Achizitie C5

Forum de discutii generale despre Citroen C5 III (2008-prezent). Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica

lucianmarius
pasionat
Mesaje: 588
Membru din: Dum 04-Mar-2012 00:22
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen C5 III 2.0hdi Automat H3+ 100kw
2: Audi S5 V8 4.2FSI 260kw

Mesajde lucianmarius » Lun 23-Noi-2015 01:30

danny29 scrie:asa cu un mic resentiment fata de Citroen dar incepand de maine imi astept noua masina un Superb nou cu 4X4 cu 190 cp varianta Laurin&Klement, imi pare rau ca citroenul nu a mai scos nimic nou in varianta C5, DS5 e frumos dar este mic pt familie, am facut cu un C5 2009 2.0 hdi BVA 200000km in 3 ani si 2 luni fara mari costuri, tampoane, ventilator, radiator clima, schimb ulei in cutie de 3 ori, si o reconditionare de injectoare cu pompa de inalta/joasa, Citroenul isi merita bani sa vedem tractorasul astalalt ce face.


Misto masina, sper ca ai luat dsg-ul. Am facut test si inclinam catre superb cand am cumparat c5-ul in 2013 dar era pretul cu 50% mai mare pe SH pentru skoda si nu era cu 50% mai buna. Nou, fara ezitare, superb !

Intr-adevar trist ca nu a mai scos nimic Citroen, in Ro mi se pare ca sunt in cadere libera. Chiar caca imi place marca, pe viitor cred ca trebuie sa ma reorientez si eu pentru urmatoarea masina pe familie. As fi luat oricand un C5 3.0 hdi daca exista cu tractiune integrala si putin mai usor dar imi doresc degeaba.
Asa ca voi trece cred ca pe Allroad pe viitor sau un SUV de la Mercedes (ML/GL) ca creste familia :)

danny29
pasionat
Mesaje: 294
Membru din: Lun 23-Iul-2012 10:17
Localitate: ardeal

Mesajde danny29 » Lun 23-Noi-2015 07:07

nu este decat cu DSG in varianta aia, chiar le lipsesc celor de la Citroen o tractiune integrala nu porcaria aia de pe hibrid, sanatate si la o familie cat mai mare.

Avatar utilizator
james kilowatt
pasionat
Mesaje: 555
Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
Localitate: Europa
Masina: Citroen C1 1.0 Auto
2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD

Mesajde james kilowatt » Lun 23-Noi-2015 10:04

Sa stapanesti sanatos noua barja!

Eu cred ca 4x4 e inutil si chiar daunator pentru o berlina facuta pentru asfalt. Te ajuta in 0.01% din situatii (eu inca n-am avut vreodata nevoie de el de exemplu) insa e daunator in restul de 99.99% (greutate suplimentara, scade performantele, consum suplimentar, intretinere suplimentara, potentiale probleme in plus, etc). E doar o chestie de marketing din care castiga constructorul din schimbari de consumabile suplimentare la pret exagerat, nu consumatorul.

un 4x4 ajuta pe o masina inalta, cu unghiuri foarte bune de atac si degajare, etc. Ceea ce nu e cazul nici la superb nici la C5..

lucianmarius
pasionat
Mesaje: 588
Membru din: Dum 04-Mar-2012 00:22
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen C5 III 2.0hdi Automat H3+ 100kw
2: Audi S5 V8 4.2FSI 260kw

Mesajde lucianmarius » Lun 23-Noi-2015 20:16

james kilowatt scrie:Sa stapanesti sanatos noua barja!

Eu cred ca 4x4 e inutil si chiar daunator pentru o berlina facuta pentru asfalt. Te ajuta in 0.01% din situatii (eu inca n-am avut vreodata nevoie de el de exemplu) insa e daunator in restul de 99.99% (greutate suplimentara, scade performantele, consum suplimentar, intretinere suplimentara, potentiale probleme in plus, etc). E doar o chestie de marketing din care castiga constructorul din schimbari de consumabile suplimentare la pret exagerat, nu consumatorul.

un 4x4 ajuta pe o masina inalta, cu unghiuri foarte bune de atac si degajare, etc. Ceea ce nu e cazul nici la superb nici la C5..


Ai dreptate pentru majoritatea cazurilor.

