Jurnal de bord C5-2.0HDI Automat Comfort
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
-
- pasionat
- Mesaje: 588
- Membru din: Dum 04-Mar-2012 00:22
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen C5 III 2.0hdi Automat H3+ 100kw
- 2: Audi S5 V8 4.2FSI 260kw
Am schimbat 2 tampoane la motor ca nu imi placea cum trepida la relanti si se simtea cand schimba viteze.
Foarte mare schimbarea. Trebuia sa il schimb si pe al 3-lea cel de la cutie mecanicul mi-a zis ca arata bine si ca il schimb degeaba dar o sa il schimb ca se simte o mica trepidatie cand bag in R.
In rest, se merita la maxim investitia. La relanti nu se simte daca e pornita sau oprita masina.
Foarte mare schimbarea. Trebuia sa il schimb si pe al 3-lea cel de la cutie mecanicul mi-a zis ca arata bine si ca il schimb degeaba dar o sa il schimb ca se simte o mica trepidatie cand bag in R.
In rest, se merita la maxim investitia. La relanti nu se simte daca e pornita sau oprita masina.
- altair4819
- simpatizant
- Mesaje: 99
- Membru din: Joi 29-Noi-2012 22:42
- Localitate: Bucuresti
- Masina: C5 III, 2.0 HDI 100kW, automata
-
- pasionat
- Mesaje: 588
- Membru din: Dum 04-Mar-2012 00:22
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen C5 III 2.0hdi Automat H3+ 100kw
- 2: Audi S5 V8 4.2FSI 260kw
-
- pasionat
- Mesaje: 588
- Membru din: Dum 04-Mar-2012 00:22
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen C5 III 2.0hdi Automat H3+ 100kw
- 2: Audi S5 V8 4.2FSI 260kw
Plin de curiozitate despre ce au schimbat la facelift si cum se simte un C5 nou, astazi am facut un test drive. 2.0hdi 160 cp hidramat H3+. Masina avea 7 km la bord, e pentru prima oara cand conduc o masina direct din fabrica.
Cei 20 cp in plus nu i-am simtit deloc.
Am vrut sa vad daca se merita sa dai banii pe o masina noua , sau daca se merita masina 20-40000km premium, Audi, BMW, Mercedes.
(Varianta seduction = comfort fara facelift ) era 32000 eur cu xenon si navi, reducere 8000 eur si iti mai dadeau inca 1000 eur reducere pentru remat = masina premium SH 20-40000km (ex A4 2.0TFSI 211 cp, Mercedes c250 cp 4Matic 204 cp, etc)
Acum ca am facut testul , grea decizia.
Interesant cum se simte masina cand totul este nou in ea.
Oare cat timp o sta asa?
Accelerezi, retrogradezi, faci ce vrei cu motorul si nu se simte nimic inauntru, nici o trepidatie, nimic. Foarte frumos inchegata masina. Oare poti aduce un SH la starea aia?
Cutia schimba cam brut, ciudat, poate dupa rodaj se mai lasa dar se simtea cam tare schimbul de viteze, la mine doar dintr-a 3-a intr-a 4-a se simte putin in rest lin ca apa.
La cea noua se simtea la fel in toate.
Cei 20 cp in plus nu i-am simtit deloc.
Am vrut sa vad daca se merita sa dai banii pe o masina noua , sau daca se merita masina 20-40000km premium, Audi, BMW, Mercedes.
(Varianta seduction = comfort fara facelift ) era 32000 eur cu xenon si navi, reducere 8000 eur si iti mai dadeau inca 1000 eur reducere pentru remat = masina premium SH 20-40000km (ex A4 2.0TFSI 211 cp, Mercedes c250 cp 4Matic 204 cp, etc)
Acum ca am facut testul , grea decizia.
Interesant cum se simte masina cand totul este nou in ea.
Oare cat timp o sta asa?
