Achizitie C5

Forum de discutii generale despre Citroen C5 III (2008-prezent). Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica

laum
simpatizant
Mesaje: 63
Membru din: Mar 10-Mar-2015 20:57
Localitate: lugoj

Mesajde laum » Sâm 14-Mar-2015 08:30

Salut,

Sunt nou pe forum si proaspat fan Citroen C5, modelul dupa 2009 incoace, chiar daca 95% dintre prieteni cunoscuti, colegi de servici in zic ceva de genul "never masini frantuzesti". Acum sunt hotarat sa imi achizitionez una, si am gasit un tourer exclusive, pachetul fara piele(defapt textil cu putina piele) cu motor 2HDI cu cutie manuala si 163 CP, care are prima inmatriculare decembrie 2011 si este modelul cu facelift, in bord are 190.000 km. Spuneti-mi va rog ce trebuie sa verific in mod deosebit la masina cand o sa merg sa o vad, si ce consumabile imi recomandati sa schimb pe ea( preventiv) daca o sa o cumpar, astfel incat sa fiu linistit ca nu o sa am probleme, chiar daca au fost dati km innapoi. Apropo masina am gasit-o la un dealer in Germania, si vine echipata si cu roti de iarna cu jenti cu tot la pretul de 9000 de euro. Mie mi s-a parut un pret onest in raport cu KM.

Avatar utilizator
DacianO
pasionat
Mesaje: 136
Membru din: Mar 17-Iun-2014 18:04
Localitate: Bistrita
Masina: Citroën C5(X7) 2.0 hdi 100kw 2009

Mesajde DacianO » Sâm 14-Mar-2015 12:48

Eu asa am facut cand am cumparat-o pe a mea:
1. la reprezentanta am testat motorul cu Lexia si am facut un control de rampa la punti pentru eventuale scurgeri sau jocuri, dupa care am intrebat de istoricul service care e inscris in reteaua Citroen. In functie de nr de km pe care ii gasesti in retea si de anul in care au fost inregistrati poti sa iti faci o idee de nr real de km si vezi si ce probleme a avut masina in trecut.
Uita-te la discurile de frana si la placute, la chedare la usi si trage putin de ele la prag sa vezi daca nu sunt rupte ca e 650 ron/buc, linia masinii sa fire perfecta ,daca nu e ,e posibil sa fi fost lovita, masina e foarte bine antifonata si e silentioasa ,din habitaclu nu trebuie sa auzi decat zumzetul motorului, sa arda becurile de la semnalizare si cele de le DLR un bec costa 100 ron, sanu aiba pierderi de ulei ,indeparteaza capacul de pe motor si verifica capacul de la chiuloasa si furtunele de la injectoare, daca are supsensie hidractiv 3+ verifica sa ridice in toate treptele si timpii sa nu fie foarte mari, vreifica cilindrii sa nu aibe urme de ulei un cilindru e 1100 ron si un litru de ulei hidraulic e 50 ron, conductele la fel sa nu supureze, verifica ambreajul sa nu aiba zgomote la apasarea pedalei, sa nu debraieze foarte jos ca si kitul de ambreiaj costa ceva.
Toate astea se vad la o inspectie de rampa in service ,dar verifica si tu ca eu nu am incredere totala in service.
2. daca e ok si ai cumparat-o la 180.000km se schimba distributia originala, daca vanzatorul nu iti face dovada ca s-a scimbat trebuie schimbata + filtre + ulei.
3. Bafta !!! din punctul meu de vedere e o masina buna , mai ales cu suspensia hidractiv 3+ care face rularea de vis.
Dacian

calorifer4
pasionat
Mesaje: 371
Membru din: Mie 30-Mai-2012 18:24
Localitate: Focsani

Mesajde calorifer4 » Sâm 14-Mar-2015 13:05

First Buy check list, parerea mea 8) :

- Te uiti atent la Tabla masinii sa fie aliniata corect la imbinari,faruri,stopuri, capota,usi, aripi, daca sunt putin zgariate sau infundate usor neinteresant se pot repara si scadea automat din pretul la deler micile defecte ale caroseriei, sticla trebuie sa aiba serigrafia SAINT-GOBAIN cu anul fabricatiei din carte (acolo unde difera anul, sticla a fost distrusa din terte motive)

- Urci in masina, verifici ineriorul, te uiti in lateral la tavan unde vin prinse airbagurile cortina, daca panza tavanului este cutata posibil sa fie rasturnata si dezgropata :cry:, verifici macaralele de la geamuri, (eu am o problema cu cel de la sofer si nu gasesc decat originala acea macara cu pretul de 2300 lei/buc,.. mare grija)

- Pui contactul, fi atent la toti martorii din bord care se aprind si se sting (daca are ''licurici" pe gablaj nu prea ai cum sa iti dai seama ce si cum functioneaza senzorii... cam greu la citroen dar exista metode)

- Pornesti motorul, dai drumul la aerul conditionat, trebuie sa faca rece daca nu este o mare problema!... nu ma refer la faptul ca sa consuma freonul,... verifici atent botul masinii sa nu fie carpit si lipit cu super-glue.

