Noutati CITROEN Romania pe 2016

Filiala Citroën Romania, unic importator.
Vasea30
pasionat
Mesaje: 723
Membru din: Joi 23-Feb-2012 10:03
Localitate: Iasi
Masina: Renault Scenis 2, 1.6 b, 2006
Contact:

Noutati CITROEN Romania pe 2016

Mesajde Vasea30 » Dum 24-Ian-2016 13:44

Stiti ce modele noi/face-lift vin in tara, anul acesta ?

- c-elysee facelift, poate cu airbag cortina

- e-mehari

- c5 crosstour

- ds4 crossback

Multumesc !

Vasea30
pasionat
Mesaje: 723
Membru din: Joi 23-Feb-2012 10:03
Localitate: Iasi
Masina: Renault Scenis 2, 1.6 b, 2006
Contact:

Mesajde Vasea30 » Dum 21-Feb-2016 09:24

Citroen Spacetourer vine pana la vara ??? Arata superb :)

Avatar utilizator
balanel
pasionat
Mesaje: 403
Membru din: Joi 12-Mai-2005 14:30
Localitate: bucuresti

Re: Noutati CITROEN Romania pe 2016

Mesajde balanel » Sâm 19-Mar-2016 18:02

Vasea30 scrie:Stiti ce modele noi/face-lift vin in tara, anul acesta ?

- c-elysee facelift, poate cu airbag cortina

- e-mehari

- c5 crosstour

- ds4 crossback

Multumesc !


Referitor la C-Elysee, am si eu cateva comentarii de facut, poate citeste cineva de la Citroen.
Anul trecut mi-am luat o masina noua, nu conteaza ce marca. Ceea ce conteaza este ca in "finala" alegerii au ajuns C-Elysee si inca o masina (cea pe care am luat-o pana la urma).
Motivele pentru care NU am ales C-Elysee au fost:
- lipsa insonorizare capota motor;
- lipsa insonorizare perete de foc (intre motor si habitaclu);
- lipsa volan reglabil telescopic;
- sistem audio cu doar 4 boxe (fata de 7 cat am la cea pe care am luat-o);
- lipsa garda la sol adaptata pentru tara noastra, sau, macar optional, lipsa unui pachet de drumuri grele (acum am asa ceva, include suspensie inaltata si ranforsata, scut metalic sub motor) - acest aspect este chiar de neinteles la o masina conceputa pentru piete emergente;
- distributie pe curea la motor (as fi vrut ori pe lant, cum am acum, ori pe curea, dar sistemul nou dezvoltat de PSA-Ford, cu cureaua imersata in ulei, si intervale de schimb foarte lungi);
- lipsa capitonaj capac portbagaj.
De asemenea mentionez faptul ca am vrut neaparat Cutie Automata. La momentul respectiv aveau cutia AL4 cu 4 trepte in oferta (masina pe care am luat-o are 6 - dar acesta nu a fost un criteriu eliminatoriu, numarul de trepte). Acum, vad ca nu mai exista nici un fel de cutie automata in lista de preturi. Foarte destepti managerii lor sa nu mai importe aceste vesiuni, in conditiile in care tot mai multi clienti prefera sa renunte la stress-ul de a da de 1000 de ori pe zi de ambreiaj si maneta, iar in perspectiva, e clar ca acesta e viitorul. Exista cutii automate pentru toate gusturile: confortabile, sport sau economice. Deci nu inteleg ideea de a face efortul de a schimba intr-una vitezele in mod clasic, cand poti sa faci acest lucru de la padelele din spatele volanului, sau cu impuls pe schimbator, daca vrei neaparat "sa detii controlul". Pana si Dacia Logan va avea in scurt timp cutia robotizata Easy-R.
Dragi manageri de la Citroen, cititi cele de mai sus. Si sa nu aveti impresia ca dotarile respective ar trebui sa creasca pretul masinii: pentru ca masina pe care o am acum a avut un pret similar cu C-Elysee. Ba am avut si faruri BiXenon adaptive cu iluminare in curbe - standard!
citroen - o pasiune permanenta

