Jurnal de bord C5-2.0HDI Automat Comfort
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
-
- just curious
- Mesaje: 20
- Membru din: Mar 28-Iun-2016 15:58
- Localitate: Constanta
- Masina: Passat b5
Re: Jurnal de bord C5-2.0HDI Automat Comfort
Lucian, mai vinzi mașina sau o păstrezi?
-
- pasionat
- Mesaje: 588
- Membru din: Dum 04-Mar-2012 00:22
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen C5 III 2.0hdi Automat H3+ 100kw
- 2: Audi S5 V8 4.2FSI 260kw
Re: Jurnal de bord C5-2.0HDI Automat Comfort
Salut!
Inca nu! Ma apuc de constructia casei. E prea misto sa o vand plus ca sm nevoie de ceva sa mearga mana in mana cu audi.
As lua Allroad dar e prea scump.
Dupa ce termin de construit casa o voi da sau schimba cu un c5 de 3 ani vechime 3.0 hdi.
Inca nu! Ma apuc de constructia casei. E prea misto sa o vand plus ca sm nevoie de ceva sa mearga mana in mana cu audi.
As lua Allroad dar e prea scump.
Dupa ce termin de construit casa o voi da sau schimba cu un c5 de 3 ani vechime 3.0 hdi.
- altair4819
- simpatizant
- Mesaje: 99
- Membru din: Joi 29-Noi-2012 22:42
- Localitate: Bucuresti
- Masina: C5 III, 2.0 HDI 100kW, automata
Re: Jurnal de bord C5-2.0HDI Automat Comfort
Hello all,
Dupa vreo 2 ani am zis si eu sa intru sa mai povestesc.
Am masina din sep.2012, am facut (doar) 60.000 km cu ea pana acum (are 144.000 de toti), si pe langa consumabile (filtre, placute, stergatori, pivoti, ulei, becuri, anvelope si d-astea), am schimbat senzorul de presiune de pe rampa de inalta presiune (injectie) = 550 RON + manopera, ambele "amortizoare" de pe fata (dar aici cred ca m-am grabit - unul curgea putin si cei de la SD Prestige mi-au zis ca tre' schimbat urgent + schimbat si cel de pe cealalta parte, altfel ar fi suspensia neuniforma stanga / dreapta); pret pe bucata = 1100 RON, si macaraua de la geam stanga fata (usa soferului) care S-A stricat cat era masina in service = 1100 RON + manopera.
In rest masina merge foarte bine... din punctul meu de vedere si-a pastrat comportamentul "premium".
De exemplu am mers cu un Jetta din 2012... mi se pare ca C5-ul meu ruleaza cu mai mult stil, chiar daca e cu 1 generatie si cu 3 ani mai batrana.
Pentru ca Lucian isi lauda anvelopele, hai sa mi le fac si eu pe ale mele de ras:
- de iarna am semperit speed grip 2 - sunt ok dar nu te indragostesti de ele (si au fost cam 700 RON bucata acum 2 ani)
- de vara am toyo cf2 proxes - sunt foarte incantat de ele, si pe uscat si pe asfalt ud.
Daca este sa am vreun repros pentru masinuta mea, este ca nu e mai sportiva.
Cand am luat-o imi erau suficienti cei 100kW, acum... parca trebuie ceva mai mult UMF.
Altfel, este o doamna bine ce ma plimba peste mari si prin tari in siguranta si confort (si inca mai vad pietoni sau colegi din trafic ca se uita cu admiratie la ea).
Consum mediu (in bord) pentru ultimii 5000+ Km este de 8.2 l/100 km in conditiile in care am 60 - 70% din KM facuti in Bucuresti in rush hour (merg cu ea la birou si inapoi cate 35+ km pe zi + alte drumuri).
Cand am fost in Turcia si am facut 2700+ Km in cateva zile, am scos 6 l/100 km.
Nu regret achizitia pe care am facut-o :-)
...si o ultima chestie; pacat de oamenii din service - eu m-am incapatanat sa merg la reprezentanta, la SD Prestige, ca sa fie istoricul verificabil la revanzare si pentru ca imi imaginam ca ei (cei care lucreaza la reprezentanta) sunt cei mai capabili si experimentati sa faca treaba, insa mi s-a dovedit cam de fiecare data ca sunt... sub asteptari.
Mare pacat!
Voi puteti sa imi recomandati un service bun (cu oameni care sa cunoasca masina si sa isi dea silinta si interesul sa faca treaba buna)?
Spor!
Dupa vreo 2 ani am zis si eu sa intru sa mai povestesc.
