As dorii sa stiu si eu daca influenteaza instalatia de climatizare consumul, cum il influenteaza AC-ul.
De ce cand selectez zonele pe automat se aprinde si becul de la AC (fulgul acela)?
Clima influenteaza consumul de combustibil
Moderator: Echipa Tehnica
- alex_maistoru
- just curious
- Mesaje: 21
- Membru din: Joi 25-Noi-2010 16:11
- Localitate: Craiova
- Contact:
Clima influenteaza consumul de combustibil
Mi se spune Alecs dar prietenii imi spun BA !
-
- pasionat
- Mesaje: 4211
- Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
- Localitate: Cluj-Napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004
Climatizare inseamna aer conditionat.... Climatizarea e aer conditionat automat. Ideea e ca setezi temperatura dorita si masina incearca sa ti-o ofere cat de repede posibil dar dupa ce a ajuns la temperatura setata scade turatia ventilatorului / opreste compresorul de ac, etc in functie de situatie. Si, ca raspuns: da, climatizarea (sau aerul conditionat automat) creste un pic consumul cel putin atunci cand este cald afara si vrei frig in masina.
Citat, contine niste marketing, dar ideea o prinzi:
"O aerodinamicĂŁ optimizatĂŁ Âşi o vizibilitate corespunzĂŁtoare ĂŽn toate direcĂžiile necesitĂŁ utilizarea unui numĂŁr mare de geamuri, montate ĂŽnclinat.
ÂŞi ĂŽn condiĂžiile unei radiaĂžii solare reduse se constatĂŁ creÂşterea temperaturii din interior. Este necesar astfel un volum cât mai mare de aer rece. O atmosferĂŁ plĂŁcutĂŁ, cu un nivel care sĂŁ corespundĂŁ temperaturilor ĂŽncĂŁperii, poate fi obĂžinutĂŁ numai cu ajutorul unei instalaĂžii de climatizare. InstalaĂžia de climatizare este alcĂŁtuitĂŁ ĂŽn principal din sistemul de rĂŁcire, din cel de ĂŽncĂŁlzire, din regulatorul de umiditate Âşi din suflante. Acesta completeazĂŁ sistemul de ĂŽncĂŁlzire Âşi aerisire al unui autovehicul. O instalaĂžie de climatizare nu produce frig, ci funcĂžioneazĂŁ conform principiului pompei de cĂŁldurĂŁ utilizat Âşi la producerea frigiderelor. Ăntr-o exprimare simplificatĂŁ, aerul trece printr-un vaporizator unde transferĂŁ cĂŁldura cĂŁtre agentul de rĂŁcire. Aerul rĂŁcit Âşi uscat este suflat ĂŽn habitaclu. Un compresor aduce agentul de rĂŁcire la temperatura optimĂŁ. Anumite sisteme, de exemplu cel disponibil pentru modelul Volkswagen Golf, sunt echipate cu un compresor cu reglare externĂŁ cu o temperaturĂŁ reglabilĂŁ a vaporizatorului ĂŽntre 2 Âşi 12 °C. Astfel, dezumidificarea aerului se realizeazĂŁ la nivelul necesar, ceea ce permite diminuarea necesarului de energie Âşi reducerea consumului de carburant. Pentru modelele sale, Volkswagen oferĂŁ atât o instalaĂžie de climatizare semiautomatĂŁ „Climatic”, cât Âşi un sistem automat de climatizare „Climatronic”. Toate instalaĂžiile de climatizare ale modelelor Volkswagen funcĂžioneazĂŁ ecologic Âşi nu necesitĂŁ agent de rĂŁcire cu hidrocarburi fluorurate."
Citat, contine niste marketing, dar ideea o prinzi:
"O aerodinamicĂŁ optimizatĂŁ Âşi o vizibilitate corespunzĂŁtoare ĂŽn toate direcĂžiile necesitĂŁ utilizarea unui numĂŁr mare de geamuri, montate ĂŽnclinat.