In schimb la mine e altfel. Eu sunt pasionat de 2 lucruri: sporturi de iarna si masini. Pentru primul imi trebuie tractiune integrala tinand cont de drumurile pe unde ma bag. Am fost la Voineasa (langa Transalpina) anul trecut si mi-am cam dat cu zapada pana am iesit de acolo. Am casa in Petrosani, e depresiune si cand ninge in Bucuresti 10 cm acolo ninge 40 cm. Cand vizitez parintii este distractie. Alt lucru, la Audi, simt constant sistemul quattro in special pe asfalt ud, am acel feeling de siguranta si stabilitate suplimentar. Tragi de volan si accelerezi si iti face ce ii spui tu, nu ce vrea ea.

Pentru mine personal, un C5 cu tractiune integrala (NU 4x4) si motor 3.0 HDI ar fi exact ce mi-ar trebui pentru familia mea. Spatioasa, sigura, puternica si mi-ar da un confort suplimentar la drumuri lungi cand plec iarna. Actuala nu e nici puternica si nu am nici acel feeling de neoprit pe care ti-l da o masina cu tractiune integrala. Daca atunci cand esti singur / doar cu sotia si ramai cateva ore inzapezit o mai dregi , cu copilul nu iti permiti.

Dar la restul de 99.9 % din oameni, posibil sa fie doar moft.

danny29
pasionat
Mesaje: 294
Membru din: Lun 23-Iul-2012 10:17
Localitate: ardeal

Mesajde danny29 » Lun 23-Noi-2015 21:39

idem colegu lucianmarius si eu am mers pe principiu de siguranta plus eliminat un stres cand merg la ski, va multumesc colegi dar mai stau vreo 2-3 luni pe forumul asta ca dureaza de zici ca o face din ciocan si dalta,
referitor la consum da este o diferenta , cutie automata fara 4x4, 4.6 si cu 4x4, 4.9, este consumul mediu dat de producator la ambele.
probleme nu ma prea intereseaza acum ca am facut un fel de garantie suplimentara cu baieti din reprezentanta pana in 200000 km si 4 ani, dupa aia se termina leasingul si vine alta. referitor la consumabile, da trebuie sa schimb filtru haldex si uleiul la 60000 parca dar garantez ca merita toti bani ca eu sunt un sofer mai sportiv si ma mai risc cateodata, din cauza asta am luat si varianta dcc(dinamic chassis control) setezi sasiu,amortizoare in functie de condus, normal, confort, sport, eco, masina este destul de sportiva: in 7,6 secunde 100, este binisor comparativ cu C5 de acu cu 136 cai in 12 secunde parca.
nu neapărat ca la masina asta ii sta bine cu rulota dupa ea dar mai fac si treburi dintr-astea si 4x4 duce mai multe kg si este mai sigura pe drum cu rulota.

Avatar utilizator
james kilowatt
pasionat
Mesaje: 555
Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
Localitate: Europa
Masina: Citroen C1 1.0 Auto
2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD

Mesajde james kilowatt » Lun 23-Noi-2015 23:17

Atenție, 4x4 nu înseamnă siguranță sporita. Senzația de siguranță e una, siguranta reala e alta.

Diferența e clar de optica. Ori, optica vostra e cea mai buna. Însă nu pentru că argumentele sunt valabile, ci pentru ca pe banii voștri doar optica vostra contează. Fix din același motiv am și eu dreptate. Și e greu să fiu convins că greșesc atâta timp cât pana acum n-am rămas niciodată blocat de zăpadă deși nu cred că a fost vreo iarna sa nu merg la munte. Însă aveți dreptate, chiar și când nu-s eu de acord cu voi! :D

Personal și eu sunt pasionat de mașini... Sa zicem deocamdată pe jumătate. Pentru mine pasiunea asta însă înseamnă doua chestii : circuit, și mecanica făcută cu propria mânuță. La circuit m-am mai spurcat din când în când, însă mecanica am cam legat-o la gard de ceva ani de când mașinile au devenit imbacsite. Noroc de scuterele chinezești că aș fi uitat cum se tine surubelnita..
Iar pe circuit o mașină omologata pentru strada e un jalon pentru cele dedicate, chiar și dacă sunt triple ca putere fata de cazanele preparate.
Din motivul asta cumva nu mai leg mașina de zi cu zi de pasiunea pentru mașini. Jumătate din pasiune mi-o mai satisfac în care un we pe circuit, jumătatea ailaltă poate când o sa fiu suficient de burghez să-mi iau o mașină de colectie.... Iar de la mașina de strada vreau confort și siguranță si deoarece sport n-are cum să îmi ofere nici dacă-i dublez puterea și numărul de roti motoare :D

florin.rus
pasionat
Mesaje: 119
Membru din: Joi 09-Oct-2014 07:02
Localitate: Baia Mare
Masina: Citroen C5 Tourer 1,6 hdi
2: Toyota Auris
3: Nissan Pathfinder

