Pagina 2 din 2

Scris: Joi 24-Mar-2016 13:22
de james kilowatt
Eu intelesesem ca noile cutii GM cu 6 trepte sunt cu simplu ambreiaj uscat, robotizate, nu cu convertor de cuplu. Acu' am una din asta insa nu foarte reusita (pe C1) si sincer nu-s mare fan, insa e posibil ca intre timp sa fie mult mai rafinate.

De cutie cu dublu ambreiaj inca n-am auzit la ei. Eu intentionez sa mai tin 2 ani combinatia de masini actuala. Poate intre timp Opel baga o cutie cu dublu ambreiaj... sau poate mai baga si altcineva faruri cu matrice LED pe compacte :D

Scris: Joi 24-Mar-2016 21:50
de balanel
Cea EasyTronic e cu 5. Crede-ma, nu se compara cu prima generatie de la Toyota. Si ei au evoluat, cea de pe noul Aygo e mult mai buna. Vezi ca exista un test in extenso exact cu varianta asta, facut de Adam Robert. Insa dupa parerea mea tot nu se compara cu cele de la Opel, Renault sau Fiat, care au fost pionierii acestui tip de transmisie.
Sa inteleg ca nu iti plac cele cu convertor de cuplu?

Unii au inceput dezvoltarea unei noi generatii de cutii dublu ambreiaj, cu convertor de cuplu - Honda, VAG.
Nu stiu noua generatie de la GM cum va fi. E mare concurenta la ei acolo, si deja la sfarsitul anului trecut au fost prezentate modele de serie cu 10-11 trepte auto. Ford, Acura, de genul. Cei de la GM au inca maxim 8. Deci am banuiala ca noua generatie va fi la concurenta cu cele de care ziceam in fraza anterioara, incercand sa le depaseasca.

Tu ai mers cu vreuna cu dublu ambreiaj? Eu am incercat, si ma enerveaza maxim la plecarea de pe loc. Are o ezitare de nu se poate. In rest, in mers e geniala. Ei bine, cele cu convertor vor anula aceasta problema:

Prezentarea Tehnica.
Prezentare Practica.

P.S. E posibil ca noul Megane sa aiba faruri cu led la anumite versiuni.

Scris: Vin 25-Mar-2016 06:39
de julaikos
balanel scrie:Si nu in ultimul rand: demultiplicarea cuplului prin convertorul de cuplu. Atunci cand e nevoie de o depasire in forta, urcarea unei rampe accentuate, punerea in miscare a masinii foarte incarcate, se manifesta aceasta geniala componenta - convertorul de cuplu.Eu am simtit clar efectul atunci cand urcam pante foarte accentuate, pe care la manuala aveam la un motor pe benzina similar 2500-3000 rpm, acum am 1800 ture. Efectiv simti cand incepi sa urci rampa, ca se intampla ceva si e o forta suplimentara care misca masina. Americanii nu au fost prosti cand au inventat asa ceva: un sistem care permite inclusiv schimbul de trepte fara decuplarea transmisiei de roti, sau rotirea motorului cu o turatie, cea de la intrarea in cutie la alta turatie, dar in acelasi timp ele raman conectate (hidraulic).



Poate nu am inteles eu bine cum lucreaza convertizorul in general,sau asta de gm o avea ceva special,insa la o depasire sau o urcare in rampa mai in forta asa din convertor nu are sa iasa mai multa putere decat daca se tureaza si motorul,iar daca motorul trage bine de masina si de la 1800 de ture,e mai mult meritul lui ca are cuplu mai de jos,si e de ajutor faptul ca odata calcata acceleratia,turatia se duce repede in sus la motor,iar in convertizor la iesire o sa ai o turatie mai mica si un cuplu net superior decat daca mergea motorul tot la 1800 de ture,caci altfel cuplul ala in plus ca sa te ajute sa accelerezi nu are de unde sa iasa la turatie constanta adica diferenta de turatie intre intrarea si iesirea din convertizor egala cu zero,caci atunci convertizorul e blocat nu?

Scris: Vin 25-Mar-2016 22:18
de balanel
Statorul din convertor face treaba asta, multiplica cuplul atunci cand e nevoie, cam cu 2x-2.5x la masinile astea normale.
Ce zici tu e adevarat, dar e doar jumatate din adevar. Si se aplica la plecarea in forta de pe loc sau in depasire.
Acest stator, e adevarat, este pus in miscare de diferentele de turatie dintre intrare si iesire. La mers normal se invarte in acelasi sens cu turbina (convertorului), fiind prinsa de un arbore care nu ii permite sa se roteasca in acest sens mai repede ca turbina. Cand exista tendinta de incetinire a turbinei fata de rotor (adica daca accelerezi brusc, sau din contra, se aplica o sarcina asupra masinii din exterior, care determina incetinirea ei - cum ar fi urcarea unui deal), atunci statorul "ramane in urma" fata de turbina, adica, practic, se invarte in sens invers. In acel moment, el directioneaza uleiul din convertor in asa fel, incat provoaca o intarziere a curgerii lui inapoi in rotor, ceea ce provoaca multiplicarea cuplului.

La urcarea unui deal este exact acest caz. Eu merg la turatie constanta, dar masina tinde sa incetineasca. In momentul in care turbina, adica acea parte a convertorului care reprezinta iesirea sa spre cutie, incepe sa incetineasca, incepe sa se produca multiplicarea cuplului. Sigur, daca ii dau un sprit si din acceleratie, efectul se va amplifica, pentru ca ajuti practic motorul sa ramana la turatia respectiva. Daca accelerez mai mult, va patina convertorul 2-3 secunde, caz in care am cea mai mare amplificare a cuplului, apoi se va bloca la loc.

Scris: Vin 25-Mar-2016 23:51
de james kilowatt
Ceva nu bate decât dacă scazi turația la ieșire de cel puțin la fel de multe ori cu care se amplifica cuplul. Adică dacă la o turație a motorului constantă amplifici cuplul de doua ori viteza trebuie sa scadă la jumate sau sub. Altfel ai avea o amplificare a puterii de fapt.

Eu am mers cu dsg de la vag și mi-a plăcut. Însă dsg7 are probleme de fiabilitate și oricum la vag cât timp pe meleagul meu dau garanția aia microscopica nu calc pe la ei.
Nu m-ar deranja una cu convertor însă nu-s sigur dacă asta oferă Opel pe astra.

Scris: Sâm 26-Mar-2016 18:02
de balanel
Amplificarea cuplului nu este mereu maxima, e in functie de situatie. Acum, calcule exacte nu stiu.
Iti recomand videoclipul de mai jos al profesorului Kelly din SUA.
Descriere torque converter.
Daca ai nelamuriri poti sa-l intrebi, e foarte deschis la comunicare :) .

Astra K are, dupa cum am spus anterior, atat robotizata cat si automata clasica.
Cutii auto Opel.

Scris: Mar 29-Mar-2016 18:32
de Vasea30
C-Elysee daca avea airbag cortina ( 200 euro perechea ) + pachet drumuri grele, batea dacia la orice ora !!!
pacat :(

Re: Noutati CITROEN Romania pe 2016

Scris: Dum 15-Mai-2016 20:42
de balanel
Vin si cu o veste buna: C-Elysee este acum disponibil cu o transmisie automata in 6 rapoarte, care, dupa primele informatii pe care le-am gasit, ar fi de origine Aisin.
Primul pas pe drumul cel bun! :D