Buna, acest mesaj mi-a aparut pe bord (C5 2012, 2.0 163cp) azi dimineata. Ideea e ca am alimentat in ultima perioada doar super diesel iar la ultima alimentare am pus 25 l super diesel si imediat peste 40 l motorina standard. Ultimii 500 km i-am facut doar in oras (tg.mures) cu un schimb a treptelor (manuala) conform indicatiilor de pe bord insa nu intotdeauna (au fost si reprize de turare a motorului).
M-am interesat pe forumuri si vad ca o solutie ar fi sa ies din localitate vreo 20 min unde sa o tin turata pe la 3000 si s-ar rezolva problema. Problema e ca din aceleasi forumuri a reiesit ca aceasta solutie poate strica definitiv filtrul, turbina si cine mai stie cate. Inainte sa ma pun pe drumuri (service-uri) aveti careva o solutie viabila la asemenea probleme ?
mersi mult de ajutor
Risk of Particle Filter Clogging
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
- solovastru
- simpatizant
- Mesaje: 45
- Membru din: Lun 20-Mai-2013 00:23
- Localitate: Tg-Mures
Nu se intampla nimic rau.Filtrul de particule se regenereaza natural daca se circula cu viteza mai mare de 60km/h,rezervorul plin peste un sfert .Nu este nevoie de o anumita turatie din cate stiu eu.Cred ca la tine e de la prea multi kilometri facuti in localitate .Iesi in afara localitatii si circula 15-20 minute cu peste 60km/h si cred ca se rezolva.
- solovastru
- simpatizant
- Mesaje: 45
- Membru din: Lun 20-Mai-2013 00:23
- Localitate: Tg-Mures
- MARIAN
- Admin CITROclub
- Mesaje: 3044
- Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
- Localitate: Buzau
- Masina: Xantia 1.9TD VSX
- 2: C5 2.0 HDI 110CP
- Contact:
Scopul mesajului este de a incuraja soferul sa conduca masina la un regim care permite efectuarea regenerarii filtrului de particule. In max 100km de la aparitia acestui mesaj ar trebui condusa masina timp de cel putin trei minute cu o viteza de min. 50km/h. Nerespectarea acestor indicatii va duce la aprinderea becului de service, aparitia mesajului de FAP infundat si intrarea ECU in Limp Mode.
Acum tu decizi daca e graba, sau nu...
Acum tu decizi daca e graba, sau nu...

- solovastru
- simpatizant
- Mesaje: 45
- Membru din: Lun 20-Mai-2013 00:23
- Localitate: Tg-Mures
Salut,
Discutand astazi cu un prieten, posesor de peuget, m-a intrebat daca am schimbat lichidul FAB ( sau FAP, nu stiu sigur cum e corect). Zicea el ca ar fi langa rezervor un recipient care ar contine acest lichid care este de fapt un aditiv, ce ar curata filtrul de particule si mai nu stiu ce pe la evacuare, si dupa un anumit nr de km s-ar consuma. Sincer pentru mine este prima data cand aud asa ceva, cine poate sa imi dea mai multe detalii?
Discutand astazi cu un prieten, posesor de peuget, m-a intrebat daca am schimbat lichidul FAB ( sau FAP, nu stiu sigur cum e corect). Zicea el ca ar fi langa rezervor un recipient care ar contine acest lichid care este de fapt un aditiv, ce ar curata filtrul de particule si mai nu stiu ce pe la evacuare, si dupa un anumit nr de km s-ar consuma. Sincer pentru mine este prima data cand aud asa ceva, cine poate sa imi dea mai multe detalii?
-
- pasionat
- Mesaje: 367
- Membru din: Joi 12-Iul-2007 16:10
- Localitate: Gherla
- Masina: C5 III 2011 Tourer Exclusive HDi163 Mativoire
- 2: EX: C5 II 2.0 hdi138 BVA Fap Exclusive 2006
- 3: First: C5 I 2.0 HDi 110 SX 2002
laum scrie:Salut,
Discutand astazi cu un prieten, posesor de peuget, m-a intrebat daca am schimbat lichidul FAB ( sau FAP, nu stiu sigur cum e corect). Zicea el ca ar fi langa rezervor un recipient care ar contine acest lichid care este de fapt un aditiv, ce ar curata filtrul de particule si mai nu stiu ce pe la evacuare, si dupa un anumit nr de km s-ar consuma. Sincer pentru mine este prima data cand aud asa ceva, cine poate sa imi dea mai multe detalii?
Langa razervorul de combustibil, sub masina in partea stanga de obicei se afla un rezervor mai mic in care este lichidul pentru fap(cerina). Acest lichid se consuma in timp si vei primi un mesaj de "Fap aditive level too low" cand e pe terminate. Doar atunci trebuie sa te interesezi sa iti cumperi un kit de umplere de 3 l Eolys dpx 176 sau powerflex (recomand firma Walker deoarece e mai ieftin ca cel de la reprezentanta) in functie de generatie. Daca ai acces la un tester lexia si o rampa/groapa, poti face singur operatiunea de completare/umplere. De obicei, din cate am inteles, un rezervor plin cu aditiv ar trebui sa tina undeva in jur de 80-100 mii km in functie de cum alimentezi cu motorina, in sensul ca daca alimentezi cu cantitati mici si mai des se consuma mai repede. decat daca faci plinul tot timpul.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187771
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru florinmarchidanu