Mesajde florin.rus » Mar 24-Noi-2015 09:09

Felicitari pentru masinile care vi le luati, eu acum am scapat de un 4x4 (Nissan Pathfinder) si mi-am luat c5. Vreau sa va spun ca nu am folosit 4x4 decat de vreo cateva ori, iarna desi tractiune spate permanent nu am avut nevoie sa cuplez 4x4, asa ca am renuntat la el pentru ca nu se justifica consumul si cheltuielile care le aveam cu acest tip de masina. In aprox trei saptamani am facut 2800 de km cu c5-ul si pot sa spun ca sunt multumit de masina, desi nu e ceea ce vreau eu, in sensul ca e motorul de 1,6l, dar sper ca in curand sa o dau si sa imi iau cel de 2l. 4x4 nu stiu daca o sa mai imi iau vreodata, eventual un Suzuki samurai sa am de mers pe dealuri, dar ca masina de familie in nici un caz.

iulian.arg
pasionat
Mesaje: 725
Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
Localitate: Iasi
Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6

Mesajde iulian.arg » Mar 24-Noi-2015 13:04

In cazul meu, garda ajustabila isi face toti banii. Iarna o las pe treapta cea mai de jos astfel incat sa nu intre prea multa zapada sub ea daca viscoleste. Cand vreau sa plec, o ridic pe penultima treapta si am plecat fara prea multe batai de cap.
Doar in cazuri extreme folosesc lanturi.
Am folosit lanturile anul trecut de Revelion cand am urcat pe Rarau cu 7 persoane in masina (luasem 3 persoane din 307-ul care se daduse batut dupa 500 m de urcare) in conditiile in care era o singura banda curatata cu lama si in rest zapada de 30-50 cm. Sus erau cateva pickup-uri si nelipsitele Vitara. A mea era cea mai insolita prezenta de pe acolo.
Insa recunosc ca mi-as fi dorit si eu o tractiune integrala pe C5. Ar fi fost chiar o masina completa.

lucianmarius
pasionat
Mesaje: 588
Membru din: Dum 04-Mar-2012 00:22
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen C5 III 2.0hdi Automat H3+ 100kw
2: Audi S5 V8 4.2FSI 260kw

Mesajde lucianmarius » Mar 24-Noi-2015 20:49

james kilowatt scrie:Atenție, 4x4 nu înseamnă siguranță sporita. Senzația de siguranță e una, siguranta reala e alta.

Diferența e clar de optica. Ori, optica vostra e cea mai buna. Însă nu pentru că argumentele sunt valabile, ci pentru ca pe banii voștri doar optica vostra contează. Fix din același motiv am și eu dreptate. Și e greu să fiu convins că greșesc atâta timp cât pana acum n-am rămas niciodată blocat de zăpadă deși nu cred că a fost vreo iarna sa nu merg la munte. Însă aveți dreptate, chiar și când nu-s eu de acord cu voi! :D

Personal și eu sunt pasionat de mașini... Sa zicem deocamdată pe jumătate. Pentru mine pasiunea asta însă înseamnă doua chestii : circuit, și mecanica făcută cu propria mânuță. La circuit m-am mai spurcat din când în când, însă mecanica am cam legat-o la gard de ceva ani de când mașinile au devenit imbacsite. Noroc de scuterele chinezești că aș fi uitat cum se tine surubelnita..
Iar pe circuit o mașină omologata pentru strada e un jalon pentru cele dedicate, chiar și dacă sunt triple ca putere fata de cazanele preparate.
Din motivul asta cumva nu mai leg mașina de zi cu zi de pasiunea pentru mașini. Jumătate din pasiune mi-o mai satisfac în care un we pe circuit, jumătatea ailaltă poate când o sa fiu suficient de burghez să-mi iau o mașină de colectie.... Iar de la mașina de strada vreau confort și siguranță si deoarece sport n-are cum să îmi ofere nici dacă-i dublez puterea și numărul de roti motoare :D