Accelerezi, retrogradezi, faci ce vrei cu motorul si nu se simte nimic inauntru, nici o trepidatie, nimic. Foarte frumos inchegata masina. Oare poti aduce un SH la starea aia?
Cutia schimba cam brut, ciudat, poate dupa rodaj se mai lasa dar se simtea cam tare schimbul de viteze, la mine doar dintr-a 3-a intr-a 4-a se simte putin in rest lin ca apa.
La cea noua se simtea la fel in toate.
-
- pasionat
- Mesaje: 588
- Membru din: Dum 04-Mar-2012 00:22
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen C5 III 2.0hdi Automat H3+ 100kw
- 2: Audi S5 V8 4.2FSI 260kw
Saptamana trecuta marti dimineata mergeam cu masina si la o plecare de pe loc imi schimba masina a 5-a, incepe sa tremure toata si imi da Gearbox Fault. Am tras cumva cumva pe dreapta, am oprit-o imediat, am trimis-o pe platforma la service.
Schimbat 2 senzori la motor (unul de turatie si unul nu mai stiu) si regulatorul de pe pompa de inalta presiune. Problema pare rezolvata. Cost 1160 lei.
A disparut zgomotul tare ce se auzea de la motor, acel zgomot metalic de care s-a mai vorbit pe aici pe forum, scuzandu-se ca nu stiu ce tip de injectoare sunt si ca este normal. Nu este deloc normal, accelerearea trebuie sa fie liniara, fara nici un sunet accentuat absolut deloc.
Bafta!
Schimbat 2 senzori la motor (unul de turatie si unul nu mai stiu) si regulatorul de pe pompa de inalta presiune. Problema pare rezolvata. Cost 1160 lei.
A disparut zgomotul tare ce se auzea de la motor, acel zgomot metalic de care s-a mai vorbit pe aici pe forum, scuzandu-se ca nu stiu ce tip de injectoare sunt si ca este normal. Nu este deloc normal, accelerearea trebuie sa fie liniara, fara nici un sunet accentuat absolut deloc.
Bafta!
- altair4819
- simpatizant
- Mesaje: 99
- Membru din: Joi 29-Noi-2012 22:42
- Localitate: Bucuresti
- Masina: C5 III, 2.0 HDI 100kW, automata
-
- pasionat
- Mesaje: 588
- Membru din: Dum 04-Mar-2012 00:22
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen C5 III 2.0hdi Automat H3+ 100kw
- 2: Audi S5 V8 4.2FSI 260kw
altair4819 scrie:lucianmarius scrie: [...] regulatorul de pe pompa de inalta presiune [...]
Mai tii minte cat a costat regulatorul de pe pompa de inalta presiune (din totalul reparatiilor)?
LE: ...si apropo, la ce service mergi tu cu ea?
485 lei a fost regulatorul.
Ma poti suna pe 740.236.583 sa iti explic unde e service-ul.
-
- pasionat
- Mesaje: 588
- Membru din: Dum 04-Mar-2012 00:22
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen C5 III 2.0hdi Automat H3+ 100kw
- 2: Audi S5 V8 4.2FSI 260kw
La penultima operatiune cu tamponul motor, am schimbat si un burduf planetara dreapta. In timpul operatiunii a curs putin ulei din cutie. Culoarea uleiului era maro-negru. Am facut niste cautari pe internet si din ce am gasit, uleiul pentru AW TF 80 SC este de culoare rosie. Acum incept sa imi pun semne de intrebare pentru ca nu imi pica bine sa stiu ca este ceva uzat in masina si ca merg asa cu el.
De asemenea la retrogadari ale vitezei, special din a 4-a intra-a 3-a, turometrul nu sta fix, se misca in sus si in jos 100-200 rpm dupa retrogadare,parca nu ar sti ce sa faca, de 1-2 ori pana sa se fixeze, NU tot timpul in 1/4 cazuri in medie.
Am sa incerc sa filmez sa pun aici un video.
Stiti ceva de asta, la voi cum este?
