Pai povestirea e simpla (aparent). Dupa ani de zile de mers pe la curse, impreuna cu un amic, care este de fapt pilotul, am decis ca, daca am ajuns sa ne salutam pana si cu oficialii de pe probe, ar cam trebui sa facem ceva. Incurajati de exemplele Alex Filip si Valentin Porcisteanu, care au plecat de jos si au urcat incet incet, am decis sa cautam o masina pe care sa ne tina balamalele sa o intretinem. Optiunile erau Dacia Nova sau ... Dacia Nova. Atunci am decis ca, decat sa fim "altii cu Nova", sa iesim din tipar si sa preparam un Oltcit, mai ales ca pe asta il stiam din surub in surub. Am cumparat un TRS din 1995 care statea nemiscat de vreo 2 ani intr-o parcare, l-am desfacut pana la ultimul surub, caroseria dezechipata complet a intrat la tinichigerie, am alergat dupa teava de rolbar de am innebunit, in Romania gasesti cele mai bizare dimensiuni de teava, doar niste valori omenesti nu, apoi am dus-o la Sf. Gheorghe (Covasna, nu ala de pe Dunare

) ca sa ii sudeze rolbarul pe caroserie (ca o paranteza, pana sa ajungem acolo am primit niste oferte de pret care mai de care mai naucitoare, sperau oamenii sa isi faca vila pe seama noastra, dar baietii de la Sf. Gheorghe sunt si ei pasionati de curse si nici macar nu au zambit cand au vazut la ce trebuie sa puna rolbar, ci s-au apucat direct de treaba). Intre timp am desfacut
motorul bucatele, l-am curatat la sange (solutia de curatat aragaze Triumf face minuni la depunerile de ulei din motor), l-am modificat nitel, si anume:
- arcuri la supape intarite
- arbori cu came de 1.1 pe motor de 1.3 (turatia nominala a crescut cu circa 1000 rot/min)
- raport de comprimare marit de la 8,7 la 9,6 (aproape maxim posibil prin varianta adpotata)
- ghiduri de supape scurtate
- galeriile de admisie si evacuare din chiulase lustruite
- calota pistoanelor lustruita (am vrut sa usurez pistoanele, dar mi-a fost teama sa nu le dezechilibrez prea tare, nedispunand de dispozitive prea performante)
- carburator Weber de GSA (asta ne-a dat niste batai de cap incredibile pentru un carburator asa de simplu), urmeaza sa ii montez probabil 4 carburatoare Dellorto DRLA 36 - verticale, pe care le avem, ne mai trebuie facute galeriile de admisie, daca nu, injectie mecanica.
Trebuie neaparat un radiator suplimentar de ulei, la Campulung motorul s-a supraincalzit si de aceea pe mansa a doua de concurs a pierdut din putere si a inceput sa dea cu fum pe teava. Plus un simering la distributie care se pare ca a sarit de la locul lui.
Cutia de viteze este de Oltcit Special (652cmc), deci foarte scurta, se impaca foarte bine cu slickurile de 530 diametru. Mai avem o cutie de GSA in 5 trepte si una de GSA in 4 trepte, care merg puse fara prea mari batai de cap.
Suspensia este si ea modificata, are 2 lame de flexiune, bare de torsiune de Oltcit CS (papuc) pe spate, amortizoarele sunt de spate toate 4, pe fata sunt modificate masiv, sunt demonatbile si cu supapele din interior modificate, cursa de lucru este de circa 1,5 centimetri, cele de spate sunt intarite prin schimbarea uleiului cu unul mai vascos, dar din pacate nu prea tine figura, unul a curs deja, traseul de la Campulung e foarte denivelat.
Postul de pilotaj este si el modificat, scaunul pilotului e deplasat mult in spate, pentru a deplasa centrul de greutate, a fost necesara modificarea coloanei volanului, unghiul nu mai este asa de mare si volanul este deplasat spre spate. Timoneria cutiei de viteze este si ea modificata, levierul schimbatorului este deplasat circa 15 cm spre spate si inaltat, deoarece i-am facut short shifter, acum cursa levierului este de circa 1cm pentru a intra in viteza de la punctul mort.
Instalatia electrica[/b] a fost desfacuta complet, verificata continuitatea fir cu fir si eliminate firele care nu erau necesare (lumini mers inapoi, stergator luneta cu releul, motorasul si firele aferente, semnalizarile de pe aripi, etc) . S-a introdus de asemenea intrerupatorul general obligatoriu, conform FIA, cu comanda din interior si exterior. S-au introdus de asemenea ceasuri de temperatura si presiune ulei, plus un voltmetru cu indicator cu cifre.
Scaunele omologate FIA au fost montate pe niste traverse sudate special, au dat ceva bataie de cap si astea.
Conducta de frana spate si conducta de benzina (pompa de benzina e electrica si nu are nevoie de retur) sunt trecute prin masina. Toate conductele si furtunele sunt noi.
In rest, 2 extinctoare omologate FIA, jantele de aliaj in 3X115 prezoane pentru a intra pe butucii nemodificati sunt AMIL pentru Peugeot 104, Talbot Samba, Simca Rallye sau Citroen Visa, daca aveti asa ceva de vanzare suntem interesati.

Slickurile sunt Matador 160/530 R13 SM2 (medii), normale pe fata si taiate suplimentar pe spate, pentru a se incalzi mai repede.
Masina a mers la Campulung cu niste bujii Beru obisnuite si cu un carburator de Oltcit de 1100, reglat standard (de fapt carburatorul de pe masina mea de strada, care a jucat rol de masina de asistenta si "donator de organe").
Cam toate piesele puse pe masina au fost noi, cine are/a avut Oltcit cred ca stie cat de greu/usor se gasesc piesele noi (si bune) de Oltcit.
Asta a fost prima cursa din viata noastra, suntem multumiti, ne-am bucurat de sprijinul multor oameni, unii dintre ei participanti in Campionatele nationale de raliu sau coasta, altii prieteni de pe forumul oltict.ro, unii simpli necunoscuti

, familiile noastre (stiu ca suna a stereotip, asta este), si as vrea sa le multumesc tuturor pentru sprijin.
Data viitoare promitem sa fie mai bine, acum masina a mers la 60% din potential, iar pilotul la 30%.
P.S: Matrixu, Dacia aia are motor de Golf si nu mai e Dacie demult. Nu stiu ce spectacol a facut, probabil pe masura masinii, mai ales ca a fost facuta intr-un service profesionist si cu foarte multi bani.