Pagina 1 din 1

Raliul Ciprului (12 - 15 martie 2009): 50 de victorii

Scris: Mar 17-Mar-2009 08:58
de razzwan
Dupã un raliu perfect, SÊbastien Loeb ºi Daniel Elena s-au impus, pentru prima oarã pe o suprafaÞã mixtã, În Raliul Ciprului. Echipajul cu numãrul 1 de la Citroen a condus raliul de la start pânã la sosire ºi ºi-a trecut În cont a 50-a victorie din carierã În Campionatul Mondial de Raliuri. Dani Sordo ºi Marc Marti au terminat raliul pe poziÞia a patra, consolidând astfel prima poziÞie pentru Citroen ºi În clasamentul constructorilor.

În prima zi a Raliului Ciprului au fost programate Âşase probe speciale pe asfalt, maÂşinile fiind ĂŽnsĂŁ echipate cu pneuri de macadam. Cele douĂŁ echipaje Citroen nu au avut nici o problemĂŁ Âşi au terminat ziua pe primele douĂŁ locuri. SĂŠbastien Loeb Âşi-a propus sĂŁ termine ziua cu un avans de un minut faÞã de rivalii sĂŁi Âşi a reusit. „Faptul cĂŁ am fost primul la start a ĂŽnsemnat cĂŁ pot sĂŁ profit de trasele curate. Am ĂŽncercat toatĂŁ ziua sĂŁ iau un avans cât mai mare pentru a sta mai liniÂştit pe macadam. Nu am fost la fel de rapid ca de obicei pe asfalt, dar trebuie sĂŁ recunosc cĂŁ modelul C4 WRC e plĂŁcut de condus chiar dacĂŁ a fost echipat cu pneuri de macadam”, a spus Loeb, la finalul primei zilei din Raliul Ciprului.

Ziua a doua a marcat trecerea de la specialele pe asfalt, la cele pe macadam. ÂŞi pe aceastĂŁ suprafaÞã SĂŠbastien Loeb Âşi Daniel Elena au mers excelent pĂŁstrându-Âşi prima poziĂžie ĂŽn clasamentul general chiar dacĂŁ au avut mici probleme la sistemul de frânare. „Am pierdut timp doar pe porĂžiunile cu noroi Âşi am curĂŁĂžat drumul pentru cei din spate. Pe speciala Anadiou Diam, de exemplu, am pierdut 10 secunde pe doar doi kilometri. Apoi pe speciala a 10-a am rĂŁmas fĂŁrĂŁ frâne. Chiar dacĂŁ problema s-a remediat pe sectorul de legĂŁturĂŁ, balansul maÂşinii a avut de suferit. Din fericire am avut un avans suficient de mare dupĂŁ prima zi Âşi cred cĂŁ cele 49 de secunde faÞã de Mikko Hirvonen sunt suficiente, dar va fi o zi foarte interesantĂŁ”, a mai spus SĂŠbastien Loeb. Dani Sordo Âşi Marc Marti au pierdut un loc Âşi la finalul zilei secunde se aflau pe locul trei ĂŽn clasamentul raliului.d

Pentru ziua a treia din Raliul Ciprului, echipajele au revenit ĂŽn MunĂžii Trodos pentru cele mai mari provocĂŁri ale acestei etape. Ziua a debutat cu speciala Foini, lungĂŁ de 30 km, urmatĂŁ de un parc de service de 15 minute Âşi cea mai lungĂŁ probĂŁ din campionat, Anadiou, de 40,54 km. Ziua s-a terminat cu ĂŽncĂŁ o trecere pe specialĂŁ Anadiou Dam (11,7 km), probĂŁ care a fost parcursĂŁ Âşi sambĂŁtĂŁ. În ciuda unui avans de 49 de secunde, SĂŠbastien Loeb nu-Âşi putea permite nici cea mai micĂŁ greÂşeala. „Pe Foini, nu am primit timpii intermediari obĂžinuĂži de Mikko Hirvonen, deci a trebuit sĂŁ forĂžez foarte mult pentru a fi sigur cĂŁ nu se apropie prea mult de mine. A fost foarte mult noroi, dar am supravieĂžuit. Mai sunt ĂŽncĂŁ douĂŁ probe Âşi trebuie sĂŁ rĂŁmânem concentraĂži pânĂŁ la final”, a spus campionul mondial en-titre.

