Viciu de fabricatie recunoscut de producator:
Am un C5-II care dupa ce a iesit din garantia de 2 ani a fost la un service autorizat Citroen Romania pentru o verificare de rutina.
Atunci mi s-a comunicat ca masina prezinta pierderi de ulei motor pe la baia de ulei si este necesara etansarea baii de ulei.
S-a facut un cost estimativ al lucrarii de ~400-500ron.
Deocamdata nu s-a remediat problema.
Intamplarea face ca zilele acesta am aflat de la alt service ca aceasta este o problema cunoscuta datorata fabricii Citroen,
este un viciu de fabricatie care afecteaza o gama larga de masini Citroen,
si am primit chiar si un document oficial care instinteaza reparatorii autorizati despre acest lucru.
Intrebarea mea este:
Este normal ca un viciu de fabricatie sa fie remediat pe cheltuiala clientului dupa ce masina a iesit din perioada de garantie de 2 ani ?
In cazul in care clientul nu este obligat sa plateasca remedierea acestui viciu de fabricatie va rog sa-mi comunicati pe cine sa contactez din partea Citroen Romania pentru a obtine un document oficial deoarece service-ul autorizat Citroen sustine in continuarea ca lucrarea trebuie platita de client.
Multumesc.
Defect din fabrica - eroare productie - cine plateste ??
Vezi ce scrie si contractul vis-a-vis de viciile ascunse!
Oricum, in conformitate cu Ordonanta nr. 21/1992 privind protectia consumatorilor - actualizata la 28.12.2007, la art. 2, pct. 21. se arata: "viciu ascuns - deficienta calitativa a unui produs livrat sau a unui serviciu prestat care nu a fost cunoscuta si nici nu putea fi cunoscuta de catre consumator prin mijloacele obisnuite de verificare;
Mai mult, in conformitate cu art. 12, e de datoria lor sa suporte reparatia daca problema se datoreaza unui viciu ascuns.
"Art. 12. - (1) Consumatorii au dreptul de a pretinde vanzatorilor remedierea sau inlocuirea gratuita a produselor si serviciilor obtinute, precum si despagubiri pentru pierderile suferite ca urmare a deficientelor constatate in cadrul termenului de garantie sau de valabilitate. Dupa expirarea acestui termen consumatorii pot pretinde remedierea sau inlocuirea produselor care nu pot fi folosite potrivit scopului pentru care au fost realizate, ca urmare a unor vicii ascunse aparute pe durata medie de utilizare a acestora.
(2) Vanzatorul suporta toate cheltuielile legate de aceste deficiente, situatie care nu il exonereaza de raspundere pe producator in relatia sa cu vanzatorul. "
Daca spui ca poti face dovada cu documente valabile ca Citroen recunoaste ca "este un viciu de fabricatie care afecteaza o gama larga de masini Citroen" si le arati si ce spune actul normativ, ar trebui ca ei sa suporte costurile. Daca nu ajungi la intelegere cu ei dupa ce le pui in fata actele, apeleaza la un avocat!
Succes!
Oricum, in conformitate cu Ordonanta nr. 21/1992 privind protectia consumatorilor - actualizata la 28.12.2007, la art. 2, pct. 21. se arata: "viciu ascuns - deficienta calitativa a unui produs livrat sau a unui serviciu prestat care nu a fost cunoscuta si nici nu putea fi cunoscuta de catre consumator prin mijloacele obisnuite de verificare;
Mai mult, in conformitate cu art. 12, e de datoria lor sa suporte reparatia daca problema se datoreaza unui viciu ascuns.
"Art. 12. - (1) Consumatorii au dreptul de a pretinde vanzatorilor remedierea sau inlocuirea gratuita a produselor si serviciilor obtinute, precum si despagubiri pentru pierderile suferite ca urmare a deficientelor constatate in cadrul termenului de garantie sau de valabilitate. Dupa expirarea acestui termen consumatorii pot pretinde remedierea sau inlocuirea produselor care nu pot fi folosite potrivit scopului pentru care au fost realizate, ca urmare a unor vicii ascunse aparute pe durata medie de utilizare a acestora.
