Pagina 1 din 2
Defect din fabrica - eroare productie - cine plateste ??
Scris: Dum 19-Iul-2009 15:44
de Monica
Viciu de fabricatie recunoscut de producator:
Am un C5-II care dupa ce a iesit din garantia de 2 ani a fost la un service autorizat Citroen Romania pentru o verificare de rutina.
Atunci mi s-a comunicat ca masina prezinta pierderi de ulei motor pe la baia de ulei si este necesara etansarea baii de ulei.
S-a facut un cost estimativ al lucrarii de ~400-500ron.
Deocamdata nu s-a remediat problema.
Intamplarea face ca zilele acesta am aflat de la alt service ca aceasta este o problema cunoscuta datorata fabricii Citroen,
este un viciu de fabricatie care afecteaza o gama larga de masini Citroen,
si am primit chiar si un document oficial care instinteaza reparatorii autorizati despre acest lucru.
Intrebarea mea este:
Este normal ca un viciu de fabricatie sa fie remediat pe cheltuiala clientului dupa ce masina a iesit din perioada de garantie de 2 ani ?
In cazul in care clientul nu este obligat sa plateasca remedierea acestui viciu de fabricatie va rog sa-mi comunicati pe cine sa contactez din partea Citroen Romania pentru a obtine un document oficial deoarece service-ul autorizat Citroen sustine in continuarea ca lucrarea trebuie platita de client.
Multumesc.

Scris: Dum 19-Iul-2009 21:01
de hippo
Vezi ce scrie si contractul vis-a-vis de viciile ascunse!
Oricum, in conformitate cu Ordonanta nr. 21/1992 privind protectia consumatorilor - actualizata la 28.12.2007, la art. 2, pct. 21. se arata: "viciu ascuns - deficienta calitativa a unui produs livrat sau a unui serviciu prestat care nu a fost cunoscuta si nici nu putea fi cunoscuta de catre consumator prin mijloacele obisnuite de verificare;
Mai mult, in conformitate cu art. 12, e de datoria lor sa suporte reparatia daca problema se datoreaza unui viciu ascuns.
"Art. 12. - (1) Consumatorii au dreptul de a pretinde vanzatorilor remedierea sau inlocuirea gratuita a produselor si serviciilor obtinute, precum si despagubiri pentru pierderile suferite ca urmare a deficientelor constatate in cadrul termenului de garantie sau de valabilitate. Dupa expirarea acestui termen consumatorii pot pretinde remedierea sau inlocuirea produselor care nu pot fi folosite potrivit scopului pentru care au fost realizate, ca urmare a unor vicii ascunse aparute pe durata medie de utilizare a acestora.
(2) Vanzatorul suporta toate cheltuielile legate de aceste deficiente, situatie care nu il exonereaza de raspundere pe producator in relatia sa cu vanzatorul. "
Daca spui ca poti face dovada cu documente valabile ca Citroen recunoaste ca "este un viciu de fabricatie care afecteaza o gama larga de masini Citroen" si le arati si ce spune actul normativ, ar trebui ca ei sa suporte costurile. Daca nu ajungi la intelegere cu ei dupa ce le pui in fata actele, apeleaza la un avocat!
Succes!
Scris: Dum 19-Iul-2009 21:21
de sandor mihai
din moment ce masina a iesit din garantie,la revedere,nu cred ca mai poti avea vreo pretentie de la iei.rezolvarea cred ca e simpla:trebuie montata o garnitura la baie(aprox 40 ron) + manopera pt.ca din fabrica se pune doar un silicon.
p.s. e enervant sa nu-ti treci orasul in semnatura.
Scris: Lun 20-Iul-2009 07:06
de abarth_mcm
Din moment ce masina a iesit din garantie, reparatia o vei suporta tu.
Sevice-ul Citroen are dreptate. E simpla treaba din nefericire si personal nu cred ca se poate demonstra ca masina a avut un defect din fabricatie pe care ei ar trebui sa il remedieze.. Raportat la cat costa masina, mie nu mi se pare o reparatie costisitoare deloc. Iar ca sa te lupti cu nervii si timpul sa demonstrezi ca a fost un defect de fabricatie, NU cred ca se merita... demonstratia in sine s-ar putea sa te coste mai mult decat ai repara masina.
Si asa e...din fabrica nu prea exista garnituri puse, ci o pasta anume..s-ar putea sa iti puna tot pasta..depinde la ce service te duci si cum lucreaza ei.