- Pleci la drum, i dai blana, pedala la fund vezi cum acelereaza, sa fii atent in oglinzi daca scoate fum mult... nemtii sunt jegosi, schimba uleiul la 40K km.

- La @ 130km/ora sau mai mult calci frana violent... e, atunci vezi daca este ok masina sau nu (suspensie, frana, directie)..., daca bate clocane sau face ca proasta pe asfalt ii spui pa si la revedere.

Daca te intereseaza consumul atunci clar nu iti permiti aceasta masina!

Avatar utilizator
DacianO
pasionat
Mesaje: 136
Membru din: Mar 17-Iun-2014 18:04
Localitate: Bistrita
Masina: Citroën C5(X7) 2.0 hdi 100kw 2009

Mesajde DacianO » Sâm 14-Mar-2015 13:25

macaraua pe fata stanga costa 1370ron pe original.
Dacian

laum
simpatizant
Mesaje: 63
Membru din: Mar 10-Mar-2015 20:57
Localitate: lugoj

Mesajde laum » Sâm 14-Mar-2015 15:29

Multumesc de raspunsurile prompte, o sa tin cont de toate aceste aspecte.
Legat de consum, nu am mentionat dar daca ar fi undeva 8 l in oras ar fi ideal pentru mine, tot ce caut la aceasta masina este confortul H3+ atat de mult laudat pe toate review-urile de pe internet

Avatar utilizator
DacianO
pasionat
Mesaje: 136
Membru din: Mar 17-Iun-2014 18:04
Localitate: Bistrita
Masina: Citroën C5(X7) 2.0 hdi 100kw 2009

Mesajde DacianO » Sâm 14-Mar-2015 21:37

Suspensia e superba ,iar in ce priveste consumul la cutia manuala e de 5.8-6.0 l/100km extraurban si de 8.5-10 l/100km in urban in functie de trafic si de stilul de condus.
Consumul dat de producator nu o sa fie atins nicodata.
Dacian

laum
simpatizant
Mesaje: 63
Membru din: Mar 10-Mar-2015 20:57
Localitate: lugoj

Mesajde laum » Lun 16-Mar-2015 20:28

Salut ,

Astazi am primit mesaj de la delear ca a vandut masina si nu mai are rost sa merg. Dar am gasit una in tara interesanta credeti ca are rost sa ma incurc cu ea. link-ul anuntului este :Web Page Name

Avatar utilizator
DacianO
pasionat
Mesaje: 136
Membru din: Mar 17-Iun-2014 18:04
Localitate: Bistrita
Masina: Citroën C5(X7) 2.0 hdi 100kw 2009

Mesajde DacianO » Lun 16-Mar-2015 21:32

Mașina nu arată rau are aproape tot pe ea, dar una e in poze si alta e la fața locului, ți-o spun din experienta. Nu cred ca are km care sustine vânzătorul ca ii are, poți sa ceri cartea service, dar poti sa mergi sa o vezi si daca îți place ti-am spus mai sus cum sa o verfici, tine cont de toate sfaturile pe care le-ai primit si fa neapărat un control pe tester la motor si de rampa la Citroën.
Baftă!
La o analiza mai atenta capota spate, stopul nu e aliniat pe patrea stânga perfect, ceea ce ma face sa cred ca e posibil sa fi fost lovita in spate.
Dacian

iulian.arg
pasionat
Mesaje: 725
Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
Localitate: Iasi
Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6

Mesajde iulian.arg » Mar 17-Mar-2015 00:08

Salut,

Contrar colegului Dacian, masina din anunt pot sa zic ca arata si suna, cel putin din poze si anunt, mediu spre rau. La fata locului de obicei arata si mai rau.
1. Scaunul soferului pare uzat (si nu are incalzire).
2. Covorasul soferului e distrus ceea ce indica cel putin o folosire intensa si neglijenta.
3. are 134 de mii km - cifra magica a combinatorilor.
4. omul mai are 2 masini la vanzare ambele Peugeot, ambele cu numere de Franta si ambele cu cifre magice la kilometraj: 131 mii pentru cea din 2011 si 153 de mii pentru cea din 2008. Posibil sa fie cumparate de pe la licitatii din Franta.

