Plina de solutii tehnice inovatoare, insa netestate suficient din cauza lansarii precipitate, dar necesara marcii, XM a avut parte de o viata tumultuoasa, modelele primilor 2 ani fiind ingenuncheate de o multitudine de probleme, in special de ordin electric, dar si de fiabilitate a motorului V6 atat de dorit de fanii marcii.
Vanzarile au inceput in forta, fiind aleasa chiar "Masina Anului" in 1990 in Europa (ultimul Citroen care a primit aceasta distinctie), apoi au stagnat din cauza lipsei fiabilitatii. A fost necesara o ampla campanie de rechemari ce au rezolvat mare parte din probleme pana la mijlocul lui 1992. Restilizarea din 1994 a rezolvat definitiv fiabilitatea, dar din pacate vanzarile nu au mai luat niciodata avantul scontat. Productia totala in perioada 1989-2000 nu a reusit sa se ridice decat la 333405 unitati, din care 302370 berline si restul de 31035, break.
Dupa 30 de ani, masinile supravietuitoare beneficiaza , in sfarsit, de o crestere constanta a aprecierii si interesului colectionarilor, Xm fiind socotit ultimul model cu adevarat diferit, in buna traditie a inaintaselor Traction Avant, Ds, SM, CX, de care Citroen s-a indepartat intre timp. C6 a incercat sa reia aceasta traditie, dar vremurile se schimbasera, impreuna cu pretentiile clientilor, iar C6 si-a incheiat cariera dupa doar ~30000 de unitati produse.
In imaginea de mai jos poate fi vazut prototipul finalizat in martie 1986, care se apropie destul de mult de forma finala din 1989 (foto Citroen)
![Imagine](https://i.postimg.cc/18hQRQ7V/60708354-10214672725713752-2993570713295650816-o.jpg)
Variante de serie
![Imagine](https://i.postimg.cc/1VSFZtVR/CITROEN-XM-2049-26.jpg)
![Imagine](https://i.postimg.cc/ykVfm6pz/CITROENXM-2049-6.jpg)
![Imagine](https://i.postimg.cc/fVyBP2h2/CITROENXM-2049-7.jpg)
![Imagine](https://i.postimg.cc/N9mXVTMP/CITROEN-XM-2049-10.jpg)
![Imagine](https://i.postimg.cc/LnNxNdGg/CITROEN-XM-2049-9.jpg)
Iata si un film ce prezinta principalele inovatii si tehnologii dezvoltate pentru XM
https://youtu.be/H6kMMjXRmfE