trepidatii puternice dupa care au disparut
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
-
- pasionat
- Mesaje: 770
- Membru din: Lun 25-Mai-2009 18:12
- Localitate: Bucuresti
- Masina: C5 III Comfort, 140 cp, 2.0 HDI
- 2: Nissan Micra 1.2 benzina
trepidatii puternice dupa care au disparut
salutare
in cursul zilei de vineri 26.01.2012, in mers, au aparut brusc trepidatii puternice ale masinii, de ziceai ca esti in tractor; am turat motorul, m-am uitat pe sub capota si in afara de o usoara semzatie de cauciu/plastic inchins, nu am descoperit nimic. M-am indreptat hotarat spre service-ul Citroen de la Radacini (eram in apropiere), dar in drum spre acestia mi-a venit ideea de a opri si reporni motorul. Dupa repornire, motorul merge impecabil, ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat. Aveti idee ce ar putea fi?
Mentionez ca am mai avut senzatia de cateva ori de usoare trepidatii de relanti, dar care se produceau aleator.
Toate bune
Bogdan
in cursul zilei de vineri 26.01.2012, in mers, au aparut brusc trepidatii puternice ale masinii, de ziceai ca esti in tractor; am turat motorul, m-am uitat pe sub capota si in afara de o usoara semzatie de cauciu/plastic inchins, nu am descoperit nimic. M-am indreptat hotarat spre service-ul Citroen de la Radacini (eram in apropiere), dar in drum spre acestia mi-a venit ideea de a opri si reporni motorul. Dupa repornire, motorul merge impecabil, ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat. Aveti idee ce ar putea fi?
Mentionez ca am mai avut senzatia de cateva ori de usoare trepidatii de relanti, dar care se produceau aleator.
Toate bune
Bogdan
-
- pasionat
- Mesaje: 116
- Membru din: Joi 17-Sep-2009 11:37
- Localitate: iasi
M-am confruntat si eu cu aceasta problema de vibratii la relanti, nu neaparat la prima pornire a motorului adica sa zicem la rece ci chiar dupa 30 minute de mers prin oras cand stationam sa zicem la un semafor.
La mine, apareau vibratii ale motorului, turometrul urca spre 1000 de ture si se juca acolo fara sa ating eu acceleratia (intre 900-1100 de ture).
Daca opream motorul nu reapareau problemele.
Daca nu opream motorul lucrurile intrau in normal dupa 30 sec, 1 minut.
In fine... Dupa cateva luni (aparea cam 1-2 ori pe luna, poate chiar mai rar) motorul s-a oprit in mers, eram in treapta a 3 a, pur si simplu s-a oprit in momentul in care am apasat ambreiajul pt a schimba in viteza a 4a. precizez ca nu am sesizat sa fie vreo problema...
Tot felul de mesaje de eroare in bord incepand de la esp si terminand cu altele, nici nu mai stiu, curgeau unul dupa altul...
)
Am oprit masina (adica am inchis din cheie pt ca motorul era oprit), am stat 10 min, am sunat la service - garantie, m-au sfatuit sa scot borna de la baterie si sa repornesc.
Asa am facut, motorul a pornit perfect, nu mai aveam nici o eroare, nimic.
Rezultatul a fost ca din acel loc am dus-o direct la service si dupa 3 zile am luat-o inapoi, inlocuind BSM-ul. (boite servitute moteur)
Asta a fost problema mea.
De atunci - 1 an si ceva - a mai facut asa de 2 ori. dar fff putin si tot timpul la relanti.
Asta am patit eu.
La mine, apareau vibratii ale motorului, turometrul urca spre 1000 de ture si se juca acolo fara sa ating eu acceleratia (intre 900-1100 de ture).
Daca opream motorul nu reapareau problemele.
Daca nu opream motorul lucrurile intrau in normal dupa 30 sec, 1 minut.
In fine... Dupa cateva luni (aparea cam 1-2 ori pe luna, poate chiar mai rar) motorul s-a oprit in mers, eram in treapta a 3 a, pur si simplu s-a oprit in momentul in care am apasat ambreiajul pt a schimba in viteza a 4a. precizez ca nu am sesizat sa fie vreo problema...
Tot felul de mesaje de eroare in bord incepand de la esp si terminand cu altele, nici nu mai stiu, curgeau unul dupa altul...