Cred c-a luat-o cu sub 6000 euro daca cere 7500. Gandeste-te cum arata un C5 Exclusive de 5 ani si 6000 euro. Mie mi-e cam frica :)
Daca nu are carte tehnica cu istoric sau daca pare suspecata da-i pas.
Verifica sa nu ai scurgeri flagrante de ulei pe nicaieri pe motor, transmisie, directie si suspensie. Urme de umblat pe la motor iarasi nu ar trebui sa aiba. Un motor neumblat ar trebui sa aibe un gros strat de praf. Verifica burdufurile la vedere sa nu fie rupte.
Verifica DOT-ul cauciucurilor. De aici iti dai seama de rulajul mediu cu ultimul set.
Verificare cu tester nu cred ca are rost sa-i faci pentru ca sigur i-a facut samsarul atunci cand i-a dat kilometrajul inapoi si a facut-o ca noua.
Verificare cu tras de roti iarasi nu cred ca are rost sa-i faci pentru ca-ti dai seama in 10 metri de teren neasfaltat daca-i bate ceva sau nu. Planetarele le verifici in 10 metri de miscare bracat stanga/dreapta maxim. Suspensia fata spate iarasi se verifica bine in mers. Rulmentii se verifica in mers (80-100 km/h).

Spor si nu cumpara gogosi.

lucianmarius
pasionat
Mesaje: 588
Membru din: Dum 04-Mar-2012 00:22
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen C5 III 2.0hdi Automat H3+ 100kw
2: Audi S5 V8 4.2FSI 260kw

Mesajde lucianmarius » Mar 17-Mar-2015 01:11

iulian.arg scrie:Salut,

Contrar colegului Dacian, masina din anunt pot sa zic ca arata si suna, cel putin din poze si anunt, mediu spre rau. La fata locului de obicei arata si mai rau.
1. Scaunul soferului pare uzat (si nu are incalzire).
2. Covorasul soferului e distrus ceea ce indica cel putin o folosire intensa si neglijenta.
3. are 134 de mii km - cifra magica a combinatorilor.
4. omul mai are 2 masini la vanzare ambele Peugeot, ambele cu numere de Franta si ambele cu cifre magice la kilometraj: 131 mii pentru cea din 2011 si 153 de mii pentru cea din 2008. Posibil sa fie cumparate de pe la licitatii din Franta.

Cred c-a luat-o cu sub 6000 euro daca cere 7500. Gandeste-te cum arata un C5 Exclusive de 5 ani si 6000 euro. Mie mi-e cam frica :)
Daca nu are carte tehnica cu istoric sau daca pare suspecata da-i pas.
Verifica sa nu ai scurgeri flagrante de ulei pe nicaieri pe motor, transmisie, directie si suspensie. Urme de umblat pe la motor iarasi nu ar trebui sa aiba. Un motor neumblat ar trebui sa aibe un gros strat de praf. Verifica burdufurile la vedere sa nu fie rupte.
Verifica DOT-ul cauciucurilor. De aici iti dai seama de rulajul mediu cu ultimul set.
Verificare cu tester nu cred ca are rost sa-i faci pentru ca sigur i-a facut samsarul atunci cand i-a dat kilometrajul inapoi si a facut-o ca noua.
Verificare cu tras de roti iarasi nu cred ca are rost sa-i faci pentru ca-ti dai seama in 10 metri de teren neasfaltat daca-i bate ceva sau nu. Planetarele le verifici in 10 metri de miscare bracat stanga/dreapta maxim. Suspensia fata spate iarasi se verifica bine in mers. Rulmentii se verifica in mers (80-100 km/h).

Spor si nu cumpara gogosi.


Mie mi se pare suspect doar stopul spate stanga. Restul se vede la fata locului.

Nu fugiti de km multi. Fugiti de masini intretinute prost. Are tatal meu o toyota cumparata la 180.000 km, masina foarte bine intretinuta. Cand a cumparat-o am mai testat pentru el un Astra si un Focus fiecare cu 50.000 km si 1 an mai tinere. Erau niste glume de masini comparativ cu Toyota la cum erau intretinute. C5 este o masina de rulaj. Nu cred ca isi ia francezul sau neamtul C5 sa mearga 10.000 km pe an. In general cine isi permite C5 isi permite si o intretinere corecta. IN GENERAL.