Eu cred ca iti vor pune tot pasta daca o repari la un service Citroen.
Si sincer..am mai auzit de scurgeri de ulei si al alte marci, nu doar Citroen..deci..nu cred ca e de acuzat marca. Decat ca nu trebuia sa se intample la o vechime asa mica a masinii...
Mult succes.
Scris: Lun 20-Iul-2009 08:16
de hippo
@abarth_mcm, ai dreptate. Eu am spus mai devreme ca daca cu adevarat se afla in posesia unui comunicat oficial al Citroen prin care se recunoaste ca ar fi un viciu ascuns, in acel caz consumatorul nu ar trebui sa suporte costurile reparatiei.
Din ce a atasat @Monica nu reiese, in mod clar si fara echivoc, ca Citroen recunoaste existenta acelui viciu ascuns. In opinia mea, acel document reprezinta o fisa tehnica cu solutia pentru rezolvarea problemei.
Scris: Lun 20-Iul-2009 09:36
de khan
in mod normal, campaniile de remedieri de defecte au in vizor toate modelele care prezinta defectul indiferent de garantie sau nu. doi la mina, 5 bulioane pentru o baie demontata si montata la loc... in documentul ala durata maxima specificata e la C5 III si e de 2.4 ore. daca pun 2 ore de manopera cum naiba da 5 bulioane la final?
Scris: Lun 20-Iul-2009 14:42
de C i t r o n e l
Fascicolele de documente postate de Monica fac parte dintr-un document oficial Citroen mai mare, am intrebat de el la sursele mele din retea si l-au gasit.
Din cele afirmate de surse se refera la un defect de fabricatie anuntat destul de recent de Citroen si care afecteaza automobile Citroen produse pana in data de 5 Januarie 2008... deci si noul C5 dupa cum se vede si in doc.
Legea e clara, orice viciu ascuns se remediaza gratuit pe toata durata medie de viata a produsului respectiv.
De obicei campaniile de rechemare ptr defecte de fabricatie se fac doar pentru defecte ce pun viata si siguranta persoanelor in pericol sau fac imposibila functionarea produsului; tocmai din cauza costurilor foarte mari ce le are de suportat producatorul.
In cazul de fata probabil se va pastra discretia... merge si asa.
Va dati seama cum le vor afecta produsele si imaginea in viitor tocmai modul de solutionare a unor astfel de problemele ?
Citroen in toata istoria sa a avut de pierdut din cauza modului in care au gestionat reteaua de service ptr produsele lor... vai si amar daca nu au invatat nimic pana acum;
Vai si amar de campania cu DS-ul si pozitionare produselor in segmentul premium... daca serviciile le pozitioneaza in gama low -no- cost ... ptr ei desigur.
Mai mult nu ma bag sa comentez pana nu vad un raspuns oficial Citroen Romania la problema ridicata... asta daca au curaj sa scoata capul din nisip.
Scris: Lun 20-Iul-2009 15:24
de DanT
Interesant aspectul asta ..
Si vad ca afecteaza o serie intreaga de modele si motorizari ..

:(
Prin urmare, are cineva idee cum ar trebui procedat? Luc?
Scris: Lun 20-Iul-2009 18:49
de hippo
Luc, nu poti pune pe forum intreaga documentatie oficiala a Citroen?
Dan, cred ar trebui solicitat Citroen Romania o explicatie pe baza documentelor oficiale. Sunt aproape sigur ca vor nega, dar atunci ar trebui sa le pui in fata documentatia si actul normativ pe care l-am indicat mai sus. Asta ar fi o varianta mai lunga... Alta varianta scurta este sa te duci direct la ei cu documentaia si cu Ordonanta nr. 21/1992 privind protectia consumatorilor (in forma actualizata) peste ei si sa le soliciti clar si raspicat remedierea gratuita. Cred ca n-ar fi rau ca in aceasta situatie sa le amintesti ca totusi mai exista justitie in tara asta, si de ce nu, mai exista si mass media.
Scris: Lun 20-Iul-2009 20:23
de mesersmith
subscriu, un viciu ascuns e un fel de teapa pe care ti-o trage cineva si care, daca iti dai seama cumva de ea, trebuie suportata de tepar...
nu are legatura cu garantia, pe durata careia se rezolva defectele aparute, inclusiv viciile de fabricatie, acestea trebuind a fi suportate de vanzator/producator pe durata medie de viata a produsului....
monica, go get them...
Scris: Mar 21-Iul-2009 07:16
de hippo
Monica, ne spui si noua de unde esti si care este serviceul la care ai apelat? Eventual tine-ne la curent cu demersurile tale.
Luc, revin cu intrebarea: poti pune pe forum intreaga documentatie oficiala a Citroen despre care ne spuneai?
Scris: Mar 21-Iul-2009 17:31
de C i t r o n e l
Cu parere de rau dar nu pot sa pun doc-urile deoarece sunt cu regim intern si am promis ca nu-i fac probleme omului care mi le-a aratat.
Scris: Mar 02-Mar-2010 10:17
de bio
Aceeasi problema Citroen Romania, astept un raspuns! Masina fabricata anterior datei de 05.01.2008, C5 1,6 HDI, problema semnalata la Cars Trading cand masina se afla in garantie si dupa ce efectuasem schimbul de ulei, "etanseitate baie ulei"-remediere in cateva luni mi s-a spus.
Viciile ascunse trebuie remediate pe intreaga durata de viata a produsului respectiv.
Vad ca ati recunoscut ca este viciu ascuns.
Eu inteleg ca nesimtirea dvoastra in a nu raspunde la problemele semnalate atinge cote nebanuite, comunicarea este inexistenta. Nu se raspunde la nici un mail, nu se da nici un raspuns oficial, atat in aceasta problema cat si in altele semnalate inclusiv de catre mine.
Eu nu ma voi opri aici si voi scrie si celor din Franta deoarece m-am saturat de nesimtirea de care dati dovada.
Scris: Mar 02-Mar-2010 10:41
de viorelovidiu
cum se constata pierderea de ulei? daca vizual, unde ar trebui sa ma uit? Pentru ca in 4000km de la revizie a consumat aprox 1litru uleu - mobil 1 esp formula 5w30, si vara trecuta am completat cu 1 litru total 5w40 dupa aprox 5000km.
Scris: Mar 02-Mar-2010 11:35
de mihaysmen
@bio nu stiu cui te adresezi in postul tau dar degeaba trimiti mail in Franta pentru ca va fi redirectionat in Romania .
