Pagina 1 din 2

problema garantie C5 III

Scris: Mie 22-Feb-2012 19:09
de alexg
salutare,
ma poate ajuta careva care a mai trecut prin experiente de genul asta, am nevoie de o indrumare, etc.

Am de aproximativ un an, un C5 III, acu' 2 zile, mi-a cazut ambreiajul, pur si simplu deodata nu a mai intrat in viteza, in nici una... .
a, dus masina la SD Prestige, au facut constatarea, au trimis pozele catre Citroen Romania, etc.
Am asteptat sa-mi rsp Citroen Romania, intrucat un singur om se ocupa din cate am inteles de acceptul garantiilor per toata tara.
Raspunsul a venit sec:" nu intra pe garantie deoarece nu a fost exploatata cum trebuie"

Revin cu urmatoarele precizari, masina are 29.000 km, este in garantie, prima revizie fiind efectuata la Citroen, totul ok + ca nu am permis de ieri, nu este prima masina, nu fac greseli care te invata din scoala sa tii piciorul deasupra ambreiajului, etc......asta ca sa fie clar din start.

Greseala de exploatare, din cate am inteles, ar fi ......gheata cand nu poti pleca de pe loc si faci balans masinii sa plece, etc. sau ca "am dat prea tare in ea"...concluzia mea: Masina asta care costa destul....se """exploateaza" numai vara? si tre' sa ai grija ca e facuta din paie?


in fine....problema mea, ar fi ca sub nici o forma eu nu platesc din buzunar ce au ei chef. am nevoie sa stiu unde pot face reclamatii, chiar la citroen franta daca ma ajuta cu ceva, cum pot proceda in afara de a da in judecata ca dureaza.

in eventualitatea unui raspuns, multumesc anticipat .

p.s: cei de la Citroen romania, au mai spus, ca daca ar fi fost o problema din fabricatie, ar fi dat semne iar eu as fi fugit imediat la service. GRESIT. MASINA NU A DAT NICI UN SEMN....A PICAT BRUSC......

Scris: Mie 22-Feb-2012 19:17
de marianmarian
ce garantie ai avut la masina?si daca mai e in garantie.

Scris: Mie 22-Feb-2012 19:18
de mbc
Oficiul Judetean pentru Protectia Consumatorului. Te rezolva aia in principiu,

Scris: Mie 22-Feb-2012 19:20
de alexg
DA, masina mai este in garantie pana in iulie 2013

Scris: Mie 22-Feb-2012 19:41
de marianmarian
vezi ce include garantia si cat dupa care te opresti la prot. consumatorului

Scris: Mie 22-Feb-2012 22:16
de alexg
Garantia este din bara in bara. Ei nu au spus niciodata ca nu ar intra in garantie ci numai ce am specificat mai sus.

la OPC, dureaza raspunsul lor cam 30 de zile, pe urma daca ii dau in judecata dureaza si asta......iar intre timp...eu nu ma folosesc de masina + rata lunara la leasing merge.

As fi interesat de o varianta care sa nu dureze mult.....bine ...nu cred ca exista....

Scris: Mie 22-Feb-2012 22:22
de mesersmith
Pai nu exista.
Si in legatura cu acea garantie din bara in bara, cand am cumparat doua peugeot 308, mi-au spus acelasi lucru.
Apoi, cand am insistat la ce garantie am si cum e impartita ea, au chemat nu stiu ce sefi si mi-au spus dupa lungi insistente, ca la ambreiaj erau parca 25.000 sau 40.000, ca tot ce inseamna articulatii nu intra in garantie, etc.

Ameninta-i cu scandal peste tot: opc, presa, justitie, etc.
Cere expertiza tehnica pe banii lor, pt ca ei trebuie sa dovedeasca faptul ca nu ai folosit masina cum trebuie. Apoi, cere sa ti se arate unde dracu scrie in romaneste cum trebuia folosita masina, astfel incat sa ti se dovedeasca faptul ca ai fost informat cum se exploateaza, pt ca nu e suficient permisul.