Am masina din sep.2012, am facut (doar) 60.000 km cu ea pana acum (are 144.000 de toti), si pe langa consumabile (filtre, placute, stergatori, pivoti, ulei, becuri, anvelope si d-astea), am schimbat senzorul de presiune de pe rampa de inalta presiune (injectie) = 550 RON + manopera, ambele "amortizoare" de pe fata (dar aici cred ca m-am grabit - unul curgea putin si cei de la SD Prestige mi-au zis ca tre' schimbat urgent + schimbat si cel de pe cealalta parte, altfel ar fi suspensia neuniforma stanga / dreapta); pret pe bucata = 1100 RON, si macaraua de la geam stanga fata (usa soferului) care S-A stricat cat era masina in service = 1100 RON + manopera.
In rest masina merge foarte bine... din punctul meu de vedere si-a pastrat comportamentul "premium".
De exemplu am mers cu un Jetta din 2012... mi se pare ca C5-ul meu ruleaza cu mai mult stil, chiar daca e cu 1 generatie si cu 3 ani mai batrana.
Pentru ca Lucian isi lauda anvelopele, hai sa mi le fac si eu pe ale mele de ras:
- de iarna am semperit speed grip 2 - sunt ok dar nu te indragostesti de ele (si au fost cam 700 RON bucata acum 2 ani)
- de vara am toyo cf2 proxes - sunt foarte incantat de ele, si pe uscat si pe asfalt ud.
Daca este sa am vreun repros pentru masinuta mea, este ca nu e mai sportiva.
Cand am luat-o imi erau suficienti cei 100kW, acum... parca trebuie ceva mai mult UMF.
Altfel, este o doamna bine ce ma plimba peste mari si prin tari in siguranta si confort (si inca mai vad pietoni sau colegi din trafic ca se uita cu admiratie la ea).
Consum mediu (in bord) pentru ultimii 5000+ Km este de 8.2 l/100 km in conditiile in care am 60 - 70% din KM facuti in Bucuresti in rush hour (merg cu ea la birou si inapoi cate 35+ km pe zi + alte drumuri).
Cand am fost in Turcia si am facut 2700+ Km in cateva zile, am scos 6 l/100 km.
Nu regret achizitia pe care am facut-o :-)
...si o ultima chestie; pacat de oamenii din service - eu m-am incapatanat sa merg la reprezentanta, la SD Prestige, ca sa fie istoricul verificabil la revanzare si pentru ca imi imaginam ca ei (cei care lucreaza la reprezentanta) sunt cei mai capabili si experimentati sa faca treaba, insa mi s-a dovedit cam de fiecare data ca sunt... sub asteptari.
Mare pacat!
Voi puteti sa imi recomandati un service bun (cu oameni care sa cunoasca masina si sa isi dea silinta si interesul sa faca treaba buna)?
Spor!
-
- pasionat
- Mesaje: 588
- Membru din: Dum 04-Mar-2012 00:22
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen C5 III 2.0hdi Automat H3+ 100kw
- 2: Audi S5 V8 4.2FSI 260kw
Re: Jurnal de bord C5-2.0HDI Automat Comfort
@altair - am tot auzit de service-ul fam. Stan dar e in Ploiesti, deci...eu tot la reprezentante am ajuns dar la radacini militari. Sunt decenti oamenii dar departe de a fi o adevarata reprezentanta Citroen, merg mult pe banuieli.
Despre toyo, am auzit si eu lucruri bune de la o tipa ce lucreaza la anvelope.ro, imi este cunostinta si zicea ca nu au avut probleme cu ele.
Am o curiozitate - nu cumva plasticele dintre scaune sunt de o calitate cam scazuta comparativ cu celelalte materiale din masina?
Despre toyo, am auzit si eu lucruri bune de la o tipa ce lucreaza la anvelope.ro, imi este cunostinta si zicea ca nu au avut probleme cu ele.
Am o curiozitate - nu cumva plasticele dintre scaune sunt de o calitate cam scazuta comparativ cu celelalte materiale din masina?
- altair4819
- simpatizant
- Mesaje: 99
- Membru din: Joi 29-Noi-2012 22:42
- Localitate: Bucuresti
- Masina: C5 III, 2.0 HDI 100kW, automata
Re: Jurnal de bord C5-2.0HDI Automat Comfort
lucianmarius scrie:Am o curiozitate - nu cumva plasticele dintre scaune sunt de o calitate cam scazuta comparativ cu celelalte materiale din masina?
Salut!
Daca iti amintesti, noi ne-am vazut la un moment dat pe langa stadionul national si ne-am plimbat putin cu masinutele :-)
...si da, plasticele de la consola centrala nu sunt premium si sunt multe chestii la C5 care te fac sa te intrebi unde le era proiectantilor capu (de exemplu povestea cu suportul de pahare...).