Avatar utilizator
DacianO
pasionat
Mesaje: 136
Membru din: Mar 17-Iun-2014 18:04
Localitate: Bistrita
Masina: Citroën C5(X7) 2.0 hdi 100kw 2009

Mesajde DacianO » Mar 17-Mar-2015 01:40

Vorbim de o mașină second-hand, nu cred ca o sa găsești o masina fara presuri uzate sau o mica sau mai mare uzura la scaunul șoferului, asta indicand si nr de km(la a mea era o gaura pentru ca tipa avea tocuri in rest aratand foarte bine ) doar daca s-au schimbat, iar pe de alta parte cred ca e bine sa o duci la service si e mai sigur decat sa mergi cu ea pe drum prost si sa vezi daca bate ceva, asta 1 la mana si 2 cred ca senzorii de la suspensie, turbina si motor ii vezi pe tester daca funcționează in parametrii, samsarii dau km inapoi si eventual sterg eroriile dar nu schimba senzorii stricați plus ca poți sa vezi si pana la cati km figureaza in rețeaua Citroën cu service-ul făcut si iti poti da seama de km reali aproximativ.
Masina nu are incalzire in scaune, senzori parcare fata si alarma din fabrica in rest le are cam pe toate, asta depinde de ce cautii la o mașină.
Ps. Nu as cumpara niciodată o masina fără sa o testez in service, prefer sa pierd 150ron decat sa ma duc orbeste doar pe ce vad, masina avand foarte multă electronică pe ea. Asta e doar părerea mea și fiecare face ce vrea cu banii lui.
Dacian

Avatar utilizator
james kilowatt
pasionat
Mesaje: 555
Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
Localitate: Europa
Masina: Citroen C1 1.0 Auto
2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD

Mesajde james kilowatt » Mar 17-Mar-2015 10:24

Poti sa o testezi in service la reprezentanta si tot sa iei teapa. E important sa se uite la ea un mecanic/tinichgiu de incredere, nu neaparat chirurgii de la reprezentante care in general se cam feresc sa se murdareasca pe maini. Am vazut un caz pe alt forum unde unul a luat o masina "testata" la reprezentanta care de fapt fusese dauna totala.

iulian.arg
pasionat
Mesaje: 725
Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
Localitate: Iasi
Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6

Mesajde iulian.arg » Mar 17-Mar-2015 15:11

Eu unul sunt satul de reprezentante si de constatari "avizate".

Cand am fost la reprezentanta din Cluj sa fac o constatare masinii, 3 sferturi din probleme le-am descoperit eu nu cei de la service.
Ei imi trageau de roti sa vada daca joaca ceva in timp ce scutul era umed cu ulei relativ proaspat. Am insistat la ei sa dea scutul jos ca sa vedem problema. S-a dovedit a fi o conducta de retur servodirectie care era corodata (cum era de asteptat, a si cedat de tot cateva luni mai tarziu) dar pentru ei era mai important daca am joc la "beelete" decat cauza scurgerii de ulei, mai ales ca suspensia e dependenta de ulei si e risc de ramas in drum.
Tampoanele motor duse care determina zdruncinaturi la pornire si mai ales la oprire nu erau o problema pentru ei.
La fel pentru ei era mai important daca antigelul rezista la -40 de grade decat faptul ca aripa interioara dreapta fusese fisurata si sudata grosolan sau ca farul dreapta e cu jumatate de centimetru mai in interior decat farul stanga sau ca consola farului dreapta fusese fisurata si sudata si incepuse sa rugineasca.
Nesemnificativ a fost si faptul ca la o simpla invartire cu mana a rotilor era evident ca etrierul dreapta fata nu lucra cum trebuie, consecinta fiind ca la viteze mai mari de 70-80 masina trage dreapta pentru ca e un pic infranata. La viteze de peste 100 chiar imi tremura volanul.