E diferenta clara intre 4x4 si tractiune integrala. Nu exista argument pertinent de ce ar fi mai sigura o tractiune spate sau fata in locul uneia integrale. Este simplu, in curba la accelerare, una subvireaza (cea fata) iar cealalta supravireaza (cea cu tractiune spate)
Este vorba de elemente de baza in ale sofatului. C5 are un caracter subvirator foarte puternic din cauza greutatii ridicate fata, ampatamentului scurt si tractiunea fata.
http://m.auto-bild.ro/headline/subvirar ... 41861.html

La sistemele cu tractiune integrala permanenta eficienta, nu se intampla aceste fenomene.
Trebuie experimentat fiecare tip de masina pentru a cedea clar diferentele. Pt mine SINGUR in masina prefer spate sau integrala, cu masina plina prefer fata sau integrala deoarece vitezele folosite difera.

In consecinta EU as cumpara oricand o masina cu tractiune integrala in RO in locul uneia cu tractiune fata/spate. Diferentele de cost la intretinere sunt un mit sau sunt atat de mici incat nici nu merita mentionate.
De asemenea, recomand tuturor lucrul acesta.

Nu vorbim de 4x4, nu au ce cauta in aceasta discutie.

Avatar utilizator
james kilowatt
pasionat
Mesaje: 555
Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
Localitate: Europa
Masina: Citroen C1 1.0 Auto
2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD

Mesajde james kilowatt » Mar 24-Noi-2015 21:57

Integrala nu te ajuta sa intri în viraje mai tare. Te ajuta doar sa ieși din ele, cu condiția sa știi ce faci. Și nici nu are prea mare legătură caracterul supra sau sub virator al unei mașini cu tipul de tracțiune. Asta depinde de distribuția de mase și de geometrie.
Majoritatea mașinilor de strada sunt subviratoare, chiar și cele awd sau rwd. Motivul e unul destul de simplu : subvirarea se corectează prin frânare (chiar și de motor, sau impusa de esp), adică fix reacția majorității șoferilor care simt ca scăpa controlul (iau piciorul de pe accelerație și eventual frânează, iar în cazul subvirarii e manevra corecta, însă în cazul unei supravirari ar fi rețeta dezastrului) . Partea mai puțin instinctiva e sa reducă și bracajul volanului, pe care probabil o fac puțini însă deh, nu toată lumea e un schumacher. Însă mult mai putini au nervii suficient de tari sa calce accelerația ca sa corecteze o supravirare când scăpa haturile...

C5-ul ala cu ampatament scurt și masa mare, mai ales pusa în consola fata tot sub virator ar fi orice i-ai face, chiar și dacă l-ai face awd sau chiar rwd. I-ai putea schimba eventual caracterul modificând geometria și suspensia însă probabil rezultatele pe skidpad ar fi și mai proaste... Dacă vrei să-l faci cu adevărat agil trebuie să-i muti masele de la extremități spre mijloc, și să-i mărești ampatamentul... Adică n-ar mai fi c5 ci un supercar cu motor central :D

lucianmarius
pasionat
Mesaje: 588
Membru din: Dum 04-Mar-2012 00:22
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen C5 III 2.0hdi Automat H3+ 100kw
2: Audi S5 V8 4.2FSI 260kw

Mesajde lucianmarius » Mar 24-Noi-2015 22:57

Let's agree to disagree.

Intre o masina fata si integrala, EU integrala as cumpara pentru RO. Pana la dovada ca fac ceva gresit raman asa .punct

https://www.youtube.com/watch?v=wdiF-BxPSH0

Avatar utilizator
james kilowatt
pasionat
Mesaje: 555
Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
Localitate: Europa
Masina: Citroen C1 1.0 Auto
2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD

Mesajde james kilowatt » Mie 25-Noi-2015 13:31

Eu am spus de la început ca pe banii tai, ai întotdeauna dreptate :) fiecare e liber să-și aleagă preferințele și criteriile. Nu s-a pus in niciun moment problema unei alegeri "gresite".
Discuția legata de comportament și alte alea sunt pur academice, și n-au nicio legătură cu preferințele fiecăruia.

