Citroen C5-III

Forum de discutii generale despre Citroen C5 III (2008-prezent). Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica

alex21iasi
pasionat
Mesaje: 116
Membru din: Joi 17-Sep-2009 11:37
Localitate: iasi

Mesajde alex21iasi » Mie 04-Noi-2009 15:04

Ma bucur ca am strans atatea mesaje intr-un timp atat de scurt.... :)
Eu nu am afirmat ca merg cu masina intr-un anumit fel... daca va uitati pe subiectul deschis de mine - Citroen C5 2.2 Exclusive - o sa vedeti acolo ce am zis...
Comentariile mele au fost legate de afirmatiile altora ... vedeti mai sus...
Nu am indemnat pe nimeni sa mearga cu 4500 de ture la diesel in primii xxxx km - sincer mi se pare o iresponsabilitate pt cine face asa... aaaa daca se intampla sa-i dau un 4000 de cateva ori... asta e egal cu zero..., dar nici nu inseamna sa mergi pana in 2500 de ture ca se strica... (vezi ce am zis de cei 2 prieteni ai mei cu Ceed care intr-un an jumate nu au trecut de 3500 de ture!!! motoare pe benzina!!!).
Asa ca v-ati suparat degeaba - unii dintre voi.
Si da, e problema mea cum imi utilizez masina.

Dar nu uitati... NU AM DAT NICI UN SFAT si NU AM INCERCAT SA CONVING PE NIMENI CUM TREBUIE MERS.... am zis doar ca nu mai exista rodaj... pt ca motoarele inainte de a fi montate pe masina sunt puse pe standuri si incercate - rodate, etc....
Asta e.
Multumesc.

Avatar utilizator
TLGsoft
simpatizant
Mesaje: 74
Membru din: Sâm 02-Mai-2009 14:54
Localitate: Ramnicu Valcea
Contact:

Mesajde TLGsoft » Joi 05-Noi-2009 01:39

Personal mi se pare stupida faza cu rodajul, la fel cum era cu acumulatoarele la celulare (sa le descarci la blana de cateva ori sa se "rodeze"). Sa le faca naibii rodajul in fabrica.

Sunt sigur ca exista explicatii stiintifice pentru asta, insa cred ca suntem destul de avansati tehnologic pentru a depasi momentul...


Experienta personala pe care o am in legatura cu subiectul este urmatoarea: trei masini identice (nu Citroen) achizitionate pe firma, doua dintre ele date la agenti vanzari, una la un sef. Agentii au forjat masinile de la inceput, seful a respectat rodajul. Dupa trei ani, masinile agentilor deabia trageau, a sefului era sprintena.

Nu au bubuit, nu s-au stricat. Doar diferenta de putere. Imi este suficient motivul pentru a respecta rodajul (la urmatoarea masina noua :D )

MUGUREL PIRSCOVEANU
Pro Motor Rm.Valcea
Mesaje: 823
Membru din: Lun 03-Oct-2005 09:28
Localitate: ramnicu valcea
Contact:

Mesajde MUGUREL PIRSCOVEANU » Joi 05-Noi-2009 20:10

k sa lamurim problema rodajului:
motoarele vin rodate din fabrica.
oricum nu as recomanda nimanui sa incalce 4200 tr/mn la diesel. punct. nici dupa 150,000km
btw, multumesc celor care ma sustin pe mine personal si mai putin celor care ma blameaza fara sa cunoasca situatiile reale.
mai e ceva interesant: la C5 V6 HDI, TURATIA si momentul schimbarii e controlat de computer. nu ar fi mai simplu in primii 2500km sa nu il lase pe sofer sa ajunga acolo? ei bine te lasa sa faci ce vrei, mai putin sa poluezi!
hay noroc!
MP

alex21iasi
pasionat
Mesaje: 116
Membru din: Joi 17-Sep-2009 11:37
Localitate: iasi

