Pagina 1 din 4
Cum sa aleg cu C5
Scris: Joi 30-Aug-2012 21:46
de costevlad
Buna seara ! Doresc sa cumpar un citroen c5 din 2009. As dori sa ma ajutati in achizitia lui. Am dorit sa cumpar din tara insa avea dat km in spate cu cate 150.000 chiar 200.000. Ma gandesc sa merg eu sa aduc din germania. As vrea sa stiu daca 200.000 de km is multi pentru masina asta si ce ar trebui sa verific la ea daca are asa multi km? Stiu ca trebuie sa verific distributia si ceva filturi de particule...poate ma ajutati voi cu mai multe sfaturi. Multumesc anticipat ! O seara placuta!
Scris: Vin 31-Aug-2012 18:56
de vardic
Depinde. o masina poate sa fie "rupta" si la 30.000km...sau poate sa arate si sa mearga impecabil la 500.000km
Totul tine de o atentie sporita la cumparare/verificare... plus o mana de noroc.
In romania conceptia asupra kilometrilor multi e gresita... pentru ca unii samsari in afara de cosmetizarea kilometrilor
nu modifica nimic la masina.
Re: Cum sa aleg cu C5
Scris: Vin 31-Aug-2012 21:05
de danutz
costevlad scrie:Buna seara ! Doresc sa cumpar un citroen c5 din 2009. As dori sa ma ajutati in achizitia lui. Am dorit sa cumpar din tara insa avea dat km in spate cu cate 150.000 chiar 200.000. Ma gandesc sa merg eu sa aduc din germania. As vrea sa stiu daca 200.000 de km is multi pentru masina asta si ce ar trebui sa verific la ea daca are asa multi km? Stiu ca trebuie sa verific distributia si ceva filturi de particule...poate ma ajutati voi cu mai multe sfaturi. Multumesc anticipat ! O seara placuta!
Daca ai gasit ceva si-ti place,de ce nu mergi direct la Citroen sa o pui pe tester? Asa poti afla multe despre istoricul masinii si daca a fost cosmetizata doar prin reducerea nr de km.Bineinteles, daca proprietarul e de acor si nu are nimic de ascuns.Daca refuza, e clar.La urma urmei, pe langa cateva mii de euro, vreo 150 lei -maxim- in plus nu sunt o avere, nu?Bafta, si nu te grabi sa-ti arunci banii pt ca masini sunt destule !

Scris: Sâm 01-Sep-2012 08:44
de cos76
Legat de achizitia unui C5 III second hand, si eu ma gandeam sa achizitionez unul tot second hand din Germania. Ce pot sa-ti spun dupa ce am tot vizitat in general site-ul mobile.de ca eu in general restrictionam cautarea la an fab minim 2009 si km max 50.000 km si o restrictie de pret de pana la 13.000. In general variatiile de pret sunt semnificative intre diesel si benzina si mai mult decat atat exista o diferenta de pret de 15-20 procente intre un model cu suspensie clasica si unul cu suspensie hidraulica.
Eu personal daca as alege C5 m-as orienta doar spre suspensia hidraulica pt ca prin asta il vad diferit fata de celelalte. Nu consider sub nici o forma ideea de lua un C5 cu suspensie clasica, pe care-l consider doar un C4 mai mare.
In concluzie, trebuie sa vezi ce suma de bani ai disponibila pentru achizitia masinii astfel sa poti alege varianta de motorizare potrivita nevoilor tale si daca vrei sau nu suspensia specifica Citroen.
Eu personal nu as opta pt suspensie clasica si nici pt o masina cu peste 100.000 km chiar dac motoarele diesel Citroen depasesc lejer 300.000 km fara interventii la motor. In final este numai alegerea ta, eu am exprimat doar o parere.
Scris: Sâm 01-Sep-2012 16:02
de costevlad
Sper sa gasesc una ok...adusa din Franta sau Germania. Nu stiu care e treaba cu filtrul de particule...cum se procedeaza cu el,la cat se schimba cum il verific daca e ok...oricum ma gandesc sa merg cu masina la reprezentanta.
Scris: Sâm 01-Sep-2012 20:02
de mbc
Eu personal nu as merge pe motorul de 1.6 HDI.
Scris: Sâm 01-Sep-2012 20:51
de cos76
Sustin afirmatia colegului mbc legat de motorul 1.6 HDI pt C5. Am mers cu un C5 cu un astfel de motor, si pot spune ca se simte greutatea masinii. Nu mai spun de faptul ca nu vei merge tot timpul singur in masina si ca vor fi situatii cand vor fi mai multe persoane in masina si poate si cu ceva bagaje. Incearca pe cat posibil sa eviti motorul de 1.6 HDi pt C5. Motorul este ok pt C4 sau C3 insa nu pt C5.
Scris: Sâm 01-Sep-2012 21:42
de costevlad
Care ar fi dezavantajele motorului de 2.0 ? Is mari taxele pe el? Multumesc anticipat celor care ma ajuta cu raspunsuri.
Scris: Sâm 01-Sep-2012 23:43
de danutz
Pai daca eu platesc 200 lei impozit pe an + 450-asigurarea tot pe un an, ce vrei mai ieftin de atat?Nu as renunta niciodata la 2.0 Hdi, pt ca e f reusit si scoti consum cat un 1.6 hdi, care n-are cutie in 6 trepte (sper sa nu ma insel).Sa nu mai vb de performantele dinamice, care nu se compara.2.0 nu stie ce inseamna masina incarcata la maxim sau ce-s alea dealuri,etc..Pe Germania am scos consum de 6.1, mers aproape constant cu 160-180, in unele locuri chiar cu 200-210 km/h.Mai bun de atat????Si nu am menajat deloc acceleratia, pt ca-mi place condusul sportiv la nebunie.Am uitat sa precizez, ca in zonele de restrictie a vitezei am mers cat de cat regulamentar

