Achizitie C5
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
-
- pasionat
- Mesaje: 121
- Membru din: Dum 28-Aug-2011 11:26
- Localitate: Ardeal
- Masina: Masina cu 4 roti
Re: Achizitie C5
Motorizarile 2.0HDi de 103kW si 120kW sunt Euro 5. Cea de 103kW s-a folosit incepand cu 2009. Facelift-ul s-a facut in 2011.
- Arian
- simpatizant
- Mesaje: 40
- Membru din: Mar 30-Apr-2013 21:48
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen C5 Exclusive (2010): 2.0hdi 163CP
- Contact:
Re: Achizitie C5
cere seria caroseriei si verifica pe service.citroen eu am 163cp 04/2010 si e euro5 117 euro a fost taxa
Ex: Citroen C4 Coupe 2006: 1.6i 16V, 109CP (VTR) Gri Iceland
New: Citroen C5 Exclusive 2010: 2.0hdi 163CP Blue BOURRASQUE
Filtru Particule Anulat + Stage 2 by Doc (OBDTUNING) la 196CP/144kW/400Nm
New: Citroen C5 Exclusive 2010: 2.0hdi 163CP Blue BOURRASQUE
Filtru Particule Anulat + Stage 2 by Doc (OBDTUNING) la 196CP/144kW/400Nm
- redandrei
- pasionat
- Mesaje: 214
- Membru din: Mie 22-Apr-2009 18:36
- Localitate: Craiova
- Masina: Citroen C1 1.0 68 cp (2007) 285.000 km
- 2: Citroen C4 1.6i 109 cp (2007) 85.000 km + C5 2013
- 3: Citroen C6 2.7 HDI 204CP (2006) 286.000 km
Re: Achizitie C5
Va salut. Si eu as vrea sa achizitionez un citroen c5 2.0 163 cp cu suspensie hidraactive III. Distributia este pe lant sau pe curea? Am vazut ca pe unele site-uri de piese auto gasesti kit distributie lant pentru modelul asta. Puteti spune cam ce probleme ati avut cu ele? Multumesc!
---
-
- pasionat
- Mesaje: 121
- Membru din: Dum 28-Aug-2011 11:26
- Localitate: Ardeal
- Masina: Masina cu 4 roti
Re: Achizitie C5
Distributie e pe curea la 2.0HDI, indiferent ca e de 100, 103 sau 120kW.
-
- pasionat
- Mesaje: 725
- Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
- Localitate: Iasi
- Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
- 2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
- 3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6
Re: Achizitie C5
Ionut159 scrie:Distributie e pe curea la 2.0HDI, indiferent ca e de 100, 103 sau 120kW.
Asta e doar o parte a raspunsului.
Distributia este si pe lant si pe curea.
Intre vibrochen si o axa cu came este curea iar cealalta axa cu came este angrenata de prima prin intermediul unui lant.
Asta e unul dintre motivele pentru care un kit de distributie tine 10 ani si 180-240 mii km. Stresul mecanic asupra curelei este mult mai mic decat intr-o configuratie in care cureaua angreneaza ambele axe cu came. At motiv ar fi ca solutia asta iti ofera mai mult din avantajele ambelor soltii: siguranta celei cu lant si simplitatea si eficienta celei pe curea.
Nedumerirea mea este (si nu e limitata doar la forumul asta) de ce este tipul distributiei prima intrebare legata de o masina? Apoi vine si sora-sa: "are probleme la injectoare?"

C5 III break 2.0i 2009 H3+ man5; GPL Prins VSI 2.0
Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814
Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814
-
- pasionat
- Mesaje: 121
- Membru din: Dum 28-Aug-2011 11:26
- Localitate: Ardeal
- Masina: Masina cu 4 roti
Re: Achizitie C5
Corect ce spui tu insa oriunde te duci sa te interesezi de un chit de distributie ai sa vezi ca acest chit contine: rola, intinzator si curea distributie. Si lantul intradevar tine de distributie insa niciodata nu il vei gasi inclus in chitul de distributie, nici macar in reprezentanta. Plus ca se schimba destul de rar.