Mesajde alex21iasi » Vin 06-Noi-2009 09:03

MUGUREL PIRSCOVEANU scrie:k sa lamurim problema rodajului:
motoarele vin rodate din fabrica.
oricum nu as recomanda nimanui sa incalce 4200 tr/mn la diesel. punct. nici dupa 150,000km
btw, multumesc celor care ma sustin pe mine personal si mai putin celor care ma blameaza fara sa cunoasca situatiile reale.
mai e ceva interesant: la C5 V6 HDI, TURATIA si momentul schimbarii e controlat de computer. nu ar fi mai simplu in primii 2500km sa nu il lase pe sofer sa ajunga acolo? ei bine te lasa sa faci ce vrei, mai putin sa poluezi!
hay noroc!
MP

4200 tr/min.... da, nu trebuie trecuta aceasta limita... cu o singura exceptie... 1 data la 2 ani cand faci ITP-ul.... De asta se strica dieselurile... :)

Nu stiu de unde ai scos acest fix 4200.... poate fi si 4000 poate fi si 4500... ma rog... poate ai date exacte....
sunt dieseluri la care incepe zona rosie la 4300 sau la 4500 sau la....

Faza cu 4200 e tare... oricum

Va puteti uita aici DIESEL 2.7hdi vs. 3.0 hdi (citroen/peugeot):

http://www.planete-citroen.com/forum/sh ... p?t=113749

Se intelege clar ca si dupa 4000 de ture mai exista CEVA KW... iar dupa 4500 de ture nu mai are rost sa-i dai, ca-i dai degeaba...

E controlat de computer.... aha... oau... schimba el ca sa nu polueze... ok... dar cand ii dai talpa si apesi si butonul SPORT... ce se intampla??? la cat iti schimba automat??? la 4200 ??? :) hihihi

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Vin 06-Noi-2009 12:00

alex, iar o iei pe cimpii! considera asta un avertisment verbal. urmatorul nu va mai fi doar verbal. si pentru cultura ta generala, sub numele lui Mugurel mai scrie ceva, dar n-ai binevoit sa citesti cred
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

alex21iasi
pasionat
Mesaje: 116
Membru din: Joi 17-Sep-2009 11:37
Localitate: iasi

Mesajde alex21iasi » Vin 06-Noi-2009 12:51

khan scrie:alex, iar o iei pe cimpii! considera asta un avertisment verbal. urmatorul nu va mai fi doar verbal. si pentru cultura ta generala, sub numele lui Mugurel mai scrie ceva, dar n-ai binevoit sa citesti cred


Da, ai dreptate, nu am vazut ce scrie sub numele MUGUREL... credeam ca e in legatura cu emisiunea Promotor... dar vad ca e concesionar in R.Valcea... OK

Profit de aceasta ocazie si vreau sa-l intreb pe Dl MUGUREL:
1.Se poate vedea la diagnostic regimul de turatie la care e utilizat motorul, se vad niste maxime, se inregistreaza aceste lucruri undeva, se poate afisa un numar maxim de cate ori a fost fortat un motor, in ce data, ora, de cate ori, in ce fel???
2.Regimul de turatie de 4200 este specificat undeva in manuale la partea tehnica pt motoare diesel - macar ca recomandare - sau recomandarea apare colorat cu rosu pe ceasurile din bord????
3.De ce la cutiile automate acul poate ajunge pana in 4300-4500 de ture pt diesel in momentul in care se accelereaza la maxim???

Ii multumesc Dlui MUGUREL si nu inteleg de ce mister KHAN imi da "avertisment verbal"...
Cred ca am voie sa am parerea mea...

PS: pt cei care nu depasesc niciodata 3000 de ture sa caute graficul coresp. motorului lor si sa vada cati CP folosesc de fapt (cred ca 99% din motoarele diesel au putere maxima la 4000 tr/min)
q.e.d.