ÂŞi ĂŽn condiĂžiile unei radiaĂžii solare reduse se constatĂŁ creÂşterea temperaturii din interior. Este necesar astfel un volum cât mai mare de aer rece. O atmosferĂŁ plĂŁcutĂŁ, cu un nivel care sĂŁ corespundĂŁ temperaturilor ĂŽncĂŁperii, poate fi obĂžinutĂŁ numai cu ajutorul unei instalaĂžii de climatizare. InstalaĂžia de climatizare este alcĂŁtuitĂŁ ĂŽn principal din sistemul de rĂŁcire, din cel de ĂŽncĂŁlzire, din regulatorul de umiditate Âşi din suflante. Acesta completeazĂŁ sistemul de ĂŽncĂŁlzire Âşi aerisire al unui autovehicul. O instalaĂžie de climatizare nu produce frig, ci funcĂžioneazĂŁ conform principiului pompei de cĂŁldurĂŁ utilizat Âşi la producerea frigiderelor. Ăntr-o exprimare simplificatĂŁ, aerul trece printr-un vaporizator unde transferĂŁ cĂŁldura cĂŁtre agentul de rĂŁcire. Aerul rĂŁcit Âşi uscat este suflat ĂŽn habitaclu. Un compresor aduce agentul de rĂŁcire la temperatura optimĂŁ. Anumite sisteme, de exemplu cel disponibil pentru modelul Volkswagen Golf, sunt echipate cu un compresor cu reglare externĂŁ cu o temperaturĂŁ reglabilĂŁ a vaporizatorului ĂŽntre 2 Âşi 12 °C. Astfel, dezumidificarea aerului se realizeazĂŁ la nivelul necesar, ceea ce permite diminuarea necesarului de energie Âşi reducerea consumului de carburant. Pentru modelele sale, Volkswagen oferĂŁ atât o instalaĂžie de climatizare semiautomatĂŁ „Climatic”, cât Âşi un sistem automat de climatizare „Climatronic”. Toate instalaĂžiile de climatizare ale modelelor Volkswagen funcĂžioneazĂŁ ecologic Âşi nu necesitĂŁ agent de rĂŁcire cu hidrocarburi fluorurate."
"If in doubt, flat out!"
-
- pasionat
- Mesaje: 4211
- Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
- Localitate: Cluj-Napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004
In episodul cu discovery, rezultatul era ceva de genul: daca ai viteza pana la 80km/h consuma mai putin daca lasi geamul deschis. Daca ai viteza peste 80 km/h consuma mai putin daca ai ac-ul pornit. Mie mi s-a parut irelevant testul pentru simplul motiv ca la 80km/h nu mai poti tine geamul deschis pentru ca se produc zgomote si aerul bate pe tine. Plus ca nu este practic pentru ca daca afara e cald (foarte probabil vara) degeaba deschizi ca nu o sa iti fie mai rece, ci doar o sa bata aerul pe tine.
"If in doubt, flat out!"
Conteaza mult marimea si puterea motorului. In cazul tau 2.2 si peste 150 cai eu zic ca nu o sa iti dai seama niciodata. Probabil o sa fie pana in 100-200grame in plus pe suta de km.
Accelerezi, virezi simti usor cum derapeaza, pulsul se acelereaza, adrenalinĂŁ.. si toate grijile dispar...
Cei care au nevoie pot apela cu incredere pentru Studii Geotehnice, foraje...
Cei care au nevoie pot apela cu incredere pentru Studii Geotehnice, foraje...
-
- Pro Motor Rm.Valcea
- Mesaje: 823
- Membru din: Lun 03-Oct-2005 09:28
- Localitate: ramnicu valcea
- Contact:
mbc scrie:Climatizare inseamna aer conditionat.... Climatizarea e aer conditionat automat. Ideea e ca setezi temperatura dorita si masina incearca sa ti-o ofere cat de repede posibil dar dupa ce a ajuns la temperatura setata scade turatia ventilatorului / opreste compresorul de ac, etc in functie de situatie. Si, ca raspuns: da, climatizarea (sau aerul conditionat automat) creste un pic consumul cel putin atunci cand este cald afara si vrei frig in masina.
Citat, contine niste marketing, dar ideea o prinzi:
"O aerodinamicĂŁ optimizatĂŁ Âşi o vizibilitate corespunzĂŁtoare ĂŽn toate direcĂžiile necesitĂŁ utilizarea unui numĂŁr mare de geamuri, montate ĂŽnclinat.