De asemenea la retrogadari ale vitezei, special din a 4-a intra-a 3-a, turometrul nu sta fix, se misca in sus si in jos 100-200 rpm dupa retrogadare,parca nu ar sti ce sa faca, de 1-2 ori pana sa se fixeze, NU tot timpul in 1/4 cazuri in medie.
Am sa incerc sa filmez sa pun aici un video.
Stiti ceva de asta, la voi cum este?
- altair4819
- simpatizant
- Mesaje: 99
- Membru din: Joi 29-Noi-2012 22:42
- Localitate: Bucuresti
- Masina: C5 III, 2.0 HDI 100kW, automata
lucianmarius scrie:La penultima operatiune cu tamponul motor, am schimbat si un burduf planetara dreapta. In timpul operatiunii a curs putin ulei din cutie. Culoarea uleiului era maro-negru. Am facut niste cautari pe internet si din ce am gasit, uleiul pentru AW TF 80 SC este de culoare rosie. Acum incept sa imi pun semne de intrebare pentru ca nu imi pica bine sa stiu ca este ceva uzat in masina si ca merg asa cu el.
De asemenea la retrogadari ale vitezei, special din a 4-a intra-a 3-a, turometrul nu sta fix, se misca in sus si in jos 100-200 rpm dupa retrogadare,parca nu ar sti ce sa faca, de 1-2 ori pana sa se fixeze, NU tot timpul in 1/4 cazuri in medie.
Am sa incerc sa filmez sa pun aici un video.
Stiti ceva de asta, la voi cum este?
Legat de comportamentul la schimbarea vitezelor, eu nu am intalnit ce ai descris tu; la mine cand bag in R uneori pare sa zvagneasca asa putin si uneori, daca merg "la consum" se chinuie cand schimba din 3 in 4 (nu "buseste", insa nu e lin, si doar daca e masina rece).
Stiu ca am mai discutat si in trecut despre asta (si nu a iesit nimic) insa daca vrei, putem sa ne vedem si sa ne comparam comportamentul masinutelor.
Oricum, indiferent de simptom, daca nu il aveai de la inceput, inseamna ca a aparut o modificare pe undeva.
Daca face mai des dupa ce mergi un timp cu ea (adica dupa ce se incalzeste) atunci cel mai probabil uleiul e vinovat.
Legat de uleiul de transmisie si eu stiu ca trebuie sa fie rosu, iar daca i se schimba culoarea, teoretic (din ce am auzi), trebuie inlocuit.
In manualul de utilizare scrie ca la acest model de cutie nu este necesara mentenanta INSA alte surse spun ca ar trebui schimbat periodic uleiul din cutie. Nu stiu ce sa zic...
Cred ca daca il inlocuiesti cu un ulei de calitate SI nu iti scapa baietii de la service "gunoaie" in cutie ar trebui sa ii faca bine.
In cutie intra cam 7 litri, insa pe la supapele ei nu poti sa inlocuiesti mai mult de 4 litri la o tura, deci schimbul se face treptat (faci vreo 3 schimburi ca sa se inlocuiasca complet, deci 10 - 12 litri trebuie sa cumperi; la reprezentanta un litru costa 272 de lei... deci nu e ieftin).
Disclaimer: toate aceste informatii sunt adunate de pe ici-colo, posibil sa se fi strecurat si niste neadevaruri printre ele.
Oricum, te rog sa ne tii la curent cu evolutia lucrurilor.
Spor!
-
- pasionat
- Mesaje: 588
- Membru din: Dum 04-Mar-2012 00:22
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen C5 III 2.0hdi Automat H3+ 100kw
- 2: Audi S5 V8 4.2FSI 260kw
altair4819 scrie:lucianmarius scrie:La penultima operatiune cu tamponul motor, am schimbat si un burduf planetara dreapta. In timpul operatiunii a curs putin ulei din cutie. Culoarea uleiului era maro-negru. Am facut niste cautari pe internet si din ce am gasit, uleiul pentru AW TF 80 SC este de culoare rosie. Acum incept sa imi pun semne de intrebare pentru ca nu imi pica bine sa stiu ca este ceva uzat in masina si ca merg asa cu el.