, pt a nu sari cei care nu ma cred ca am scos acest consum

Bafta si nu cauta alt tip de motor,ca n-o sa regreti!
Scris: Dum 02-Sep-2012 08:52
de mbc
2.0 e mai scump de cumparat si inmatriculat in comparatie cu 1.6. Eu, daca as ajunge sa imi cumpar C5 3, as lua-o sigur cu 1.6 Turbo pe benzina (THP) de 155 de cai. Dieselul de 2.0 HDI 140 cai este adecvat, dar nu racheta, oricum mult mai bun decat 1.6 HDI. 2.0 HDI 163 cp nu am condus, 3.0 V6 HDI 240 de cai e de vis, dar nu e cazul aici.
Trebuie sa intelegem ca C5 e o masina grea. Daca ii pui un motor mic nu va consuma mai putin, ci probabil mai mult. Poate sunt tari in care nu exista dealuri, munti, etc si acolo poate e ok, dar cand am mers cu C5 1.6 HDI pe feleac in sus am crezut ca innebunesc ce greu tragea
Eu platesc 180 lei impozit, 420 lei asigurarea ultima data pe 6 luni. S-au scumpit RCA-urile in ultimul timp. La 1.6 ai impozit de vreo 80 lei sau ceva de genul si RCA de vreo 350 lei (preturile direct comparabile cu cele de 2.0). Nu se justifica diferenta de impozit si rca pentru a suporta motorul ala de 1.6 vreo 5-6 ani sau cat tii masina. In plus, din punct de vedere al mecanicilor (desi eu nu sunt mecanic, asta e pur din auzite) motoarele de 1.6 au multe probleme dupa 200 000km care incep prin stricarea turbinei datorata altor factori.
PS:Din punctul meu de vedere si suspensia clasica e ok, dar suspensia hidrapneumatica e mult mai tare.
Scris: Dum 02-Sep-2012 09:56
de costevlad
Cel pe benzina consuma foarte mult. In cat timp iti recuperi taxa de la stat?
Scris: Dum 02-Sep-2012 13:58
de mbc
1.6 HDI si 2.0 HDI consuma 7,3 in oras iar 1.6 THP consuma 9.8 in oras, dar in acelasi timp cand il calci calumea iti da putere. Plus ca rafinamentul nu se compara. Totusi, C5 1.6 THP nu stiu exact de cand s-a pus pe masina, e posibil doar la masinile mai noi si atunci e si chestiunea de cost initial.
Scris: Dum 02-Sep-2012 15:44
de costevlad
Care e treaba cu filtrul de particule...am inteles ca se paote curata...si nu trebuie neaparat schimbat. Iar cineva mi-a zis ca i-a dat o gaura si mi-a explicat cum l-a eliminat...cum se procedeaza cu el daca trebuie schimbat.
Scris: Lun 03-Sep-2012 09:49
de Rica
filtrul ala e ultima ta grija
daca ai debit mic in masina cu aeroterma pornita inseamna ca e infundat,imbacsit
schimbat si gata
cauta pe aici ca gasesti ce si cum
tu fa-i griji de ce consumabile trebuie verificate,ce trebuie verificat mai atent...etc...nu fitrul de particule de 20-30 de lei
avnd in vedera ca insisti ep filtru,sincer iti recomand sa mergi cu un mecanic BUN cand cumperi masina
Scris: Lun 03-Sep-2012 10:24
de Emil Paunas
Cred ca te cam inseli, Rica! Multe vorbe doar.......... Scuze de off.........