Probleme motor 2.0HDI RHR 100KW

Forum de discutii generale despre Citroen C5 III (2008-prezent). Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica

iulian.arg
pasionat
Mesaje: 725
Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
Localitate: Iasi
Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6

Mesajde iulian.arg » Vin 27-Noi-2015 12:29

@bogwol
Daca tii motorul la 4500 de ture pe loc nu inseamna ca este in sarcina. Si nu stiu la ce ITP mergi tu dar, unde merg eu de vreo 10 ani incoace, indiferent daca masina e diesel sau benzina, nu o calca mai mult de 3000 de ture.
Iar ce zici tu cu fumul la accelerare nu e chiar adevarat. Daca motorul este ok nu trebuie sa scoata fum deloc.
Am un coleg cu diesel manual pentru care masina are 3 stari: stationara, accelerare si franare. Si cu toate astea nu scoate niciodata nici cea mai mica urma de fum si esapamentul e curat ca-n a doua zi.
Tu poti sa crezi ce vrei insa eu continui sa cred ca daca scoate si cea mai mica urma de fum, ceva nu functioneaza cum trebuie.

Iar colegul Dacian chiar are o problema serioasa cu mult fum, limitari de putere, regulator schimbat, injectoare schimbate si tot nu a scapat de problema.

Daca vrei sa polemizam si sa ne dam replici de la inaltime, ne mutam pe alt thread ca aici n-ajutam pe nimeni.

@Dacian
Cand zici ca "caleaza" te referi la faptul ca se ineaca/infunda?
Ti se pare ca face eforturi deosebite de a trage aer de afara?
Sau scoate zgomot ca si cum ar pierde presiunea pe care o face turbina?
Senzorul de presiune de pe rampa e ok?
Senzorul de presiune si temperatura de pe admisie e ok?
C5 III break 2.0i 2009 H3+ man5; GPL Prins VSI 2.0

Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814

bogwol
pasionat
Mesaje: 770
Membru din: Lun 25-Mai-2009 18:12
Localitate: Bucuresti
Masina: C5 III Comfort, 140 cp, 2.0 HDI
2: Nissan Micra 1.2 benzina

Mesajde bogwol » Vin 27-Noi-2015 13:09

iulian.arg scrie:@bogwol
Daca tii motorul la 4500 de ture pe loc nu inseamna ca este in sarcina. Si nu stiu la ce ITP mergi tu dar, unde merg eu de vreo 10 ani incoace, indiferent daca masina e diesel sau benzina, nu o calca mai mult de 3000 de ture.


Inseaman ca ITP-ul/urile respective nu fac testarea asa cum scrie la lege, si eu nu m-as lauda in gura mare cu asa ceva, daca intelegi ce vreau sa spun. Si tot spre stiinta ta, ITP se face diferit la benzina si motorina (de asta au si costuri diferite), tocmai pentru ca la motorina se verifica noxele.
Ref la unde fac ITP, numai la chestii de astea de cartier gen reprezentanta Citroen, Serus. Chiar odata mi-a blocat-o pe rampa si RAR-ul si a venit in control. Probabil ca toti de pe acolo habar nu au cum se fac testarile.
La 3000 ture motorul e in regim normal de functionare, asa ca nu are ce fum (vizibil) sa iasa

Avatar utilizator
DacianO
pasionat
Mesaje: 136
Membru din: Mar 17-Iun-2014 18:04
Localitate: Bistrita
Masina: Citroën C5(X7) 2.0 hdi 100kw 2009

Mesajde DacianO » Vin 27-Noi-2015 21:35

@bogwol
Sa stii ca motorul ,inainte de a incepe sa am problemele astea ,nu scotea fum de loc chiar si daca o accleram pe loc la 3000rpm. Motorul scotea un puf de fum vizibil doar noaptea la faruri, ziua nu se vedea de loc doar cand cutia facea chick down in depasire, atat si in rest pe accelerare nimic, asa ca ce treaba are itp-ul cu asta? Si apropo sa stii ca imi intretin masina ca la carte si daca nu ma interesa nu puneam atatea intrebari ca sa gasesc solutii, eram doar inca o masina pe care o intalneai in trafic si care cand te depasea te obliga sa schimbi recilcularea aerului pe interior ca sa nu mirosi fumul

