Salut,
La un C5 cu motor EW10A și cutie manuală cu 5 trepte (BE4) am înlocuit pinioanele treptei a 5-a (47x35 --> 50x33). În computer ce schimbări ar trebui programate? Singura evidentă pentru mine e că refuză să meargă tempomatul în treapta a 5-a. Aveți și recomandări de oameni/service-uri care au experiență cu așa ceva?
Merci.
Schimbarea treptei a 5-a la cutie BE4
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
-
- pasionat
- Mesaje: 725
- Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
- Localitate: Iasi
- Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
- 2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
- 3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6
Re: Schimbarea treptei a 5-a la cutie BE4
Salut.
Nu stiu daca poti configura ceva. Cat am rasfoit eu Diagboxul nu mi-a sarit nimic in ochi.
Incearca la Totcitro la Ploiesti ca daca se poate face ceva, ei ar trebui sa stie.
Poti sa detaliezi un pic unde si cum ai facut schimbarea?
Am si eu aceiasi motorizare si cutie si as fi interesat de aceiasi schimbare. Cred ca ai incercat sa faci treapta a 5-a mai lunga ca sa scazi turatiile la viteza mare. Corect?
Am mai vazut undeva un C5 I 2.0 benzina cu cutia cu 6 trepte de pe motorul de 2.2 benzina insa aia e o cutie cu trepte mai scurte si in a 6-a la 100km/h au scazut turatiile cu maxim 200 rpm.
Nu stiu daca poti configura ceva. Cat am rasfoit eu Diagboxul nu mi-a sarit nimic in ochi.
Incearca la Totcitro la Ploiesti ca daca se poate face ceva, ei ar trebui sa stie.
Poti sa detaliezi un pic unde si cum ai facut schimbarea?
Am si eu aceiasi motorizare si cutie si as fi interesat de aceiasi schimbare. Cred ca ai incercat sa faci treapta a 5-a mai lunga ca sa scazi turatiile la viteza mare. Corect?
Am mai vazut undeva un C5 I 2.0 benzina cu cutia cu 6 trepte de pe motorul de 2.2 benzina insa aia e o cutie cu trepte mai scurte si in a 6-a la 100km/h au scazut turatiile cu maxim 200 rpm.
C5 III break 2.0i 2009 H3+ man5; GPL Prins VSI 2.0
Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814
Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814
Re: Schimbarea treptei a 5-a la cutie BE4
Salut.
Din notițele mele, pinionul original e 47x35 (2344.F2) iar cel de înlocuire e 50x33 (2344.F5). La mine au deschis cutia de viteze pentru că oricum trebuia lucrat la ea și au schimbat și pinioanele astea. Pe net există mai multe seturi de instrucțiuni de cum ar merge fără desfaci cutia:
https://www.etuners.gr/peugeot-207-rcgt ... ion-guide/
http://www.coupe406.com/documents/Tutor ... te_BE4.pdf
Avantaje: o diferență mare de zgomot la 130 km/h, poate și consumul a scăzut un pic.
Dezavantaj: e un gol mare între treptele 4 și 5 și trebuie neapărat să am 80-85 km/h ca să schimb treapta, altfel motorul ar fi într-o turație la care nu prea are putere și accelerează extrem de slab.
P.S.
Înțeleg din semnătura ta că avem mașini identice, dacă ajung prin Iași îți dau un mesaj privat
Din notițele mele, pinionul original e 47x35 (2344.F2) iar cel de înlocuire e 50x33 (2344.F5). La mine au deschis cutia de viteze pentru că oricum trebuia lucrat la ea și au schimbat și pinioanele astea. Pe net există mai multe seturi de instrucțiuni de cum ar merge fără desfaci cutia:
https://www.etuners.gr/peugeot-207-rcgt ... ion-guide/
http://www.coupe406.com/documents/Tutor ... te_BE4.pdf
Avantaje: o diferență mare de zgomot la 130 km/h, poate și consumul a scăzut un pic.
Dezavantaj: e un gol mare între treptele 4 și 5 și trebuie neapărat să am 80-85 km/h ca să schimb treapta, altfel motorul ar fi într-o turație la care nu prea are putere și accelerează extrem de slab.
P.S.
Înțeleg din semnătura ta că avem mașini identice, dacă ajung prin Iași îți dau un mesaj privat

-
- pasionat
- Mesaje: 725
- Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
- Localitate: Iasi
- Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
- 2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
- 3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6
Re: Schimbarea treptei a 5-a la cutie BE4
Oau, superinfo. Nu credeam ca exista asa ceva mai ales pentru o cutie atat de veche.
Dar nu e prea mult cu 50x33? Esti sigur ca pe cutia asta pinionul original este 47x35?
Dupa turatiile din al doilea link pus de tine (cel cu 406 coupe), mie mi se pare ca C5-ul ar avea mai degraba 43x37 sau 44x35. Sigur, difera intre C5 si 406 mai multe aspecte printre care cele mai importante sunt anvelopele si raportul final din cutie dar mi se pare ca te-ai dus prea sus.