Un amic si-a cumparat o Alfa 159 fiind masina visurilor lui. A testat-o in 2 service-uri in din Constanta din care una era reprezentanta. A iesit bine in teste, avand doar carcasa filtrului de aer sparta, un brat superior pe dreapta dus si un senzor de parcare dus. Concluzia lor a fost ca e ok si poate s-o cumpere fara sa stea pe ganduri.
In realitate lista de probleme era mult mai mare. Masina luase o bordura/piatra/canal destul de mare care i-au sparta carcasa filtrului si i-a distrus si bratul (i-am spus in primele 10 secunde de ascultat motorul ca ceva nu se aude cum trebuie pe admisie).
Rulmentul dreapta huruia probabil tot din cauza socului suferit pe dreapta.
De la distributie sau accesorii se auzea un hashcait, semn ca cel putin o rola e pe duca.
Sunetul motorului indica un ulei spre sfarsitul ciclului de viata. In mai putin 4 luni i s-a aprins martorul de calitate a uleiul (159 are asa ceva).
Aerul conditionat nu functiona ca "nah.. nu merge aerele iarna" de parca aerul ar avea calendar si "vede iel ca ie iarna". Problema e grava si n-a rezolvat-o inca. Are o scapare si n-a detectat-o inca. Spre deosebire de C5, 159 e extrem de aglomerata in compartimentul motor si n-ai loc unde s-arunci un ochi.
Incalzirea scaunului sofer nu merge. A izolat problema si e la rezistentele de sub sezut si spatar. Asta inseamna ca trebuie desfacut scaunul si inlocuit rezistenta.
Lacul si vopseaua sarite o portiune pe capota. Fostul proprietar daduse cu un marker negru ca sa para ca e doar lacul sarit un pic. Recunosc ca nu m-as fi gandit sa ascund in felul asta problema. Acum umbla si el cu markerul negru dupa el si astupa tabla dupa fiecare ploaie sau spalare.
Subwooferul nu-i merge. Are o intrerupere pe traseu, adica cea mai nashpa defectiune posibila.
Cauciucurile erau praf toate. A plans cand a vazut cat costa un cauciuc de 225/45/17.
Cartea tehnica era falsificata grosolan. Erau flagrant schimbate foile cu stampilele si semnaturile reviziilor. Stampilele erau trase la imprimanta grosolan iar hartia diferea de cea a restului cartii.
Peste toate astea a mai luat-o si cu taxa recuperata si acum umbla cu numerele si certificatul primului proprietar (el fiind cel putin al treilea).

Concluzia e ca masinile enumerate mai sus (a mea si a prietenului, cazuri foarte concrete, nu din auzite) erau aproape perfecte din punctul de vedere al reprezentantelor. Ce am aflat noi pe cheltuiala noastra si cu mintea noastra, a fost cu totul altceva decat ce ne-a vandut "la reprezentanta".
Asa ca, pe buna dreptate zic eu, am ales sa nu dau doi bani pe parerea reprezentantelor, pentru ca nici atat nu valoreaza. N-am nevoie sa-mi verifice reprezentanta nivelul la ulei pentru ca pot sa scot si eu joja sa ma uit.
De aceea nu recomand sa cereti verificare in service decat in lipsa de altceva, pentru ca tendinta e sa te increzi prea mult in ce zice service-ul si prea putin in bunul simt. Strategia asta o au samsarii si combinatorii. Iti prezinta niste idei si pareri foarte sigure, fiind in acelasi timp foarte siguri pe ei, incat ai tendinta sa crezi in ele pentru ca sunt sigure si nu in dubiile tale care sunt nesigure.

Faceti verificarea vizuala de bun simt si inspectie cu masina pe o rampa dupa scurgeri, socuri si busituri.

Apropo, citisem un blog al unui tip care oferea consiliere, contra cost, la cumparare auto si din cate-mi amintesc dadea OK sau KO doar pe baza inspectiei vizuale si probei de drum si era suficient pentru o rata mare de succes si un renume bun.

Spor la cascat bine ochii si eventual cumparat.

PS. Sintagma in engleza pentru "bunul simt" e mai potrivita si mai specifica: "common sense". :)

laum
simpatizant
Mesaje: 63
Membru din: Mar 10-Mar-2015 20:57
Localitate: lugoj

Mesajde laum » Mie 18-Mar-2015 20:12

Salut,

Ma poate ajuta cineva cu verificarea serie VF7RWRHH4BL514216?

Multumesc anticipat!

danny29
pasionat
Mesaje: 294
Membru din: Lun 23-Iul-2012 10:17
Localitate: ardeal

Mesajde danny29 » Mie 18-Mar-2015 22:03

suna la orice reprezentanta citroen si te va ajuta, ultima oara cand a intrat in service pentru garantie, momentan nu iti va da reviziile facute.
poti sa trimiti emal si chiar la importator.


Înapoi la “Citroen C5 III”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187775
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11819
    Cel mai nou membru Tudoo