Referitor la a doua parte, legata de cele doua intrebari, acestea au devenit arhicunoscute datorita faptului ca romanul e cel mai mare amator de VAG, insa se speria cand auzea costul unui schimb de distributie la TDI-ul 1.9/2.0, care e mai mare ca si la HDI-ul de 2 litri. La fel si cu injectoarele: 2.0TDI-PD e arhicunoscut pentru problemele cu injectoarele. Si uite asa s-a format un fel de "obicei urban" de a intreba de tipul si costul distributiei si de problemele legate de injectoare.
Intreaba nenea de chestiile astea doua ca asa a auzit el de la x-ulescu, care auzise de la un prieten, caruia ii spusese dorel mecanicu...
Referitor la a doua parte, legata de cele doua intrebari, acestea au devenit arhicunoscute datorita faptului ca romanul e cel mai mare amator de VAG, insa se speria cand auzea costul unui schimb de distributie la TDI-ul 1.9/2.0, care e mai mare ca si la HDI-ul de 2 litri. La fel si cu injectoarele: 2.0TDI-PD e arhicunoscut pentru problemele cu injectoarele. Si uite asa s-a format un fel de "obicei urban" de a intreba de tipul si costul distributiei si de problemele legate de injectoare.
Intreaba nenea de chestiile astea doua ca asa a auzit el de la x-ulescu, care auzise de la un prieten, caruia ii spusese dorel mecanicu...
-
- pasionat
- Mesaje: 725
- Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
- Localitate: Iasi
- Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
- 2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
- 3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6
Re: Achizitie C5
Asa e.
Distubutia in sensul intretinerii periodice e formata din role si curea.
Distributia in sensul ansamblului de control al admisiei si evacuarii e formata din partea de curea si lantul dintre axe cu intinzatorul aferent.
Distubutia in sensul intretinerii periodice e formata din role si curea.
Distributia in sensul ansamblului de control al admisiei si evacuarii e formata din partea de curea si lantul dintre axe cu intinzatorul aferent.
C5 III break 2.0i 2009 H3+ man5; GPL Prins VSI 2.0
Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814
Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814
- kady28
- pasionat
- Mesaje: 1273
- Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
- 2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium
Re: Achizitie C5
Nu cred ca stresul mecanic asupra curelei este mai mic, este aproximativ egal ca si in cazul in care cureaua antrena ambele axe cu came. Sistemul asta este avantajos la schimbarea distributiei pt. ca nu ai cum desincroniza axele cu came intre ele.
-
- pasionat
- Mesaje: 725
- Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
- Localitate: Iasi
- Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
- 2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
- 3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6
Re: Achizitie C5
Cand se aleg solutiile tehnice pentru un motor, intretinerea nu este chiar prima grija. Daca asta ar fi prima grija, n-am mai fi avut celebrul motor de la BMW cu distributia spre cutia de viteze.
Si stresul mecanic asupra curelei chiar este mai mic in cazul solutiei cu lant.
In cadrul fiecarei rotatii sunt multe situatiile in care axele cu came "imping" sau "trag" in directii opuse una fata de cealalta. Toate fortele alea sunt mutate de pe curea pe lant si de aia nici lantul nu e chair de bicicleta. Este un lant destul de serios. Nu-s specialist dar am vazut cat de greu se invarte o axa libera fara compresie si de pe un motor mic cu 8 valve.
Si stresul mecanic asupra curelei chiar este mai mic in cazul solutiei cu lant.
In cadrul fiecarei rotatii sunt multe situatiile in care axele cu came "imping" sau "trag" in directii opuse una fata de cealalta. Toate fortele alea sunt mutate de pe curea pe lant si de aia nici lantul nu e chair de bicicleta. Este un lant destul de serios. Nu-s specialist dar am vazut cat de greu se invarte o axa libera fara compresie si de pe un motor mic cu 8 valve.