Am oprit masina (adica am inchis din cheie pt ca motorul era oprit), am stat 10 min, am sunat la service - garantie, m-au sfatuit sa scot borna de la baterie si sa repornesc.
Asa am facut, motorul a pornit perfect, nu mai aveam nici o eroare, nimic.
Rezultatul a fost ca din acel loc am dus-o direct la service si dupa 3 zile am luat-o inapoi, inlocuind BSM-ul. (boite servitute moteur)
Asta a fost problema mea.
De atunci - 1 an si ceva - a mai facut asa de 2 ori. dar fff putin si tot timpul la relanti.
Asta am patit eu.
-
- pasionat
- Mesaje: 770
- Membru din: Lun 25-Mai-2009 18:12
- Localitate: Bucuresti
- Masina: C5 III Comfort, 140 cp, 2.0 HDI
- 2: Nissan Micra 1.2 benzina
mie nu mi-a dat nici o eroare pe ecran; chiar i-am dat eu o verificare si nu mi-a aratat nimic.....
apropo de fluctuatiile turometrului, am observat de mai multe ori ca atunci cand schimb intr-o treapta superioara, se duce turometru pana in 2400, coboara pana in jur de 2000 dupa care iarasi incepe sa urce, asta fara sa misc piciorul de pe pedala de acceleratie.
apropo de fluctuatiile turometrului, am observat de mai multe ori ca atunci cand schimb intr-o treapta superioara, se duce turometru pana in 2400, coboara pana in jur de 2000 dupa care iarasi incepe sa urce, asta fara sa misc piciorul de pe pedala de acceleratie.

-
- pasionat
- Mesaje: 116
- Membru din: Joi 17-Sep-2009 11:37
- Localitate: iasi
Erorile le-am avut in momentul in care s-a oprit motorul. In rest nu dadea nici o eroare cand tremura motorul la relanti. Niciodata.
Legat de [i]"[i]apropo de fluctuatiile turometrului, am observat de mai multe ori ca atunci cand schimb intr-o treapta superioara, se duce turometru pana in 2400, coboara pana in jur de 2000 dupa care iarasi incepe sa urce, asta fara sa misc piciorul de pe pedala de acceleratie[/i]"[/i] pe cuvantul meu daca am inteles ceva din ce ai scris.
Vrei sa spui ca esti in treapta a3a sa zicem la 2000 de ture mers constant si apesi ambreiajul sa schimbi intr-a4a, fara sa mai calci acceleratia, si in momenul cand apesi ambreiajul turometrultau urca la 2400???
Deci nu sa " misti" piciorul de pe acceleratie ci fara sa o atingi ??!!??!!
In momentul in care schimbi treapta de viteza in superioara e normal sa scada turatia motorului,... fii mai explicit te rog!
Legat de [i]"[i]apropo de fluctuatiile turometrului, am observat de mai multe ori ca atunci cand schimb intr-o treapta superioara, se duce turometru pana in 2400, coboara pana in jur de 2000 dupa care iarasi incepe sa urce, asta fara sa misc piciorul de pe pedala de acceleratie[/i]"[/i] pe cuvantul meu daca am inteles ceva din ce ai scris.
Vrei sa spui ca esti in treapta a3a sa zicem la 2000 de ture mers constant si apesi ambreiajul sa schimbi intr-a4a, fara sa mai calci acceleratia, si in momenul cand apesi ambreiajul turometrultau urca la 2400???
Deci nu sa " misti" piciorul de pe acceleratie ci fara sa o atingi ??!!??!!
In momentul in care schimbi treapta de viteza in superioara e normal sa scada turatia motorului,... fii mai explicit te rog!
-
- pasionat
- Mesaje: 770
- Membru din: Lun 25-Mai-2009 18:12
- Localitate: Bucuresti
- Masina: C5 III Comfort, 140 cp, 2.0 HDI
- 2: Nissan Micra 1.2 benzina
ref la modificarile de turatie: sa presupunem ca schimb din a 3-a (3000 ture) in a 4 (2300 -2400 ture); 1-2 secunde se mentine la turatia de 2300 ture, dupa care "cade" 1-2 secunde la 2000 ture, dupa care revine la 2300-2400 ture, in conditiile in care tin piciorul pe acceleratie nemiscat.