Avatar utilizator
james kilowatt
pasionat
Mesaje: 555
Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
Localitate: Europa
Masina: Citroen C1 1.0 Auto
2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD

Mesajde james kilowatt » Dum 20-Mar-2016 12:16

Distribuția pe lanț are problemele ei. Vag de exemplu a dat-o rău în bara cu ele.
Citroen dacă vor sa fie competitivi la preț la mașinile entry level trebuie să le facă prin România sau Turcia, nu în Spania unde e scump sau China de unde sunt taxate. Părerea mea este ca au slabe speranțe sa concureze cu reno/Dacia de exemplu.

Avatar utilizator
balanel
pasionat
Mesaje: 403
Membru din: Joi 12-Mai-2005 14:30
Localitate: bucuresti

Mesajde balanel » Dum 20-Mar-2016 12:40

Bine ca mi-i dai ca exemplu pe cei mai slabi. Ei nu-s in stare sa se incadreze in niste norme de poluare fata sa insele, dar sa conceapa o distributie ca lumea.
Dacia 1300 avea distributie pe lant, Lada 1200 la fel. Toate japonezele au asa de cand imi aduc eu aminte.
Nici unii din cei de mai sus nu au avut vreodata probleme cu lantul de distributie.

Si a mea e facuta tot in Spania, si nu a costat mai mult.
citroen - o pasiune permanenta

ovybd
pasionat
Mesaje: 466
Membru din: Sâm 31-Iul-2010 15:35
Localitate: Carei
Masina: Citroen C5 Exclusive, 163cp, cutie automata
3: Citroen C2 1.4HDi 90cp

Mesajde ovybd » Dum 20-Mar-2016 13:41

masina din descrierea de la profil e cea la care faci referire? Nu iau apararea nimanui aici, dar din ce am vazut la dotarile C-Elysse, eu un fel de logan cu putine posibilitati de extra-obtiuni. Iar Opel Corsa nu e o masina ceva mai mica decat C-Elysse?

Avatar utilizator
balanel
pasionat
Mesaje: 403
Membru din: Joi 12-Mai-2005 14:30
Localitate: bucuresti

Mesajde balanel » Dum 20-Mar-2016 15:33

Da, e ceva mai mica, dar nu e low cost.
C-Elysee ar fi putut sa aiba dotari ceva mai bune la pretul cerut, asta era ideea.
Nu am comentat cu privire la materialele folosite in interior, sau la finisari.

Stiu, in mod normal trebuia sa ma uit la C3, dar ce sa le fac daca nu se importa varianta 1.6 16v cu BVA4?

A fost destul de frustrant sa observ faptul ca multi importatori au mentalitatea ca clientul sa cumpere ce vor ei, nu ce vrea el.
In multe reprezentante am fost luat in ras cand spuneam ca vreau cutie automata pe clasa mica, in altele ma tratau ca si cum i-as fi injurat, iar in cateva, destul de putine insa, am fost tratat asa cum trebuie: adica m-au informat despre variantele automate comercializate, niveluri de echipare si pret.
citroen - o pasiune permanenta

Avatar utilizator
james kilowatt
pasionat
Mesaje: 555
Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
Localitate: Europa
Masina: Citroen C1 1.0 Auto
2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD

Mesajde james kilowatt » Dum 20-Mar-2016 16:52

Eu ți-am dat de exemplu unii care vând de departe cele mai multe mașini în Europa... Care după ce și-au rupt dinții în distribuția pe lanț au revenit la curele.