De asemenea la retrogadari ale vitezei, special din a 4-a intra-a 3-a, turometrul nu sta fix, se misca in sus si in jos 100-200 rpm dupa retrogadare,parca nu ar sti ce sa faca, de 1-2 ori pana sa se fixeze, NU tot timpul in 1/4 cazuri in medie.
Am sa incerc sa filmez sa pun aici un video.
Stiti ceva de asta, la voi cum este?
Legat de comportamentul la schimbarea vitezelor, eu nu am intalnit ce ai descris tu; la mine cand bag in R uneori pare sa zvagneasca asa putin si uneori, daca merg "la consum" se chinuie cand schimba din 3 in 4 (nu "buseste", insa nu e lin, si doar daca e masina rece).
Stiu ca am mai discutat si in trecut despre asta (si nu a iesit nimic) insa daca vrei, putem sa ne vedem si sa ne comparam comportamentul masinutelor.
Oricum, indiferent de simptom, daca nu il aveai de la inceput, inseamna ca a aparut o modificare pe undeva.
Daca face mai des dupa ce mergi un timp cu ea (adica dupa ce se incalzeste) atunci cel mai probabil uleiul e vinovat.
Legat de uleiul de transmisie si eu stiu ca trebuie sa fie rosu, iar daca i se schimba culoarea, teoretic (din ce am auzi), trebuie inlocuit.
In manualul de utilizare scrie ca la acest model de cutie nu este necesara mentenanta INSA alte surse spun ca ar trebui schimbat periodic uleiul din cutie. Nu stiu ce sa zic...
Cred ca daca il inlocuiesti cu un ulei de calitate SI nu iti scapa baietii de la service "gunoaie" in cutie ar trebui sa ii faca bine.
In cutie intra cam 7 litri, insa pe la supapele ei nu poti sa inlocuiesti mai mult de 4 litri la o tura, deci schimbul se face treptat (faci vreo 3 schimburi ca sa se inlocuiasca complet, deci 10 - 12 litri trebuie sa cumperi; la reprezentanta un litru costa 272 de lei... deci nu e ieftin).
Disclaimer: toate aceste informatii sunt adunate de pe ici-colo, posibil sa se fi strecurat si niste neadevaruri printre ele.
Oricum, te rog sa ne tii la curent cu evolutia lucrurilor.
Spor!
La radacini militari este 197 lei litrul. Tu cati km ai pe masina? Comportamentul masinilor noastre cred ca e similar cu ezitarea intr-a 3-a -> a 4-a cand e uleiul rece. La mine face prima oara asa, apoi a 2-a oara mai putin si apoi deloc, parca ajunge ulei in cutie bine, sper sa nu zic vreo prostie. Oricum o sa ma documentez pe culoarea uleiului. Din ce am mai citit, maron-negru este uleiul ars, nu e normal sa fie asa in cutie.
- altair4819
- simpatizant
- Mesaje: 99
- Membru din: Joi 29-Noi-2012 22:42
- Localitate: Bucuresti
- Masina: C5 III, 2.0 HDI 100kW, automata
lucianmarius scrie:La radacini militari este 197 lei litrul. Tu cati km ai pe masina? Comportamentul masinilor noastre cred ca e similar cu ezitarea intr-a 3-a -> a 4-a cand e uleiul rece. La mine face prima oara asa, apoi a 2-a oara mai putin si apoi deloc, parca ajunge ulei in cutie bine, sper sa nu zic vreo prostie. Oricum o sa ma documentez pe culoarea uleiului. Din ce am mai citit, maron-negru este uleiul ars, nu e normal sa fie asa in cutie.