@iulian.arg
cand spun ca motorul are tendinte de a cala e ca si cum la o cutie manuala nu esti in cuplu intr-o treapt superioara si motorul nu mai trage , doar ca la mine cutia e automata si nu ar terbui sa simt asa ceva ,acest fenomen a inceput dupa ce am schimbat regulatorul de presiune.
Zgomotul asa suna ca si cum pe prima parte a accelerarii ar pierde vacuum dar suna daca motorul e sub 2000 rpm ca si cum ar fi subturat, in special in treptele superioare 4,5,6. Dar mentionez ca zgomotul a aparut dupa schimbarea regulatorului de presiune. Masina trage la plecarea de pe loc si are o acclerare liniara pana pe la 130 km/h dupa care incepe usor sa piarda din putere si de la 150km/h e ca melcul pana pe la 170km/h daca e drumul lung destul dupa care si melcul e mai rapid. Inainte ajungea usor la 180km/h si inca simteai ca ia rezerve de putere.
A dat eroare regulatorul si senzorul de presiune de pe rampa dar dupa schimbarea regulatorului masina nu a mai dat nici o eroare. Totul a inceput cu clantanitul injectoarelor si s-a terminat cu anti-polution system faulty si intrarea in limp mode de mai multe ori, eroarea disparand si reaparand la acclerari puternice.
Saptamana viitoare fac din nou o citire a parametrilor de functionare a masinii la service.
Ps.Intreb colegii pentru ca nu doresc sa schimb piese doar pentru ca cei de la service nu stiu sau fac experimente pe buzunarul meu.
Dacian

danny29
pasionat
Mesaje: 294
Membru din: Lun 23-Iul-2012 10:17
Localitate: ardeal

Mesajde danny29 » Sâm 28-Noi-2015 09:27

[quote="DacianO"]Daca bag ulei de amestec nu o sa fie probleme cu FAP ?
Am citit si eu postul cu uleiul si parerile sunt impartite, doar intreb.[/quote]

Eu bag o data pe luna si fac cam 4-5 plinuri de motorina, cumpar de la dedeman ceva ulei verde ii cu 45 lei litru ii bag cam 700 ml din sticla si nu am primit nici o eroare din cauza aia motorul nu se mai aude asa strident de la injectoare, incercati cu 400-500 ml la un plin.

Avatar utilizator
DacianO
pasionat
Mesaje: 136
Membru din: Mar 17-Iun-2014 18:04
Localitate: Bistrita
Masina: Citroën C5(X7) 2.0 hdi 100kw 2009