ÂŞi ĂŽn condiĂžiile unei radiaĂžii solare reduse se constatĂŁ creÂşterea temperaturii din interior. Este necesar astfel un volum cât mai mare de aer rece. O atmosferĂŁ plĂŁcutĂŁ, cu un nivel care sĂŁ corespundĂŁ temperaturilor ĂŽncĂŁperii, poate fi obĂžinutĂŁ numai cu ajutorul unei instalaĂžii de climatizare. InstalaĂžia de climatizare este alcĂŁtuitĂŁ ĂŽn principal din sistemul de rĂŁcire, din cel de ĂŽncĂŁlzire, din regulatorul de umiditate Âşi din suflante. Acesta completeazĂŁ sistemul de ĂŽncĂŁlzire Âşi aerisire al unui autovehicul. O instalaĂžie de climatizare nu produce frig, ci funcĂžioneazĂŁ conform principiului pompei de cĂŁldurĂŁ utilizat Âşi la producerea frigiderelor. Ăntr-o exprimare simplificatĂŁ, aerul trece printr-un vaporizator unde transferĂŁ cĂŁldura cĂŁtre agentul de rĂŁcire. Aerul rĂŁcit Âşi uscat este suflat ĂŽn habitaclu. Un compresor aduce agentul de rĂŁcire la temperatura optimĂŁ. Anumite sisteme, de exemplu cel disponibil pentru modelul Volkswagen Golf, sunt echipate cu un compresor cu reglare externĂŁ cu o temperaturĂŁ reglabilĂŁ a vaporizatorului ĂŽntre 2 Âşi 12 °C. Astfel, dezumidificarea aerului se realizeazĂŁ la nivelul necesar, ceea ce permite diminuarea necesarului de energie Âşi reducerea consumului de carburant. Pentru modelele sale, Volkswagen oferĂŁ atât o instalaĂžie de climatizare semiautomatĂŁ Climatic, cât Âşi un sistem automat de climatizare Climatronic. Toate instalaĂžiile de climatizare ale modelelor Volkswagen funcĂžioneazĂŁ ecologic Âşi nu necesitĂŁ agent de rĂŁcire cu hidrocarburi fluorurate."
Foarte tare explicatia ta. Sunt curios cat crezi din tot ce ai citit si ai scris acolo. Pompa de caldura? Nu prea are legatura cu AC.
Climatic este, de fapt un aer conditonat manual, dar are o denumire comerciala cat sa iti ia ochii. Climatronic? Deja e o obraznicie! Se scrie in romaneste Climatizare automata.
De fapt atunci cand mergi pe automat, compresorul merge in continuu. Crede-ma, si iti spun prieteneste, nu e inca in productia de serie ceva care sa faca sa se invarta mai incet compresorul. El comprima acolo la nesfarsit. Exact cum ai spus, produce aer uscat. Avantaj care are rol vizibil de dezaburire. Imagineaza-ti ca din cand s-ar opri compresorul pt k a fost atinsa temp ceruta in interior. S-ar aburi pe loc geamurile! Deci nu sta in picioare teoria ca stii, autoreglari, bull shit-uri comerciale. Cea mai complexa instalatie de AC pe care am vazut-o era pe BMW GT, si nu prea departe de ce are noul C5, care face mmmulte reglaje, dar, crede-ma, compresorul merge intr-una.
Si aprops.... Toti constructorii folosesc R134A ca agent refrigerant.
Nu ti-am spus cu rautate toate astea, dar nu e cazul sa ne plecam in fata unor sloganuri comerciale nemtesti inutil ne plecam in fata unor realizari de exceptie, dar nu atunci cand un sistem simplu are o denumire comerciala sa ai impresia ca face ceva smecher rau
Cu prietenie,
Mugurel
- alex_maistoru
- just curious
- Mesaje: 21
- Membru din: Joi 25-Noi-2010 16:11
- Localitate: Craiova
- Contact:
-
- pasionat
- Mesaje: 4211
- Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
- Localitate: Cluj-Napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004
nu e asa simplu cum zici tu....