Corsa e "ceva mai mica" rău de tot :D c-elysee are spațiul interior comparabil cu c5, nu cu c3. Pentru unii spațiul e mai important decât numărul de opțiuni sau de dotări. Dacă ai de carat cărucioare pentru copii și baloti de pampers ești mai atent la portbagaj decât la la numărul de boxe al sistemului audio. Eu de exemplu nici nu știu cate am...
Însă oricum, discuția rămâne valabila. C-elysee concurează cu loganul și după părerea mea loganul e mai bine plasata în cursa asta. Imbatabila as zice.

ovybd
pasionat
Mesaje: 466
Membru din: Sâm 31-Iul-2010 15:35
Localitate: Carei
Masina: Citroen C5 Exclusive, 163cp, cutie automata
3: Citroen C2 1.4HDi 90cp

Mesajde ovybd » Dum 20-Mar-2016 17:53

si eu am studiat acest model de la Citroen, designul exterior m-a atras si marimea ei (aproximativ egala cu C5), dar pe mine m-au indepartat dotarile si izolarea fonica a masinii (aici e egala cu Dacia). Cred ca vroiau o masina ieftina, comparabila cu Loganul, nu stiu din punct de vedere al fiabilitatii cum stau, dar la dotari (lipsa) au reusit. Cred ca acest model ar fi avut un succes mult mai mare daca ofereau extraobtiuni mai multe. Totusi e un model cu ajutorul caruia castigi niste titluri mondiale.
Legat de cutia automata pe modele mici, da eu cred ca ii dadeam afara in secunda doi pe cei care sunt platiti sa vanda niste masini si nu stiu care e tendinta pietei si a cererii. Si chiar daca nu asta ar fi tendinta, cum poti sa iei in ras un client cand iti cere ceva ce exista in oferta? chiar daca nu in romania.

Avatar utilizator
balanel
pasionat
Mesaje: 403
Membru din: Joi 12-Mai-2005 14:30
Localitate: bucuresti

Mesajde balanel » Lun 21-Mar-2016 22:19

james kilowatt scrie: Dacă ai de carat cărucioare pentru copii și baloti de pampers

Iti iei break. Tare mi-e teama ca un carucior pliabil nu poate fi introdus in portbagajul unui sedan, dar cu putin noroc poate intra intr-o masina de clasa mica, cu haion.
@ovybd - perfect corect ce spui.
Cine se incadreaza in targetul gamei Dacia, va cumpara Dacia. Cine vrea ceva in plus, si se uita la un C-Elysee, chiar se asteapta sa primeasca ceva in plus.
citroen - o pasiune permanenta

neneabe
simpatizant
Mesaje: 99
Membru din: Lun 14-Oct-2013 19:20
Localitate: BUCURESTI
Masina: c5 III, exclusive 2.0hdi
2: ex c5 I 2.0hdi

Mesajde neneabe » Lun 21-Mar-2016 23:12

Salut,
Totul depinde de gust.
Unii vor masina noua, altii vor putere , altii vor spatiu, altii optiuni cat mai multe.
Unii sunt obositi de cutia manuala.
Eu am la birou masini noi si aproape noi, clasa mica si compacta , in medie de 75 sau 80cp, cuplu nu mai vorbim.
Cu toate ca bordul arata modern, sunt mai silentioase, aspectul exterior e mai frumos, parca tot vechitura mea o prefer.
Dau coate in stanga mereu in portiera pt ca spatiul e mic.
Cand accelerez, sub 2.000 de ture masina abia se taraie. La fel cu AC pornit.
Depasirile sunt chinuite.

Avatar utilizator
james kilowatt
pasionat
Mesaje: 555
Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
Localitate: Europa
Masina: Citroen C1 1.0 Auto
2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD

Mesajde james kilowatt » Mar 22-Mar-2016 10:11

Apropo, e ofttopic, insa daca tot ai studiat Opel... ce stii despre cutia automata in 6 trepte care e pe Astra (m-ar interesa asa, ca idee 1.4t sau 1.6 turbo). Am inteles ca e robotizata clasica. Sunt curios cum se comporta.

Avatar utilizator
balanel
pasionat
Mesaje: 403
Membru din: Joi 12-Mai-2005 14:30
Localitate: bucuresti

Mesajde balanel » Mar 22-Mar-2016 22:30

Care Astra, J sau K?
citroen - o pasiune permanenta

Avatar utilizator
james kilowatt
pasionat
Mesaje: 555
Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
Localitate: Europa
Masina: Citroen C1 1.0 Auto
2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD

Mesajde james kilowatt » Mar 22-Mar-2016 23:02

Ultima, aia care a iesit masina anului in Europa in 2016 :D

Eu de la o vreme ma uit la compacte, automate ca sa conduca si consoarta, si Astra e deocamdata singura care vine cu farurile cu matrice LED. Care dupa mine e singura inventie utila de cand mi-am cumparat eu ultima masina noua...