C5 III break 2.0i 2009 H3+ man5; GPL Prins VSI 2.0
Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814
Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814
- Ionutz Braila
- just curious
- Mesaje: 20
- Membru din: Lun 18-Apr-2016 19:21
- Localitate: Braila
- Masina: Opel vectra b
Achizitionare Citroen c5 III 2009
Salut!! Sunt nou pe forum si sper sa nu incep cu stangul! Daca nu postez unde trebuie va rog sa ma scuzati si sa.l mutati unde trebuie!
As dori sa.mi achizitionez un c5 III dupa anul 2008, mentionez ca am un salariu de 2000 de lei pe luna si as vrea sa stiu daca pot intretine masina, una la mana si 2 la mana
, sa.mi spune.ti pareri pro si contra pt motorul de 2.0 hdi, fap.ul face probleme? Suspensia sa fie normala sau hydractive 3+ ( parca asa se numeste) sunt diferente mari de pret la masinile luate din tara si cele din Germania sau Franta? Majoritatea km o sa.i fac in oras cam 70% iar restul concediu si drumuri spre tara! Astept orice fel de pareri! Multumesc !
As dori sa.mi achizitionez un c5 III dupa anul 2008, mentionez ca am un salariu de 2000 de lei pe luna si as vrea sa stiu daca pot intretine masina, una la mana si 2 la mana

I like CITROËN C5 III
**créative technolgie**
**créative technolgie**
-
- pasionat
- Mesaje: 466
- Membru din: Sâm 31-Iul-2010 15:35
- Localitate: Carei
- Masina: Citroen C5 Exclusive, 163cp, cutie automata
- 3: Citroen C2 1.4HDi 90cp
Re: Acgizionare citroen c5 III 2009
Parere personala: Intretinerea la C5 nu e costisitoare deloc (sunt la a 2-a masina Citroen C5). FAP-ul nu iti face probleme daca are aditiv si mai iesi si la drum intins sa poata sa isi faca regenerarea (intins nu inseamna ca mergi cu viteza mare ci constant). Daca ma intrebi pe mine iti recomand suspensia Hydractive 3+, nu vei regreta, e mai comoda si mie imi face impresia ca e si mai rezistenta fata de suspensiile normale. Contra nu am ce sa iti spun, poate aici sunt obiectiv fiind fan al acestui model. Preturile le poti verifica si tu in romania, dar si in germania pe mobile.de, iar in franta de exemplu poti verifica pe leboncoin.fr.
-
- simpatizant
- Mesaje: 32
- Membru din: Joi 21-Apr-2016 02:51
- Localitate: Pitesti
- Masina: Citroen C5 Exclusive 2.0 HDi 163CP 120 kW
Achizitionare Citroen C5 2009 - 2010
Buna ziua!
Sunt nou pe site si as dori sa va intreb daca se merita sa cumpar un Citroen C5 III cu urmatoarele probleme:
4.1.1.1.2.
FEU DE CROISEMENT : RÈglage trop haut et/ou faisceau
non-conforme (D)
4.3.10.1.3.
CATADIOPTRE AR : Absence ou dÈtÈrioration importante (D)
5.2.2.3.1.
AMORTISSEUR (y compris ancrages) : DÈfaut d'ÈtanchÈitÈ
(AVG,AVD)
5.2.4.1.2.
DEMI-TRAIN AV (y compris ancrages) : Jeu important ou
anormal rotule et/ou articulation (G,D)
5.2.6.1.2.
BARRE STABILISATRICE (y compris ancrages) : Fissure, cassure
(AV)
5.3.2.1.4.
PNEUMATIQUE : Usure importante et/ou diffÈrence importante
díusure sur líessieu (AVG,AVD)
1.4.4.1.1.
PLAQUETTE DE FREIN : Usure prononcÈe / dÈtÈrioration
(ARG,ARD,AVG,AVD)
2.1.1.1.2.
ANGLES, RIPAGE AV : Ripage excessif
4.1.2.1.1.
FEU ANTIBROUILLARD AV : RÈglage trop haut (G)
6.2.5.1.1.
PARE-CHOCS, BOUCLIER : DÈtÈrioration importante (AR)
6.2.6.1.1.
