Pagina 1 din 2
C5 III incalzire excesiva discuri de frana spate
Scris: Joi 25-Feb-2010 13:13
de cataony
Salut,
Pe scurt problema este ca, in regim de mers normal pe autostrada, fara franari excesive, discurile de frana de pe spate se incalzesc foarte mult comparativ cu cele de pe fata. Chiar si dupa parcurgerea unor distante foarte scurte (10-15 km), dimineata la 2-3 grade celsius, discurile de pe fata sunt caldute, dar cele pe spate ard si nu se poate tine mana pe ele. Aseara am facut un drum Pitesti-Bucuresti si am observat ca pe distante mai mari supraincalzirea este insotita si de degajarea unui miros specific de metal incins . De asemenea pe jante se observa un fel de material negru lipicios care probabil provine ca urmare a unor frecari anormale. . Am fost la service-ul local (Cartec) insa atat pe lexia cat si la inspectia vizuala totul pare ok, inclusiv placutele. Pana in acest moment Citroen Franta nu ar fi emis o nota interna legata de acest aspect, dar totusi consider ca acest lucru este foarte ingrijorator intrucat ar putea periclita siguranta in mers precum si alte probleme legate de uzura prematura si rog toti userii de pe forum sa verifice daca au aceeasi problema.
Scris: Joi 25-Feb-2010 16:14
de mesersmith
desi discurilefata sunt ventilate si cele de pe spate nu, avand in vedere ca sunt mai mici si placutele sunt si ele mai mici, nu ar trebui sa se incalzeasca nici unele, decat intr-o masura f mica...
faptul ca deja simti miros, e deja f grav...pe langa uzura, poate aparea oricand o fisura in discuri, mai ales daca intri cu viteza in vreo balta...
ca sa nu mai spun de ovalizarea care ar putea aparea la discuri care, fierbinti fiind, fac un dush rece si brusc...
Scris: Joi 25-Feb-2010 17:19
de sandor mihai
ridic-o pe un elevator si verifica daca rotile spate se invirt usor.frineaza puternic si verifica din nou.daca ramin blocate este clar o problema ori a etrierilor (cam mare coincidenta sa fie defecti ambii) ori a sistemului de frinare (pompa frina sau alte sisteme).
deasemenea,verifica eventual daca pedala de frina are acea mica cursa libera.poate masina frineaza foarte putin fara sa apesi tu frina.
Scris: Joi 25-Feb-2010 18:01
de vlad c4
Nu cumva ai frina de mina electrica ?
Scris: Joi 25-Feb-2010 18:17
de bogwol
vlad c4 scrie:Nu cumva ai frina de mina electrica ?
toate C5-urile incepand de la verisiunile dinamic/confort in sus au fana electrica
deci el daca are exclusiv sigur are
Scris: Joi 25-Feb-2010 18:25
de vlad c4
Sorry, nu m-am uitat ca era la mintea cocosului. Nu de acolo o fi problema ?! Eu aia o banuiesc.
Daca era de la frinare cred ca raminea si fata nu doar spatele. Ambii etrieri sa se blocheze odata nu imi vine sa cred, asa ca a mai ramas frina de mina electrica pe care nu o poti verifica decit cu Lexia (si nu iti da erori) sau ridicind roata pe cric si invirtita cu mina, vazind daca merge usor.
Scris: Joi 25-Feb-2010 18:46
de silviu_79
Are frana de mana electrica, doar X si Dynamique au frana de mana clasica.
A ridicat-o pe elevator si rotile se invart, se aude un mic zgomot de frecare dar se misca libere.
Bogdan: la tine cum e, ai verificat?
Scris: Joi 25-Feb-2010 20:35
de mesersmith
la mine nu porneste masina daca e trasa frana de mana...
sa inteleg ca frana de manan electrica e atat de slaba incat sa-i permita masinii sa plece de pe loc?...fara sa-i patineze rotile?
eu am patit la dacia de pe timpul lui burebista sa mi se blocheze frana de mana si and plecam de pe loc se taraiau rotile...
hmmm...
si la c5 III au pus-o pe spate?
Scris: Joi 25-Feb-2010 20:39
de silviu_79
Nu se poate pleca cu frana de mana trasa, se dezactiveaza singura, daca o tii trasa nu pleci de pe loc, se lasa tare de spate si ia rotile taras.
La C5 III frana de mana actioneaza rotile spate.
Scris: Joi 25-Feb-2010 20:41
de mesersmith
pai asta presupuneam si eu...si e f clar ca se deblocheaza la pornire...insa eu ma gandeam ca poate a ramas cuplata defectandu-se...
imi amintesc de la drive test ca se decupla cu o oarecare intarziere, lucru care genera un fel de pocnet ciudat...
Scris: Joi 25-Feb-2010 20:44
de vlad c4
Nu stiu mai nimic despre asta electrica, dar ma gindesc daca nu cumva o deblocheaza de tot. O deblocheaza astfel incit placutele ating discurile destul de tare sa se incinga dar nu prea tare astfel incit sa mearga tiris sau sa se infrineze prea tare scoasa pe liber. E o presupunere.
Scris: Joi 25-Feb-2010 20:46
de silviu_79
Asa ar fi logic dar totusi pe elevator rotile se pot invarti cu mana si nu opun rezistenta, daca nu s-ar decupla frana complet ar fi blocate si ar trebui ceva forta sa le invarti.
Scris: Joi 25-Feb-2010 20:51
de vlad c4
Pai daca nu de la frecare placutelor de discuri de la ce se incalzeste ?
Scris: Joi 25-Feb-2010 21:22
de mesersmith
ar mai putea fi de la rulmenti, desi ma indoiesc...
Scris: Joi 25-Feb-2010 21:55
de vlad c4
Daca se incinge rulmentul incit sa radieze caldura si sa miroase iti dai seama ce zgomot ar face. Si cind a invirtit roata cu mina iar se auzea ca dracu. Deci ala cade sigur.