(2) Vanzatorul suporta toate cheltuielile legate de aceste deficiente, situatie care nu il exonereaza de raspundere pe producator in relatia sa cu vanzatorul. "
Daca spui ca poti face dovada cu documente valabile ca Citroen recunoaste ca "este un viciu de fabricatie care afecteaza o gama larga de masini Citroen" si le arati si ce spune actul normativ, ar trebui ca ei sa suporte costurile. Daca nu ajungi la intelegere cu ei dupa ce le pui in fata actele, apeleaza la un avocat!
Succes!
- sandor mihai
- pasionat
- Mesaje: 1649
- Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
- Localitate: cluj napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
- 2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
- 3: Citroen XM 2.1 TDI 1993
din moment ce masina a iesit din garantie,la revedere,nu cred ca mai poti avea vreo pretentie de la iei.rezolvarea cred ca e simpla:trebuie montata o garnitura la baie(aprox 40 ron) + manopera pt.ca din fabrica se pune doar un silicon.
p.s. e enervant sa nu-ti treci orasul in semnatura.
p.s. e enervant sa nu-ti treci orasul in semnatura.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.
APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.
APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!
- abarth_mcm
- pasionat
- Mesaje: 1715
- Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
- Localitate: buzau-bucuresti
Din moment ce masina a iesit din garantie, reparatia o vei suporta tu.
Sevice-ul Citroen are dreptate. E simpla treaba din nefericire si personal nu cred ca se poate demonstra ca masina a avut un defect din fabricatie pe care ei ar trebui sa il remedieze.. Raportat la cat costa masina, mie nu mi se pare o reparatie costisitoare deloc. Iar ca sa te lupti cu nervii si timpul sa demonstrezi ca a fost un defect de fabricatie, NU cred ca se merita... demonstratia in sine s-ar putea sa te coste mai mult decat ai repara masina.
Si asa e...din fabrica nu prea exista garnituri puse, ci o pasta anume..s-ar putea sa iti puna tot pasta..depinde la ce service te duci si cum lucreaza ei. Eu cred ca iti vor pune tot pasta daca o repari la un service Citroen.
Si sincer..am mai auzit de scurgeri de ulei si al alte marci, nu doar Citroen..deci..nu cred ca e de acuzat marca. Decat ca nu trebuia sa se intample la o vechime asa mica a masinii...
Mult succes.
Sevice-ul Citroen are dreptate. E simpla treaba din nefericire si personal nu cred ca se poate demonstra ca masina a avut un defect din fabricatie pe care ei ar trebui sa il remedieze.. Raportat la cat costa masina, mie nu mi se pare o reparatie costisitoare deloc. Iar ca sa te lupti cu nervii si timpul sa demonstrezi ca a fost un defect de fabricatie, NU cred ca se merita... demonstratia in sine s-ar putea sa te coste mai mult decat ai repara masina.
Si asa e...din fabrica nu prea exista garnituri puse, ci o pasta anume..s-ar putea sa iti puna tot pasta..depinde la ce service te duci si cum lucreaza ei. Eu cred ca iti vor pune tot pasta daca o repari la un service Citroen.
Si sincer..am mai auzit de scurgeri de ulei si al alte marci, nu doar Citroen..deci..nu cred ca e de acuzat marca. Decat ca nu trebuia sa se intample la o vechime asa mica a masinii...
Mult succes.
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.
@abarth_mcm, ai dreptate. Eu am spus mai devreme ca daca cu adevarat se afla in posesia unui comunicat oficial al Citroen prin care se recunoaste ca ar fi un viciu ascuns, in acel caz consumatorul nu ar trebui sa suporte costurile reparatiei.
Din ce a atasat @Monica nu reiese, in mod clar si fara echivoc, ca Citroen recunoaste existenta acelui viciu ascuns. In opinia mea, acel document reprezinta o fisa tehnica cu solutia pentru rezolvarea problemei.