Mesajde DacianO » Vin 01-Ian-2016 14:20

Buna si La Multi Ani si cu multi km fara probleme !!!!
Revin prieteni cu mai multe probleme decit la inceput: am schimbat si EGR pentru ca la mecanismul de deschidere a supapei erau urme de gaze si mi s-a spus ca nu o sa mai tina mult si cum era desfacut nu am mai vrut sa il desfac iara si crezand ca scap de fum l-am schimbat. Am simtit o mica revigorare sau poate deja e efectul placebo dar am doua injectoare care au corectii mari si unul bate de parca e un pitic cu ciocanul acolo. La Peugeot pe diagbox ii vad pe toti in parametrii si a avut eroare pe debitmetru de aer ca are prea mult aer pe admisie, dar sincer nu stiu ce sa mai cred, ca nu as vrea sa il schimb degeba si pe asta. De cand au schimbat regulatorul de presiune se aude un zgomot la accelerare pe la 1700-2000 si tot atunci a aparut si pierderea de putere tot pe pe acceasi paleta de turatii, acum ori e o coincidenta sau ceva s-a intamplat acolo. Am fost la un service si la diagnoza injectorul 2 ajunge la corectii de 33-35 cand incepe sa bata si injectorul 1 are corectii de 17-25. Cei de la Peugeot m-au sfatuit sa merg la Citroen Targu-Mures sau Cluj-Napoca sa mi se faca o constatare si sa le schimbe in garantie, am sunat si cei de acolo mi-au spus ca pot face diagnoza dar piesele se schimba doar la firma care le-a montat ca vezi doamne nu au garantie in reteaua Citroen ci la firma care le-a montat, lucru de care sunt bstuperfiat, dar sa trecem mai departe. Am mers la Tg-Mures si au pus Lexia si intradevar injectorul 1 si mai ales 2 au corectii mari, dar daca nu sunt mai mari de 500mu se considera in parametrii. Am fost intrerbat daca au verificat cei de la Peugeot pompa de inalta presiune pentru pilitura si am spus ca nu , dar va spun ca eu fac schimburile si nu erau urme de pilitura, dar la ultimul schimb acum 5000km am gasit in filtru 2 bucati de aluminiu nu foarte mici, nu pilitura de care l-am spus celor de la Peugeot dar am zis ca sunt din pompa de combustibil , acestea au aparut dupa schimbarea regulatorului, asa ca va intreb e posibil sa plece de acolo faptul ca acum cei de la Mures au gasit pilitura in filtru de motorina, am schimbat filtru si am curatat pilitura care nu era multa erau 3-4 ace si sa verific acum iar cata se mai aduna. Cei de la Mures au zis ca pompa trebuie dusa la reparat impreuna cu injectoarele , dar acestea sunt in garantie 2 ani si as vrea sa le schimbe pe cele 2 in garantie ca am dat deja 5000 si nu vreau sa le cumpar daca nu se pot repara. Injectorul 2 a durat 2 ore sa se ampretiseze cu mare greu, de asta cred ca injectorul avea probleme, si ca trebuie sa dea jos toate conductele, rampa,rezervorul si turul si returul spre rezervor. Cei de la Peugeot au zis ca sa dea jos pompa si sa o repar si sa curete numai partea de inalta presiune ca cea de joasa presiune se va filtra in filtru de motoria pe care sa il schimb mai des pana se curata sistemul. Cei din Mures au zis ca au o firma cu care colaboreaza, si ca costul la pompa e de aproximativ de 1000ron si 35ron sa verifice injectoarele si 550ron+tva sa curete tot sistemul, iar cei Bistrita au zis ca sa trimit pompa la Cluj sau Brasov ca nu au auzit de firma de la Mures si ca in cele 2 orase sunt firme mai bune, au cerut 450ron cu tva sa curete partial sistemul.
Fum inca mai scoate, parca nu asa de mult si la motorul rece nu scoate fum, doar abur dupa ce se incalzeste la accelerare mai puernica scoate fum negru pana ajung la viteza dorita, daca accelerez mai usor scoate mai putin, masina porneste la sfert de cheie, nu scoate fum la pornire si tacane mai tare pane se mai incalzeste.
Va rog sa imi dati orice informatii aveti, daca ati trecut prin probleme similare ca sincer sa fiu nu mai am incredere in service pentru de mai mult de un an cand le-am spus ca imi tacane injectoarele ca mitraliera,nimeni nu a zis sa schimb regulatorul, ci toti au zis ca sunt injectoarele, asa ca de la o mica problema am ajuns la una mare si foarte costisitoare.
Un an nou fericit!!!
Dacian

PatrascuRadu195
simpatizant
Mesaje: 41
Membru din: Joi 19-Mar-2015 11:39
Localitate: Bucuresti

