Pagina 4 din 4

Scris: Joi 14-Ian-2010 08:34
de alex21iasi
Tudor.Oprea scrie:Deci sa inteleg ca butonul sport doar intareste suspensia, nu o si coboara? Sau asta doar pana in 100?


Modul SPORT nu face ca masina sa coboare ci doar intareste suspensia, devenind mai ferma, mai rigida...
Nu am incercat la viteze peste 110 sa apas butonul de coborare... dar cred ca deja era coborata... am sa verific cu prima ocazie cand ies cu masina din oras.
Ideea e ca Hydractive III+ este un sistem automat care tine cont in primul rand de calitatea drumului si de modul de condus al soferului. In cazul drumurilor proaste cu vit pana in 40km/h o urca si la vit peste 110km/h daca starea drumului e buna (fara denivelari, gropi... :) ) o coboara.
Modul sport poate fi folosit in orice conditii... cred... (nu prea il folosesc in oras, nu are rost, nu e acelasi confort) - sunt curios daca iese automat de pe sport in momentul in care rulezi pe un drum prost si masina se ridica automat.... am sa verific si asta...
Imi dai idei... :lol:

Scris: Joi 14-Ian-2010 09:25
de alex21iasi
Hydractive III+ este aceeasi suspensie adaptata de pe Citroen C6.
Aveti aici un filmulet si unele explicatii:
http://www.youtube.com/watch?v=dz3ovS6Qi0w&NR=1

De la Top Gear, Citroen C6 vs. bmw 5: cursa de cai
http://www.youtube.com/watch?v=EAMnDF3ismQ
:)

Scris: Joi 14-Ian-2010 19:33
de Tudor.Oprea
Imi place masina asta. Poate mai putin manetele alea cretine de semnalizare si stergatoare care sunt la fel ca pe un 206 din 1998. Cum ti se pare ca si comportament fata de 406 spre exemplu (vad la tine in semnatura)? Am condus si eu 406, am unul in familie si mi s-a parut excelent chiar si dupa atatia ani de la lansare?! Passat ai condus? Noul Accord? Ai putea sa faci o comparatie?

Eu am facut spre ex o comparatie directa cu 407 pe care l-am condus foarte mult timp pe cand lucram la Peugeot. C5 mi s-a parut la ani lumina fata de 407 desi impart acelasi sasiu, motoare, etc. Ma refer aici la tinuta de drum, stabilitate si confort adica. 407-le cu 2.0 HDi mi s-a parut mai sprinten atat la plecarea de pe loc cat si in reprize de acceleratie mai violente, dar diferentele nu m-au deranjat foarte mult.

"Specialistii" spun prin diverse clipuri din astea de pe youtube cum ca suspensia metalica ar fi mai potrivita pentru un condus mai agresiv (mai alert sa zicem) pentru ca iti ofera un feedback mai bun din partea carosabilului. Mie personal mi-au placut amandoua tipuri de suspensie. Imi pare rau ca nu am avut prea mult timp la dispozitie cu H3+ atat cat sa-mi fac o idee clara. In momentul asta, daca as avea bani de un C5 probabil as alege suspensia clasica, cred eu ca e mai fiabila in timp. Spun asta din punctul de vedere al unui necunoscator in ale Citroenului :D

Sper sa nu te deranjeze intrebarile, am sa urmaresc topicul tau pentru ca ma intereseaza foarte mult modelul! :)

Scris: Vin 15-Ian-2010 09:15
de alex21iasi
Hai sa le luam pe rand...
1.Legat de "manetele" la care te referi... sunt identice ca design ca cele mai vechi, de pe toate modelele PEUG, la 406 sunt la fel, si la 307 (am avut unul).
Da, sunt cam acelasi design si concept dar e mai mult decat evident ca difera un pic ca functii si (sper) probabil ca durabilitate. Mie unul , ca parere personala chiar imi plac.
Ca noutate la semnalizator exista:
-functia de semnalizare pe autostrada (doar impingi un pic si semnalizeaza de 3 ori stanga sau dreapta - functi nedisponibila pe 406 de ex.)
-schimbarea modalitatii de faruri AUTO care a fost mutata de pe maneta- stergatoare unde era un buton care se apasa 3 sec in capatul ei, pe maneta de semnalizare...
-oricum se simt modificari de constructie a pieselor interioare care formeaza ansamblul.
La 406 se rupsese mecanismul interior dupa vreo 60.000km, si ca sa-l schimbi trebuia sa schimbi toata piesa ce continea semnalizatorul si maneta de stergatoare... tot... si cam scump... trebuia sa-l pui cu mana in pozitia neutra, nu mai revenea la loc semnalizatorul.

2.Legat de comparatia cu 406, parerile mele sunt:
406-ele a fost o masina foarte reusita zic eu (si nu numai eu), em am cumparat una noua in 2001. Din puctul de vedere al motorizarii, 2.0 HDi de 110CP, cu toate optiunile, dar fara piele. La acel moment era o motorizare mai mult decat rezonabila, in comparatie de ex cu passat care avea 1.9 de 90, 105 si 130 CP(parca).
Pot spune ca nu am avut nicio problema cu aceasta masina, o am si acum, are vreo 80000km.
Legat de comportament rutier, 406 este o masina care pune accent pe confort si nu pe sportivitate. In comparatie cu ce era atunci pe piata... concurenta nu prea auzise de suspensia spate independenta de ex... te poti interesa. Deci nu cred ca mai are rost sa-ti spun ca era mult mai confortabila decat un passat.