Din ce a atasat @Monica nu reiese, in mod clar si fara echivoc, ca Citroen recunoaste existenta acelui viciu ascuns. In opinia mea, acel document reprezinta o fisa tehnica cu solutia pentru rezolvarea problemei.
in mod normal, campaniile de remedieri de defecte au in vizor toate modelele care prezinta defectul indiferent de garantie sau nu. doi la mina, 5 bulioane pentru o baie demontata si montata la loc... in documentul ala durata maxima specificata e la C5 III si e de 2.4 ore. daca pun 2 ore de manopera cum naiba da 5 bulioane la final?
- C i t r o n e l
- pasionat
- Mesaje: 461
- Membru din: Mie 17-Oct-2007 18:45
- Localitate: psaclub.ro
- Contact:
Fascicolele de documente postate de Monica fac parte dintr-un document oficial Citroen mai mare, am intrebat de el la sursele mele din retea si l-au gasit.
Din cele afirmate de surse se refera la un defect de fabricatie anuntat destul de recent de Citroen si care afecteaza automobile Citroen produse pana in data de 5 Januarie 2008... deci si noul C5 dupa cum se vede si in doc.
Legea e clara, orice viciu ascuns se remediaza gratuit pe toata durata medie de viata a produsului respectiv.
De obicei campaniile de rechemare ptr defecte de fabricatie se fac doar pentru defecte ce pun viata si siguranta persoanelor in pericol sau fac imposibila functionarea produsului; tocmai din cauza costurilor foarte mari ce le are de suportat producatorul.
In cazul de fata probabil se va pastra discretia... merge si asa.
Va dati seama cum le vor afecta produsele si imaginea in viitor tocmai modul de solutionare a unor astfel de problemele ?
Citroen in toata istoria sa a avut de pierdut din cauza modului in care au gestionat reteaua de service ptr produsele lor... vai si amar daca nu au invatat nimic pana acum;
Vai si amar de campania cu DS-ul si pozitionare produselor in segmentul premium... daca serviciile le pozitioneaza in gama low -no- cost ... ptr ei desigur.
Mai mult nu ma bag sa comentez pana nu vad un raspuns oficial Citroen Romania la problema ridicata... asta daca au curaj sa scoata capul din nisip.
Din cele afirmate de surse se refera la un defect de fabricatie anuntat destul de recent de Citroen si care afecteaza automobile Citroen produse pana in data de 5 Januarie 2008... deci si noul C5 dupa cum se vede si in doc.
Legea e clara, orice viciu ascuns se remediaza gratuit pe toata durata medie de viata a produsului respectiv.
De obicei campaniile de rechemare ptr defecte de fabricatie se fac doar pentru defecte ce pun viata si siguranta persoanelor in pericol sau fac imposibila functionarea produsului; tocmai din cauza costurilor foarte mari ce le are de suportat producatorul.
In cazul de fata probabil se va pastra discretia... merge si asa.
Va dati seama cum le vor afecta produsele si imaginea in viitor tocmai modul de solutionare a unor astfel de problemele ?
Citroen in toata istoria sa a avut de pierdut din cauza modului in care au gestionat reteaua de service ptr produsele lor... vai si amar daca nu au invatat nimic pana acum;
Vai si amar de campania cu DS-ul si pozitionare produselor in segmentul premium... daca serviciile le pozitioneaza in gama low -no- cost ... ptr ei desigur.
Mai mult nu ma bag sa comentez pana nu vad un raspuns oficial Citroen Romania la problema ridicata... asta daca au curaj sa scoata capul din nisip.
- DanT
- Moderator
- Mesaje: 2870
- Membru din: Lun 24-Iul-2006 13:10
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Xsara Picasso 1.6 Hdi 2008
- 2: Citroen C5 2.0 HDi 2004
- 3: Saxo S1 16V VTS, Xantia X1 Activa
Interesant aspectul asta ..
Si vad ca afecteaza o serie intreaga de modele si motorizari .. :(
Prin urmare, are cineva idee cum ar trebui procedat? Luc?
Si vad ca afecteaza o serie intreaga de modele si motorizari .. :(
Prin urmare, are cineva idee cum ar trebui procedat? Luc?
Dan
Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!
Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone
Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!
Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone
Luc, nu poti pune pe forum intreaga documentatie oficiala a Citroen?