Mesajde PatrascuRadu195 » Sâm 02-Ian-2016 23:33

DacianO scrie:Buna si La Multi Ani si cu multi km fara probleme !!!!
Revin prieteni cu mai multe probleme decit la inceput: am schimbat si EGR pentru ca la mecanismul de deschidere a supapei erau urme de gaze si mi s-a spus ca nu o sa mai tina mult si cum era desfacut nu am mai vrut sa il desfac iara si crezand ca scap de fum l-am schimbat. Am simtit o mica revigorare sau poate deja e efectul placebo dar am doua injectoare care au corectii mari si unul bate de parca e un pitic cu ciocanul acolo. La Peugeot pe diagbox ii vad pe toti in parametrii si a avut eroare pe debitmetru de aer ca are prea mult aer pe admisie, dar sincer nu stiu ce sa mai cred, ca nu as vrea sa il schimb degeba si pe asta. De cand au schimbat regulatorul de presiune se aude un zgomot la accelerare pe la 1700-2000 si tot atunci a aparut si pierderea de putere tot pe pe acceasi paleta de turatii, acum ori e o coincidenta sau ceva s-a intamplat acolo. Am fost la un service si la diagnoza injectorul 2 ajunge la corectii de 33-35 cand incepe sa bata si injectorul 1 are corectii de 17-25. Cei de la Peugeot m-au sfatuit sa merg la Citroen Targu-Mures sau Cluj-Napoca sa mi se faca o constatare si sa le schimbe in garantie, am sunat si cei de acolo mi-au spus ca pot face diagnoza dar piesele se schimba doar la firma care le-a montat ca vezi doamne nu au garantie in reteaua Citroen ci la firma care le-a montat, lucru de care sunt bstuperfiat, dar sa trecem mai departe. Am mers la Tg-Mures si au pus Lexia si intradevar injectorul 1 si mai ales 2 au corectii mari, dar daca nu sunt mai mari de 500mu se considera in parametrii. Am fost intrerbat daca au verificat cei de la Peugeot pompa de inalta presiune pentru pilitura si am spus ca nu , dar va spun ca eu fac schimburile si nu erau urme de pilitura, dar la ultimul schimb acum 5000km am gasit in filtru 2 bucati de aluminiu nu foarte mici, nu pilitura de care l-am spus celor de la Peugeot dar am zis ca sunt din pompa de combustibil , acestea au aparut dupa schimbarea regulatorului, asa ca va intreb e posibil sa plece de acolo faptul ca acum cei de la Mures au gasit pilitura in filtru de motorina, am schimbat filtru si am curatat pilitura care nu era multa erau 3-4 ace si sa verific acum iar cata se mai aduna. Cei de la Mures au zis ca pompa trebuie dusa la reparat impreuna cu injectoarele , dar acestea sunt in garantie 2 ani si as vrea sa le schimbe pe cele 2 in garantie ca am dat deja 5000 si nu vreau sa le cumpar daca nu se pot repara. Injectorul 2 a durat 2 ore sa se ampretiseze cu mare greu, de asta cred ca injectorul avea probleme, si ca trebuie sa dea jos toate conductele, rampa,rezervorul si turul si returul spre rezervor. Cei de la Peugeot au zis ca sa dea jos pompa si sa o repar si sa curete numai partea de inalta presiune ca cea de joasa presiune se va filtra in filtru de motoria pe care sa il schimb mai des pana se curata sistemul. Cei din Mures au zis ca au o firma cu care colaboreaza, si ca costul la pompa e de aproximativ de 1000ron si 35ron sa verifice injectoarele si 550ron+tva sa curete tot sistemul, iar cei Bistrita au zis ca sa trimit pompa la Cluj sau Brasov ca nu au auzit de firma de la Mures si ca in cele 2 orase sunt firme mai bune, au cerut 450ron cu tva sa curete partial sistemul.
Fum inca mai scoate, parca nu asa de mult si la motorul rece nu scoate fum, doar abur dupa ce se incalzeste la accelerare mai puernica scoate fum negru pana ajung la viteza dorita, daca accelerez mai usor scoate mai putin, masina porneste la sfert de cheie, nu scoate fum la pornire si tacane mai tare pane se mai incalzeste.
Va rog sa imi dati orice informatii aveti, daca ati trecut prin probleme similare ca sincer sa fiu nu mai am incredere in service pentru de mai mult de un an cand le-am spus ca imi tacane injectoarele ca mitraliera,nimeni nu a zis sa schimb regulatorul, ci toti au zis ca sunt injectoarele, asa ca de la o mica problema am ajuns la una mare si foarte costisitoare.
Un an nou fericit!!!


la debimetru de aer e o mufa pe care o poti scoate si vezi daca ai probleme cu el...daca ti se pare ca trage mai bine cu mufa scoasa inseamna ca e defect...

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Dum 03-Ian-2016 12:18

S-a incercat si un upgrade de soft?

Avatar utilizator
DacianO
pasionat
Mesaje: 136
Membru din: Mar 17-Iun-2014 18:04
Localitate: Bistrita
Masina: Citroën C5(X7) 2.0 hdi 100kw 2009

Mesajde DacianO » Dum 03-Ian-2016 12:48

Am scos mufa de la debitmetru si nu s-a simtit nici o schimbare, iar update de soft pentru motor nu exista, am verificat.
As dori sa va intreb sa curat tot sstemul de alimentare sau doar circuitul de inalta presiune , cel de joasa urmand sa fie curatat de filtru?
Dacian