PARE-BOUE, PROTECTION SOUS MOTEUR : Anomalie de fixation
et/ou mauvais Ètat (AV)
6.2.8.1.3.
SUPERSTRUCTURE, CARROSSERIE (sauf AILES et OUVRANTS) :
DÈformation importante et/ou mauvaise fixation/liaison
(ARD)
8.1.1.2.1.
MOTEUR : DÈfaut d'ÈtanchÈitÈ
si cu 256383 km la bord.
Va spun sincer ca nu ma pricep mai deloc la masini si tocmai de aceea va cer parerea.
Masina a fost verificata in reprezentanta insa nu mi s-a spus ca masina ar avea vreo problema cu exceptia faptului ca trebuie schimbate consumabilele (placute frana etc.) si ca are o fisura mica la baia de ulei si trebuie schimbat siliconul... Am atasat si poze cu facturile care atesta acest lucru.
Intrebarea mea este legata de faptul ca am vazut la verificarea din Franta (masina provine de pe Alcopa Auction): SUPERSTRUCTURE, CARROSSERIE (sauf AILES et OUVRANTS) : Deformation importante et/ou mauvaise fixation/liaison si MOTEUR : Defaut d'etancheite si ma gandeam sa nu fi fost implicata intr-un accident grav si sa nu aiba probleme la motor insa cei din reprezentanta Citroen mi-au spus ca masina e ok dpdv tehnic insa nu mi s-a parut ca ar fi facut un control foarte amanuntit.. a fost urcata pe rampa, s-au uitat putin pe sub ea, nici nu au dat scutul motorului jos..
Ce sfaturi imi puteti da? Masina arata foarte bine la exterior, nu pare sa fi fost implicata in vreun accident. Repet, nu ma pricep si tocmai din acest motiv m-am gandit sa va intreb.
Am atasat si fotografiile.
Va multumesc!



Sunt nou pe site si as dori sa va intreb daca se merita sa cumpar un Citroen C5 III cu urmatoarele probleme:
4.1.1.1.2.
FEU DE CROISEMENT : RÈglage trop haut et/ou faisceau
non-conforme (D)
4.3.10.1.3.
CATADIOPTRE AR : Absence ou dÈtÈrioration importante (D)
5.2.2.3.1.
AMORTISSEUR (y compris ancrages) : DÈfaut d'ÈtanchÈitÈ
(AVG,AVD)
5.2.4.1.2.
DEMI-TRAIN AV (y compris ancrages) : Jeu important ou
anormal rotule et/ou articulation (G,D)
5.2.6.1.2.
BARRE STABILISATRICE (y compris ancrages) : Fissure, cassure
(AV)
5.3.2.1.4.
PNEUMATIQUE : Usure importante et/ou diffÈrence importante
díusure sur líessieu (AVG,AVD)
1.4.4.1.1.
PLAQUETTE DE FREIN : Usure prononcÈe / dÈtÈrioration
(ARG,ARD,AVG,AVD)
2.1.1.1.2.
ANGLES, RIPAGE AV : Ripage excessif
4.1.2.1.1.
FEU ANTIBROUILLARD AV : RÈglage trop haut (G)
6.2.5.1.1.
PARE-CHOCS, BOUCLIER : DÈtÈrioration importante (AR)
6.2.6.1.1.
PARE-BOUE, PROTECTION SOUS MOTEUR : Anomalie de fixation
et/ou mauvais Ètat (AV)
6.2.8.1.3.
SUPERSTRUCTURE, CARROSSERIE (sauf AILES et OUVRANTS) :
DÈformation importante et/ou mauvaise fixation/liaison
(ARD)
8.1.1.2.1.
MOTEUR : DÈfaut d'ÈtanchÈitÈ
si cu 256383 km la bord.
Va spun sincer ca nu ma pricep mai deloc la masini si tocmai de aceea va cer parerea.
Masina a fost verificata in reprezentanta insa nu mi s-a spus ca masina ar avea vreo problema cu exceptia faptului ca trebuie schimbate consumabilele (placute frana etc.) si ca are o fisura mica la baia de ulei si trebuie schimbat siliconul... Am atasat si poze cu facturile care atesta acest lucru.