3.C5 este intradevar la cativa ani in fata lui 407. Imi place ca folosesti expresia folosita si de cei care mi-au vandut masina si care cunosc si PEUG si Citroen... stii tu ce vreau sa spun. Nu stiu daca platforma e aceeasi, e posibil sa gresesti un pic aici: ampatamentul lui C5 e mai mare cu 9cm, latimea C5 intre1584-1587mm, 407:1552mm, deci cred ca e alt sasiu (asa cum ii spui tu). Motoarele sunt aceleasi.
Legat de faptul ca 407 2.0hdi e mai sprinten decat un c5... depinde de care c5, ce motorizare ai condus... Eu le consider cam identice. Si chiar un 2.2 hdi de 173CP fata de un 2.0 hdi de 143CP nu e prea mare dif la 0-100km/h. Diferentele se vad in mers, la depasiri, la 2.2 cuplul e mult mai jos disponibil, etc. Acolo se vad cei 30cp in plus.

4.Legat de comparatia unu C5 cu H3+ cu un passat... nici nu vreau sa ma obosesc sa spun.
Referitor la noul accord... care de fapt e vechiul accord cu un facelift... nu stiu, depinde la ce te referi... dupa mine motorul Honda 2.2 de 140cp A FOST SI ESTE UN FAS TOTAL. parerea mea.
Depinde si ce vrei de la o masina.
Daca vrei: CONFORT si LINISTE iti cumperi C5... vei avea parte.
Daca vrei : SPORT mergi si cumpara o masina sport... (nu A4 sau nu stiu ce accord... :) ).

Conceptia mea este in felul urmator. O masina de aceasta clasa trebuie sa iti ofere confort, silentiozitate, siguranta. Ei bine C5 este o asemenea masina.
Cine vrea sport sa-si ia o masina sport.

As rezuma in felul urmator:
Puncte forte: confort, silentiozitate, eleganta, gadget, design (si ext si int)
Puncte slabe: poate masa masinii prea mare (dar are in plus H3+)

Sper sa nu fie prea lung mesajul... oricum as mai avea multe de spus (dar s-ar putea sa fiu un pic subiectiv. :oops: )

Scris: Mie 20-Ian-2010 14:37
de alex21iasi
Noutati...
Din pacate consumul inregistrat este undeva la 14-15 l/100km... distante foarte mici parcurse si stat la relanti pt incalzire, dezaburire, dezghet.
Cred ca e normal totusi daca distantele pe care ma deplasez (ca medie) sunt in jur de 1-1.5 km cam de 3-5 ori pe zi. (sa nu ma intrebati de ce nu merg pe jos :oops: )
Ce spuneti???

Scris: Joi 21-Ian-2010 09:59
de cataony
salut,

la C5-ul meu tot Exclusive 2.2 hdi eu am acum 8.6l consum mediu pe 3000 km (nov 2009 - ian 2010), mers cam 50:50 urban:extraurban.
Ce-i drept locuind in Pitesti e mai liber drumul prin oras. Am observat ca, pe vremea asta (-10 grade) abia dupa 10-15 km incepe sa isi intre in parametri motorul si e normal sa ai acel consum pe distante f scurte. Si eu eram ingrijorat de aspectul asta, dar m-am linistit cand am aflat ca toti producatorii dau consumul in conditii ideale: motorul cald, masina doar cu sofer, condusa moderat fara reprize sportive. Sunt de parere ca se pot atinge consumurile din cartea tehnica daca sunt intrunite aceste conditii.

Scris: Lun 25-Ian-2010 08:59
de alex21iasi
A venit gerul la iasi...
Azi dimineata am pornit masina (prima cheie, din prima...), pe bord imi arata -23 grade dimineata la 8. Probabil ca temp in timpul noptii a fost -26.
Frig tare.
Am alimentat vineri de la OMV cu Alpin Diesel, 4,32lei/litru... OMV se lauda cu pornire la -35 grade... eu nu prea cred, la mine a fost la limita.
A facut destul de urat motorul primele 3-4 secunde, am zis ca se ineaca sau ca pocneste ceva la el, cam nasol :cry:
Dar a mers.
Stiu ca e normal la diesel cand e frig sa se intample ceva, ma intreb daca motorina e OK (ar trebui sa fie dar cine stie...).
Pe la voi cum e? Ati pornit masinile pe frigul asta? Ati alimentat cu motorina tip alpin sau normala? A inghetat motorina folosita de voi?
Stiu ca TOP euro diesel - petrom si OMV sprint diesel (e acelasi produs de fapt OMV-petrom) au temperatura limita de filtrabilitate pentru iarna la clasa F la -20grade. Singura motorina mai de "iarna" e alpin diesel de la omv. VOI CE STITI? Ce folositi pe vremea asta? (nu vreau o discutie generala despre carburanti, vreau sa stiu cum a fost la voi, ce ati pus , cat de frig era si cum a functionat pornirea).

Scris: Lun 25-Ian-2010 10:58
de PEDROS69
Alpin diesel, pornit din prima totusi dupa o tura in plus de invartit motorul fata de pornirile de "vara", aceleasi zgomote puternice de diesel care "trosneste" in primele secunde, ce nu se potriveste: temperatura -16 astazi 25.01.2010 in Bucuresti.

Scris: Vin 05-Mar-2010 08:56
de alex21iasi
Din punctul meu de vedere acest subiect este inchis.

Succes tuturor.