am mers tot la reprezentata unde am mers saptamana trecuta SD Prestige din str Turnu Magurele dar am cerut sa fiu prezent la masina ( astfel am putut discuta direct cu electricianul - un baiat foarte ok)
a pus testerul si a inceput sa verifice posibile cauze care generau erori pana a ajuns la mufa cu problema.
Bafta! si sa rezolvi "repede si ieftin" ca vine potopul.
Problema Clima A/C
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
-
- pasionat
- Mesaje: 234
- Membru din: Dum 01-Noi-2015 14:41
- Localitate: Germania, Junkerath
- Masina: Citroen C5 III 1.6 Hdi Tourer
Re: Problema Clima A/C
Mia venit si mie randu sa am probleme cu AC-ul. Presiune am pe instalatie, compresorul cupleaza insa nu baga rece cum ar trebuii sa bage. In vechiul Logan inchideam ac-ul ca se facea prea rece iar acum stau cu ventilatorul la maxim sa profit de aerul impins.
Aveti ideie ce ar fi?
Aveti ideie ce ar fi?
Pentru ca Citroen
-
- simpatizant
- Mesaje: 31
- Membru din: Sâm 18-Ian-2014 12:08
- Localitate: Copaceni,CLUJ
- Masina: C5 III 2.0 181 hp
Re: Problema Clima A/C
Salutare!
a/c problems
pierde gazul din instalatie pe undeva...
la incarcare, respectiv cuplata la aparatul respectiv...se goleste instalatia, face vid..il mentine, reincarcare in limite.
dupa ce il folosesc in trafic...deci instalatia "on" ....in max 100-150 km pierde gazul de racire.
repet...numai daca folosesc instalatia!!!..nu in stationare
Stiu de:
- substanta de contrast;
- radiatorul si instalatia nu cred ca are por....printr-un por nu cred ca s-ar pierde asha repede....si s-ar pierde si in stationare;
Sunteti bineveniti cu opinii, sugestii, pareri....
P.S..in 2014(primavara) i-am bagat o solutie care acopera posibilii pori. De atunci si pana acum a functionat ireprosabil.
a/c problems
pierde gazul din instalatie pe undeva...
la incarcare, respectiv cuplata la aparatul respectiv...se goleste instalatia, face vid..il mentine, reincarcare in limite.
dupa ce il folosesc in trafic...deci instalatia "on" ....in max 100-150 km pierde gazul de racire.
repet...numai daca folosesc instalatia!!!..nu in stationare
Stiu de:
- substanta de contrast;
- radiatorul si instalatia nu cred ca are por....printr-un por nu cred ca s-ar pierde asha repede....si s-ar pierde si in stationare;
Sunteti bineveniti cu opinii, sugestii, pareri....
P.S..in 2014(primavara) i-am bagat o solutie care acopera posibilii pori. De atunci si pana acum a functionat ireprosabil.
-
- pasionat
- Mesaje: 770
- Membru din: Lun 25-Mai-2009 18:12
- Localitate: Bucuresti
- Masina: C5 III Comfort, 140 cp, 2.0 HDI
- 2: Nissan Micra 1.2 benzina
Re: Problema Clima A/C
Pai substanta de contrast ar trebui sa iti idice unde e pierderea? Stii ca vezi doar cu lampa cu ultraviolete si de preferat pe seara ca sa fie contrastul mai vizibil? E clar ca freonul nu se evapora din instalatie!
Re: Problema Clima A/C
Dupa folosirea substantei de contrast si verificarea intregului traseu din compartimentul motor cu lumina UV trebuie sa treci la partea de traseu din habitaclu. Cum verifici asta? Demontezi bordul/consola centrala?
-
- pasionat
- Mesaje: 770
- Membru din: Lun 25-Mai-2009 18:12
- Localitate: Bucuresti
- Masina: C5 III Comfort, 140 cp, 2.0 HDI
- 2: Nissan Micra 1.2 benzina
Re: Problema Clima A/C
C0stin scrie:Dupa folosirea substantei de contrast si verificarea intregului traseu din compartimentul motor cu lumina UV trebuie sa treci la partea de traseu din habitaclu. Cum verifici asta? Demontezi bordul/consola centrala?
Nu are nicio legatura cu faptul ca nu iti raceste! Aerul rece vine din compartimentul motor, iar conductele din habitaclu doar directioneaza fluxul de aer, neavand nicio legatura cu racirea acestuia.
- MARIAN
- Admin CITROclub
- Mesaje: 3044
- Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
- Localitate: Buzau
- Masina: Xantia 1.9TD VSX
- 2: C5 2.0 HDI 110CP
- Contact:
Re: Problema Clima A/C
Vaporizatorul se afla in habitaclu.
Re: Problema Clima A/C
Vaporizatorul este in compartimentul motor. Schimbatorul de caldura(caloriferul de rece daca imi permiti pentru ca ai si unul de cald plin cu lichid de racire motor) prin care circula agentul termic(freonul) in stare lichida se afla in habitaclu in consola centrala cumva in dreptul genunchilor, dupa filtrul de polen. Vaporizatorul este cu schimbatorul de caldura(radiatorul de clima) din compartimentul motor. Acolo(in vaporizator) se transforma agentul termic din lichid in gaz ca sa poata elimina caldura acumulata cat a fost sub forma lichida in habitaclu. Si in felul asta sistemul de climatizare iti scoate tie caldura din habitaclu, nicidecum nu iti "baga aer rece" cum spun multi oameni.
Revin inca o data la ideea de mai devreme. Trebuie verificat intregul traseu al agentului termic. Si partea din habitaclu intrebam eu cum o verifici.
Revin inca o data la ideea de mai devreme. Trebuie verificat intregul traseu al agentului termic. Si partea din habitaclu intrebam eu cum o verifici.