Clipurile făcute de ziariști nu dovedesc nimic. Eu era sa ma fac muci cu un Hyundai getz care a supravirat, deși e fwd cu distribuția de mase a unui ciocan. Și unul dintre apropiați chiar și-a făcut muci bmw-ul care a subvirat. Orice mașina poate avea orice comportament dacă ții neapărat. Oricum, discuțiile academice, ca și Clipurile de pe iutub sunt egale cu zero. La masini (si la politica, sau gagici :D ) toti suntem experti de nivel mondial, si nimeni n-a invatat vreodata nimic ascultandu-i pe altii. Mult mai instructiv e sa ieși într-o parcare goala și sa experimentezi (cu masinile, nu neaparat si cu gagicile!!) pe propria piele, dacă circuitul e prea departe...

Eu personal sunt convins ca alegerea unei masini (sau gagici, ca tot le-am bagat in discutie) e pur emotionala, inclusiv in ceea ce ma priveste. Iar ratiunea nu foloseste decat ca sa ne gasim justificari dupa ce alegerea a fost facuta de emisfera cealalta (aia de jos, de sub centura) a creierului. Iar industria e absolut constienta de asta si profita la maxim de tendinta asta.

danny29
pasionat
Mesaje: 294
Membru din: Lun 23-Iul-2012 10:17
Localitate: ardeal

Mesajde danny29 » Joi 26-Noi-2015 23:07

Nu va mai contraziceti, oricine soune ca o masina e mai buna tractiune fata/sapte decat una integrala inseamna ca nu ii sofer, va dau un simplu exemplu, la ora 15 astazi am plecat din Tg mures, catre localitatea corbu HR ningea toate bune si frumoase drumu ud dar curat de zapada, dupa ce trec de Toplita catre Borsec in zona aia de deal parca ii zice creanga drumul necuratat nu sare nimic, viteza maxima de deplasare 20-30 km la h, cum ma dadeam la masina fugea de bot unde vroia ea, anul trecut cam in aceeasi conditii urcam cu dusterul 4x4 pe auto nu cu blocare de cardan mergeam cu 60-70 fara nici un stres, nu va mai contraziceti decat cand aveti ceva concret si vreau sa va zic ca am cam jucat ping pong in mintea mea cu valoarea care o dadeam pe skoda si thanks to black fiday am reusit sa platesc avansul la un E250 4matic si miercuri il ridic de la Reprezentanta, diferenta de 10%

Avatar utilizator
james kilowatt
pasionat
Mesaje: 555
Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
Localitate: Europa
Masina: Citroen C1 1.0 Auto
2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD

Mesajde james kilowatt » Vin 27-Noi-2015 08:40

Daaa, iar eu am trecut ieri cu scuterul cu tracțiune pe o roata acolo unde anul trecut erau blocate 3 sau 4 Porsche Cayenne awd. Iar azi de-al dracului încerc și cu bicicleta cu tracțiune animala.

Mai bine zi cum e cu e250-ul ala cu 10% mai mult decât superbul, ca m-ar interesa și pe mine. Asta chiar e o informație utila. Eu ma gândeam de fapt la un c, însă chiar și asa tot nu prea îmi iese...

lucianmarius
pasionat
Mesaje: 588
Membru din: Dum 04-Mar-2012 00:22
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen C5 III 2.0hdi Automat H3+ 100kw
2: Audi S5 V8 4.2FSI 260kw

Mesajde lucianmarius » Vin 27-Noi-2015 20:26

james kilowatt scrie:Daaa, iar eu am trecut ieri cu scuterul cu tracțiune pe o roata acolo unde anul trecut erau blocate 3 sau 4 Porsche Cayenne awd. Iar azi de-al dracului încerc și cu bicicleta cu tracțiune animala.

Mai bine zi cum e cu e250-ul ala cu 10% mai mult decât superbul, ca m-ar interesa și pe mine. Asta chiar e o informație utila. Eu ma gândeam de fapt la un c, însă chiar și asa tot nu prea îmi iese...


Nu cumva ai vrut sa iti iei skoda superb 4 motion, nu ai luat-o si acum incerci sa ne convingi pe toti, inclusiv pe tine ca a fost decizia buna? :D

Nu ma lua in serios pentru ca glumesc :D


Înapoi la “Citroen C5 III”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187775
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11819
    Cel mai nou membru Tudoo