Aproape 118.000 km. La mine nu face mereu... sau nu sesizez eu mereu. Referitor la "maron-negru", asta stiam si eu, respectiv ca e ars uleiul daca ajunge sa aiba culoarea asta. Urmatoarea etapa (din ce am auzit) este aceea in care incepe sa aiba "pilitura", respectiv cutia a inceput sa se uzeze serios.
Merci pentru pontul cu Radacini; e vorba de uleiul original? (cel cu care vine cutia "echipata" din fabrica)
Ma gandesc serios sa ii fac la urmatoarea revizie si un schimb de ulei de transmisie.
Apropo - la C6 aparent exista la cutia de viteze automata un radiator de racire pe care daca il demontezi poti sa scurgi tot uleiul dintr-un foc. Cutia e mai expusa la impuritati, deci daca e valabil si pentru C5 (povestea cu radiatorul), si daca optezi pentru varianta asta, trebuie sa te asiguri ca cine iti face manopera este grijuliu si ca mediul este cat-de-cat curat.
Astfel, ai putea sa iti inlocuiesti tot uleiul intr-o singura incercare (te costa si mai putin, e si mai rapid; riscul de contaminare insa e mai mare).
Studiaza si tu putin problema. Aparent exista o procedura diferita pentru inlocuirea integrala a uleiului si, asa cum vorbeam, riscurile aferente de contaminare.
-
- pasionat
- Mesaje: 588
- Membru din: Dum 04-Mar-2012 00:22
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen C5 III 2.0hdi Automat H3+ 100kw
- 2: Audi S5 V8 4.2FSI 260kw
- altair4819
- simpatizant
- Mesaje: 99
- Membru din: Joi 29-Noi-2012 22:42
- Localitate: Bucuresti
- Masina: C5 III, 2.0 HDI 100kW, automata
lucianmarius scrie:Da, uleiul este original Citroen, nu m-as baga la altceva acum. Mai este si Mobil , pe la 40 lei litrul, dar nu imi asum riscul sa nu fie ceva ok.
Cred ca schimbul de ulei il voi face la reprezentanta, care , in caz de ceva, are de unde despagubi, desi nu ar trebui sa fie cazul.
Sunt tare curios care este de fapt procedura (daca informatia pe care o am eu e corecta sau nu) si care e rezultatul inlocuirii uleiului.
Te rog sa ne tii la curent... si bafta!
Salut,
Eu va recomand sa mergeti la cineva care are pompa de aspiratie, in reperezentante eu stiu ca nu sunt asa ceva, eu am facut treaba asta mi-a schimbat tot uleiul, 8 litri, filtru la cutia asta nu se poate schimba doar daca dai cutia jos.
Masina C5 X7 2.0, BVA 6
Numai bine, drumuri bune sa aveti.
Eu va recomand sa mergeti la cineva care are pompa de aspiratie, in reperezentante eu stiu ca nu sunt asa ceva, eu am facut treaba asta mi-a schimbat tot uleiul, 8 litri, filtru la cutia asta nu se poate schimba doar daca dai cutia jos.
Masina C5 X7 2.0, BVA 6
Numai bine, drumuri bune sa aveti.
- altair4819
- simpatizant
- Mesaje: 99
- Membru din: Joi 29-Noi-2012 22:42
- Localitate: Bucuresti
- Masina: C5 III, 2.0 HDI 100kW, automata
danny29 scrie:Salut,
Eu va recomand sa mergeti la cineva care are pompa de aspiratie, in reperezentante eu stiu ca nu sunt asa ceva, eu am facut treaba asta mi-a schimbat tot uleiul, 8 litri, filtru la cutia asta nu se poate schimba doar daca dai cutia jos.
Masina C5 X7 2.0, BVA 6
Numai bine, drumuri bune sa aveti.
Interesant!
Unde ai facut manevra? Cati km avea masina cand ai schimbat uleiul?
Merci!
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187775
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11819
Cel mai nou membru Tudoo