Pagina 1 din 1

Problema Aer rece c5 III

Scris: Mie 25-Apr-2012 19:42
de lastdon
Va salut stimati posesori de Citroen !


Sunt proprietarul unui Citron C5 III 2008 Diesel 136 cai, iar de 2 zile am urmatoarea problema, o sa incerc sa fiu cat mai clar posibil.


Acuma 2 zile a mers AC ul iar dintr-o data nu a mai mers, ok am considerat ca nu mai am freon deoarece masina are in jur de 160.000 kM, OK am zis o sa sun maine sa vina cineva sa imi bage freon. Urmatoarea zi vine omul ma vad imi incarca instalatia si imi spune ca eu am freon in instalatie ca s-ar putea sa fie de la compresor, ca bobina/valva este stricata, ca se poate face, se potriveste cu cea de la Peugeot 407. Am sunat la colegul Kahn a zis si el ca se poate face fara probleme este vorba de o siguranta, OK. Intre timp am sunat si la cineva care se ocupa cu compresoare A/C (site de pe net) sun ii spun problema si imi spune ca nu este de la compresor, pt ca daca l-a bagat pe direct si a mers, nu este de la el este sigur de la ceva electric. Dupa toate astea sun un baiat Dragos care are tester Lexia sa vedem ce probleme are.... Ajung acolo si surpriza imi arata ca roata de la ventilator nu porneste, am incazit motorul pana la temperatura de 105 grade ca poate porneste ventilatorul, NIMIC. Ce eroare imi arata pe tester o sa o uploadez aici.

Mai pe scurt problemele ar fi:

- NU merge AC pe rece
- NU se misca ventilatorul din fata de nici o culoare, nici la temperatura de 105Grade (Afisat pe tester)
- Compresorul de AC merge dar merge pe direct.

Este posibil sa fie vreun releu ?

VA ROG SA MA AJUTATI

PS: Dl Mugurel poate ma ajutati ca sunt si eu tot din Valcea, momentan cu masina in Bucuresti


Imagine

Scris: Mie 25-Apr-2012 22:01
de mesersmith
La c5 I si II, exista doua astfel de relee pt cele doua viteze ale ventilatorului, aflate in partea din fata a masinii, imediat dupa masca..
Presupun ca asa este si la var III, dar nu stiu sa-ti spun unde sunt localizate.
Informatia este corecta: daca ventilatorul nu porneste, nu porneste nici compresorul.
Cu Lexia, se puteau comanda cele doua trepte de turatie si daca acel baiat a facut asta si nu a pornit, atunci e clar ca sunt acele relee. Sau poate siguranta care alimenteaza acest ventilator.
Din pacate, nu am documentatie pt aceasta masina, iar pe site-ul citroen, sunt f putine informatii.
Revin daca o sa gasesc ceva.

Scris: Joi 26-Apr-2012 23:40
de lastdon
Revin, dupa ce am fost la un service ca sa schimb placutele de frana si explicandui situatia mecanilui mi-a spus ca este termocupla, ca are nu stiu ce rupt. Mentionez ca se auzea un zgomot urat cand se cupla, iar intr-o zi am coborat din masina ca sa vad care este problema, am ridicat capota si am observat ca elicea avea un joc, ca atunci cand se oprea nu se rotea uniform. Astept cu nerabdare parerile voastre. Drumuri bune colegi :)

Scris: Joi 26-Apr-2012 23:51
de mesersmith
Termocupla? Elicea? Elicea de la electroventilator?
Daca avea joc, pe langa faptul ca mi se pare f grav la vechimea asta, atunci e posibil ca electromotorul sa fie blocat, desi ar fi trebuit sa ai siguranta arsa, pt ca ar fi fost un curent foarte mare consumat si sigur ar fi ars siguranta.
Cu motorul oprit, evenual si cu o borna scoasa de la baterie, incearca sa invarti tu cu mana elicea sa vezi daca e blocat mecanic.

Scris: Vin 27-Apr-2012 09:35
de lastdon
Da elicea se invarte nu se este intepenita.

Scris: Vin 27-Apr-2012 18:50
de mesersmith
Incearca atat cat poti sa vezi daca are jos elicea in axul ei, desi nu din cauza asta nu mai functioneaza.
Dar daca tot esti la capitolul asta...
Din pacate, nu stiu sa-ti spun unde sunt acele relee, daca este doar unul sau sunt doua...
Nu am deloc scheme pt var III.

Scris: Vin 27-Apr-2012 22:41
de lastdon
In sfarsit o gura de aer dupa 3 zile in care nu stiam ce sa mai fac, mergeam cu geamurile deschis si caldura data la maxim (pe cald) ca sa ma pot intoarce de la servici fara sa imi fiarba motorul :)) am gasit problema este electroventilatorul, au incercat cei de la service sa dea bara jos, era mult prea complicat, intr-un sfarsit au reusit sa ajunga la relee/alimentare pe sub bara demontand scutul care lega scutul motor de bara.


@mesersmith - acele relee despre care vorbeati se afla oarecum pe mijloc, cum te uiti la masina putin in dreapta semnului citroen, sunt pozitionate vertical, foarte greu de ajuns la el fara sa dai bara jos. Elicea avea un joc serios, frecase de margini. O sa revin miercuri joi dupa ce voi rezolva problema posibil si cu niste poze de la piesa defecta. Am verificat sigurantele cele mari, de sub panoul motor de sigurante si toate erau in regula.

Tot azi am observat ca compresorul porneste, se roteste partea din fata a fuliei, se invarte pt 5-6 secunde dupaia se opreste, deci acesta functioneaza :)

Scris: Vin 27-Apr-2012 22:57
de mesersmith
Pai exact unde spui tu ca sunt releele, sunt si la c5 I si II, dar nu am vrut sa te duc in eroare, spunanadu-ti ca acolo ar fi si la var III.
Compresorul e normal sa se opreasca daca nu merge ventilatorul.
Musai trebuie sa rezolvi jocul in axul motorului, daca acolo este sau in cuplajul elicei pe ax.
Nu trebuie sa lasi acel joc, pt ca vei avea probleme serioase.

Scris: Dum 13-Mai-2012 21:30
de lastdon
In cele din urma am rezolvat problema, am schimbat electroventilatorul (care vine insotit de relee cablu etc) 1400RON a costat plus 200 manopera. Drumuri bune sa aveti !

Scris: Lun 14-Mai-2012 22:49
de gropitzabogdan
Exact problema asta am avut-o si eu acu 2 ani la C5 I si am scapat ieftin cu 30 lei :lol: .

Scris: Joi 17-Mai-2012 22:10
de kristi
gropitzabogdan scrie:Exact problema asta am avut-o si eu acu 2 ani la C5 I si am scapat ieftin cu 30 lei :lol: .


Care a fost rezolvarea?

Scris: Vin 18-Mai-2012 10:07
de gropitzabogdan
Rezistenta de la electroventilator. Daca ventilatorul de la radiator nu merge pe treapta I atunci compresorul cupleaza pentru 5-6 secunde. :lol: