Fiind foarte noua, nu sunt foarte sigur, dar din informatiile pe care le am, pentru inceput sunt disponibile aceleasi transmisii de pe J, urmand ca in cativa ani sa fie introduse variante noi, adica una hidraulica cu 8 trepte, respectiv una cu dublu ambreiaj.
Transmisiile actuale disponibile sunt 2: robotizata cu 5 trepte (am impresia pentru motorul de 1.0 turbo), respectiv automata clasica cu 6 trepte pentru motoare mai puternice.
Aceasta serie de transmisii automate cu 6 trepte si convertor de cuplu, se fabrica in diverse variante similare ca si conceptie, dar cu diferente ce tin de cuplul maxim suportat si utilizare. Ele se numesc GM Hydra-Matic 6TXX, unde xx = 30 in cazul Corsei mele, 40 sau 45 la Astra, etc.
Transmisiile sunt foarte bune si fiabile, dar necesita schimb de ulei la ~60000 km, contrar specificatiilor din manual. Culmea ca la modelele vandute in America, se specifica corect aceste intervale de schimb.
Pentru schimbare insa, iti trebuie neaparat manualul de service, deoarece transmisia nu are joja, si nivelul de ulei in cutie se face deschizand un buson de nivel, la o anumita temperatura a uleiului. Acest lucru nu se poate face altfel, deoarece transmisia contine o supapa, care, de la o anumita temperatura, inchide un circuit de ulei si retine aproximativ 2 "quarts" de ATF. Deci daca nu se respecta acea temperatura, se greseste grav nivelul.
Din pacate pentru mine, eu nu reusesc sa gasesc pentru Corsa respectiva informatie. Sper sa o gasesc in maxim 2 ani pana va trebui sa fac schimbul. Cred ca la reprezentanta nu or sa vrea sa faca schimbul, legandu-se de specificatia "lifetime filled" din carte, si nici nu or sa vrea sa-mi dea informatia de care am nevoie.
In principiu, sunt 2 variante: la masinile cu cuplu mai mare, cum e Astra (cel putin la J sunt sigur ca e asa, la K nu stiu, dar se poate verifica foarte usor cand vei avea masina), circuitul de racire al cutiei trece printr-o parte a radiatorului de racire antigel al masinii, apoi printr-un racitor secundar, doar de ulei/aer. La aceste variante, temperatura este 85-95 grade Celsius. Tot ce am scris aici pot certifica cu surse si manuale de reparatie/piese.
Si acum vine "frumusetea": a doua varianta, cum am si eu, este la masinile cu cuplu mic, la care circuitul de racire al cutiei trece DOAR prin racitorul secundar. La acest tip de cutii, temperatura ATF nu va atinge niciodata o temperatura asa mare ca la cele descrise anterior, deoarece nu este influentata de temperatura antigelului. Si asta nu reusesc sa aflu, temperatura la care trebuie sa ii fac nivelul

. In mers, am undeva la 65-70 grade, se poate citi doar cu Torque Pro, daca se adauga optiunea de transmisii GM. Daca as reusi sa aflu respectiva informatie, as fi cel mai fericit.
Alte particularitati: cutia nu are filtru, ci o sita, care nu se poate schimba. Unii au instalat un filtru specific din hartie, pe furtunul de retur al circuitului de racire ATF, pe care il inlocuiesc la fiecare schimb de ulei.
Sistemul de schimbare al treptelor se face cu ambreiaje multidisc, nu cu frane ca la transmisiile mai vechi, ceea ce are avantajul ca treptele se schimba mai repede, si sistemul e mai fiabil, dar ca dezavantaj schimbul nu e asa lin. Cand e foarte frig, acest lucru se simte la rece. In manual scrie ca la -10 grade se sta 5 minute inainte de plecarea de pe loc, pentru ca uleiul din cutie sa se incalzeasca cat de cat.
Ultima treapta este practic un OverDrive, si nu o schimba decat la viteza mare, mers constant si fara sarcina. Ca exemplu, la ultimul meu drum la munte, de la Ploiesti la Comarnic, unde e usoara urcare, dar nu se vede cu ochiul liber, la 110 km/h pe CC statea in treapta 5 (demultiplicare 1:1, deci priza directa). Sigur ca puteam in modul manual sa o trec in a 6-a, dar consumul instant era mai mare in a 6-a la 2800 de ture decat in a 5-a la 3700. Aici e insa legat si de motor. La unul turbo, cu cuplu la turatie mica, banuiesc ca va schimba mai repede in overdrive. Insa ca la orice sistem cu acest nume, chiar daca aici realizarea tehnica e alta (adica e o treapta in cutie, nu un sistem de demultiplicare "peste" intreaga cutie, la iesirea din aceasta), programarea e facuta in asa fel incat sa se respecte regulile de selectare clasice. Adica daca nu se merge constant, iese imediat din overdrive. Ca sa nu zici ca e defecta, in alte portiuni, fara urcare, statea si in a 6-a.
In rest, in utilizare, se comporta ok, se muleaza dupa stilul de condus al soferului, pune frana de motor (e chiar impresionant, practic nu pun piciorul pe frana mai mult de 5-10% mai mult decat cineva cu cutie manuala, care stie sa o foloseasca - si bineinteles, franez mai putin ca unul cu manuala care o scoate din viteza la orice incetinire), iarna pleaca cu a 2-a sau a 3-a de pe loc, dupa cum e de alunecos pe jos, si blocheaza mai tarziu convertorul, pentru ca sa nu existe vreo bruscare si patinare a rotilor. In mod normal, la plecarea de la semafor, blocheaza convertorul in treapta 2, insa daca se merge foarte usor in coloana, cu treapta 1, il va bloca si in treapta 1.
Despre consum, in fisa tehnica e cu aproape 1 litru mai mare ca manuala, dar practic, eu cred ca se aplica aceste date doar pentru cineva care stie sa foloseasca o manuala. Altfel, computerul va schimba de fiecare data asa cum a fost programat, tinand cont de toti parametrii care conteaza, pe cand un sofer, in special cel roman, care accelereaza cu 50 m inainte de semafor, sa prinda un loc mai in fata, va consuma mult mai mult cu manuala.
E foarte usor de dozat acceleratia sa schimbe 1-3 trepte in jos, dupa nevoie.
Si nu in ultimul rand: demultiplicarea cuplului prin convertorul de cuplu. Atunci cand e nevoie de o depasire in forta, urcarea unei rampe accentuate, punerea in miscare a masinii foarte incarcate, se manifesta aceasta geniala componenta - convertorul de cuplu.Eu am simtit clar efectul atunci cand urcam pante foarte accentuate, pe care la manuala aveam la un motor pe benzina similar 2500-3000 rpm, acum am 1800 ture. Efectiv simti cand incepi sa urci rampa, ca se intampla ceva si e o forta suplimentara care misca masina. Americanii nu au fost prosti cand au inventat asa ceva: un sistem care permite inclusiv schimbul de trepte fara decuplarea transmisiei de roti, sau rotirea motorului cu o turatie, cea de la intrarea in cutie la alta turatie, dar in acelasi timp ele raman conectate (hidraulic).
Pe scurt, eu unul nu mai voi conduce manuala cat voi trai.