ref la trepidatiile puternice: m-am tot gandit si singura concluzie la care am ajuns este urmatoarea: masina are un decantor de apa din motorina; probabil ca la momentul respectiv un dop de gheata care plutea prin decantor a obturat admisia la motor si masina de fapt tremura din lipsa de combustibil; dupa ce am oprit cateva secunde motorul, dopul de gheata s-a deplasat din dreptul furtunului de admisie si nu a mai creat probleme. Cel putin asta e explicatia pe care am gasit-o eu, ca nespecialist in ale motoarelor.
ref la trepidatiile puternice: m-am tot gandit si singura concluzie la care am ajuns este urmatoarea: masina are un decantor de apa din motorina; probabil ca la momentul respectiv un dop de gheata care plutea prin decantor a obturat admisia la motor si masina de fapt tremura din lipsa de combustibil; dupa ce am oprit cateva secunde motorul, dopul de gheata s-a deplasat din dreptul furtunului de admisie si nu a mai creat probleme. Cel putin asta e explicatia pe care am gasit-o eu, ca nespecialist in ale motoarelor.
- viorelovidiu
- pasionat
- Mesaje: 788
- Membru din: Vin 10-Apr-2009 20:37
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen C6 2010 3.0HDI Exclusive
- 2: Ex: 3 x Citroen c5 2005 (2.0i, 2.0hdi, 2.2hdi)
bogwol scrie:ref la modificarile de turatie: sa presupunem ca schimb din a 3-a (3000 ture) in a 4 (2300 -2400 ture); 1-2 secunde se mentine la turatia de 2300 ture, dupa care "cade" 1-2 secunde la 2000 ture, dupa care revine la 2300-2400 ture, in conditiile in care tin piciorul pe acceleratie nemiscat.
ref la trepidatiile puternice: m-am tot gandit si singura concluzie la care am ajuns este urmatoarea: masina are un decantor de apa din motorina; probabil ca la momentul respectiv un dop de gheata care plutea prin decantor a obturat admisia la motor si masina de fapt tremura din lipsa de combustibil; dupa ce am oprit cateva secunde motorul, dopul de gheata s-a deplasat din dreptul furtunului de admisie si nu a mai creat probleme. Cel putin asta e explicatia pe care am gasit-o eu, ca nespecialist in ale motoarelor.
Ai cutie auto? Daca da e normal in conditiile in care ai ai accelerat un pic si a trecut brusc in treapta a 2-a si si apoi ai tinut acceleratia in pozitie fixa schimba din nou in a 3-a sesizand ca nu mai e nevoie de kick down... daca accelerai mai lin nu ar fi schimbat in treapta inferioara ( a 2-a).
unde ai gasit tu acea explicatie cu decantorul? mi se pare cam neprofesionala

Citroen C6 2010 3.0HDI Exclusive 280cp dpf off 

-
- pasionat
- Mesaje: 770
- Membru din: Lun 25-Mai-2009 18:12
- Localitate: Bucuresti
- Masina: C5 III Comfort, 140 cp, 2.0 HDI
- 2: Nissan Micra 1.2 benzina
viorelovidiu scrie:Ai cutie auto? Daca da e normal in conditiile in care ai ai accelerat un pic si a trecut brusc in treapta a 2-a si si apoi ai tinut acceleratia in pozitie fixa schimba din nou in a 3-a sesizand ca nu mai e nevoie de kick down... daca accelerai mai lin nu ar fi schimbat in treapta inferioara ( a 2-a).
unde ai gasit tu acea explicatie cu decantorul? mi se pare cam neprofesionala
cutia e manuala.
explicatia cu decantorul am scos-o eu si probabil ca e neprofesionala. Am si spus in mesaj ca nu ma pricep la mecanica. Dar alta nu am gasit, intrucat problema nu s-a mai repetat.
-
- pasionat
- Mesaje: 770
- Membru din: Lun 25-Mai-2009 18:12
- Localitate: Bucuresti
- Masina: C5 III Comfort, 140 cp, 2.0 HDI
- 2: Nissan Micra 1.2 benzina
PEDROS69 scrie:cred ca trepidatiile si mersul usor neregulat al motorului proveneau de la Fap isi facea regenerarea pentru ca l-ai oprit si apoi l-ai repornit ai intreruptn regenerarea dar nu este bine pentru motor.
nu are nici o legatura cu FAP-ul; in momentul in care se face regenerarea cum o numesti tu, se aprinde un senzor pe tabloul de bord, ori eu nu aveam aprins nimic. Oricum, trepidatiile erau prea puternice ca sa fie de la chestia asta.