Iti consuma 14 ce? litri pe suta de km? pai cum sa iti consume litri pe suta de km daca stai pe loc? Eu credeam ca toate masinile mai noi au trecut la litri / ora cand stau.
Ce se intampla de fapt, daca e asa cum am zis... tu faci sa zicem 100 de km, la care iti consuma 10 litri, deci iti arata un consum mediu de 10l/100km. Bun. Dar tu te opresti si lasi motorul pornit. Ce se intampla acum este ca combustibilul se consuma dar distanta nu creste. Adica tu ai tot 100 km parcursi, dar deja poate ai 11 sau 12 litri consumati si de aceea iti arata 12l/100km. Ca sa iti faci o idee, o masina cu motor normal consuma cam 1-2 litri pe ora cand stau. Bineinteles ca cele pe benzina un pic mai mult si bineinteles ca atunci cand motorul este rece se consuma mult mai mult.
Iti consuma 14 ce? litri pe suta de km? pai cum sa iti consume litri pe suta de km daca stai pe loc? Eu credeam ca toate masinile mai noi au trecut la litri / ora cand stau.
Ce se intampla de fapt, daca e asa cum am zis... tu faci sa zicem 100 de km, la care iti consuma 10 litri, deci iti arata un consum mediu de 10l/100km. Bun. Dar tu te opresti si lasi motorul pornit. Ce se intampla acum este ca combustibilul se consuma dar distanta nu creste. Adica tu ai tot 100 km parcursi, dar deja poate ai 11 sau 12 litri consumati si de aceea iti arata 12l/100km. Ca sa iti faci o idee, o masina cu motor normal consuma cam 1-2 litri pe ora cand stau. Bineinteles ca cele pe benzina un pic mai mult si bineinteles ca atunci cand motorul este rece se consuma mult mai mult.
"If in doubt, flat out!"
- alex_maistoru
- just curious
- Mesaje: 21
- Membru din: Joi 25-Noi-2010 16:11
- Localitate: Craiova
- Contact:
mbc scrie:nu e asa simplu cum zici tu....
Iti consuma 14 ce? litri pe suta de km? pai cum sa iti consume litri pe suta de km daca stai pe loc? Eu credeam ca toate masinile mai noi au trecut la litri / ora cand stau.
Ce se intampla de fapt, daca e asa cum am zis... tu faci sa zicem 100 de km, la care iti consuma 10 litri, deci iti arata un consum mediu de 10l/100km. Bun. Dar tu te opresti si lasi motorul pornit. Ce se intampla acum este ca combustibilul se consuma dar distanta nu creste. Adica tu ai tot 100 km parcursi, dar deja poate ai 11 sau 12 litri consumati si de aceea iti arata 12l/100km. Ca sa iti faci o idee, o masina cu motor normal consuma cam 1-2 litri pe ora cand stau. Bineinteles ca cele pe benzina un pic mai mult si bineinteles ca atunci cand motorul este rece se consuma mult mai mult.
Arata L/100, asa este cum zici tu
Mi se spune Alecs dar prietenii imi spun BA !
2.2 diesel , este un motor cu o cilindreea mare , sa nu te astepti sa ai un consum de 5-6% / 100 km
Daca stai pe loc , consumul o sa creasca , la opel imi arata consumul 1,6L-- 1,9L / pe ora (am posibilitatea sa vad consumul instantaneu ) cu "climatronicul" dat drumul , la citroen (motorizare 1.4 i ) am consum 12,5 % in Bucuresti . Daca ti-ai luat SUV ptr consum , cred ca ai gresit
Daca stai pe loc , consumul o sa creasca , la opel imi arata consumul 1,6L-- 1,9L / pe ora (am posibilitatea sa vad consumul instantaneu ) cu "climatronicul" dat drumul , la citroen (motorizare 1.4 i ) am consum 12,5 % in Bucuresti . Daca ti-ai luat SUV ptr consum , cred ca ai gresit
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori
- Cauta in forum
- Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
- PARTENERI
- Link-uri utile
- Statistici
- Totals
Total mesaje 187673
Total subiecte 18620
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 24
Users per day: 2
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11705
Cel mai nou membru ybunny