Hai sa le luam pe rand...
1.Legat de "manetele" la care te referi... sunt identice ca design ca cele mai vechi, de pe toate modelele PEUG, la 406 sunt la fel, si la 307 (am avut unul).
Da, sunt cam acelasi design si concept dar e mai mult decat evident ca difera un pic ca functii si (sper) probabil ca durabilitate. Mie unul , ca parere personala chiar imi plac.
Ca noutate la semnalizator exista:
-functia de semnalizare pe autostrada (doar impingi un pic si semnalizeaza de 3 ori stanga sau dreapta - functi nedisponibila pe 406 de ex.)
-schimbarea modalitatii de faruri AUTO care a fost mutata de pe maneta- stergatoare unde era un buton care se apasa 3 sec in capatul ei, pe maneta de semnalizare...
-oricum se simt modificari de constructie a pieselor interioare care formeaza ansamblul.
La 406 se rupsese mecanismul interior dupa vreo 60.000km, si ca sa-l schimbi trebuia sa schimbi toata piesa ce continea semnalizatorul si maneta de stergatoare... tot... si cam scump... trebuia sa-l pui cu mana in pozitia neutra, nu mai revenea la loc semnalizatorul.
2.Legat de comparatia cu 406, parerile mele sunt:
406-ele a fost o masina foarte reusita zic eu (si nu numai eu), em am cumparat una noua in 2001. Din puctul de vedere al motorizarii, 2.0 HDi de 110CP, cu toate optiunile, dar fara piele. La acel moment era o motorizare mai mult decat rezonabila, in comparatie de ex cu passat care avea 1.9 de 90, 105 si 130 CP(parca).
Pot spune ca
nu am avut nicio problema cu aceasta masina, o am si acum, are vreo 80000km.
Legat de comportament rutier, 406 este o masina care pune accent pe confort si nu pe sportivitate. In comparatie cu ce era atunci pe piata... concurenta nu prea auzise de suspensia
spate independenta de ex... te poti interesa. Deci nu cred ca mai are rost sa-ti spun ca era mult mai confortabila decat un passat.
3.C5 este intradevar la cativa ani in fata lui 407. Imi place ca folosesti expresia folosita si de cei care mi-au vandut masina si care cunosc si PEUG si Citroen... stii tu ce vreau sa spun. Nu stiu daca platforma e aceeasi, e posibil sa gresesti un pic aici: ampatamentul lui C5 e mai mare cu 9cm, latimea C5 intre1584-1587mm, 407:1552mm, deci cred ca e alt sasiu (asa cum ii spui tu). Motoarele sunt aceleasi.
Legat de faptul ca 407 2.0hdi e mai sprinten decat un c5... depinde de care c5, ce motorizare ai condus... Eu le consider cam identice. Si chiar un 2.2 hdi de 173CP fata de un 2.0 hdi de 143CP nu e prea mare dif la 0-100km/h. Diferentele se vad in mers, la depasiri, la 2.2 cuplul e mult mai jos disponibil, etc. Acolo se vad cei 30cp in plus.
4.Legat de comparatia unu C5 cu H3+ cu un passat... nici nu vreau sa ma obosesc sa spun.
Referitor la noul accord... care de fapt e vechiul accord cu un facelift... nu stiu, depinde la ce te referi... dupa mine motorul Honda 2.2 de 140cp A FOST SI ESTE UN FAS TOTAL. parerea mea.
Depinde si ce vrei de la o masina.
Daca vrei: CONFORT si LINISTE iti cumperi C5... vei avea parte.
Daca vrei : SPORT mergi si cumpara o masina sport... (nu A4 sau nu stiu ce accord...

).
Conceptia mea este in felul urmator. O masina de aceasta clasa trebuie sa iti ofere confort, silentiozitate, siguranta. Ei bine C5 este o asemenea masina.
Cine vrea sport sa-si ia o masina sport.
As rezuma in felul urmator:
Puncte forte: confort, silentiozitate, eleganta, gadget, design (si ext si int)
Puncte slabe: poate masa masinii prea mare (dar are in plus H3+)
Sper sa nu fie prea lung mesajul... oricum as mai avea multe de spus (dar s-ar putea sa fiu un pic subiectiv.

)