-
- pasionat
- Mesaje: 116
- Membru din: Joi 17-Sep-2009 11:37
- Localitate: iasi
Nu are nicio legatura in primul rand cu regenerarea FAP, pt ca ea se face numai la peste 70km/h mers constant, adica cand crede calculatorul ca are nevoie si simte ca masina merge constant atunci face regenerarea. Daca procesul e inceput si vitezaa scade sub 40 km/h parca, se intrerupe regenerarea si se reia de la INCEPUT cu alta ocazie. Nu exista nici un senzor care sa arate cand se face regenerarea FAP! nici in bord nici nicaieri!, adica soferul nu stie.
Legat de dopul de gheata nu cred, si in primul rand trebuia sa iti arate ca exista apa in motorina macar la senzorul din filtrul de motorina de sub capota!
Raman la parea mea ca e altceva, de ex BSM-ul.
Ai sa vezi in timp ce se intampla.
Si pana la urma... ca tot nu am inteles... tii piciorul pe acceleratie nemiscat adica o tii apasata un pic dar nemiscata? sau poate ar fi mai bine sa iei piciorul de tot de acolo, fara sa atingi acceleratia cand schimbi viteza?
Legat de dopul de gheata nu cred, si in primul rand trebuia sa iti arate ca exista apa in motorina macar la senzorul din filtrul de motorina de sub capota!
Raman la parea mea ca e altceva, de ex BSM-ul.
Ai sa vezi in timp ce se intampla.
Si pana la urma... ca tot nu am inteles... tii piciorul pe acceleratie nemiscat adica o tii apasata un pic dar nemiscata? sau poate ar fi mai bine sa iei piciorul de tot de acolo, fara sa atingi acceleratia cand schimbi viteza?
-
- pasionat
- Mesaje: 770
- Membru din: Lun 25-Mai-2009 18:12
- Localitate: Bucuresti
- Masina: C5 III Comfort, 140 cp, 2.0 HDI
- 2: Nissan Micra 1.2 benzina
alex21iasi scrie:Nu are nicio legatura in primul rand cu regenerarea FAP, pt ca ea se face numai la peste 70km/h mers constant, adica cand crede calculatorul ca are nevoie si simte ca masina merge constant atunci face regenerarea. Daca procesul e inceput si vitezaa scade sub 40 km/h parca, se intrerupe regenerarea si se reia de la INCEPUT cu alta ocazie. Nu exista nici un senzor care sa arate cand se face regenerarea FAP! nici in bord nici nicaieri!, adica soferul nu stie.
Da-mi voie sa te contrazic. Citeste in manualul masinii, la partea de verificari, subsectiunea Filtru de particule. Conform a ceea ce scrie acolo, apare un semnal sonor + aprinderea martorului de service. Masina te avertizeaza cand are nevoie de acea regenerare.
-
- pasionat
- Mesaje: 116
- Membru din: Joi 17-Sep-2009 11:37
- Localitate: iasi
Daca tot faci trimitere la manualul masinii poate era mai bine sa il citesti de 2 ori inainte de a posta, hai ca te ajut:
"In caz de risc de colmatare, pe ecranul din tabloul de bord combinat apare un mesaj, insotit de un semnal sonor si de aprinderea martorului luminos de service. Aceasta alarma se declanseaza la inceperea saturarii fi ltrului de particule (conditii de rulare de circuit urban, timp indelungat: viteza redusa, ambuteiaje…).
Pentru regenerarea fi ltrului, va recomandam sa rulati cat mai curand posibil,atunci cand conditiile de trafi c va permit, cu o viteza de 60 km/h sau mai mare, timp de cel putin 5 minute (pana la disparitia mesajului de alerta).Daca defectiunea persista, consultati un reparator agreat CITROĂN"
Deci se refera la cazul de colmatare a FAP-ului, adica la faptul ca nu a mai facut regenerarea de multi Km sau timp.
In momentul in care el simte ca mergi constant peste 60, se apuca si face regenerarea.