În prima parte a ultimei zilei Dani Sordo a reuÂşit sĂŁ-Âşi apere poziĂžia a treia ĂŽn duelul cu Petter Solberg. „M-am simĂžit mult mai bine ĂŽn aceastĂŁ dimineaÞã. Sunt mulĂžumit de felul ĂŽn care am pilotat Âşi de timpul obĂžinut. Sunt concentrat 100% pentru a-mi apĂŁra poziĂžia”, spus Dani Sordo. SĂŠbastien Loeb a redus puĂžin ritmul pe final, dar nu l-a scĂŁpat nici o secundĂŁ din ochi pe rivalul sĂŁu: „Am mers prudent Âşi nu am riscat deloc pe cea mai lungĂŁ probĂŁ a raliului. Mikko a recuperat foarte mult timp, dar totul este sub control.” Pe aceeaÂşi probĂŁ, Dani Sordo a pierdut poziĂžia a treia ĂŽn duelul cu norvegianul Petter Solberg: „Am oprit motorul ĂŽntr-un ac de par Âşi am pierdut cam 10 secunde. DupĂŁ aceea nu am mai riscat nimic pentru cĂŁ vroiam sĂŁ adun puncte pentru Citroen ĂŽn clasamentul constructorilor. Faptul cĂŁ Petter a urcat un loc ĂŽn clasament nu a afectat deloc acest lucru.”

Ultima probĂŁ a raliului s-a terminat fĂŁrĂŁ incidente iar SĂŠbastien Loeb Âşi Daniel Elena au sĂŁrbĂŁtorit a treia victorie consecutivĂŁ ĂŽn acest sezon. „Faptul cĂŁ am ajuns la 50 de victorii este plĂŁcut, dar este doar o statisticĂŁ. SĂŁ fiu sincer, deja mĂŁ gândesc la victoria cu numĂŁrul 51. Totul a mers bine ĂŽn acest raliu de la start la sosire. Modelul C4 WRC s-a comportat perfect atât pe asfalt cât Âşi pe macadam”, a completat SĂŠbastien Loeb, care a ajuns Âşi la un record de 13 clasĂŁri consecutive pe podium ĂŽncepând cu Raliul Sardiniei 2008.

„A fost o etapĂŁ perfectĂŁ pentru noi”, a concluzionat Olivier Quesnel, directorul Citroen Racing. „PerformanĂža lui SĂŠbastien Loeb este impresionantĂŁ. Ca de obicei a mers perfect singurul sĂŁu obiectiv fiind victoria finalĂŁ. A Âştiut cum sĂŁ-Âşi protejeze maÂşina pentru a face faÞã acestui test extrem de dificil. Chiar dacĂŁ Dani Sordo nu a terminat pe podium, el a reuÂşit sĂŁ adune puncte importante pentru noi ĂŽn clasamentul constructorilor. Faptul cĂŁ Petter Solberg a terminat ĂŽn faĂža sa nu schimbĂŁ cu nimic punctajul pentru noi. Avem acum un avans de 16 puncte dupĂŁ primele trei raliuri. Oare
cum aÂş putea sĂŁ nu fiu mulĂžumit cu asta?”

Raliul Portugaliei, urmĂŁtoarea etapĂŁ din Campionatul Mondial de Raliuri, este programat ĂŽn perioada 02 – 05 aprilie 2009.