Poti sa zici ce turatie ai la 100 in a 5-a? Sau la 130.
Ca sa-mi fac o parere.
Si eventual cat te-a costat si de unde ai luat pinioanele. Ce am gasit eu pe net sunt de la 130 euro in sus.
Ms.
Dar nu e prea mult cu 50x33? Esti sigur ca pe cutia asta pinionul original este 47x35?
Dupa turatiile din al doilea link pus de tine (cel cu 406 coupe), mie mi se pare ca C5-ul ar avea mai degraba 43x37 sau 44x35. Sigur, difera intre C5 si 406 mai multe aspecte printre care cele mai importante sunt anvelopele si raportul final din cutie dar mi se pare ca te-ai dus prea sus.
Poti sa zici ce turatie ai la 100 in a 5-a? Sau la 130.
Ca sa-mi fac o parere.
Si eventual cat te-a costat si de unde ai luat pinioanele. Ce am gasit eu pe net sunt de la 130 euro in sus.
Ms.
C5 III break 2.0i 2009 H3+ man5; GPL Prins VSI 2.0
Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814
Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814
Re: Schimbarea treptei a 5-a la cutie BE4
Salut,
Scuze pentru întîrziere. Cu eventualele erori de vitezometru ș.a. am cam așa:
pinioane vechi: 2700 la 100 km/h și 3500 la 130 km/h
pinioane noi: 2500 la 100 km/h și 3150 la 130 km/h
Asta ar însemna cam 10% diferență, deci se apropie de cei 13% diferență între cele 2 combinații de pinioane, dar nu e fix ce ar trebui teoretic. Explicația nu o știu, posibil să fie și diferență între modul cum am măsurat (seturi de roți diferite) și alte chestii care-mi scapă. Într-o zi caut pinioanele vechi și confirm 100% că sînt 47x35.
Am dat 800 de lei pe pinioane, deci prețul găsit de tine pare ok. Manopera a costat parcă 1300 de lei - aveam oricum de făcut reparații la cutie.
Scuze pentru întîrziere. Cu eventualele erori de vitezometru ș.a. am cam așa:
pinioane vechi: 2700 la 100 km/h și 3500 la 130 km/h
pinioane noi: 2500 la 100 km/h și 3150 la 130 km/h
Asta ar însemna cam 10% diferență, deci se apropie de cei 13% diferență între cele 2 combinații de pinioane, dar nu e fix ce ar trebui teoretic. Explicația nu o știu, posibil să fie și diferență între modul cum am măsurat (seturi de roți diferite) și alte chestii care-mi scapă. Într-o zi caut pinioanele vechi și confirm 100% că sînt 47x35.
Am dat 800 de lei pe pinioane, deci prețul găsit de tine pare ok. Manopera a costat parcă 1300 de lei - aveam oricum de făcut reparații la cutie.
-
- pasionat
- Mesaje: 725
- Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
- Localitate: Iasi
- Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
- 2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
- 3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6
Re: Schimbarea treptei a 5-a la cutie BE4
Interesanta situatia.
Insa pare ca nu prea merita bataia de cap decat pentru un numar mare de km facuti pe autostrada.
Ce probleme ai avut la cutie?
La mine intra mai greu uneori in marsarier iar treptele 3, 4 si 5 au cate un suierat specific care acopera zgomotul motorului pana la 2k rpm. Oricum, eu nu-i fac nimic pana nu devine problema acuta. E perfect functionala iar cu suieratul m-am obisnuit ca se pare ca doar eu il aud.
Insa pare ca nu prea merita bataia de cap decat pentru un numar mare de km facuti pe autostrada.
Ce probleme ai avut la cutie?
La mine intra mai greu uneori in marsarier iar treptele 3, 4 si 5 au cate un suierat specific care acopera zgomotul motorului pana la 2k rpm. Oricum, eu nu-i fac nimic pana nu devine problema acuta. E perfect functionala iar cu suieratul m-am obisnuit ca se pare ca doar eu il aud.
C5 III break 2.0i 2009 H3+ man5; GPL Prins VSI 2.0
Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814
Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814
Re: Schimbarea treptei a 5-a la cutie BE4
S-a dovedit a nu fi nimic grav, niște zgomote care credeam că-s de la un rulment (de fapt vibra ceva piesă) și oricum trebuia schimbat ambreiajul.
Și da, în afară de a meșteri niște suporți să pui ceva cutie cu 6 trepte de la un Peugeot cu 2.2, cum am văzut pe forumurile franceze, nu cred că obții mare „upgrade”.
Și da, în afară de a meșteri niște suporți să pui ceva cutie cu 6 trepte de la un Peugeot cu 2.2, cum am văzut pe forumurile franceze, nu cred că obții mare „upgrade”.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11808
Cel mai nou membru Shraunjkh