MUGUREL PIRSCOVEANU
Pro Motor Rm.Valcea
Mesaje: 823
Membru din: Lun 03-Oct-2005 09:28
Localitate: ramnicu valcea
Contact:

Mesajde MUGUREL PIRSCOVEANU » Vin 06-Noi-2009 14:08

am sa incerc sa raspund.
1. exista un jurnal de bordin calc de inj, dar acesta inregistreaza numai defectele, ora aparitiei si conditiile(supraturare, etc). nu se poate vedea insa cum s-a mers.
2. exact cum ai spus, puterea max e la 4,000 tr/min, deci peste 4,200 e inutil si nu faci decat sa fortezi fumul sa iti infunde egr si alte clapete, fapuri.
3. de ce ajuge peste turatia asta? pt ca e cineva ambitios care mentine pedala de acceleratie la podea!

alex21iasi
pasionat
Mesaje: 116
Membru din: Joi 17-Sep-2009 11:37
Localitate: iasi

Mesajde alex21iasi » Vin 06-Noi-2009 14:10

Iata... mici exemple
http://www.youtube.com/watch?v=eaOCR0kk ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=zg-MCTPZ ... re=related

Cred ca e suficient.
De maine va invit sa urmariti subiectul C5 Exclusive 2.2hdi

Tudor Bratu
de-abia inscris
Mesaje: 3
Membru din: Joi 22-Oct-2009 14:29
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Tudor Bratu » Lun 09-Noi-2009 01:06

Si eu sunt de acord ca nu trebuie fortate masinile, mai ales cand sunt noi-noute...toti producatorii din lume recomanda acest lucru iar la masinie sport si super-sport aceasta recomandare este extrem de bine pusa la punct - scrisa pe parbriz, in partea din stanga sus, la multe modele...

Eu as fi de acord sa vina masina cu o limitare din fabrica pentru primii x.xxx km. din electronica. Ideea este ca aceasta "menajare" este facultativa ea fiind recomandata si nu obligatorie pentru foarte multe modele.

Cea mai stupida mi se pare ideea conform careia masina devine lenesa daca nu mergi tare cu ea de la inceput. E hilar. Cunosc oameni cu masini super-sport care le-au condus 3.500 km foarte incet, fara sa depaseasca 4.000 rpm si dupa 10.000 km masinile sunt conforme cu datele de uzina. Deci inginerii nu sunt chiar idioti cand iti cer sa menajezi masina...

Referitor la C5 V6 2.7, la kick-down, chiar si pe modul sport, cutia schimba la putin peste 4.000 rpm, dar niciodata nu am fost foarte atent sa vad exact la cat peste 4.000 rpm se produce schimbarea...Cred ca Mugurel are dreptate cu 4.200, totusi, voi verifica maine si revin.

Eu merg foarte lin cu masina in general si foarte incet. Cred ca din 13.000 de km, 8.000 i-am mers foarte incet cu masina schimband treptele pana in 2.000 rpm. Sincer, nu ma face deloc sa vreau sa ii rup acceleratia peste 4.500 rpm. Ideal este, pentru o rulare sportiva, sa patstrezi turatia intre 2.000 si 4.000 rpm. Asa vei avea parte de cei mai buni timpi, de cele mai bune reprize. Dupa 4.000 rpm nu se mai intampla nimic. De aceea as vrea eu un V8 sub capota frumosului C5... :D

Altfel, plangeam in revista dupa scaunele incalzite. Ei bine, pana acum este in regula, pentru ca motorul se incalzeste nesperat de repede. Am maia vut o Mazda6 2.0 diesel care se incalzea teribil de greu, abia ajungeam la birou si ea incepea sa bage caldura acolo. C5-ul se incalzeste de doua ori mai repede, deci poti trai oarecum fara scaunele incalzite iarna...daca totusi esti foarte friguros nu uita sa le bifezi in optionale...
Citroen C5 2.7 HDi V6 - Test de anduranta ProMotor

bogwol
pasionat
Mesaje: 770
Membru din: Lun 25-Mai-2009 18:12
Localitate: Bucuresti
Masina: C5 III Comfort, 140 cp, 2.0 HDI
2: Nissan Micra 1.2 benzina