Dan, cred ar trebui solicitat Citroen Romania o explicatie pe baza documentelor oficiale. Sunt aproape sigur ca vor nega, dar atunci ar trebui sa le pui in fata documentatia si actul normativ pe care l-am indicat mai sus. Asta ar fi o varianta mai lunga... Alta varianta scurta este sa te duci direct la ei cu documentaia si cu Ordonanta nr. 21/1992 privind protectia consumatorilor (in forma actualizata) peste ei si sa le soliciti clar si raspicat remedierea gratuita. Cred ca n-ar fi rau ca in aceasta situatie sa le amintesti ca totusi mai exista justitie in tara asta, si de ce nu, mai exista si mass media.
Dan, cred ar trebui solicitat Citroen Romania o explicatie pe baza documentelor oficiale. Sunt aproape sigur ca vor nega, dar atunci ar trebui sa le pui in fata documentatia si actul normativ pe care l-am indicat mai sus. Asta ar fi o varianta mai lunga... Alta varianta scurta este sa te duci direct la ei cu documentaia si cu Ordonanta nr. 21/1992 privind protectia consumatorilor (in forma actualizata) peste ei si sa le soliciti clar si raspicat remedierea gratuita. Cred ca n-ar fi rau ca in aceasta situatie sa le amintesti ca totusi mai exista justitie in tara asta, si de ce nu, mai exista si mass media.
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
subscriu, un viciu ascuns e un fel de teapa pe care ti-o trage cineva si care, daca iti dai seama cumva de ea, trebuie suportata de tepar...
nu are legatura cu garantia, pe durata careia se rezolva defectele aparute, inclusiv viciile de fabricatie, acestea trebuind a fi suportate de vanzator/producator pe durata medie de viata a produsului....
monica, go get them...
nu are legatura cu garantia, pe durata careia se rezolva defectele aparute, inclusiv viciile de fabricatie, acestea trebuind a fi suportate de vanzator/producator pe durata medie de viata a produsului....
monica, go get them...
- C i t r o n e l
- pasionat
- Mesaje: 461
- Membru din: Mie 17-Oct-2007 18:45
- Localitate: psaclub.ro
- Contact:
Aceeasi problema Citroen Romania, astept un raspuns! Masina fabricata anterior datei de 05.01.2008, C5 1,6 HDI, problema semnalata la Cars Trading cand masina se afla in garantie si dupa ce efectuasem schimbul de ulei, "etanseitate baie ulei"-remediere in cateva luni mi s-a spus.
Viciile ascunse trebuie remediate pe intreaga durata de viata a produsului respectiv.
Vad ca ati recunoscut ca este viciu ascuns.
Eu inteleg ca nesimtirea dvoastra in a nu raspunde la problemele semnalate atinge cote nebanuite, comunicarea este inexistenta. Nu se raspunde la nici un mail, nu se da nici un raspuns oficial, atat in aceasta problema cat si in altele semnalate inclusiv de catre mine.
Eu nu ma voi opri aici si voi scrie si celor din Franta deoarece m-am saturat de nesimtirea de care dati dovada.
Viciile ascunse trebuie remediate pe intreaga durata de viata a produsului respectiv.
Vad ca ati recunoscut ca este viciu ascuns.
Eu inteleg ca nesimtirea dvoastra in a nu raspunde la problemele semnalate atinge cote nebanuite, comunicarea este inexistenta. Nu se raspunde la nici un mail, nu se da nici un raspuns oficial, atat in aceasta problema cat si in altele semnalate inclusiv de catre mine.
Eu nu ma voi opri aici si voi scrie si celor din Franta deoarece m-am saturat de nesimtirea de care dati dovada.
- viorelovidiu
- pasionat
- Mesaje: 788
- Membru din: Vin 10-Apr-2009 20:37
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen C6 2010 3.0HDI Exclusive
- 2: Ex: 3 x Citroen c5 2005 (2.0i, 2.0hdi, 2.2hdi)
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 15 vizitatori
- Cauta in forum
- Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
- PARTENERI
- Link-uri utile
- Statistici
- Totals
Total mesaje 187661
Total subiecte 18612
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 24
Users per day: 2
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11701
Cel mai nou membru catalinos