Avatar utilizator
balanel
pasionat
Mesaje: 403
Membru din: Joi 12-Mai-2005 14:30
Localitate: bucuresti

Mesajde balanel » Mie 23-Mar-2016 00:09

Fiind foarte noua, nu sunt foarte sigur, dar din informatiile pe care le am, pentru inceput sunt disponibile aceleasi transmisii de pe J, urmand ca in cativa ani sa fie introduse variante noi, adica una hidraulica cu 8 trepte, respectiv una cu dublu ambreiaj.
Transmisiile actuale disponibile sunt 2: robotizata cu 5 trepte (am impresia pentru motorul de 1.0 turbo), respectiv automata clasica cu 6 trepte pentru motoare mai puternice.
Aceasta serie de transmisii automate cu 6 trepte si convertor de cuplu, se fabrica in diverse variante similare ca si conceptie, dar cu diferente ce tin de cuplul maxim suportat si utilizare. Ele se numesc GM Hydra-Matic 6TXX, unde xx = 30 in cazul Corsei mele, 40 sau 45 la Astra, etc.
Transmisiile sunt foarte bune si fiabile, dar necesita schimb de ulei la ~60000 km, contrar specificatiilor din manual. Culmea ca la modelele vandute in America, se specifica corect aceste intervale de schimb.
Pentru schimbare insa, iti trebuie neaparat manualul de service, deoarece transmisia nu are joja, si nivelul de ulei in cutie se face deschizand un buson de nivel, la o anumita temperatura a uleiului. Acest lucru nu se poate face altfel, deoarece transmisia contine o supapa, care, de la o anumita temperatura, inchide un circuit de ulei si retine aproximativ 2 "quarts" de ATF. Deci daca nu se respecta acea temperatura, se greseste grav nivelul.
Din pacate pentru mine, eu nu reusesc sa gasesc pentru Corsa respectiva informatie. Sper sa o gasesc in maxim 2 ani pana va trebui sa fac schimbul. Cred ca la reprezentanta nu or sa vrea sa faca schimbul, legandu-se de specificatia "lifetime filled" din carte, si nici nu or sa vrea sa-mi dea informatia de care am nevoie.
In principiu, sunt 2 variante: la masinile cu cuplu mai mare, cum e Astra (cel putin la J sunt sigur ca e asa, la K nu stiu, dar se poate verifica foarte usor cand vei avea masina), circuitul de racire al cutiei trece printr-o parte a radiatorului de racire antigel al masinii, apoi printr-un racitor secundar, doar de ulei/aer. La aceste variante, temperatura este 85-95 grade Celsius. Tot ce am scris aici pot certifica cu surse si manuale de reparatie/piese.
Si acum vine "frumusetea": a doua varianta, cum am si eu, este la masinile cu cuplu mic, la care circuitul de racire al cutiei trece DOAR prin racitorul secundar. La acest tip de cutii, temperatura ATF nu va atinge niciodata o temperatura asa mare ca la cele descrise anterior, deoarece nu este influentata de temperatura antigelului. Si asta nu reusesc sa aflu, temperatura la care trebuie sa ii fac nivelul :(. In mers, am undeva la 65-70 grade, se poate citi doar cu Torque Pro, daca se adauga optiunea de transmisii GM. Daca as reusi sa aflu respectiva informatie, as fi cel mai fericit.
Alte particularitati: cutia nu are filtru, ci o sita, care nu se poate schimba. Unii au instalat un filtru specific din hartie, pe furtunul de retur al circuitului de racire ATF, pe care il inlocuiesc la fiecare schimb de ulei.
Sistemul de schimbare al treptelor se face cu ambreiaje multidisc, nu cu frane ca la transmisiile mai vechi, ceea ce are avantajul ca treptele se schimba mai repede, si sistemul e mai fiabil, dar ca dezavantaj schimbul nu e asa lin. Cand e foarte frig, acest lucru se simte la rece. In manual scrie ca la -10 grade se sta 5 minute inainte de plecarea de pe loc, pentru ca uleiul din cutie sa se incalzeasca cat de cat.
Ultima treapta este practic un OverDrive, si nu o schimba decat la viteza mare, mers constant si fara sarcina. Ca exemplu, la ultimul meu drum la munte, de la Ploiesti la Comarnic, unde e usoara urcare, dar nu se vede cu ochiul liber, la 110 km/h pe CC statea in treapta 5 (demultiplicare 1:1, deci priza directa). Sigur ca puteam in modul manual sa o trec in a 6-a, dar consumul instant era mai mare in a 6-a la 2800 de ture decat in a 5-a la 3700. Aici e insa legat si de motor. La unul turbo, cu cuplu la turatie mica, banuiesc ca va schimba mai repede in overdrive. Insa ca la orice sistem cu acest nume, chiar daca aici realizarea tehnica e alta (adica e o treapta in cutie, nu un sistem de demultiplicare "peste" intreaga cutie, la iesirea din aceasta), programarea e facuta in asa fel incat sa se respecte regulile de selectare clasice. Adica daca nu se merge constant, iese imediat din overdrive. Ca sa nu zici ca e defecta, in alte portiuni, fara urcare, statea si in a 6-a.