Dar sunt si cateva care te fac sa zici "Nice!"
...asta e opinia mea. :-)
-
- pasionat
- Mesaje: 588
- Membru din: Dum 04-Mar-2012 00:22
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen C5 III 2.0hdi Automat H3+ 100kw
- 2: Audi S5 V8 4.2FSI 260kw
Re: Jurnal de bord C5-2.0HDI Automat Comfort
@altair - stiu ca ne-am vazut, cum sa uit 
da, Citroenul a incercat dar cred ca pt mine va fi ultimul citroen cumparat din cauza dificultatii in a gasi probleme si a repara.
La volvo si audi nu am avut probleme din astea. Poate sunt eu mai dificil dar ma enerveaza la maxim cand ai vrea sa repari ceva dar nu stii ce.

da, Citroenul a incercat dar cred ca pt mine va fi ultimul citroen cumparat din cauza dificultatii in a gasi probleme si a repara.
La volvo si audi nu am avut probleme din astea. Poate sunt eu mai dificil dar ma enerveaza la maxim cand ai vrea sa repari ceva dar nu stii ce.
-
- pasionat
- Mesaje: 588
- Membru din: Dum 04-Mar-2012 00:22
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen C5 III 2.0hdi Automat H3+ 100kw
- 2: Audi S5 V8 4.2FSI 260kw
Re: Jurnal de bord C5-2.0HDI Automat Comfort
Salutare baieti!
Am o nedumerire, cat ar trebui sa fie presiunea in roti pe 225/55/17? Eu am pe usa scris doar pentru 225/60/16 si anume 2.3 atm dar cred ca la 17 difera. Nu am cartea masinii sa ma uit.
Am o nedumerire, cat ar trebui sa fie presiunea in roti pe 225/55/17? Eu am pe usa scris doar pentru 225/60/16 si anume 2.3 atm dar cred ca la 17 difera. Nu am cartea masinii sa ma uit.
Re: Jurnal de bord C5-2.0HDI Automat Comfort
In mod normal 2.4 bari pe ambele punti. In cazul masinii incarcate 2.4 bari fata si 2.8 bari spate. Roata de rezerva 2.8 bari.
Sunt valorile scrise la mine pe stalp pentru anvelope 225/55R17.
Sunt valorile scrise la mine pe stalp pentru anvelope 225/55R17.
- kady28
- pasionat
- Mesaje: 1273
- Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
- 2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium
Re: Jurnal de bord C5-2.0HDI Automat Comfort
Cum zice @C0stin, 2.4 fata spate cu masina goala. La 2 bari pe spate m-a avertizat senzorul ca am o roata desumflata, i-am bagat 2.4 si a disparut eroarea.
-
- pasionat
- Mesaje: 588
- Membru din: Dum 04-Mar-2012 00:22
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen C5 III 2.0hdi Automat H3+ 100kw
- 2: Audi S5 V8 4.2FSI 260kw
Re: Jurnal de bord C5-2.0HDI Automat Comfort
Mersi baieti. Eu mergeam cu 2.3 ma duc sa mai suflu putin in roti 

-
- pasionat
- Mesaje: 588
- Membru din: Dum 04-Mar-2012 00:22
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen C5 III 2.0hdi Automat H3+ 100kw
- 2: Audi S5 V8 4.2FSI 260kw
Re: Jurnal de bord C5-2.0HDI Automat Comfort
Salutare colegi!
Am o neclaritate de cativa ani legata de discurile de frana si acum trebuie sa iau o decizie.
Companiile ce vand discuri de frana zic acum o grosime de nou si o grosime minima la discurile de frana. La C5-ul meu pe fata este 28mm de nou si 26mm grosimea minima. Eu am aprox 24.2mm si nu stiam de acest lucru, pana recent cand mi-a spus cineva dintr-un service.
Pana sa ajungem in era noua "informationala" eu stiam ca discurile se schimba atunci cand se ovalizeaza sau isi fac santuri. Discurile mele arata perfect si nu au nici un sant plus ca masina franeaza foarte foarte bine.
Voi ce ziceti/credeti?
Urmeaza revizia in Oct si nu stiu exact ce sa fac. Probabil ca o sa iau discuri noi dar nu vreau sa fiu nici pacalit de marketing-ul companiilor. De ex: si producatorii de ulei zic in SUA ca trebuie sa schimbi uleiul la 3000 mile.
Am o neclaritate de cativa ani legata de discurile de frana si acum trebuie sa iau o decizie.