Avatar utilizator
DacianO
pasionat
Mesaje: 136
Membru din: Mar 17-Iun-2014 18:04
Localitate: Bistrita
Masina: Citroën C5(X7) 2.0 hdi 100kw 2009

Mesajde DacianO » Lun 18-Ian-2016 21:48

Salut! Am nevoie de ajutorul vostru vă rog!
Am găsit urme de pilitura in filtru, mai exact vreo 5 așchii și cei de la service au zis ca e din pompa de înaltă presiune. Am desfăcut pompa și am trimis-o la Rune București care după ce au verificat-o au zis ca e in parametri dati de producător și au trimis-o înapoi. Astăzi am montat-o și motorul nu mai pornește, presiunea in pompa e 0 xau cel mult 1. Am verificat in rezervor si nu există pilitura și am ajuns la concluzia ca ce am găsit in filtru e de la pompa peco. In filtru actual cu care am făcut 1500km am găsit doar o așchie.
Știe cineva de ce nu face presiune in rampă?
Va rog dacă aveți vreo sugestie să mi-o împărtășiți!
Va mulțumesc anticipat.
Dacian

sifo
just curious
Mesaje: 24
Membru din: Mar 02-Oct-2007 07:18
Localitate: codlea

Mesajde sifo » Lun 18-Ian-2016 21:58

ai amorsat pompa inainte de a incerca sa o pornesti? vezi ca daca dai la automat fara sa amorsezi pompa o poti strica scoate aerul din pompa si incearca pe urma,slabeste tevil de la injectoare pana iti vine motorina

Avatar utilizator
DacianO
pasionat
Mesaje: 136
Membru din: Mar 17-Iun-2014 18:04
Localitate: Bistrita
Masina: Citroën C5(X7) 2.0 hdi 100kw 2009

Mesajde DacianO » Lun 18-Ian-2016 22:06

Pompa a fost montată in service Peugeot, mecanicul a spus ca intra in pompa motorina dar nu iese nimic la injectoare sau pe retur. Sa amorsat de la pompita. Nu mai inteleg nimic sa fiu sincer.
Dacian

93YLY
simpatizant
Mesaje: 40
Membru din: Joi 21-Ian-2016 14:36
Localitate: Bucuresti

Mesajde 93YLY » Joi 21-Ian-2016 18:24

Am si eu o problema cu un tacanit la pornire. Problrma a aparut ieri pornesc masina la rece dimineata si dupa ce o poernesc se aude ca o bataie timp de 7-10 secunde ,in concomitenta cu bataia oacileaza si acum de la relantii intre 1000-1200 . Care sa fie probelema? Motrina? Vreo bujie (motor 2.0 hdi 140 cp..an 2009)
Multumesc!

Avatar utilizator
DacianO
pasionat
Mesaje: 136
Membru din: Mar 17-Iun-2014 18:04
Localitate: Bistrita
Masina: Citroën C5(X7) 2.0 hdi 100kw 2009

Mesajde DacianO » Vin 22-Ian-2016 23:40

Este un injector , verifica pe tester corectiile de la injectoare. La fel face si la mine cand e foarte frig.
Dacian

93YLY
simpatizant
Mesaje: 40
Membru din: Joi 21-Ian-2016 14:36
Localitate: Bucuresti

Mesajde 93YLY » Sâm 23-Ian-2016 06:21

Salut!
Vad ca ieri nu a mai facut si tot a fost ger, sa vad astazi cum.se comporta.
Am.mai vorbit cu cineva si zicea ca e posibil sa fie si de la motorina.
Voi de unde alomentati?
Cum ai rezolvat problema la a ta? (Inlocuire injector? Curatare?)
Multumesc!

Avatar utilizator
DacianO
pasionat
Mesaje: 136
Membru din: Mar 17-Iun-2014 18:04
Localitate: Bistrita
Masina: Citroën C5(X7) 2.0 hdi 100kw 2009

Mesajde DacianO » Sâm 23-Ian-2016 08:16

Eu alimentez in general doar superaditivata de la mol. Astept inlocuirea injectorului in garantie. Cand e motorul cald la demaraj
mai exact se aude un tacanit ,nu foarte pronuntat, daca il auzi e un injector. Se poate verifica pe tester corectia.
Dacian


Înapoi la “Citroen C5 III”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187775
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11819
    Cel mai nou membru Tudoo