In rest, in utilizare, se comporta ok, se muleaza dupa stilul de condus al soferului, pune frana de motor (e chiar impresionant, practic nu pun piciorul pe frana mai mult de 5-10% mai mult decat cineva cu cutie manuala, care stie sa o foloseasca - si bineinteles, franez mai putin ca unul cu manuala care o scoate din viteza la orice incetinire), iarna pleaca cu a 2-a sau a 3-a de pe loc, dupa cum e de alunecos pe jos, si blocheaza mai tarziu convertorul, pentru ca sa nu existe vreo bruscare si patinare a rotilor. In mod normal, la plecarea de la semafor, blocheaza convertorul in treapta 2, insa daca se merge foarte usor in coloana, cu treapta 1, il va bloca si in treapta 1.
Despre consum, in fisa tehnica e cu aproape 1 litru mai mare ca manuala, dar practic, eu cred ca se aplica aceste date doar pentru cineva care stie sa foloseasca o manuala. Altfel, computerul va schimba de fiecare data asa cum a fost programat, tinand cont de toti parametrii care conteaza, pe cand un sofer, in special cel roman, care accelereaza cu 50 m inainte de semafor, sa prinda un loc mai in fata, va consuma mult mai mult cu manuala.
E foarte usor de dozat acceleratia sa schimbe 1-3 trepte in jos, dupa nevoie.
Si nu in ultimul rand: demultiplicarea cuplului prin convertorul de cuplu. Atunci cand e nevoie de o depasire in forta, urcarea unei rampe accentuate, punerea in miscare a masinii foarte incarcate, se manifesta aceasta geniala componenta - convertorul de cuplu.Eu am simtit clar efectul atunci cand urcam pante foarte accentuate, pe care la manuala aveam la un motor pe benzina similar 2500-3000 rpm, acum am 1800 ture. Efectiv simti cand incepi sa urci rampa, ca se intampla ceva si e o forta suplimentara care misca masina. Americanii nu au fost prosti cand au inventat asa ceva: un sistem care permite inclusiv schimbul de trepte fara decuplarea transmisiei de roti, sau rotirea motorului cu o turatie, cea de la intrarea in cutie la alta turatie, dar in acelasi timp ele raman conectate (hidraulic).

Pe scurt, eu unul nu mai voi conduce manuala cat voi trai.
citroen - o pasiune permanenta


Înapoi la “Citroën Romania”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187743
    Total subiecte 18609
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11700
    Cel mai nou membru Eduard1973