Mesajde bogwol » Sâm 14-Noi-2009 20:09

in cele din urma am primit si eu masina. Dupa primii aproape 200 km impresia este excelenta; sper sa ramana asa pana la final
desi are doar 138 cai, masina are "zvac" nesperat. navigatia este peste asteptari pentru Bucuresti; nu este la fel de completa cand e vorba de comune/sate, dar voarba aia, cine are nevoie de asa ceva? acolo te opresti si intrebi un taran
ca si confort interior: excelent

silviu_79
pasionat
Mesaje: 592
Membru din: Joi 04-Dec-2008 17:21
Localitate: ag

Mesajde silviu_79 » Sâm 14-Noi-2009 20:17

In sfarsit ai primit-o :D S-o stapanesti sanatos, poate mi-o prezinti si mie maine ca vin la capitala :lol:
Te asteptam cu impresii noi dupa mai multi km.

Avatar utilizator
iosif_e
simpatizant
Mesaje: 26
Membru din: Mar 29-Sep-2009 07:19
Localitate: Timisoara

Mesajde iosif_e » Lun 16-Noi-2009 10:17

bogwol scrie:in cele din urma am primit si eu masina. Dupa primii aproape 200 km impresia este excelenta; sper sa ramana asa pana la final
desi are doar 138 cai, masina are "zvac" nesperat. navigatia este peste asteptari pentru Bucuresti; nu este la fel de completa cand e vorba de comune/sate, dar voarba aia, cine are nevoie de asa ceva? acolo te opresti si intrebi un taran
ca si confort interior: excelent


Felicitari ! S-o stapanesti sanatos! Ma bucur ca dupa ce ai asteptat atata vreme, masina nu ti-a inselat asteptarile :D Asteptam sa vi si cu ceva poze si impresii la cald :D
beeboy

alex21iasi
pasionat
Mesaje: 116
Membru din: Joi 17-Sep-2009 11:37
Localitate: iasi

Mesajde alex21iasi » Lun 16-Noi-2009 13:28

bogwol scrie:din cate stiu, exista totusi un interval de rodaj, care difera de la un model de masina la altul. Stiu ca la unele masini dupa primele 3-5 mii de km trebuie sa te duci in service sa mai stranga nu-stiu-ce pe la motor.
Binenteles ca fiecare e liber sa o "calareasca" cum vrea, dar sa nu se mire apoi de problemele ref la motor ce vor apare pe durata de viata a masinii

Sa o stapanesti sanatos MESTERE si nu uita sa te duci la strans ceva pe undeva...

bogwol
pasionat
Mesaje: 770
Membru din: Lun 25-Mai-2009 18:12
Localitate: Bucuresti
Masina: C5 III Comfort, 140 cp, 2.0 HDI
2: Nissan Micra 1.2 benzina

Mesajde bogwol » Lun 16-Noi-2009 19:33

alex21iasi scrie:
bogwol scrie:din cate stiu, exista totusi un interval de rodaj, care difera de la un model de masina la altul. Stiu ca la unele masini dupa primele 3-5 mii de km trebuie sa te duci in service sa mai stranga nu-stiu-ce pe la motor.
Binenteles ca fiecare e liber sa o "calareasca" cum vrea, dar sa nu se mire apoi de problemele ref la motor ce vor apare pe durata de viata a masinii

Sa o stapanesti sanatos MESTERE si nu uita sa te duci la strans ceva pe undeva...

poze as pune, dar nu stiu cum :D

silviu_79
pasionat
Mesaje: 592
Membru din: Joi 04-Dec-2008 17:21
Localitate: ag

Mesajde silviu_79 » Lun 16-Noi-2009 23:30

Dai click pe "Adauga o imagine la mesaj" se deschide o fereastra noua in care dai Browse, selectezi poza dorita de la tine din PC, dai click pe family safe, dai Upload si-ti adauga automat link-ul in post. Sper ca "fusei" clar :)


Înapoi la “Citroen C5 III”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187772
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11805
    Cel mai nou membru florinmarchidanu