Companiile ce vand discuri de frana zic acum o grosime de nou si o grosime minima la discurile de frana. La C5-ul meu pe fata este 28mm de nou si 26mm grosimea minima. Eu am aprox 24.2mm si nu stiam de acest lucru, pana recent cand mi-a spus cineva dintr-un service.
Pana sa ajungem in era noua "informationala" eu stiam ca discurile se schimba atunci cand se ovalizeaza sau isi fac santuri. Discurile mele arata perfect si nu au nici un sant plus ca masina franeaza foarte foarte bine.
Voi ce ziceti/credeti?
Urmeaza revizia in Oct si nu stiu exact ce sa fac. Probabil ca o sa iau discuri noi dar nu vreau sa fiu nici pacalit de marketing-ul companiilor. De ex: si producatorii de ulei zic in SUA ca trebuie sa schimbi uleiul la 3000 mile.
-
- pasionat
- Mesaje: 466
- Membru din: Sâm 31-Iul-2010 15:35
- Localitate: Carei
- Masina: Citroen C5 Exclusive, 163cp, cutie automata
- 3: Citroen C2 1.4HDi 90cp
Re: Jurnal de bord C5-2.0HDI Automat Comfort
Stiu sigur ca se schimba dupa un anumit numar de km si la o anumita grosime, dar nu stiu exact care e grosimea minima. Probabil e data si de fiecare producator de discuri, dar exemplul ce l-ai dat tu cu 28 mm nou si minim 26 mm cred ca e cam exagerat din partea lor, in cati km se consuma cei 2 mm? Pare cam mica toleranta.
- kady28
- pasionat
- Mesaje: 1273
- Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
- 2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium
Re: Jurnal de bord C5-2.0HDI Automat Comfort
Cand discul e uzat destul de mult formeaza o margine ascutita si santuri pe suprafata de contact.
Daca schimbi placutele si discurile au ceva uzura..placutele nu vor face contact pe toata suprafata discului si de aceea e bine sa faci cateva franari mai in lung..pana ce placutele se uzeaza dupa suprafata discului.
Cat despre cei 2 mm si mie mi se par cam exagerati daca discurile nu sunt ovalizate si nu simti vibratii la franare.
Pentru o viata cat mai lunga a placutelor si discurilor e bine sa folosesti frana de motor cat mai mult si in combinatie cu frana de urgenta.
Daca schimbi placutele si discurile au ceva uzura..placutele nu vor face contact pe toata suprafata discului si de aceea e bine sa faci cateva franari mai in lung..pana ce placutele se uzeaza dupa suprafata discului.
Cat despre cei 2 mm si mie mi se par cam exagerati daca discurile nu sunt ovalizate si nu simti vibratii la franare.
Pentru o viata cat mai lunga a placutelor si discurilor e bine sa folosesti frana de motor cat mai mult si in combinatie cu frana de urgenta.
-
- pasionat
- Mesaje: 588
- Membru din: Dum 04-Mar-2012 00:22
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen C5 III 2.0hdi Automat H3+ 100kw
- 2: Audi S5 V8 4.2FSI 260kw
Re: Jurnal de bord C5-2.0HDI Automat Comfort
Mersi de raspuns. Frana de motor lipseste la automata aproape de tot 
Franele tin foarte mult. Aceste placute au dus 50.000 km. Textar si TRW, au fost foarte bune. Dupa cum am zis, discul arata perfect si franeaza perfect. Ma mai gandesc daca sa il schimb sau nu. Oare pot ceda pistoanele de la sistemul de franare daca e discul prea subtire? Adica sa trebuiasca sa impinga placutele prea mult?

Franele tin foarte mult. Aceste placute au dus 50.000 km. Textar si TRW, au fost foarte bune. Dupa cum am zis, discul arata perfect si franeaza perfect. Ma mai gandesc daca sa il schimb sau nu. Oare pot ceda pistoanele de la sistemul de franare daca e discul prea subtire? Adica sa trebuiasca sa impinga placutele prea mult?
- kady28
- pasionat
- Mesaje: 1273
- Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
- 2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium
Re: Jurnal de bord C5-2.0HDI Automat Comfort
@lucianmarius, chiar daca discurile tale au ceva uzura cu placute noi nu este nici o problema. Poate doar in cazul in care lasi placutele sa se uzeze aproape de fier si abia atunci o sa iasa pistonul mai mult in afara dar nu cred ca cedeaza.
Oricum nu cred ca schimbi placutele cand chiar nu mai au aproape deloc "carne" pe ele.
Oricum nu cred ca schimbi placutele cand chiar nu mai au aproape deloc "carne" pe ele.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187771
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru florinmarchidanu