁsit o anvelopĂŁ mai micĂŁ pentru rezervĂŁ, locul fiind prea mic pentru una normalĂŁ din cauza evacuĂŁrii. Cam ĂŽn aceeași vreme am antifonat mașina pe interior și am schimbat mocheta cu una nouĂŁ, croitĂŁ pe mĂŁsurĂŁ.
Am cumpĂŁrat un radio cd și am gĂŁsit pentru el niște boxe superbe pentru spate (se potrivesc perfect cu stilul mașinii și cu parasolarele lunetei). Am montat și pe fațĂŁ niște blaupunkt-uri. Se aude bine dupĂŁ pĂŁrerea mea. ĂmpreunĂŁ cu astea am schimbat și bateria cu una nouĂŁ care merge brici.
Am montat o brichetĂŁ pentru pasageri, cum ar fi trebuit sĂŁ iasĂŁ din fabricĂŁ.
Ceasurile de bord futuristice au fost ĂŽnlocuite cu unele clasice de BX GT seria 1. Am avut grijĂŁ sĂŁ transfer numĂŁrul kilometrilor parcurși pe noul ceas.
Am avut deosebita plĂŁcere sĂŁ fac cunoștintĂŁ cu un Fiat Doblo care nu mi-a cedat trecerea, ocazie ĂŽn care am constatat calitatea tablei mașinii. S-a ĂŽndoit nițel, așa cĂŁ am ĂŽnlocuit-o cu alta la fel de veche dar de altĂŁ culoare și i-am tras o vopsea cu "șpreiu".
Fiind angajat ĂŽn perioada respectivĂŁ la un service de roți ca mecanic pentru reglare direcție, am avut grijĂŁ ca și mașina mea sĂŁ aibĂŁ geometria reglatĂŁ la micrometru.
Cam acum un an am pus mâna pe un set de proiectoare de serie 1.
Aeroterma mi-a dat mari bĂŁtĂŁi de cap (mai precis caloriferul și robinetul), ĂŽntr-un final recurgând la compromisul "Dacia": robinet sanitar cu trei cĂŁi adaptat la un calorifer de BMW e36. Soluția s-a dovedit a fi funcționalĂŁ, iar pierderile de antigel au dispĂŁrut.
Destul de recent, ĂŽncercând sĂŁ cresc performanțele motorului, am adaptat un filtru de aer HKS super power flow și am fĂŁcut schimbul de ulei cu un MOTUL. Apropo de ulei, nu am pus niciodatĂŁ alt ulei hidraulic ĂŽn afarĂŁ de LHM verde de la Agip.
Defecte curente:
- RuginĂŁ cam pe la toate colțurile foilor de caroserie, mai ales unde a avut loc incidentul;
- CrĂŁpĂŁturi ale tapiseriei unde s-a copt de la soare;
- Mici crĂŁpĂŁturi ĂŽn bord din același motiv;
- Lampa de pe stâlpul din stânga este crãpatã;
- Manșonul de la levier este rupt;
- Parbriz dezlipit parțial (se simte când ĂŽnchizi hayonul mai tare), dar fĂŁrĂŁ fisuri sau defecte;
- Sticla farului din dreapta este puțin ciobitĂŁ (am aplicat provizoriu niște scoci sĂŁ nu transpire);
- Burduful exterior al planetarei lungi este spart;
- Are mici probleme cu arculețele de la carburator (șoc) și cu supapa de retur din circuitul de alimentare (dupĂŁ o perioadĂŁ de staționare, benzina coboarĂŁ ĂŽnapoi ĂŽn rezervor). Rezultatul se observĂŁ la pornirea mai greoaie la rece (explicația mea).
Ăn rest, mașina se ține bine, trage bine, aratĂŁ bine (cu excepția ruginii și crĂŁpĂŁturilor), are suflet.
A avut și o sorĂŁ mai micĂŁ, din '86, geamĂŁnĂŁ am putea spune, dar am sacrificat-o de dragul ei. Restul organelor sunt ĂŽn pungĂŁ (bloc motor, cutie manualĂŁ 5+1, pompĂŁ hidraulicĂŁ, un telescop fațĂŁ, casetĂŁ de direcție manualĂŁ, ceasurile de bord, carburator cu șoc manual, suport filtru de aer original, și altele ĂŽncĂŁ valabile).
Mașina o dau cu 300€, povestea cu 500€. La pachet, putem negocia la 700€.
PS: Nu dau mașina fĂŁrĂŁ poveste. Invers putem discuta.
MĂŁ puteți gĂŁsi aici, pe PM, pe mail la filipius_romanus@yahoo.com sau la numĂŁrul de telefon 0726000562. Mașina se poate vedea ĂŽn București, Sectorul 3.
Puteți vedea aici toate pozele și descrierea lor, iar aici, aici și aici o puteți vedea vie.