-
- pasionat
- Mesaje: 770
- Membru din: Lun 25-Mai-2009 18:12
- Localitate: Bucuresti
- Masina: C5 III Comfort, 140 cp, 2.0 HDI
- 2: Nissan Micra 1.2 benzina
Re: Problema Clima A/C
C0stin scrie:Si in felul asta sistemul de climatizare iti scoate tie caldura din habitaclu, nicidecum nu iti "baga aer rece" cum spun multi oameni.
Daca iti scoate caldura, atunci de ce pe grilele de ventilare curentul de aer este dispre bord spre habitaclu si nu invers, cum ar fi normal in ceea ce zici tu?. Mai mult, daca doar iti scoate caldura, in habitaclul tot aer cald ti-ar ramane, pe care il trage pe la imbinarile portierelor. Nu ar avea de unde sa iti apara aer rece, daca el doar trage aer clad.....
Re: Problema Clima A/C
Gandeste-te la aerul conditionat de acasa referitor la curentul de aer, la imbinarile usilor si la orice vrei tu. Este acelasi lucru dar adaptat sa functioneze intr-un autoturism. Ai doua schimbatoare de caldura(radiatoare) unul afara unul inauntru, un compresor care iti transforma gazul in lichid, un vaporizator care iti transforma lichidul in gaz, un ventilator care iti omogenizeaza aerul din incapere(habitaclu) si traseul de conducte cu agent termic. Eventual tii o fereastra intredeschisa ceea ce ar echivala cu aer proaspat de afara pe la filtrul de polen.
-
- pasionat
- Mesaje: 725
- Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
- Localitate: Iasi
- Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
- 2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
- 3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6
Re: Problema Clima A/C
@bogwol
Cauta si citeste un pic despre pompe de caldura si ai sa afli de ce se spune ca " scoate caldura" din habitaclu.
Fara a substitui indicatia de mai sus, s-o luam astfel: daca tu pui pe recirculare si ai AC-ul pornit, schimbul de aer cu exteriorul este teoretic 0, tu transformand practic acelasi aer din interior din aer cald in aer rece, ti se pare deplasat sa spui ca instalatia de aer conditionat scoate caldura din habitaclu?
Cauta si citeste un pic despre pompe de caldura si ai sa afli de ce se spune ca " scoate caldura" din habitaclu.
Fara a substitui indicatia de mai sus, s-o luam astfel: daca tu pui pe recirculare si ai AC-ul pornit, schimbul de aer cu exteriorul este teoretic 0, tu transformand practic acelasi aer din interior din aer cald in aer rece, ti se pare deplasat sa spui ca instalatia de aer conditionat scoate caldura din habitaclu?
C5 III break 2.0i 2009 H3+ man5; GPL Prins VSI 2.0
Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814
Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814
- MARIAN
- Admin CITROclub
- Mesaje: 3044
- Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
- Localitate: Buzau
- Masina: Xantia 1.9TD VSX
- 2: C5 2.0 HDI 110CP
- Contact:
Re: Problema Clima A/C
@C0stin - cred ca faci o confuzie intre vaporizator (radiatorul din interior) şi condensator (radiatorul din exterior). Oricum, cert este ca circuitul de climatizare continua si in habitaclu, dar la o presiune joasa.
Corect ar fi: AC-ul iti raceste aerul cald
Corect ar fi: AC-ul iti raceste aerul cald

Re: Problema Clima A/C
Da, asa este. Mea culpa.
In forma lichida este in schimbatorul de afara si in forma de gaz in schimbatorul din habitaclu.
Imi cer scuze daca am indus pe cineva in eroare.
Raman insa cu intrebarea mea. Cum poti verifica traseul din habitaclu fara a demonta parti importante din interiorrul masinii?
In forma lichida este in schimbatorul de afara si in forma de gaz in schimbatorul din habitaclu.
Imi cer scuze daca am indus pe cineva in eroare.
Raman insa cu intrebarea mea. Cum poti verifica traseul din habitaclu fara a demonta parti importante din interiorrul masinii?
-
- pasionat
- Mesaje: 725
- Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
- Localitate: Iasi
- Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
- 2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
- 3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6
Re: Problema Clima A/C
Nu stiu exact cum e la C5 III dar la II (si cred ca la majoritatea masinilor), in habitaclu ai doar 2 imbinari si ambele sunt langa radiatorul interior. Conductele care pleaca din radiator mai au imbinari abia in compartimentul motor fix pentru a evita operatiuni anevoioase prin bord.
Deci, in principiu, la interior daca demaschezi partea de jos de langa pedala de acceleratie si de sub genunchiul soferului, ar trebui sa vezi conductele care duc al radiator si parte din radiator. Partile necesar a fi demontate sunt putine.
Alternativ, poti scoate filtrul de polen ca vezi daca ai ceva scurgeri de ulei pe radiatorul interior. Ca si metoda, scoti filtrul de polen si bagi un telefon si faci cateva poze. Dar tot nu vei vedea cum sunt imbinarile radiatorului si conductele care vin de la motor.
Deci, in principiu, la interior daca demaschezi partea de jos de langa pedala de acceleratie si de sub genunchiul soferului, ar trebui sa vezi conductele care duc al radiator si parte din radiator. Partile necesar a fi demontate sunt putine.
Alternativ, poti scoate filtrul de polen ca vezi daca ai ceva scurgeri de ulei pe radiatorul interior. Ca si metoda, scoti filtrul de polen si bagi un telefon si faci cateva poze. Dar tot nu vei vedea cum sunt imbinarile radiatorului si conductele care vin de la motor.
C5 III break 2.0i 2009 H3+ man5; GPL Prins VSI 2.0
Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814
Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11810
Cel mai nou membru Cliquot