Crede-ma ca am facut regenerarea si pe comanda data din lexia, proba de drum, cu mecanic in dreapta mea, am mers constant cu 90 si el a dat comanda de regenerare si nu am primit nici un mesaj in bord asa cum spui tu.
"In caz de risc de colmatare, pe ecranul din tabloul de bord combinat apare un mesaj, insotit de un semnal sonor si de aprinderea martorului luminos de service. Aceasta alarma se declanseaza la inceperea saturarii fi ltrului de particule (conditii de rulare de circuit urban, timp indelungat: viteza redusa, ambuteiaje…).
Pentru regenerarea fi ltrului, va recomandam sa rulati cat mai curand posibil,atunci cand conditiile de trafi c va permit, cu o viteza de 60 km/h sau mai mare, timp de cel putin 5 minute (pana la disparitia mesajului de alerta).Daca defectiunea persista, consultati un reparator agreat CITROĂN"
Deci se refera la cazul de colmatare a FAP-ului, adica la faptul ca nu a mai facut regenerarea de multi Km sau timp.
In momentul in care el simte ca mergi constant peste 60, se apuca si face regenerarea.
Crede-ma ca am facut regenerarea si pe comanda data din lexia, proba de drum, cu mecanic in dreapta mea, am mers constant cu 90 si el a dat comanda de regenerare si nu am primit nici un mesaj in bord asa cum spui tu.
-
- pasionat
- Mesaje: 770
- Membru din: Lun 25-Mai-2009 18:12
- Localitate: Bucuresti
- Masina: C5 III Comfort, 140 cp, 2.0 HDI
- 2: Nissan Micra 1.2 benzina
alex21iasi scrie:Daca tot faci trimitere la manualul masinii poate era mai bine sa il citesti de 2 ori inainte de a posta, hai ca te ajut:
"In caz de risc de colmatare, pe ecranul din tabloul de bord combinat apare un mesaj, insotit de un semnal sonor si de aprinderea martorului luminos de service. Aceasta alarma se declanseaza la inceperea saturarii fi ltrului de particule (conditii de rulare de circuit urban, timp indelungat: viteza redusa, ambuteiaje…).
Pentru regenerarea fi ltrului, va recomandam sa rulati cat mai curand posibil,atunci cand conditiile de trafi c va permit, cu o viteza de 60 km/h sau mai mare, timp de cel putin 5 minute (pana la disparitia mesajului de alerta).Daca defectiunea persista, consultati un reparator agreat CITROĂN"
Deci se refera la cazul de colmatare a FAP-ului, adica la faptul ca nu a mai facut regenerarea de multi Km sau timp.
In momentul in care el simte ca mergi constant peste 60, se apuca si face regenerarea.
Crede-ma ca am facut regenerarea si pe comanda data din lexia, proba de drum, cu mecanic in dreapta mea, am mers constant cu 90 si el a dat comanda de regenerare si nu am primit nici un mesaj in bord asa cum spui tu.
eu nu inteleg unde e contradictia in ceea ce am citat eu; am spus ca te avertizeaza cand e nevoie de aceasta regenerare, iar eu nu am primit nici un mesaj; afisarea mesajului Service nu e comandata de un senzor? ma indoiesc....
si cu asta am termitat discutia pe acest subiect. Problema era de trepidatii, si nu despre FAP
-
- pasionat
- Mesaje: 116
- Membru din: Joi 17-Sep-2009 11:37
- Localitate: iasi
[quote="bogwol"][quote="PEDROS69"]cred ca trepidatiile si mersul usor neregulat al motorului proveneau de la Fap isi facea regenerarea pentru ca l-ai oprit si apoi l-ai repornit ai intreruptn regenerarea dar nu este bine pentru motor.[/quote]
nu are nici o legatura cu FAP-ul; in momentul in care se face regenerarea cum o numesti tu, se aprinde un senzor pe tabloul de bord, ori eu nu aveam aprins nimic. Oricum, trepidatiile erau prea puternice ca sa fie de la chestia asta.[/quote]
oare tu ai scris asta?!
nu are nici o legatura cu FAP-ul; in momentul in care se face regenerarea cum o numesti tu, se aprinde un senzor pe tabloul de bord, ori eu nu aveam aprins nimic. Oricum, trepidatiile erau prea puternice ca sa fie de la chestia asta.[/quote]
oare tu ai scris asta?!
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187776
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11817
Cel mai nou membru Storm199