Intrebarea mea este legata de faptul ca am vazut la verificarea din Franta (masina provine de pe Alcopa Auction): SUPERSTRUCTURE, CARROSSERIE (sauf AILES et OUVRANTS) : Deformation importante et/ou mauvaise fixation/liaison si MOTEUR : Defaut d'etancheite si ma gandeam sa nu fi fost implicata intr-un accident grav si sa nu aiba probleme la motor insa cei din reprezentanta Citroen mi-au spus ca masina e ok dpdv tehnic insa nu mi s-a parut ca ar fi facut un control foarte amanuntit.. a fost urcata pe rampa, s-au uitat putin pe sub ea, nici nu au dat scutul motorului jos..
Ce sfaturi imi puteti da? Masina arata foarte bine la exterior, nu pare sa fi fost implicata in vreun accident. Repet, nu ma pricep si tocmai din acest motiv m-am gandit sa va intreb.
Am atasat si fotografiile.
Va multumesc!



-
- pasionat
- Mesaje: 156
- Membru din: Joi 22-Oct-2009 06:42
- Localitate: Pitesti / Tulcea
- Masina: Citroen C5 Tourer Excusive, 120 Kw, Automat 2013
- 2: ex. Citroen C4 1.6Hdi, 66Kw
Re: Achizitionare Citroen C5 2009 - 2010
DÈformation importante et/ou mauvaise fixation/liaison (ARD): din poze se observa ceva defomartii pe partea spate dreapta? Ca la asta se refera observatia, pe partea spate stanga (ARD), nu pe fata.
La baia de ulei se reface etanseitatea, nu este problema, iar celelalte sunt consumabile care trebuiesc schimbate.
La baia de ulei se reface etanseitatea, nu este problema, iar celelalte sunt consumabile care trebuiesc schimbate.
Creative Tehnology
- james kilowatt
- pasionat
- Mesaje: 555
- Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
- Localitate: Europa
- Masina: Citroen C1 1.0 Auto
- 2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD
Re: Achizitionare Citroen C5 2009 - 2010
Ceva nu bate. Aia spun ca parasocul e praf și tu spui ca arata bine. Ma întreb dacă n-are un spoiler nou și partea din spatele lui varza. Aia mai spun ca are caroseria strâmbă.
Ca sa rupi bara stabilizatoare e de munca, nu prea am auzit sa se rupă asa spontan.
Toate defectele din lista aia n-aveau cum sa apară și sa fie neremediate doar intre doua controale obligatorii decât dacă șoferul a fost un kamikaze. Și a mers non stop. Ca termen de comparație eu cu o amărâtă de nubira n-am avut în 200000km nici jumătate din defectele alea.
Verificarea la reprezentanta e de multe ori fix pix. Aia vad defectele doar când vor sa te jumuleasca la reparații. Dacă vrei o verificare pe bune mergi la un mecanic în care ai încredere și care se pricepe și la tinichigerie. Un tinichigiu bun îți poate spune dacă mașina a fost troznita și cat de serios a fost reparata mai bine decât un mecanic.
Ca sa rupi bara stabilizatoare e de munca, nu prea am auzit sa se rupă asa spontan.
Toate defectele din lista aia n-aveau cum sa apară și sa fie neremediate doar intre doua controale obligatorii decât dacă șoferul a fost un kamikaze. Și a mers non stop. Ca termen de comparație eu cu o amărâtă de nubira n-am avut în 200000km nici jumătate din defectele alea.
Verificarea la reprezentanta e de multe ori fix pix. Aia vad defectele doar când vor sa te jumuleasca la reparații. Dacă vrei o verificare pe bune mergi la un mecanic în care ai încredere și care se pricepe și la tinichigerie. Un tinichigiu bun îți poate spune dacă mașina a fost troznita și cat de serios a fost reparata mai bine decât un mecanic.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187771
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11805
Cel mai nou membru florinmarchidanu