Statistici Raliul Ciprului

Victorii de probe speciale
Ziua 1: PS 1 la PS 5 : S . Loeb (Citroen C4) – PS 6: D. Sordo (Citroen C4).
Ziua 2: PS7: JM. Latvala (Ford Focus) – PS8 : M. Hirvonen (Ford Focus) – PS9 : S . Loeb – PS10 si PS 11 : P. Solberg (Citroen Xsara).
Ziua 3: PS12 si PS 13: M. Hirvonen - PS14: M.Wilson (Ford Focus) Âşi JM. Latvala (la egalitate)

Clasament victorii PS: S. Loeb, 6 victorii – M. Hirvonen, 3 – P. Solberg si JM. Latvala, 2 – D. Sordo si M. Wilson, 1.

Liderii raliului: PS1 – PS 14: S. Loeb.

Rezultate finale – Raliul Ciprului 2009 * (etapa a 3-a din 12)
1. Loeb/Elena - Citroen C4 4h50’34’’7
2. Hirvonen/Lehtinen - Ford Focus +27’’2
3. Solberg /Mills - Citroen Xsara +1’49’’4
4. Sordo /Marti - Citroen C4 +2’26’’3
5. Wilson/Martin - Ford Focus +6’41’’0
6. Rautenbach /Barritt - Citroen C4 +11’11’’9
7. Villagra/Perez Companc - Ford Focus +13’18’’5
8. Al Qassimi/Orr - Ford Focus +13’44’’1
9. Sandell/Axelsson - Skoda Fabia +19’36’’6
10. Araujo/Miguel - Mitsubishi Lancer +19’54’’9

Clasament general FIA WRC – Constructori (dupa etapa a 3-a din 12)*
1. CitroĂŤn-Total, 48 puncte – 2. Ford, 32 p – 3. Stobart, 22 p – 4. Citroen Junior, 11 p – 5. Munchi’s Ford, 3.

Clasament general FIA WRC – PiloĂži (dupa etapa a 3-a din 12)*
1. S. Loeb, 30 p, 2. M. Hirvonen, 22 p, 3. D. Sordo, 17 p, 4. H. Solberg, 10 p, 5. P. Solberg, 9 p, 6. M. Willson, 8 p, 7. JM Latvala, 6 p, 8. C. Atkinson, 4 p, 9. S. Ogier, 3 p, 10. C. Rautenbach, 3 p.

*Clasament provizoriu pânã la omologarea rezultatelor de cãtre FIA

Scris: Mar 17-Mar-2009 09:00
de bogdan78
Tare de tot Loeb asta, si revin cu intrebare :) sper eu nu sacaitoare. Daca Loeb ar fi concurat cu un Focus si Hirvonen cu C4, cine credeti ca ar fi castigat?

Scris: Mar 17-Mar-2009 09:03
de razzwan
parerea mea e ca mai mult accent se pune pe sofer decat pe masina ....

Scris: Mar 17-Mar-2009 16:33
de mariuss
bogdan78 scrie:Tare de tot Loeb asta, si revin cu intrebare :) sper eu nu sacaitoare. Daca Loeb ar fi concurat cu un Focus si Hirvonen cu C4, cine credeti ca ar fi castigat?

Solberg cu xsara:D

Scris: Mar 17-Mar-2009 16:41
de bogdan78
He, he, bineinteles ca Xsara este cea mai buna..:), asta nici nu se pune in discutie.
Ideea este ca si eu cred ca mare parte din merit o revine pilotului, urmeaza apoi fiabilitatea masinii, flerul echipei de mecanici in realizarea reglajului masinii pentru cursa, apoi pe locul 3 la egalitate, anvelopele, diferitele solutii tehnice implementate pe masina *care practic astea caracterizeaza marca si modelul impreuna cu aerodinamicitate, si ar mai fi combustibilul etc.....

Scris: Mar 17-Mar-2009 17:18
de mihaysmen
daca nici voi FANI ADEVARATI nu stiti ca acum se numesc Citroen RACING....