Scris: Joi 23-Feb-2012 09:05
de bogwol
Salutare

Eu am avut o experienta cu Citroenul si OPC-ul. Cum am mai scris si in alt topic, am cumparat masina cu sistemul lor de navigatie. Conform cartii tehnice, ar fi trebuit sa citesca mp3 de pe cardul SD dar binenteles ca nu o facea. Am scris la Citroen si mi-au zis ca e o greseala de traducere si ca nu au nici o vina, chiar daca si in limba franceza si engleza scria acelasi lucru.
Am facut o sesizare la OPC (trimis scan dupa descrierea din carte, explicat situatia) si copie catre Citroen Romania si surpriza a fost mare .... OPC-ul mi-a dat dreptate si a obligat Citroenul sa imi monteze gratuit un cititor de mp3. Faza draguta e ca dupa ce m-au sunat cei de la OPC (eram in Austria atunci), la vreo 2 ore ma suna si Citroen Romania si imi spunec ceva de genul "ne-am mai gandit si va acordam acel montaj" fara sa sufle un cuvant de decizia OPC.
In concluzie, cu decizie OPC nu mai e nevoie sa ajungi sa te judeci cu ei intrucat OPC-ul are puterea de a le da amenzi. Ce m-a mirat a fost faptul ca OPC-ul chiar s-a implicat si a dat o decizie in favoarea reclamantului (auzisem tot felul de chestii ca sunt mana in mana cu dealerii si ca nu fac nimic, etc)
recomandarea mea: fa plangere la OPC, pune-i in copie si pe Citroen Romania ca sa stie ca s-a inceput o actiune impotriva lor si ai putina rabdare (30 zile trec repede). De asemenea, verifica daca in certificatul de garnatie nu se specifica ca garantia se extinde automat cu nr de zile in care produsul a fost imobilizat nu din vina detinatorului (la unele produse scrie ase ceva)
Chestia cu ambreiajul care pica in 30-45000 km mi se pare o gluma proasta din partea lor: daca ar fi fost asa ceva, ar fi trebuit sa fie trecuta inlocuirea ambreiajului la un anumit nr de km, ori asa ceva nu scrie acolo.

Iti urez succes

Bogdan

Scris: Joi 23-Feb-2012 09:53
de mbc
Ca sa isi faca toata lumea o idee despre OPC: ei primesc comision din cuantumul amenzilor date. Deci sunt 2 situatii: ameninta firma care se comporta neadecvat si firma isi schimba comportamentul => OPC castiga la imagine; sau ameninta firma si da amenda => OPC castiga bani :)

Chiar daca majoritatea institutiilor statului m-au dezamagit, dezgustat etc, OPC mi s-au parut foarte profesionisti de fiecare data cand am apelat la ei.

Scris: Joi 23-Feb-2012 11:22
de mesersmith
Poate in cluj, ca in calaarsi sunt total necalificati.
Oricum, pe ei, nu-i lasa.

Scris: Joi 23-Feb-2012 18:56
de marianmarian
Ardei nui lasa ca in Romania nu prea aven reprezentante serioase ,singura care ma multumit si ii respect este Pro-Motor Rimnicu Vilcea care aduce tot ce te doare ,multumesc Dom. Mugurel pentru ce a realizat .

Scris: Sâm 25-Feb-2012 00:57
de alexg
multam mult pt raspunsuri.
am fost contactat de citroen romania, ca trimit ei pe cineva la dealer zilele astea sa faca o contra constatare. mda...sa vedem..

Scris: Sâm 25-Feb-2012 23:49
de Marius Chis
Incearca sa obtii un document scris de la prima constatare; sa-ti dea pe hartie (stampila si semnatura) cauza defectiunii identificata de dealer (cat se poate de detaliat) si refuzul de a rezolva tematica in garantie. Asa isi asuma in mod OFICIAL pozitia. La fel si la contra expertiza. Iti va fi de folos in cazul in care ajungi la OPC. Succes!!!!

Eu as discuta intai cu OPC, dupa care la contra expertiza as incerca sa participe si un inspector de la ei. Sa fie totul "live" si supravegheat de o terta parte, considerata impartiala.

Scris: Sâm 25-Feb-2012 23:57
de dimabogdan
Cunosc posesori de Mazda CX7, la care ambreiajul a cazut pe la 25k de km si l-au platit din buzunar.Unuia singur i s-a propus un sistem 50/50.La Citroen, nu te mira nimic, cunosc problema mai mult decat bine.

pont Institut Iasi

Scris: Joi 15-Mar-2012 14:05
de vedeumbre
am patit-o la honda si le-am solicitat un raspuns scris oficial in care sa explice de ce nu se inlocuieste pe garantie. apoi le-am solicitat sa schimbe ambreiajul in prezenta mea si sa mi-l dea pe cel defect pentru expertiza tehnica de specialitate la Iasi la institut. cand am pomenit de expertiza la iasi au luat foc. in 2 saptamani era schimbat pe garantie...so nici la dacie nu cade ambreiajul asa repede.
ameninta-i cu iasiul si s-ar putea sa ai noroc.